ارتفاعات شگفت بیت کوین

ممکن است افزایش مداوم قیمت بیت کوین نسبت به سال 2017 دیوانه کننده تر به نظر برسد ، اما توسط سرمایه گذاران ثابت قدم پیش می رود  بیت کوین دوباره به ماه می رود ، دوازده سال پس از راه اندازی آن توسط رمزگذار مستعار ساتوشی ناکاموتو ، ارز رمزنگاری شده اصلی به طور سرسام آور افزایش یافته و به ارتفاعات بی سابقه ای رسیده است.

پس از شروع سال 2020 با حدود 8000 دلار در هر واحد و سقوط به کمی بیش از 5000 دلار در ماه مارس ، ارز دیجیتال غیر متمرکز از اواسط دسامبر شروع به کار کرده است. در تاریخ 16 دسامبر ، صرافی ها قیمت بیت کوین را به 20،632 دلار رساندند که بالاترین قیمت آن است. از آن زمان ، در میان قله های جدید و گاه و بی گاه ، گاها رشد کرده است.

در سال 2017 ، بیت کوین - و کریپتو به طور گسترده - عناوین خبری را بدست آورد زیرا بخش جدیدی به شکل حباب درآمد. سوخت رسانی به این افزایش دیوانگی پیرامون ؛ یک روش سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر ارزهای رمزنگاری شده به نام عرضه اولیه سکه بود که در آن استارت آپ های خودساخته پروژه ها و برنامه های آینده خود را با دستفروشی به "ارزهای" ارز رمزپایه عمومی تأمین می کردند ، که ظاهراً یک بار خدمات ارائه می دادند که پروژه ها ساخته می شدند.

در واقع ، بسیاری از این استارتاپ ها هرگز پروژه ای نساختند - و بیشتر این نشانه ها در نهایت با معاملات قیمتی در بازارهای آنلاین غیرمجاز معامله و گمانه زنی شدند. بیت کوین ، که در کنار ارز رمزنگاری شده دیگر اتر اغلب برای خرید توکن استفاده می شد ، بسیار مورد تقاضا قرار گرفت. در اواخر سال 2017 ، قبل از اینکه خراب شود و مدتی در آنجا بماند ، قیمت رکورددار خود را در 19783 دلار ثابت کرد توکن های پیشنهادی را می توان به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده طبقه بندی کرد.

آیا ما در انتظار ردوکس 2017 هستیم؟ آیا این فقط یک حباب بزرگتر است ؟ پیش بینی ها همیشه دشواربوده است ، اما وضعیت فعلی متفاوت از سال 2017 را داریم جایی که این رونق رمزنگاری یک تکنولوژی جدید ، کمی درک شده بود وعده های غیر واقعی برای درآمد بی پایان ، تعداد زیادی از سرمایه گذاران کوچک پس انداز خود در طی این مدت می سوزانند.

لکس سوکولین ، سرپرست جهانی فین تک شرکت بلاک چین، می گوید: "برای اولین بار شتاب خرده فروشی بسیار کمتری در مورد آن شنیده می شود که به نوعی اولین کسری در لبه آن باشد." او می گوید ، فقط به اطلاعات جستجوی گوگل نگاه کنید. در سال 2017 تعداد زیادی از مردم مایل به پیوستن به هجوم طلای بیت کوین بودند. حالا ، نه خیلی گرچه به سختی شواهد علمی است  اما یک تغییر واقعی را آشکار می کند: این بار سرمایه گذاران خرده فروشی بی تجربه نیستند همسایه ، عمه ، دوست در حال اجرا - که بیت کوین می خرند. بیشتر و بیشتر ، اینها بزرگترین عکس العمل های مالی هستند.

بیت کوین نهادی می شود. شرکت هایی از جمله خدمات مبتنی بر ابر    MassMutual و بیمه گر مقدس علاوه بر بودجه ای SkyBridge Capital   سابق ترامپ ، آنتونی اسکاراموچی ،  همه در بیت کوین بسیار موفق عمل کرده اند.

بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت حسابداری رمزنگاری - که فقط در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند ، بیت کوین که مهمترین در بین آنها است - دارایی های خود را تحت مدیریت از 1 میلیارد دلار به 2 میلیارد دلار افزایش دادند. ارز رمزنگاری شده که وجود خود را به عنوان ابزاری ضد استقرار برای جلوگیری از شناسایی دولت و راهی روشن به بازارهای تاریک آغاز کرده است ، اکنون توسط سرمایه داران پذیرفته شده است.

شرکت های بزرگ فین تک خرید بیت کوین را آسان تر کرده اند ، و البته این امر در ایالات متحده بسیار دشوار است در ژوئیه سال 2020 ، دفتر نظارت بر یک دفتر مستقل از خزانه داری ایالات متحده متولی تنظیم مقررات بانکی فدرال ، اعلام کرد که همه بانک های مجاز می توانند "خدمات حضانت" را ارائه دهند ، به عبارت دیگر بیت کوین مشتریان خود را حفظ کنند در وسایل ذخیره سازی آنها ایمن باشد ،همچنین اعلام کرد که بانک ها مجاز به مشارکت در یک شبکه بلاکچین هستند - زیرساخت دیجیتال که ارزهای رمزنگاری شده در آن مبادله می شود - و حتی برخی از پرداخت ها را در دارایی های دیجیتال تسویه می کند.

سوکولین می گوید ، اگر واقعاً از اصل این قانون جدا می شوید ، بدون توجه به آن علامت مثبت این است که تنظیم کنندگان وقت و تلاش و نیروی مغزی خود را صرف می کنند. "من فکر می کنم که فقط حرکت رو به جلو ، به سرمایه گذاران نهادی ، نشان دهنده این است که اینجا برای ماندن است." به موازات آن ، مقامات سخت در معاملات ناشناس پایین می آیند - نوعی بیت کوین که باید ادامه یابد - تحمیل یا تهدید به اعمال قوانین جدید مشتری شما در مبادلاتی که کاربران را با ارزهای دولتی مانند دلار یا پوند به فروش می رسانند بیت کوین و رمزنگاری در حال رام شدن هستند و جلوه جدیدی از حقانیت به آنها داده می شود.

علاقه بیشتر سرمایه گذاران نهادی برای بیت کوین دو معنی دارد: حجم خریداری شده معمولاً بیشتر از زمانی است که سرمایه گذاران بین راهی ، تجارت می کنند و این حجم ها مستعد ماندن هستند - باعث می شود که بیت کوین در گردش عرضه شود و بنابراین قیمت افزایش یابد. گزارشی توسط یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین که حرکات ارزهای رمزنگاری شده را ردیابی می کند ، همین موضوع را نشان می دهد. در دسامبر سال 2020 ، خرید بیت کوین از مبادلات با مبالغی کمتر از 10 هزار دلار 22 درصد کاهش یافت ، در حالی که خرید مبالغی بیش از 10 هزار دلار و بیش از 1 میلیون دلار - که بیشتر به احتمال زیاد توسط سرمایه گذاران بزرگ انجام شده است - با رشد 9 درصدی و 32 درصدی به ترتیب گزارش توضیح می دهد: "سرمایه گذاران خرده فروشی کمتر درگیر این رالی بودند ، یا حداقل تاکنون بیت کوین خود را در صرافی ها نگه داشته اند ، در حالی که سرمایه گذاران بزرگ خرید بیت کوین خود را تحت نفوذ خود افزایش داده اند".

این گزارش همچنین حاکی از آن است که سرمایه گذاران بزرگتر نقدینگی را از بازار بیرون می کشند ، بیت کوین را از معامله گران خریداری می کنند و آنها را در حبس خود نگه می دارند - "هول کردن" آنها در رمزنگاری. وقتی این سرمایه گذاران بزرگتر بیت کوین خود را می فروختند ، معمولاً قیمت های بالاتری می گرفتند. این گزارش نتیجه گیری می کند: "سرمایه گذاران جدید مجبورند قیمت هایی را ارائه دهند که فروش آن را برای سرمایه گذاران جذاب کنند".

این تنها بخشی از داستان است قیمت بیت کوین با توجه به یک واقعیت فنی کاملاً مشهور: به اصطلاح "نصف شدن" در سال 2020 افزایش می یابد این یک فرایند خودکار است که از طریق آن خروجی بیت کوین تولید شده توسط ماینرها - افرادی که کامپیوترهای گران قیمت را برای نگهداری شبکه ارزی و دریافت پاداش بیت کوین دریافت می کنند - از دهم ماه مه سال 2020 هر ده دقیقه به نصف آن کاهش می یابد. یکی از پیامدهای کمبود متصدی این است که افزایش ، یک سرمایه گذار خطرناک و استاد فن آوری های بلاکچین در دانشکده بازرگانی ژنو ، توضیح می دهد: "پس از هر نصف شدن ، قیمت معمولاً افزایش می یابد." "این یک رویداد مهم است".

پس از آن همه گیری وجود دارد مدت هاست که بیت کوین به عنوان دارایی "پناهگاه امن" مطرح می شود: دارایی که توسط بانک مرکزی صادر نمی شود و بنابراین از گزند اقتصاد کلان جهان ماده در امان است. این همیشه برای یک عده خاص جذاب بوده – آزادی خواهان ، آنارشیست ها - پیروزی هرج و مرج و ناامیدی که به عنوان 2020 نیز شناخته می شود ، باید بسیاری را متقاعد کند که ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

یکی از پیامدهای همه گیری ، هزینه های بسیار زیاد دولت بوده است که باعث می شود برای افرادی که حداقل مقداری پول در بیت کوین می گذارند ، بی فایده باشد "با توجه به وضعیت اقتصاد کلان - نرخ بهره پایین تا صفر ، چاپ زیاد پول ، برنامه های محرک و مداخلات گسترده دولت که به دلیل چشم انداز کرونا اکثر اقتصادها کاملا ناپایدار به نظر می رسند و سرمایه گذاران بیشتر به دنبال راه های جایگزین می گردند. "مارک پی برنگر ، سرمایه گذار ارزهای رمزنگاری شده و عضو هیئت مدیره شرکت مستقر در سوئیس می گوید در برخی از محله ها ، بیت کوین اکنون به عنوان یک رقیب واقعی طلا قلمداد می شود - تا حدی که این هفته گفت که می تواند بر طلا پیروز شود و به قیمت 146،000 دلار برسد.

آیا واقعاً این اتفاق خواهد افتاد؟ برخی از عوامل می توانند قیمت را بالاتر ببرند. بازار هنوز بالغ نشده است و با پیوستن بیشتر سرمایه گذاران ، قیمت ممکن است افزایش یابد. پاتریک مورک ، کارشناس امور مالی دیجیتال در دانشگاه هاروارد ، می گوید: "آنچه اتفاق می افتد ، فشار بر سرمایه گذاران نهادی دیگر برای ورود است." "احساس می شود که ما در مراحل اولیه هستیم." افتتاح دولت جدید در ایالات متحده نیز ممکن است تأثیرگذار باشد جو بایدن به سختی بیت کوین را در بالای لیست اولویت های خود قرار می دهد ، اما مورک می گوید انتظار می رود رئیس جمهور آینده "نگاه سخت تری" به فن آوری داشته باشد که شامل رمزنگاری است. مورک می گوید: "ممكن است مقررات بیشتری وضع شود." "اما مقررات بیشتر چیز بدی نیست - در واقع می تواند اعتماد به نفس در بازار را افزایش دهد".

پویایی های دیگر مربوط به جامعه غیرمتمرکز بیت کوین خواهد بود. قابل ذکر است که معدن چیان در حال حاضر با تاخیر در ساخت کامپیوترهای استخراج دست و پنجه نرم می کنند ، که ممکن است ماهها طول بکشد . پس از رفع این کمبودها ، ورود ناگهانی ماشین های جدید و رقبای جدید باعث می شود روند کار برای استخراج کنندگان کمتر باشد. طبق گفته دانشگاه ژنو ، معدنچیان احتمالاً با نگه داشتن بیت کوین ، به امید افزایش بیشتر قیمت بیت کوین و افزایش ارزش جوایز کوچک ، به آن ها پاسخ خواهند داد.

این بدان معنا نیست که هیچ راهی برای کاهش قیمت وجود ندارد. بسیاری از ناظران فکر می کنند که تجمع در حال انجام حداقل تا حدی به دلیل وجوه رمزنگاری الگوریتمی است که یک استراتژی از روند پیروی می کنند - و در نتیجه تورم قیمت را به سطوح غیرقابل قبول می رسانند. برخی مشکوک به بازی های ناپاک هستند: نوریل روبینی ، استاد دانشگاه نیویورک می گوید بیت کوین یک ارز رمزپایه منتشر شده خصوصی را که ظاهراً به دلار وابسته است و می توان از آن برای خرید بیت کوین استفاده کرد - را به عنوان یک نیروی دستکاری برای تقویت آن جدا کرده است .

به طور کلی ، تغییر در استراتژی سرمایه گذاران اصلی نهادی قطعاً می تواند منجر به اصلاحات شود یک شرکت سرمایه گذاری رمزنگاری که سه درصد از بیت کوین موجود را در اختیار دارد ، مقدار بیت کوین خریداری شده خود را هر ماه کاهش دهد در این صورت قیمت ارز رمزنگاری شده به طور حتم تغییر خواهد کرد.