آماده سازی موثر در شرایط کرونا

5 راهکار برای پیشگیری و آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان ، اقدامات لازم برای محافظت از خود و خانواده تان انجام می شود.

دکتر نانسی مسونیر از مراکز کنترل بیماری ها می گوید: "من به فرزندانم گفتم که در حالی که فکر نمی کردم آنها در حال حاضر در معرض خطر هستند ، اما ما به عنوان یک خانواده باید برای اختلال قابل توجهی در زندگی خود آماده شویم."

در اینجا آنچه شما باید بدانید تا تصمیمات خوبی برای برنامه ریزی ، آماده سازی و حتی جلوگیری از شیوع بیماری بگیرید :

1. این ویروس مسری است ، اما تا کنون به اندازه شیوع بیماری های دیگر به طور قطعی کشنده نیست.

در چین ، بیش از سه چهارم موارد خفیف طبقه بندی شده اند. علائم آن شامل تب درجه پایین و سرفه است. برخی از افراد نیز دچار خستگی ، سردرد و به ندرت اسهال می شوند.

به طور کلی ، نرخ مرگ و میر در چین تخمین زده شده که متوسط ​​سن مرگ در میان مبتلایان به کرونا ویروس در دهه 70 است. به نظر می رسد افرادی که مشکلات پزشکی زمینه ای دارند و به ویژه افراد سیگاری در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

در مقایسه با شیوع ویروس های جدید ، این ویروس نسبت به سایر ویروس های انسانی که در سال های اخیر گسترش یافته اند کمتر کشنده به نظر می رسد.

آنفولانزا سالانه باعث مرگ بیش از 12000 نفر در ایالات متحده می شود واکسن سالانه تنها راه پیشگیری از آنفولانزا است ، اما راهکارهای دیگری نیز برای جلوگیری از آن وجود دارد ، اما برخی از استراتژی های مشابه برای جلوگیری از آنفولانزا می توانند در برابر ویروس کرونا نیز محافظت کنند.

 

2. برای مقابله با ویروس کرونا ، نکات پیشگیری از آنفولانزا را رعایت کنید :

نکته : دستان خود را بشویید. چرا؟ ویروس ها می توانند از طریق قطرات تنفسی از فردی به فرد دیگر منتقل شوند. هنگامی که فرد مبتلا سرفه یا عطسه می کند ، تماس های نزدیک با افراد دیگر می توانند آلوده شوند. علاوه بر این ، ویروس می تواند به دستگیره درها ، دکمه های آسانسور و سطوح دیگر ختم شود. اگر آن سطوح را لمس کنید و سپس چشم ها ، بینی یا دهان خود را لمس کنید ، ممکن است عفونی شوید.

به همین دلیل است که شستشوی دقیق بسیار مهم است.

دستهای خود را اغلب با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید ، مخصوصاً بعد از رفتن به دستشویی ؛ قبل از غذا خوردن و بعد از گرفتن دستمال روی بینی ، سرفه یا عطسه

ربکا کاتز ، مدیر مرکز علوم و امنیت بهداشت جهانی می گوید: افرادی که می گویند ما نه تنها دست می دهیم ، بلکه بغل هم می کنیم. این موارد راه هایی است که می توانیم ویروس را منتقل کنیم بنظر میرسه حتی بدون لمس کردن افراد هم از فاصله دور همان عرض ادب و احترام را مسلما می رساند کمی منطقی تر باشید در این شرایط خطرآفرین که ممکن است مشکلاتی را برای شما و یا عزیزانتان رقم بزند.

 

در اینجا پنج مورد دیگر که باید به خاطر داشته باشید آورده شده است :

از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید.

از دست زدن به چشم ها ، بینی و دهان خودداری کنید.

وقتی مریض هستید در خانه بمانید.

سرفه یا عطسه خود را با دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را در سطل زباله بیندازید.

اشیاء و سطوح مکرراً لمس شده را با استفاده از یک اسپری یا دستمال معمولی تمیز کننده خانگی تمیز و ضدعفونی کنید.

3. شروع به آماده شدن کنید

کاتز می گوید: این زمان برای وحشت نیست ، اما زمان آماده سازی است. برنامه ریزی آمادگی خوب برای خانواده شما

همانطور که در مورد طوفان بزرگ برف یا طوفان فکر می کنید ، در مورد خطر شیوع احتمالی در جامعه خود فکر کنید. اگر هرگز ضربه نزند به افراد ، عالی است اما اگر چنین باشد ، از آمادگی خود خوشحال خواهید شد.

احتکار نکنید ، اما کمدهای خود را با مقداری غذا و وسایل تمیز کننده اضافی ذخیره کنید. هر بار که مواد غذایی را خریداری می کنید ، چند مورد اضافی بخرید. غذاهای مقاوم در قفسه مانند لوبیا و برنج گزینه های خوبی هستند. همچنین ، از فریزر خود برای حفظ غذاها ، از گوشت و سبزیجات گرفته تا غلات پخته و نان استفاده کنید. به این فکر کنید که به اندازه کافی در دست داشته باشید تا چند هفته دوام بیاورد.

 

برای اطمینان از داروهای اساسی مانند آسپرین یا ایبوپروفن ، کابینت دارو را بررسی کنید.

در صورت تعطیلی مدارس در زمان شیوع بیماری ، به یک برنامه پشتیبان فکر کنید.

اگر از داروهای تجویزی روزانه استفاده می کنید ، تا آنجا که ممکن است یک منبع در دست داشته باشید.

از کارفرمای خود در مورد گزینه کار از خانه سوال کنید.

کاتز می گوید: اگر ویروس گسترده ای در جامعه شما وجود داشته باشد ، ممکن است نخواهید به [فروشگاه] بروید. ممکن است بخواهید از دیگران فاصله بگیرید.

 

4. عدم قطعیت ماسک ها برای جلوگیری از بیماری

به طور کلی ، شواهد قطعی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از ماسک صورت می تواند از آلوده شدن به ویروس جلوگیری کند و مقامات بهداشت عمومی در مورد مفید بودن برای عموم مردم پیامهای متفاوتی می دهند. همانطور که گزارش داده ایم ، ممکن است ماسک ها به خوبی روی صورت قرار نگیرند ، بنابراین هنوز می توانید قطرات آلوده را تنفس کنید و کارشناسان نگرانند که ماسک ها می توانند احساس امنیت کاذب را ایجاد کنند.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای استفاده صحیح از ماسک ها آموزش دیده اند و شواهدی وجود دارد که آنها را در محیط های بالینی موثر می دانند برای افراد در خانه ، استفاده از ماسک در شرایط خاص را توصیه می کند. به عنوان مثال ، اگر از شخصی در خانه مراقبت می کنید ، استفاده صحیح از ماسک ها می تواند مراقبت را محافظت کند.

 

5. در سفر هوشمند باشید

 اطلاعات مشورتی سفر خود را اغلب به روز می کند دولت فدرال برای رتبه بندی ریسک از مقیاس چهار سطحی استفاده می کند. سطح 1 برابر کمترین خطر و سطح 4 بالاترین است.

 

برای بخش هایی از ایتالیا ، جایی که ویروس کرونا به طور مداوم گسترش یافته است ، اکنون هشدار سطح 4 وجود دارد توصیه می کند که افراد مسن و کسانی که بیماری مزمن دارند باید سفرهای غیر ضروری را به تعویق بیندازند. "مسافران باید از تماس با افراد بیمار اجتناب کنند و اغلب دستان خود را با شستن با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه یا استفاده از ضدعفونی کننده های حاوی الکل با الکل 60 تا 95 درصد تمیز کنند."

اگر برای سفرهای دریایی یا خارج از کشور برنامه ریزی کرده اید ، احتمال وقوع اختلال در سفر را در صورت شیوع بیماری در نظر بگیرید. کریستوفر مورس از دانشگاه جورج واشنگتن می گوید: "هنگام تصمیم گیری در مورد عواقب گرفتار شدن در کشتی یا فراتر از مرز فکر کنید" که می تواند بدون هشدار زیاد سفر شما را محدود یا مختل کند. اگر قرنطینه شده اید ، برنامه پشتیبان شما برای وظایف شغلی و خانوادگی شما در خانه چگونه خواهد بود؟ این چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.