به چه دلیل مشتریان دائمی مرتباً برمیگردند؟

تأیید اینکه مشتری عادی به عنوان یک منبع قابل اعتماد درآمد است یک کسب و کار مشتری دائم ایجاد کنید ؟ چرا مشتری دائمی مرتباً برمی گردد؟ چه چیزی آنها را به عنوان روال منظم تبدیل می کند؟ 

 

ما دلایل زیادی را برای بازگشت مشتریان به فروشگاه ها بیان کرده ایم. اساساً ، این مقالات مقدمه ای برای پاسخ به این سال بوده اند: فروشگاه ها چگونه مشتری های وفادار تولید می کنند؟ من در مورد مشتریانی که به مناسبت بازدید می کنند صحبت نمی کنم. این مربوط به مشتری عادی است. "مشتری عادی" شخصی است که برای مدت طولانی به طور عادی به فروشگاه برمی گردد.

 

مشتری عادی" چیست؟

یافتن مشتری عادی در شرایط پذیرایی آسان تر از فروشگاه خرده فروشی است. غذا و نوشیدنی چیزی است که به راحتی از لباس ، کفش یا لوازم آرایش مصرف می شود: یک مشتری عادی ممکن است آخر هفته ها برگردد . یک مشتری عادی ممکن است هر روز صبح هنگام کار خود یک سفارش ثابت - لاته بزرگ با دو قند و طعمه دارچین دریافت کند. مشتری عادی نوعی مشتری است که می توانید برای حضور در فروشگاه خود به طور منظم به آن اعتماد کنید ، تقریباً مانند ساعت کار

 

این بدان معنا نیست که مشتریان عادی فقط در زمان های "برنامه ریزی شده" حاضر می شوند. مشتریان عادی تجارت شما را در زندگی خود گنجانده اند. این عادت است که آنها از فروشگاه شما بازدید کنند. با این حال ، آنها ممکن است به طور غیر منتظره و خارج از چرخه ، اصطلاحاً ظاهر شوند. چرا؟ از آنجا که فروشگاه شما اولین فروشگاهی است که به ذهن آنها خطور می کند در صورت نیاز به نوع کالا یا خدمات شما: اگر یک سال به طور منظم به همان آرایشگاه رفته اید و ناگهان برای یک رویداد خاص به سبک سریع نیاز دارید ، بعید است که به یک آرایشگاه متفاوت بروید.

 

مفهوم کلی اینست که انسان موجود عادت است. آنها به ندرت از روال زندگی یا مناطق راحتی خود دور می شوند و این همان چیزی است که مشاغل می توانند با ایجاد آن مشتری های منظمی ایجاد کنند.

 

چگونه مشتری های عادی ایجاد کنیم؟

مثل همیشه ، اولین قدم برای ایجاد هر نوع وفاداری مشتری ، درک آنهاست. هر مشاغل با آمارهای مختلف جمعیتی سروکار دارد.

مشتری های من وقتی وارد فروشگاه من می شوند چه می خواهند؟

آیا مشتریان من جوان / پیر / میانسال هستند؟ این امر چگونه باید بر سبک خدمات و یا دکوراسیون من تأثیر بگذارد؟

آیا من محصولی را که جمعیتی پس از آن تهیه کرده است ، ذخیره می کنم؟

این ها برخی از مواردی هستند که مشاغل باید از آنها بخواهند تا بدانند مشتریان آنها چه کسانی هستند.

 

هنگامی که اطلاعات ، خواسته ها و نیازهای آن را درک کرد ، می توانید آنچه را که مشتری عادی شما می خواهد ، تنظیم کنید. معمولاً ساده تر است که به کارهای عادی خود نگاه کنید - هر مشاغلی حداقل یک تجارت را دارد - و ببینید که چرا آنها مدام برمی گردند. آیا مکان مناسب ویترین فروشگاه شما است؟ یا آنها موسیقی را که شما پخش می کنید دوست دارند؟ خدمات دوستانه؟

همه مشتریان عادی دلایل یکسانی ندارند و ممکن است دریابید که آنها حتی خودشان نمی دانند که چرا مرتباً برمی گردند. دوستان ، همکاران یا آشنایان تجارت شما را به دیگران توصیه کرده اند ، این دلیل می تواند برای ادامه کار آنها باشد حتی اگر تجربیات آنها همیشه 100٪ مثبت نبوده باشد.

 

به عنوان مثال ، قبلاً در نزدیکی محل زندگی من ، چند سال پیش ، یک کافه وجود داشت. این غذاها همیشه در مجامع مختلف خانواده ها ، افراد ، همه افراد از هر طیف زندگی اتفاق نظر بر این بودند که قهوه وحشتناک است و شیرینی پزی قابل قبول است و با این وجود همیشه پر است. چرا؟ این مکان مناسب در خیابان اصلی بود. مهمتر از آن ، تاریخچه آن بود: این شیرینی طی چندین دهه تنها کافه در محله بود و در نتیجه ، مردم صرف نظر از کیفیت غذا ، به آمدن  آنجا عادت کرده بودند.

 

سرانجام ، هنگامی که یک کافه جدید از آن طرف خیابان نقل مکان کرد ، کیفیت عالی بود ، خدمات حتی بهتر بود. کمی بیشتر از یک سال طول کشید و مکان جدید با مشکل روبرو شد ، اما سرانجام ، از طریق دهان به دهان و بازاریابی عالی ، مکان جدید اکثر مشتریان عادی را ازمکان قدیمی به سرقت برد - در درجه اول جمعیت جوانی که آن چنان که وابسته به آن نبوده اند به مکان جدید روی آورده اند.

 

برنده شدن

به عبارت دیگر ، همیشه آسان نیست که آنچه مشتری عادی را بازمی گرداند ، اصرار بورزید. این فقط می تواند یک عادت تاریخی باشد که بر اساس نسل های دیگر رفتن به یک مکان ساخته شده است. یا می تواند موقعیت مکانی و راحتی باشد ، شما فقط می توانید بهترین محصول را در خیابان بفروشید ، یا بهترین خدمات مشتری در منطقه را ارائه  دهید.

این آخرین عنصر ، ارائه تجربه خدمات به مشتری که مردم می خواهند ، تا حد زیادی بهترین راه برای ایجاد وفاداری ، حمایت از مشتری و پیروزی در رقابت شماست. هر کسی می تواند آنچه را که شما می فروشید بفروشد ، مهم نیست که چقدر محصول شما منحصر به فرد باشد ، اما هیچ کس نمی تواند تجربه خدمات مشتری شما را کپی کند.