بازدارنده رشد کودکان در شرایط کرونا

تأثیرات کرونا ویروس بر روی کودکان

میلیون ها کودک ممکن است تحت تأثیر بیماری همه گیر کرونا قرار بگیرند و ما پیش بینی می کنیم که بیشترین تأثیر را می توان در کسانی که در گروه های اقتصادی ضعیف هستند ، که از قبل آسیب پذیر و محروم بوده اند تاثیر داشته باشد با این حال ، برخی تغییرات نیز می توانند از این بحران جهانی ناشی شود در این مقاله آنچه که ما به عنوان اثرات احتمالی ویروس همه گیر مشاهده می کنیم بحث می شود.

تأثیرات مثبت :

رشد کودک بر مبنای یادگیری مهارت های جدید آموزشی

مشغول فعالیتهای بدنی داخل منزل شوید

رشد شخصیت

اعتماد به نفس بالا می رود

آگاهی بیشتر در مورد یک بیماری ناشناخته و سلامتی

ایجاد قدرت درونی برای رویارویی با چنین چالش هایی در آینده

ایجاد روابط و همدلی نزدیکتر شدن به خانواده

تشکیل پیوند عشق و علاقه

ایجاد فداکاری ایثارگرانه نسبت به نوع بشر

فضیلت های انسانیت و همدلی در مراحل اولیه زندگی

ایجاد افق های جدید فراتر از خانه و مدارس

یادگیری ارزش طبیعت ، ارزش گذاری و مراقبت از طبیعت

 

تأثیرات منفی :

تأثیرات بر آموزش افت کیفیت

محرومیت از آموزش

یادگیری ناکافی

سقوط خروجی های آموزشی

فاصله یادگیری گسترده بین گروه اقتصادی و اجتماعی پایین

اضطراب در مورد تأخیر در آینده امتحانات

ایجاد اضطراب و ناامیدی از آینده

مسائل مربوط به سلامتی عدم فعالیتهای بدنی در فضای باز

مستعد ابتلا به اختلالات مختلف سلامتی

تغییرات رفتاری پرخاشگرانه انزوای اجتماعی

ناامیدی ، عصبانیت ، اضطراب ، تحریک

عدم وجود منطقه رقابتی قطع ارتباط از مدارس

از دست دادن اشتیاق و علاقه به رقابت

اعتیاد به شبکه های اجتماعی و اینترنت مزاحمت اینترنتی

اعتیاد به مواد مخدر

افزایش خطرات استثمار کودک محرومیت از آموزش

کودک آزاری با رفتارهای پرخاشگرانه

تأثیر بر کودکان معلول عدم ارائه خدمات آموزشی ، تغذیه ای و بهداشتی

 

تأثیرات مثبت

رشد کودکی

تعطیلی مدارس به شدت تحت تأثیر آموزش کودکان قرار گرفته است اما به طور فعال راه حل های یادگیری از راه دور ترویج پیدا کرده است و شامل استفاده از کمک آموزشیبه روش دیجیتال است. به آن دسته از کودکانی که به این موارد دسترسی دارند ، فرصت یادگیری روشهای آموزشی که به آنها در آینده سود می بخشد ، داده می شود آنها همچنین می توانند در حین تعطیلی مدارس درگیر فعالیتهای جسمی ، یادگیری و خلاقیت شوند که به آنها در ایجاد مهارت های جدید کمک خواهد کرد.

 

آگاهی بیشتر

سازمان بهداشت جهانی و متخصصان بهداشت به والدین توصیه کرده اند که درباره همه گیری همه جانبه با فرزندان خود صحبت کنند که شامل صادق بودن والدین ، ​​اطمینان بخشیدن به آنها و توضیح اینکه چه اقدامات عملی می توانند برای ایمن نگه داشتن خود و دیگران انجام دهند.

 

توسعه روابط و همدلی

گذراندن وقت با خانواده می تواند به برخی از کودکان کمک کند تا روابط نزدیکتر با آنها برقرار کنند و آگاهی از تأثیر همه گیری نیز می تواند به کودکان کمک کند تا انسانیت و همدلی بیشتری داشته باشند ، زیرا آنها به ارزش زندگی انسانی پی می برند.

 

یادگیری ارزش طبیعت

ترافیک کمتر منجر به کاهش آلودگی و صدا در کل شده است  و در شواهد حکایتی وجود دارد که نشان می دهد این امر منجر به تغییر در محیط طبیعی ما شده و فرصت بیشتری را برای دیدن و قدردانی از زندگی با کودکان خود فراهم کرده است.

 

تأثیرات منفی

تأثیرات بر آموزش

تعطیلی مدارس و مراکز مانند کتابخانه ها که تنها راه دسترسی برخی از کودکان به اینترنت است ، از چند طریق در آموزش کودکان تأثیر خواهد داشت. لانکر و پارولین اشاره می کنند که عوامل غیر مدرسه ای منبع اصلی نابرابری ها در آموزش است. آنها بر این باورند که تمرکز بر آموزش دیجیتالی ، به دلیل تعطیلی مدارس ، قطعاً شکاف یادگیری را بین کودکان دارای زمینه های اقتصادی و اجتماعی پایین و بالا افزایش می دهد. در حقیقت ، آنها ترکیبی از تعطیلی مدارس و فقر کودکان را به عنوان یک بحران اجتماعی در حال حاضر توصیف کرده اند ما معتقدیم که بدترین تأثیرات در فقیرترین جوامع و در مناطق روستایی بدون امکانات اینترنت یا سرعت اینترنت کم احساس می شود خانواده ها ممکن است به دلیل رکود در اقتصاد با هزینه خدمات نیز دست و پنجه نرم کنند.

 

اضطراب در مورد آینده

در نتیجه بیماری همه گیر معاینات به تعویق افتاده یا لغو شده است و برخی از کودکان می توانند از آینده خود مضطرب باشند این مسائل همچنین می تواند ادامه تحصیل یا شروع زندگی کاری آنها را به تأخیر بیندازد.

 

مسائل بهداشتی

یکی از مهمترین پیامدهای قفل شدن و تعطیلی مدارس می تواند این باشد که برخی از کودکان قادر به انجام فعالیت های بدنی در فضای باز نخواهند بود ، به ویژه اگر به فضای خارج دسترسی نداشته باشند ، می تواند باعث افزایش مشکلات وزن و اختلالات مرتبط با آنها شود یک مطالعه چینی توسط چن در آل بر لزوم حفظ فعالیت بدنی منظم تأکید کرد و اظهار داشت که پرهیز از رفتارهایی که منجر به کم تحرکی می شود توجه به آن مهم است آنها بیان می کنند که حفظ فعالیت بدنی منظم و ورزش منظم در یک محیط امن خانه ، یک استراتژی مهم برای زندگی سالم در طی بیماری همه گیراست. تغذیه خوب همچنین نقشی اساسی در رشد شناختی و عملکرد تحصیلی کودکان دارد و این یک نگرانی است در طی همه گیری این مورد شامل کمبود ویتامین دی است که برای استخوان ها و دندان ها ضروری است. شواهدی از مطالعات اپیدمیولوژیک مداخله ای و مشاهده وجود دارد که نشان می دهد کمبود ویتامین دی ممکن است منجر به افزایش خطر عفونت دستگاه تنفسی شود با توجه به دوره بیماری که در درجه اول یک بیماری تنفسی است ، ما معتقدیم که کمبود ویتامین دی می تواند کودکان را آسیب پذیرتر کند تأثیر کمبود تغذیه بیشتر در گروههای ضعیف اقتصادی اجتماعی دیده می شود.

همه گیری کرونا ویروس بسیاری از سیستم های بهداشتی را تحت فشار قرار داده است  و منجر به کاهش بسیاری از خدمات بهداشتی معمول شده و والدین تمایلی به حضور در مراکز درمانی ندارند. میزان واکسیناسیون قبلاً پیش از همه گیری مسئله ای بود و بحران فعلی بهداشت می تواند این وضعیت را بیش از پیش تشدید کند. تعطیلی مدارس همچنین ممکن است به این معنی باشد که کودکان برای مدت زمان طولانی تری به طور مداوم می نشینند ، به عنوان مثال در پشت رایانه  که این مورد می تواند منجر به مسائلی مانند کمردرد ، خستگی چشم و آشفتگی خواب شو كودكانی كه در كشورهای توسعه نیافته زندگی می كنند نیز ممكن است با نرخ بالاتری از عفونت روبرو شوند ، خصوصاً كودكانی كه در محله های فقیرنشین ، مراكز نگهداری مهاجرت ، یتیم خانه ها و سایر نهادها زندگی می كنند.

 

تغییرات رفتار پرخاشگرانه

انزوا ، فاصله جسمی و تنهایی برای هر انسانی موقعیت های چالش برانگیزی است. کودکان قطعاً تعامل با گروه همسالان خود را از دست خواهند داد  و ما می ترسیم محرومیت از شرکت در هر مدت زمان منجر به تغییرات رفتاری شدیدی شود.

 

نبود فضای رقابتی

مدارس فعالیت های اجتماعی و رقابتی را فراهم می کنند که بسیاری از کودکان از آن لذت می برند و با کودکان از مناطق مختلف ارتباط برقرار می کنند ، به آنها کمک می کند تا با محیط های مختلف سازگار شوند و ارتباطات اجتماعی برقرار کنند. وینر و همکاران در طی همه گیری یک بررسی سریع و منظم از 16 مقاله انجام دادند و نتیجه گرفتند که تعطیلی مدارس و قطع ارتباط اجتماعی می تواند رشد روانی و شخصی کودکان را مختل کند.

 

اعتیاد به شبکه های اجتماعی و اینترنت

به دلیل تعطیلی مدارس ، بسیاری از کودکان به طور آنلاین برای ادامه تحصیل تشویق می شوند. آنها همچنین خواهان برقراری ارتباط با همسالان خود خواهند بود که این مورد می تواند استفاده آنها از رسانه های اجتماعی را افزایش دهد ، که باعث می شود حواس پرتی آنها هنگام انجام کار مدرسه شود. آنها همچنین می توانند در معرض محتوای نامناسب و آزار و اذیت اینترنتی قرار بگیرند. طبق مطالعه ای که قبل از همه گیری انجام شده است  شبکه های اجتماعی ، کودکان را در معرض خطر بیشتر آزار و اذیت اینترنتی قرار می دهد که می تواند منجر به استرس ، اضطراب ، عزت نفس پایین و حتی اقدام به خودکشی شود. خطرات آنلاین بودن همچنین می تواند شامل محتوای نامناسب و مکالمه ، از جمله تصاویر جنسی و پورنوگرافی باشد. تحقیقات انجام شده  نشان دهنده رابطه قوی بین آشنایی با پیام های رسانه های جمعی و استعمال دخانیات در نوجوانان است.

 

افزایش خطر استثمار کودک

یونسکو پیشنهاد کرده است که بیماری همه گیر تأثیرات مخربی بر کودکان در جوامع اقتصادی اجتماعی پایین ، به ویژه زنان خواهد داشت  ما معتقدیم که از دست دادن شغل گسترده و ناامنی اقتصادی بیشتر می تواند منجر به مشکلات خاصی در مناطق فقیرنشین جهان شود این موارد می تواند شامل افزایش استثمار کودکان ، مانند کار کودکان ، خشونت خانگی ، ازدواج در اوایل کودکی باشد .

 

تأثیر بر کودکان معلول

فاصله اجتماعی با قطع خدمات مهم مانند تغذیه ، آموزش ، مراقبت های بهداشتی یا مراقبت های شخصی موانع بیشتری ایجاد خواهد کرد این موارد می تواند بر کودکان معلول تأثیر منفی بگذارد و این امر همچنین می تواند باعث تغییر رفتار شود.

 

نتیجه

بیماری همه گیر تأثیرات طولانی مدت بر کودکان در سراسر جهان خواهد داشت. اگرچه برخی از این موارد ممکن است مثبت باشد ، اما ما معتقدیم که تأثیرات منفی آن ویران کننده خواهد بود و می تواند نوعی میلیون ها کودک را تحت تأثیر قرار دهد پس با یادگیری در این زمینه می توانیم خطرات را از پیش پای خود و کودکان عزیزمان برداریم.