به چه علت موجودی رستوران به نتیجه نهایی شما گره خورده است؟

مدیریت موجودی رستوران روشی برای نظارت بر مواد و ملزوماتی است که شما در زمان واقعی دارید و همچنین به شما در تهیه سفارشات غذایی ، نوشیدنی مقرون به صرفه تری کمک می کند. مدیریت موثر موجودی برای فعالیتهای روزمره و اهداف بلند مدت شما ضروری است. در زیر نکاتی اساسی برای مدیریت موجودی رستوران شما ارائه می دهیم و نحوه تهیه موجودی را به شما نشان می دهیم. ما همچنین توضیح می دهیم که چگونه موجودی رستوران به نتیجه نهایی شما گره می خورد.

در مورد مدیریت موجودی رستوران

 

مدیریت تأمین و موجودی مواد غذایی خود نیاز به تلاش و کوشش دارد ، اما اگر به درستی انجام شود ، می توانید اتلاف مواد غذایی را به حداقل برسانید و پس انداز کنید. در زیر راهنمایی هایی را برای اطمینان از مدیریت موفق موجودی به شما ارائه می دهد:

یک سیستم POS مزایای بی شماری را شامل می شود ، از جمله پیش بینی داده ها ، گزارش های برنامه ریزی سفارش ، حسابداری یکپارچه و ردیابی خودکار موجودی بر اساس سفارشات مشتری. با این حال ، این منابع دیگر ترس از دست دادن موجودی کالا ، از جمله عوامل ناکارآمد یا نادرست فرآیند آماده سازی غذا یا نوشیدنی ، تصمیمات شکایت مشتری و سرقت را ندارند . هنگامی که اطلاعات به صورت دستی وارد شود بنابراین ، تهیه موجودی دستی ، گزارش دقیق و دقیق تری را تضمین می کند.

 

پرسنل (اعضای) پرسنل را ردیابی کنید

چند نفر را برای تهیه موجودی خود تعیین کنید ، مانند مدیران و سرآشپز. با این کار تشخیص ناسازگاری آسان تر خواهد شد. همچنین ، از آنجا که این کارمندان به طور مداوم موجودی خود را انجام می دهند ، آنها می توانند الگوها و تفاوت های ظریف موجود در موجودی منحصر به فرد شما را با گذشت زمان درک کنند. برای اطمینان از صحت موجودی خود ، اطمینان حاصل کنید که کارکنان را کاملاً در مورد روند کار آموزش می دهید. همچنین ، ارائه پاداش به کارمندان در نتیجه پس انداز موجودی کالا را در نظر بگیرید و برای آنها توضیح دهید که چگونه ردیابی مناسب موجودی کالا بر روی نتیجه نهایی شما تأثیر می گذارد.

 

یک برنامه مداوم داشته باشید

پیروی از یک برنامه شما را قادر می سازد تا به درستی درک کنید که چه مقدار از مواد اولیه و مایعات شما در یک بازه زمانی خاص استفاده می شود. به عنوان مثال ، ممکن است روزانه مواد فسادپذیر و مواد محبوب را بررسی کنید ، در حالی که موارد غیر فاسدشدنی و فله ای را می توان یک یا دو بار در هفته شمرد. با گذشت زمان ، شما شروع به دیدن الگوها می کنید و می توانید سفارشات یا پیشنهادات خود را در صورت لزوم تنظیم کنید.

با سازماندهی مناطق خود (خنک کننده ، خشک کن ، فریزر و قفسه ها) از موارد دریافت شده طبق روش  دیگر برای اطمینان استفاده از مواد غذایی قبل از فساد انتخاب گزینه ظروف و توزیع کننده هایی است که مهندسی شده اند مناسب می باشد.

 

یک ورق برای مواد زائد غذا ایجاد کنید

لیست موجودی شما مواد تشکیل دهنده و مقادیر مورد نیاز را به شما نشان می دهد ، اما یک ورق ضایعات مواد غذایی نشان می دهد که موجودی به کجا می رود که فقط با فروش حساب نمی شود. با این کار می توانید راه حل هایی برای مواد از دست رفته ارائه دهید. به عنوان مثال ، اگر ورق شما نشان می دهد که مقدار قابل توجهی غذا خراب می شود ، می توانید کمتر خرید کنید یا راه هایی برای استفاده از مواد اولیه پیدا کنید. یا اگر سرآشپز به طور مداوم غذاهای جدید درست می کند (منجر به وعده غذایی دور ریخته می شود) زیرا کارمندی مورد منویی را اشتباه وارد کرده است ، ممکن است سرورها هنگام سفارش دادن در سیستم شما با احتیاط بیشتری عمل کنند بنابراین با استفاده از منوی دیجیتال خطا ها را محو کنید زیرا به طور موثر عملکرد خود را در سیستم رستوران می گذارد طوری که از رقبا پیشی بگیرید که در مورد منوی رستوران خود با دسته بندی بصورت منظم و تفکیک شده مشتریان با دیدن تصاویر مربوطه به غذاها و تفکیک منظم سفارشات خود را ثبت می کنند که باعث نظم عملکردی می شود.

از مواد مازاد استفاده کنید تا ضایعات غذایی را به حداقل برسانید

اگر می بینید که مواد اضافی زیادی دارید که به زودی فاسد می شوند ، آنها را در غذاهای موجود وارد کنید و هرگونه تغییر منو را در قسمت ویرایش منو دیجیتال بدون نگرانی و تشویش وارد نمایید.

 

از بینش موجودی گذشته برای سفارشات آینده استفاده کنید

با مطالعه اینکه کدام مواد با توجه به موجودی خود برای مدت زمان تعیین شده زیاد یا کم استفاده شده اند ، می توانید آگاهانه تصمیم خود را اتخاذ کنید.

 

نحوه تهیه موجودی رستوران

نمی دانید چگونه می توان موجودی گرفت؟ گرچه هیچ روش یکسانی برای تهیه موجودی مواد و وسایل مصرفی رستوران شما وجود ندارد ، مراحل زیر یک روش معمول برای پیگیری موجودی کالا است :

یک جدول ایجاد کنید. با ایجاد پنج ردیف در صفحه موجودی رستوران یا در یک برنامه مدیریت موجودی قابل تنظیم شروع کنید. ردیف ها را به صورت زیر برچسب بزنید.

موارد

واحد اندازه گیری

مبلغ موجودی

قیمت واحد

هزینه کل

موارد را لیست کنید. تمام مواردی که در رستوران خود دارید را در زیر ستون موارد بنویسید. این باید شامل همه چیز باشد ، از مواد خوراکی و مواد تمیز کننده گرفته تا ظروف غذاخوری و وسایل رومیزی.

 

واحدهای اندازه گیری را اضافه کنید. واحد اندازه گیری مورد استفاده برای تعیین مقدار هر مورد خریداری شده در ستون واحد اندازه گیری را یادداشت کنید. این بسته به نحوه فروش مواد غذایی و مواد مختلف متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، ممکن است گوجه فرنگی ، ماکارونی را در جعبه ها و حوله های کاغذی را در موارد خریداری کنید. صرف نظر از این ، مهم است که این واحدها از قبل مستند شوند تا از هرگونه سردرگمی یا اشتباه محاسباتی جلوگیری شود.

همه موارد را بشمارید یا اندازه بگیرید. اکنون ، تعداد واحدهای موجود در هر مورد را تعیین کرده و این ارقام را به ستون مقدار موجودی اضافه کنید. انجام این روش به شما امکان می دهد اندازه گیری های خود را استاندارد کنید و باعث می شود هزینه ها محاسبه شود.

قیمت واحد را وارد کنید. تمام قیمت های واحد خود را مستند کرده و به ستون قیمت واحد هر کالا اضافه کنید. برای انجام این کار ، به سادگی هزینه یک واحد را بر مقدار آن مورد تقسیم کنید.

هزینه کل را محاسبه کنید. در آخر ، قیمت واحد هر کالا را در مقدار آن مورد که در موجودی خود دارید ضرب کنید. پس از محاسبه هزینه کل کالاهای موجودی خود ، این اعداد را به ستون کل هزینه اضافه کنید.

 

محاسبه متوسط موجودی روزانه شما

دانستن نحوه محاسبه متوسط موجودی روزانه رستوران ، روش دیگری برای تصمیم گیری دقیق در خرید است. برای انجام این کار ، به سادگی هزینه موجودی خود را برای آن دوره خرید بر تعداد روزهای آن دوره تقسیم کنید. صورت سود و زیان رستوران شما باید ارقام مورد نیاز شما را داشته باشد.

 

موجودی رستوران بر سود خالص تأثیر می گذارد

موجودی رستوران به خط اصلی شما متصل است ، به همین دلیل مهم است که به روش مدیریت خود تسلط داشته باشید.

چه رستوران زنجیره ای بزرگ ، کافه تریا داشته باشید ، اهمیت مدیریت موجودی کالا کاملاً مشخص است. اگر به دنبال راه های بیشتری برای بالا بردن خط اصلی خود هستید ، دوباره ارزیابی قیمت منو و هزینه های سربار خود را در نظر بگیرید که این هزینه های سربار منو را با مزیت منو دیجیتال مهار کنید.