افراد  با سابقه خاص مستعد بیماری کرونا

ویروس کرونا می تواند برای افرادی که دارای چنین شرایطی دارند می تواند خطرناک باشد:

گرچه امکان آلوده شدن به ویروس کرونا وجود دارد ، اما اکنون تحقیقات نشان داده است که برخی از افراد در برابر و عوارض شدید ناشی از بیماری آسیب پذیرتر هستند. از قلب ، مغز ، سیستم گوارشی و اعصاب ، گزارش های جدید حاکی از آن است که حتی پس از بهبودی می تواند بر بدن شما تأثیر مداوم بگذارد کسانی که دارای ایمنی کم یا مشکلات مزمن هستند بیشتر در معرض خطر هستند یک مطالعه اخیر همچنین نشان داده است که کسانی که از بیماری های مشترک و بیماری های قبلی رنج می برند ، خطر بیشتری برای عفونت های شدید و حتی مرگ و میر دارند.

از این رو ، آسان گرفتن دستورالعمل ها و قرار دادن خود در معرض خطر می تواند یک اشتباه فاحش باشد ، خصوصاً اگر شخصی باشید که به یک گروه پرخطر تعلق داشته باشید.

 

چرا با برخی شرایط خاص ، ایمنی بدن پایین می آید؟

برخی از بیماری های غیر واگیر عفونی برای جلوگیری از ایمنی بدن شناخته شده اند. شرایط سلامتی می تواند بر متابولیسم شما تأثیر بگذارد و ورود میکروب ها و ویروس ها را به سیستم آسان تر کند برخی از عفونت ها همچنین می توانند در تولید هورمونی در بدن اختلال ایجاد کنند و ایجاد پاسخ ایمنی مناسب را برای سیستم دشوارتر کند.

 

بیماری های همزمان خطر ابتلا را افزایش می دهد

در ماه گذشته دکتر رندیپ گولریا ، مدیر موسسه علوم پزشکی ، دهلی نو در بیانیه ای همچنین اشاره کرد که بار بیماری های غیرواگیر در هند به خطر گسترش عفونت می افزاید. "تجربه بالینی ما در هند این است که کسانی که بیشترین خطر ابتلا به بیماری شدید و مرگ را دارند ، بیمارانی هستند که هر دو یا چند مورد زمینه ای دارند ، مانند فشار خون بالا و بیماری کلیوی ، یا دیابت و بیماری های مزمن ریه.

برای همه ما کاملاً مهم است که آنچه در توان داریم برای در امان ماندن از ویروس انجام دهیم. با این حال ، افرادی که از این شرایط سلامتی رنج می برند باید احتیاط بیشتری داشته باشند تا از شیوع آن جلوگیری کنند.

 

کسانی که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند

در حالی که چاقی یک بیماری خطرناک است که فرد را در معرض ابتلا به مشکلاتی مانند دیابت ، فشار خون و بیماری های قلبی قرار می دهد ، مطالعات جدید نشان داده است که اضافه وزن می تواند فرد را در معرض خطر بستری شدن و مراقبت های ویژه قرار دهد این مسئله خصوصاً نگران کننده است زیرا چاقی یکی از بزرگترین مشکلات سبک زندگی در جهان است.

اضافه وزن فشار بیشتری بر بدن شما وارد می کند ، التهاب را افزایش می دهد  که منجر به مشکلات تنفسی می شود ، که ممکن است یکی از دلایل اصلی افزایش عوارض تنفسی باشد.

جدا از این عوامل ، چاقی می تواند سطح متابولیسم شما را کند کرده و مبارزه با عفونت را برای شما دشوار کند. بهبودی ممکن است طولانی تر از حد معمول طول بکشد.

 

بیماران دیابتی

هنگامی که فردی از دیابت رنج می برد ، به سادگی بر میزان گلوکز خون بدن تأثیر نمی گذارد بلکه در سطح تولید انسولین در بدن نیز سازش ایجاد می کند. هنگامی که این چرخش انجام می شود ، می تواند عوارض پایداری داشته باشد ، به ویژه در مورد ایمنی ، فرد را بیشتر مستعد ابتلا به بیماری می کند. در افرادی که سطح قند خون بالا یا کنترل نشده دارند ، جریان خون آنها کمتر از حد طبیعی است ، این امر بدن را برای استفاده از مواد مغذی ، دفاع طبیعی که برای محافظت از بدن در برابر چندین عفونت و بهبودی بدن را دشوار می کند. از این رو ، بهبودی افراد دیابتی نیز کمی بیشتر از حد معمول طول می کشد.

به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن ، افراد دیابتی بیشتر از افراد فاقد دیابت دچار عفونت و خطرات مزمن می شوند همچنین می تواند زمان بهبودی و ایجاد ثبات در مشکل موجود را برای بدن دشوارتر کند.

 

کسانی که از سرطان رنج می برند

تصور می شود افرادی که از سرطان رنج می برند و یا تحت هر نوع درمان سرطانی قرار دارند ، خطر بیشتری برای مرگ و میر ناشی از عفونت را نیز به همراه دارند و آن را بسیار خطرناک می کنند. سرطان بدن شما را در معرض آسیب پذیری های زیادی قرار می دهد و بیش از همه ، مصونیت شما را به خطر می اندازد. شیمی درمانی به خودی خود می تواند گلبولهای سفید خون سالم را از بین ببرد و دفع عفونت را دشوارتر می کند. از آنجا که بهبود سرطان به دلیل طولانی تر شدن یک بیماری ، افزایش منابع گلبول های سفید نیز زمان می برد و خطر مواجهه شما را افزایش می دهد. به این بیماری که از عوارض شایع شیمی درمانی است ، نوتروپنی گفته می شود. عوامل خطرساز مانند سن ، شدت (مرحله) سرطان ، بهبودی ، بیماری های همزمان و کمبودها می توانند نبرد را بسیار سخت کنند.

 

اگر فشار خون دارید

اگر میزان فشار خون کنترل نشده ای دارید ، بسیار مهم است که از خود مراقبت کنید و در طی بیماری همه گیر در معرض هیچ نوع خطری نباشید نه تنها احتمال ابتلا به ویروس را افزایش می دهد بلکه احتمال بروز علائم نامطلوب و مرگ و میر را نیز افزایش می دهد.

مطالعات انجام شده در چند ماه گذشته نشان داده است که فشار خون بالا به تنهایی یکی از بزرگترین عوامل خطر است مشکلات قلبی عروقی ایجاد می کند و ایمنی شما را به خطر می اندازد که بدن شما برای مبارزه با التهاب و ایجاد ثبات در عملکرد ایمنی مشکل تر می سازد.

 

اگر هر نوع بیماری کلیوی برای شما تشخیص داده شده باشد

کسانی که از هر نوع بیماری کلیوی رنج می برند ، یا تحت دیالیز قرار می گیرند ، از انواع سرکوب کننده های سیستم ایمنی استفاده می شود تا بدن داروها را رد نکند ، به نوبه خود ، آنها را مستعد ابتلا به ایمنی ضعیف می کند و نفوذ ویروس های ویروسی به سیستم راحت تر می شود مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری هاهمچنین می گویند بیمارانی که در هر مرحله از بیماری کلیوی هستند در برابر اشکال متنوع ویروس شدید آسیب پذیر هستند.

 

کسانی که از بیماری انسداد مزمن ریوی رنج می برند

عوارض ریوی و مشکلات اساسی تنفسی می تواند شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های مرتبط قرار دهد.

اگرچه به خودی خود ممکن است شما را در معرض ابتلا به عفونت جدید قرار ندهد ، ویروس کرونا یک مشکل تنفسی است که عملکرد ریه ، جریان خون و ایمنی بدن را مختل می کند. آسیب ریه می تواند راه های ریه شما را ملتهب کند ، جریان هوا را مسدود کرده و احتمال ایجاد ویروس را افزایش دهد همچنین خطر مرگ و میر در بیماران بستری در بیمارستان که رنج می برند زیاد است.

 

برای محافظت از خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

به یاد داشته باشید ، داشتن بیش از یک عامل خطر می تواند آن را پیچیده تر کند با پزشک خود مشورت کنید ، پیش از این با خطرات آشنا شوید و سلامتی خود را در اولویت قرار دهید. برخی اقدامات احتیاطی کلی نیز وجود دارد که باید رعایت شود:

یک رژیم غذایی غنی و مغذی بخورید

اگر دچار نقص ایمنی هستید ، دیگران را نیز در معرض خطر قرار ندهید

داروهای دارویی و مکمل هایی را که پزشک به شما توصیه کرده است از دست ندهید

دست ها را بشویید و بهداشت ضروری را انجام دهید محل هایی را که وقت خود را صرف می کنید ، تمیز و ضد عفونی کنید

از مکانها و سطوحی که خطر عفونت زیاد است خودداری کنید

همیشه مراقب تورم ، قرمزی یا لکه های غیرمعمول باشید که می تواند با علائم نگرانی مرتبط باشد