توانمندی متکامل در برابر کرونا ویروس

میزان حمله نسبتاً زیاد است ، زیرا هیچ مصونیتی در برابر آن وجود ندارد.

کارشناسان می گویند وحشت در مورد یک بیماری همه گیر جهانی به ما کمکی نخواهد کرد ، اما این واقعیت را که ویروس کرونا کاملاً متفاوت از آنفلوانزا است ، انکار نمی کند ، در صورتی که در صورت اجازه انتشار بیماری ، تأثیر آن بالقوه نیز می باشد.

سالانه صدها هزار نفر بر اثر آنفولانزا می میرند ، واقعیتی که برخی از افراد در تلاش اند برای رفع اضطراب در مورد ویروس کرونا اقدام کنند.

اکنون عرف متعارف در ایالات متحده معتقد است که هر کس باید دست خود را به مدت 20 ثانیه بشوید ، به جای دست دادن از آرنج خود استفاده کنید ، خرید ماسک صورت را مهم تلقی کنید.

به نظر می رسد با توجه به اعلامیه های فعلی بازارهای سهام بسیار پایین رفته  و این واقعیت که صنعت مهمان نوازی و هواپیمایی ، با بزرگترین بحران مالی در یک نسل روبرو هستند ، اما ترامپ در توییتر نوشت ، تاریخ 9 مارس ، "سال گذشته 37،000 آمریکایی بر اثر آنفولانزا جان خود را از دست دادند." وی افزود: "هیچ چیز تعطیل نیست ، زندگی و اقتصاد ادامه دارد." و همینطور"هیچ چیز از اعلام پیروزی قبل از پیروزی پیروز نخواهد بود.

لازم است این را بگوییم که آنفولانزا سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می کشاند ،همانطور که این تغییر چشمگیر نشان می دهد  ما هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری ویروس کرونا داریم - و به گفته کارشناسان ، این مورد تنها کافی است تا انگیزه جوامع برای همکاری با یکدیگر را برای کند کردن پیشرفت آن فراهم کند. مطالعات نشان می دهد تفاوت بین آنفولانزا و ویروس کرونا بسیار شدیدتر از آن است که برخی از افراد می گویند.

در حقیقت ، متخصصان بهداشت و درمان به تمایزات مهم بیماری ناشی از ویروس های دیگر اشاره می کنند بدیهی است که آنها همچنین معتقد نیستند که انجام دادن کاری و / یا انجام کارهای معمول یک حرکت هوشمندانه است.

دولت های سراسر جهان در تلاشند تا از گسترش همه گیری جلوگیری کنند. (اپیدمی نوعی بیماری است که مناطق یا جامعه ای را آلوده می کند.) آنفلوانزای اسپانیایی از 1918 تا 1919 و مرگ سیاه از 1347 تا 1351 دو مورد از شدیدترین موارد همه گیر ثبت شده تا کنون بوده اند.

چگونه می توانید بین نجات اقتصاد از ویروس کرونا و نجات جان انسان ها یکی را انتخاب کنید؟

خب بگذارید با تفاوت این دو به جواب سوال برسیم ، بنابراین تفاوت بین ویروس کرونا و آنفولانزا چیست؟ احتمالاً تولید و تزریق واکسن حداقل یک سال طول می کشد و برخلاف ویروس های آنفلوانزا که چندین واکسن برای آنها وجود دارد.

البته شباهت هایی بین آنفلوانزا و کرونا ویروس وجود دارد اینکه هر دو ویروس با آنتی بیوتیک قابل درمان نیستند و علائم آنها تقریباً یکسان است - تب ، سرفه ، تعریق شبانه ، درد استخوان ، خستگی و در موارد شدیدتر هر دو ویروس ، حالت تهوع و حتی اسهال در شدیدترین موارد. هر دو می توانند از طریق قطره های تنفسی ناشی از سرفه و عطسه پخش شوند.

اما پزشکان می گویند اختلاف آنها به همان اندازه متنوع است. آمش آدالجا ، دانشمند ارشد مرکز امنیت بهداشت جان هاپکینز و سخنگوی انجمن بیماری های عفونی آمریکا ، گفت: "کمی ساده است که فکر کنیم ویروس کرونا ویروس دقیقاً مانند آنفولانزا است.."

میزان آنفلوانزای فصلی کمتر از 1٪ است. آنتونی فاوسی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی ، تخمین می زند که میزان مرگ و میر ناشی از آنفولانزا به 0.1٪ نزدیک باشد. اما حتی با توجه به موارد خفیف و در عین حال تشخیص داده نشده وی گفت که این بیماری کرونا ویروس هنوز هم "تقریباً 10 برابر کشنده تر از آنفولانزای فصلی" است.

دلیل دیگر عدم مقایسه این دو ویروس: آنفلوانزا احتمالاً بیش از 2000 سال وجود داشته است دانشمندان می گویند "ویروس های جدید آنفلوانزا در انسان تقریبا هر 40 سال یک بار به بیماری همه گیر منجر می شود اما ، واکسن آنفلوانزا برای این بیماری وجود دارد.

آنفولانزا احتمالاً 2000 سال است که وجود دارد، این ویروس کرونا که زمان زیادی نیست که به وجود آمده و هنوز واکسنی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد قابل اطمینان نمی باشد.

برخی مورخان می گویند  بقراط ، پزشک یونانی که حدود سال 460 قبل از میلاد متولد شد ، در نوشته های خود آنچه را که اکنون به عنوان ویروس مدرن آنفلوانزا می شناسیم ، ذکر کرده است. او آن را "تب " نامید دیگران تعجب می کنند که آیا این آنفلوانزا است ، بیماری دیگری است یا ترکیبی از بیماری ها است.

"در سالهای 1173 و 1500 ، دو شیوع دیگر آنفلوانزا توصیف شد ، هرچند با جزئیات کم. نام "آنفلوانزا" در قرن پانزدهم در ایتالیا ، از یک اپیدمی به نام "نفوذ ستاره ها" ، که طبق اسناد تاریخی ، "در سراسر اروپا و شاید در آسیا و آفریقا بیداد می کند" ، یک مقاله 2016 در مجله پزشکی پیشگیری و بهداشت گزارش داد.

مسائل پیچیده: از خانواده های مختلف ویروسی وکاملاً جدید است. آدالجا گفت: " میزان حمله این ویروس نسبتاً زیاد است اما می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر این ویروس مصون بود.

به عبارت دیگر ، سیستم های دفاع طبیعی در بدن ما که به ما کمک می کنند تا از آنفلوآنزا جلوگیری کنیم ، به ما کمک بسیاری می کند.

لوئیس استروسکی ، یکی از اعضای انجمن بیماری های عفونی آمریکا ، گفت که انسان دارای مصونیت در برابر آنفولانزا است. وی گفت: هنگامی كه افراد كافی در جامعه مصون باشند ، از افرادی كه در امان نیستند محافظت می كنند این امر به ویژه در مواردی که هیچ واکسن یا درمانی برای ویروس وجود ندارد ، بسیار مهم است.

لیزا ماراگاکیس ، مدیر ارشد پیشگیری از عفونت در پزشکی جان هاپکینز در بالتیمور ، نوشت: "هر دو می توانند از طریق قطرات موجود در هوا از فرد آلوده به سرفه ، عطسه یا صحبت از فرد به فرد دیگر منتقل شوند." دانشمندان براساس مسافتی که ویروس ها طی می کنند ، توصیه می کنند مردم حداقل شش فوت از یکدیگر در فضاهای عمومی محصور دور باشند.

نه ویروس آنفولانزا و نه ویروس کرونا با آنتی بیوتیک قابل درمان نیستند و علائم این دو بیماری تقریباً یکسان است میزان مرگ و میر ویروس کرونا ، بسته به نوع نمونه ، کشور و منبع ، متفاوت است. نتیجه تا زمانی که تست به طور گسترده تر در دسترس نباشد ، دانستن آن به طور قطعی دشوار است..

میزان مرگ و میر نیز بسته به سن فرد به طور چشمگیری متفاوت است در 9 سال به بالا هیچ گونه مرگ و میر رخ نداده است ، اما موارد در 70 تا 79 سال دارای مرگ و میر 8٪ بوده و در افراد 80 سال و بالاتر نیز میزان مرگ و میر 14.8٪ بوده است. میزان مرگ و میر در میان موارد بحرانی 49٪ بود و بسته به شرایط در بین افراد با شرایط قبلی به 5.6٪ تا 10.3٪ افزایش یافت.

تقاضای احتمالی برای تخت بیمارستان ، ماسک و دارو و فشاری که همه اینها به کارکنان وارد می کند ، کارکنان را نگران کرده است. بارتون گفت: "از آنجا که هیچ درمان یا واکسنی ثابت نشده وجود دارد ،" ویروس کرونا ، با گسترش ویروس ، تهدید می کند که بار بسیار بیشتری را نسبت به آنفولانزا بر دوش سیستم های بهداشتی می گذارد و همینطور در هرلحظه باید آمادگی کاملی را داشته باشند پس بهتره که ما با اقدامات پیشگیری بتوانیم بار سنگین را از روی دوش پرستاران عزیزمان برداریم و حداقل یک کمک کوچکی در برابر لطف بیکران آن ها داشته باشیم زیاد سخت نیست با یک ماسک بر صورت ، یک الکل ضدعفونی کننده همراهمان و رعایت فاصله های اجتماعی می توانیم خودمان هم به آرامش برسیم و دیگر اضطراب نداشته باشیم.

با رعایت این نکات سلامتی خود را تضمین کنید:

رعایت فاصله اجتماعی

استفاده از یک محلول ضدعفونی کننده

استفاده از ماسک

تمیز کردن مداوم سطوح و اشیا

شستن دست ها با آب و صابون که باعث تاثیر عملکردی می باشد

گرفتن جلوی دهان خود با دستمال هنگام سرفه و عطسه و بلافاصله آن را دور انداختن

درآوردن لباس های خود به محض ورود به خانه و قرار دادن در جای مشخص و در صورت لزوم لباس ها شسته شوند

جای جداگانه برای لباس های آلوده نیز داشته باشید

اگر میخواهید در مورد اقدامات بهداشتی به طور مفصل تری آگاه شوید به وبلاگ ما در بخش کرونا ویروس سر بزنید.