تهیه کوکی های سلطنتی رنگارنگ ساندویچی

ماکارون مرنگهای فرانسوی از آرد بادام تهیه می شود و منشا آنها به قرون وسطی برمی گردد. در فرانسه ، نانوایی ها و شیرینی فروشی ها طیف وسیعی از ماکارون های سنتی را تولید می کنند از بین انواع مختلف ، ماکارون رنگارنگ ساخته شده از دو دیسک کوکی با یک لایه کرم امروزه بیشترین گسترش را دارد.

بیسکویت مرنگ ساندویچ کوکی تشکیل شده از سفیده تخم مرغ ، شکر مایع و بادام خیلی ریز خرد شده تهیه می شود و با عصاره های غذایی رنگارنگ آغشته می شود پر کردن ماکارون های 3-5 سانتی متری معمولاً شامل کره ، گاناش یا مربا در طعم های بسیار متنوعی است.

در زیر پوسته بسیار نازک و صاف خود ، مرنگ نرم ، مرطوب است و به سرعت در دهان آب می شود برخلاف کوکی های معمولی ، ماکارون مدت زیادی دوام نمی آورد و طی دو تا چهار روز سفت می شود تهیه ماکارون بسیار دشوار تلقی می شود ، زیرا مقادیر متفاوت مواد مختلف ، دمای پخت ، زمان پخت و همچنین دوره های ( کنار گذاشتن) استراحت باید دقیقاً برآورده شوند.

 

ماکارون ، ماکارونی؟

نام "Macaron" از واژه ایتالیایی (am) maccare که به معنی "خرد کردن" یا "له کردن" است کلمه ونیزی ماکارون به معنی خمیر نازک یا ریز است ماکارون را نباید با ماکارون نارگیلی آلمان یا ماکارونی معروف ایتالیایی بنام ماکارونی اشتباه گرفت.

راه طولانی ماکارون

در زمان اشغال سیسیل ، نظامیان عرب غذاهای جدیدی مانند لیمو ، برنج و پسته را به اروپا آوردند در این میان شیرینی های زیادی بر پایه آجیل و پر از خامه بادام شیرین وجود داشت.

ماكارونها پس از عبور از ایتالیا ، توسط كاترینا دی مدیچی از فلورانس به فرانسه برده شدند مراسم ویژه ازدواج او با پادشاه آینده فرانسه ، هنری دوم ، در سال 1533 بود  شیرینی پزهای دربار سلطنتی در جشن عروسی لوئی چهاردهم در 1660 شیرینی های خاصی را به آنها پیشنهاد می دادند که در همین حین سنت آشپزی ماکارون ادامه دار شد.

با این حال ، در این زمان ماکارون ها هنوز بیسکویت ساده از آرد بادام ، شکر و سفید تخم مرغ بودند. فقط در قرن 18 ، مربا یا خامه قبل از باز شدن کوکی ها و پر شدن آنها با خامه در یک زمان دیگر ، پخته می شد ماری آنتوانت ، ملکه فرانسه ، از طرفداران "جدید" ماکارون بود و در راهپیمایی پیروزی آن سهیم بود.

 

اکنون مورد علاقه سلطنتی را برای خود امتحان کنید!

دستور العمل: ماکارون برای پر کردن مواد مختلف

زمان آماده سازی: 1 ساعت

زمان پخت: 15 دقیقه

کل زمان: 1 ساعت و 15 دقیقه

غذا و نوشیدنی // فرانسه

وعده های غذایی: 30 ماکارون

بهترین شیرینی ها و دسرها در سراسر جهان: ماکارون ، کلوچه های ساندویچی با پر کردن خامه ، از فرانسه

 

عناصر :

110 گرم بادام (آسیاب شده)

200 گرم شکر

90 گرم سفیده (حدود 3 تخم مرغ - با دقت وزن کنید!)

1 پیمانه نمک

30 گرم قند کاستور

رنگ غذا (به صورت پودر ، اختیاری)

 

دستورالعمل ها:

تخم مرغ ها را جدا کرده و سفیده ها را در یک کاسه بریزید سفیده را با کمی نمک مخلوط کنید اما مطمئن شوید که کاسه و همزن کاملاً از هرگونه چربی پاک شده اند.

وقتی سفیده ها تغییر رنگ دادند ، به تدریج آنها را با شکر دانه ریز بپاشید و به هم زدن ادامه دهید تا سفت شود.

بادام را به همراه شکر خرد شده خرد کرده و سپس هر دو ماده را الک کنید و سپس فشار دهید که تو خورد هم رود.

سفیده های زده شده را به آرامی با مخلوط بادام و شکر مخلوط کنید.

مخلوط را در یک کیسه لوله قرار دهید و ماکارون های جداگانه (قطر تقریبی 3 سانتی متر) را روی یک سینی فر که با کاغذ پخت ایجاد شده قرار دهید.

قبل از پخت ، اجازه دهید ماکارون ها حدود 15-30 دقیقه استراحت کنند این مورد پوسته مهمی را تشکیل می دهد که رطوبت شیرینی را حفظ می کند و در نتیجه از ترک سطح جلوگیری می کند.

حالا فر را از قبل با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید و ماکارون ها را با حرارت پایین حدود 15 دقیقه بپزید آنها وقتی آماده می شوند که به اصطلاح "پاهای کوچک" در پایین آن تشکیل شده باشد.

ماکارون ها را از فر خارج کنید و آنها را همراه با کاغذ پخت از سینی به سطح آشپزخانه کمی مرطوب منتقل کنید.

ماکارون ها آب را جذب می کنند و پس از سرد شدن می توانند به راحتی از روی کاغذ برداشته شوند.

بگذارید ماکارون ها یک روز در ظرف در بسته استراحت کنند.

حالا مقداری کره ، گاناش یا مربا را به راحتی روی یک کلوچه مرنگ قرار دهید و یکی دیگر را روی آن قرار دهید با پر کردن مواد مختلف خلاقیت به خرج دهید.