تجهیزات مورد نیاز برای افتتاح رستوران فست فود

لیست تجهیزات رستوران فست فود

در حالی که زنجیره های رستوران های فست فود به ظاهر در همه جا هستند ، این بدان معنا نیست که جایی برای کارهای کوچکتر نیز وجود ندارد.حتی ممکن است به کار بیشتری احتیاج داشته باشند ، اما اگر پشتکار داشته باشید مطمئناً موفقیت امکان پذیر است. اگر به فکر افتتاح یک رستوران فست فود هستید اما کاملاً مطمئن نیستید که به چه وسیله ای احتیاج دارید ، این مقاله برای راهنمایی تجهیزات مورد نیاز به شما کمک می کند. این مقاله دارای یک لیست تجهیزات رستوران فست فود است که شامل مهمترین وسایل مورد نیاز شماست.

 

1. سرخ کن

سرخ کن رستوران های فست فود را شاید بیشتر به دلیل ارائه غذاهای سرخ شده شناخته باشید. در نتیجه ، سرخ کن های تجاری جایگاه بالایی را در لیست تجهیزات ضروری رستوران های فست فود دارند. ماهی ، سیب زمینی سرخ کرده ، حلقه های پیاز ، محبوب ترین انواع غذاهای سرخ شده هستند. اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید چیزهایی مانند بستنی ، موز ، خمیر را در آن سرخ کنید. از آنجا که اندازه همه آشپزخانه ها یکسان نیست ، انواع مختلفی سرخ کن در بازار وجود دارد. بعضی از آنها فضای کمتری را اشغال می کنند و به راحتی در بالای پیشخوان ها قرار می گیرند. این مورد برای آشپزخانه های تجاری کوچکتر که در غرفه وجود دارند ایده آل است. اندازه دیگر سرخ کن ها بزرگتر است و به فضای کف بیشتری احتیاج دارد. این سرخ کن های تجاری عمدتا می توانند تا حدود 2  تا 6 مخزن داشته باشند که این امر برای سرخ کردن حجم زیادی از مواد غذایی مناسب است. در صورت عدم دسترسی به اتصال گاز ، سرخ کن برقی بهترین گزینه است و در گزینه های بهتر اگر چیزی را ترجیح می دهید که به طور یکپارچه در میز شما قرار گیرد بسیار کاربردی تر خواهد بود.

 

2. توری

یکی از ملزومات مهم برای هر رستوران فست فود است. چه در حال پختن همبرگر ، تخم مرغ ، سوسیس ، پنکیک ، استیک ، مرغ یا ماهی باشید ، مشبک کاری در این زمینه مورد نیاز خواهد بود. اگر فضای میز پذیرایی اضافی دارید ، این نوع مشبک ها راه حل مناسب هستند. اگر چیزی را کمی دائمی ترجیح می دهید ، مشبک های کشویی به راحتی در صفحات میز قرار می گیرند.

 


3. یخچال

 رستوران های فست فود مواد غذایی را حفظ می کنند ، بنابراین طعم و مزه آن تا حد امکان خوشمزه است. به همین دلیل است که هر رستوران باید آشپزخانه تجاری خود را با یخچال و فریزر مجهز کند. یخچال های درب شیشه ای دید بهتری دارند ، در حالی که واحدهای درب جامد عایق بندی عالی را ایجاد می کنند. برای آشپزخانه هایی که تمایل به تطبیق پذیری دارند ، ترکیب های تجاری یخچال فریزر بهترین راه حل است. این واحدها در طیف وسیعی از سبک ها ارائه می شوند. چه کشوها ، کابینت های سایز بزرگ یا کابینت های نیم سایز را ترجیح می دهید ، یک واحد برودتی باید در برنامه های شما قرار گرفته باشد.

 

4. هود

هود آشپزخانه تجاری برای ایمنی شما و کارکنان آشپزخانه ضروری است. به ویژه در رستوران های فست فود هود به شما کمک می کند تا هوای آشپزخانه را از دود و چربی ناخواسته پاک کنید. این فرآیند هوای آشپزخانه شما را تازه نگه می دارد و از همه مهمتر خطر آتش سوزی را کاهش می دهد. اگر در حال راه اندازی یک رستوران فست فود کوچکتر هستید ، ممکن است سیستم هود بدون دودکش بهترین گزینه شما باشد. این واحدها به فضای کمتری احتیاج دارند و هنگام طراحی می توانند از قابلیت های بیشتری برای آشپزخانه برخوردار شوند. هودهای اگزوز تجاری گزینه دیگر است. این واحدها که مستقیماً به دیوار یا سقف شما نصب شده اند ، به وسایل آشپزخانه تبدیل می شوند و برای رستوران های فست فود با حجم وسایل بالا مناسب ترین هستند.

 

5. میز آماده

قبل از پختن وعده های غذایی ، باید مقداری از وعده های غذایی را آماده کنید. میزهای کاری از جنس استیل به دلیل دوام ، بسیار محبوب هستند. با طیف وسیعی از سبک ها و اندازه ها ، یک جدول آماده سازی مناسب برای هر عمل وجود دارد. بعضی از آنها دارای سینک ظرفشویی هستند ، در حالی که برخی دیگر فقط از فضای بالای میز استفاده می کنند. همه واحدها دارای قفسه های زیرین هستند که فضای ذخیره سازی اضافی را ارائه می دهند. اگر می خواهید یک میز آماده که چند کاره باشد را داشته باشید ، یک میز آماده یخچال برای شما مناسب است. مخصوصاً برای آشپزخانه هایی که ساندویچ ، سالاد یا پیتزا زیادی درست می کنند ، این واحدها دارای سطل های ذخیره سازی دسترسی آسان هستند که مواد تشکیل دهنده آنها را در خود جای داده است. تخته های برش به صورت استاندارد ارائه می شوند و به آشپزهای شما اجازه می دهند به سرعت غذا را برش بزنند و تکه تکه کنند. یخچال هایی که در زیر این میزهای آماده قرار دارند به صورت درب و کشو هستند. بنابراین مهم نیست که اولویت شما باشد ، یک گزینه برای شما وجود دارد.

 

6. سینک

حفظ محیط بهداشتی نه تنها برای سلامت کارکنان و مشتریان مهم است ، بلکه قانون نیز محسوب می شود. به همین دلیل است که هر رستوران فست فود به ظرفشویی های تجاری نیاز دارد. خواه از سینک ظرفشویی برای شستن دستها ، شستشوی وسایل یا غوطه وری استفاده کنید ، یک سینک ظرفشویی وجود دارد که متناسب با نیاز شماست. سینک ظرفشویی ها به اندازه 1 محفظه و به اندازه 4 محفظه هستند. نوع سینک ظرفشویی شما تا حد زیادی به چیدمان آشپزخانه شما بستگی دارد ، بنابراین بهتر است قبل از تهیه ، گزینه های دیگر را بشناسید.

 

7. قفسه بندی

هنگام باز کردن یک فست فود ، طبیعی است که درگیر تمام تجهیزات رستوران تجاری شوید. اما همچنین به یاد داشته باشید که به فضای ذخیره سازی نیاز خواهید داشت. قفسه های رستوران یک راه حل فشرده ارائه می دهد که به طور یکپارچه در چیدمان آشپزخانه شما کار می کند. قفسه های دیواری را می توان به دیوارها چسبانده و برای آشپزخانه هایی که فضای بیشتری برای واحدهای قفسه بندی سنتی ندارند ، مناسب است. تهیه تجهیزات مناسب فقط یک قدم به سمت افتتاح یک رستوران فست فود است. از این گذشته ، شروع کار در رستوران فرایند پیچیده ای است که نیاز به ماه ها برنامه ریزی دارد. بنابراین تا زمانی که بقیه پایه های رستوران خود را در محل کار خود قرار ندهید ، در خرید تجهیزات عجله نکنید. اما وقتی سرانجام آماده شروع به جستجو در تجهیزات شدید ، این لیست تجهیزات رستوران های فست فود می تواند راهنمای مفیدی برای شما باشد.