ایده هایی برای شناسایی قهوه معتبر

آیا قهوه ای که در فنجان خود می نوشید می تواند جعلی باشد؟ نگرانی هایی در مورد نرخ "قهوه تقلبی" افزایش یافته ، نکته چالش برانگیز این است که معامله گران بی وجدان همچنان روی فرمول های خود  کار می کنند تا مصرف کننده به سختی بتواند قهوه جعلی را از قهوه واقعی تشخیص دهد.

شاید از خود بپرسید که قهوه تقلبی چیست ، اصولاً افراد کلاهبردار درصد کمی دانه قهوه را گرفته و با مواد اولیه ارزانتر مخلوط می کنند تا پودر خود را ایجاد کنند. از دیگر ترکیبات مورد استفاده در قهوه تقلبی ، آرد ذرت و دانه های سویا است. غیر از مواد افزودنی طبیعی ، قهوه تقلبی ممکن است شامل مواد شیمیایی یا مکمل های مصنوعی باشد در بعضی موارد ، این کالا اصلاً حاوی مقدار ماده قهوه واقعی نیست ، در نتیجه ، آن را ارزان تر می فروشند و قطعاً خرده فروشان زیادی را به خود جلب می کنند  بسیاری از مراکز فروش و کافه ها هنگام فروش قهوه در بعضی مواقع دانه های مرغوب با قیمت ارزان تری به دست می آید بنابراین ، چگونه می توان قهوه تقلبی را تشخیص داد؟

حجم

هنگامی که بسته خود را تهیه کردید ، آن را از نظر فیزیکی بررسی کنید. یک بسته پودر قهوه واقعی باید بزرگتر و سبکتر از غلات با همان وزن خالص باشد به این دلیل است که قهوه در حین بو دادن پف کرده و حجم آن را تقریباً به دو برابر حد طبیعی می رساند. پودر غلات با همان مقدار در مقایسه با قهوه واقعی متراکم و سنگین می شود.

 

بوی نامطبوع

حتی اگر بازرگانان جعلی به ترفندهای جدید دست بزنند ، سخت است که رایحه بی نظیر دانه قهوه شگفت انگیز را شکست .قهوه واقعی بوی خوب و لطیف دارد در آخر، بو تعریف شده و لذت بخشی دارد.

از طرف دیگر ، قهوه تقلبی  رایحه های قوی و تحریک کننده ای ایجاد می کنند که به سختی تعریف می شوند. حتی هنگام جوشاندن ، می توان عطرهای قهوه واقعی را تشخیص داد ، کاری که به سختی می توانید با یک دم کرده جعلی انجام دهید.

متاسفانه ، فردی که تازه وارد دنیای  قهوه شده است به سختی می تواند قهوه واقعی را از طریق بو تشخیص دهد. به این دلیل است که آنها هیچ تجربه قبلی با آن کالا را ندارند. بنابراین بهتر است از ویژگی های دیگر قهوه برای شناسایی اصالت آن قبل از نوشیدن استفاده کنید.

با نگاهی به پودر قهوه واقعی ، ذرات شل به نظر می رسند ، و تمایلی به چسبیدن به هم ندارند جای تعجب نیست که تهیه یک آسیاب کامل ، حتی در بهترین اندازه ، با قهوه معتبر بسیار آسان است.

برعکس ، ذرات پودر جعلی تمایل دارند به هم چسبیده و یا روی سطح قرار بگیرند. اگر پودر را در یک لیوان آب قرار دهید ، قهوه واقعی باید باد کند ، در حالی که تقلبی آن را جمع می کند.

حتی هنگام دم کشیدن ، قهوه خالص سبک و لزجی کمتری دارد. به دلیل وجود آمیلاز در قهوه تقلبی ، چنین دم کرده ای بسیار چسبناک خواهد بود. در واقع به لیوان شما می چسبد ولی قهوه واقعی اینطور نیست.

 

رنگ

یک تفت مناسب از دانه های قهوه منجر به ایجاد پودر قهوه ای تیره می شود و یک دم قهوه ای روشن تا تیره ایجاد می کند. اگر بگذارید که یخ بزند ، رنگ دم کرده شما باید قهوه ای درخشان به نظر برسد.

اگر این قهوه تقلبی بود ، رنگ سیاه خواهید داشت. به این دلیل است که آنها ذرت بو داده سیاه رنگ و سویا بو داده قهوه ای روشن-زرد را مخلوط می کنند.

 

چشیدن

طعم و مزه قهوه ترکیبی دلپذیر از اسیدیته و ترشی ملایم است. حتی اگر بسته به محل رشد از نظر میزان اسیدیته متفاوت باشد ، بسیاری از مارک های تقلبی به سختی می توانند طعم واقعی قهوه را ارائه دهند. در واقع ، بیشتر آنها تمایل به از بین بردن تلخی و طعم شیرین تر آن دارند.

قهوه نوشیدنی احیا کننده ای است که مورد علاقه بسیاری قرار دارد. افراد زیادی در سراسر دنیا هر روز از یک فنجان قهوه لذت می برند. با این حال ، تجربه آنها به دلیل وجود قهوه جعلی در بازار در معرض تهدید قرار دارد تشخیص قهوه واقعی از نمونه تقلبی آن همیشه آسان نیست.

علاوه بر این ، قهوه واقعی دارای مزایای بی شماری برای سلامتی است که نوشیدنی ها نمی توانند با قهوه جعلی تضمین کنند. در حقیقت ، برخی از افزودنی های مورد استفاده در یک قهوه تقلبی می توانند منجر به عوارض جدی مرتبط با سلامتی شوند از ایده های بالا برای شناسایی قهوه معتبر استفاده کنید تا بتوانید پس از نوشیدن انرژی خود را حفظ کنید.