جهش ابتکار خلاق افراد کافه دار

هرچند که روزگار تجارت را مجبور به تعطیلی کرد - اما افراد جدید با سرعت سرسام آور در حال راه اندازی مشاغل خود هستند.

یکی از افراد کافه دار در هنگام ابتلا به بیماری همه گیر کرونا نیاز به مراقبت جدی داشت. او بسیار مأیوس بود که تجارت خود را باز نگه دارد و کارگران خود را حفظ کند. اما با تمام مشتریانش که ناگهان به خانه وصل شدند ، پذیرایی از رویدادها - که نیمی از درآمد او را تشکیل می داد - به طور کامل تصرف شد که در این زمان سفارشات فردی مانند برش های پیتزا و ساندویچ ها نیز مورد توجه قرار گرفت هیچ گزینه مشخصی برای تقویت فروش مواد غذایی آماده شده در این شرکت وجود نداشت.

 

بنابراین فکری به ذهنش خطور کرد که یک جهش کرد و به طور چشمگیری تجارت را متمرکز کرد. او همه صندلی ها را به بیرون منتقل کرد و فضای داخلی را به یک بازار کوچک مواد غذایی تبدیل کرد ، غذاهای اساسی آشپزخانه و محصولات تازه را تهیه کرد. این تقاضا آنقدر زیاد بود که وی در منطقه دیگری از شهر یک فروشگاه مواد غذایی باز کرد و بعداً آن را فروخت. در حال حاضر ، خدمات غذایی او دوباره برمی گردد ، اما او قصد ندارد به همان راه برگردد.

 

سال گذشته ، قفل شدن و سایر اقدامات مهار ویروس کرونا چنان سریع به کسب و کار ضربه زد که بسیاری نتوانستند شوک را تحمل کنند. اکنون ، همزمان با جهش مجدد اقتصاد ، میزان آسیب ها بیشتر مشخص می شود. اما با وجود شلوغی تعطیلی مشاغل ، چند نشانه تسکین دهنده وجود دارد. یکی از این موارد ، همه گیر شدن ایجاد مشاغل است ، هم از نظر راه اندازی های کارآفرینی و هم از طریق محصولات و خدمات جدید در شرکت های موجود. علاوه بر این ، بنگاه هایی که در جامعه همه گیر زندگی می کنند ممکن است در آینده از انعطاف پذیری و رونق بیشتری برخوردار شوند زیرا آنها بهتر می توانند سبک زندگی در خانه ، عادات دیجیتالی جدید و سایر تغییرات اجتماعی را که طی سال گذشته انجام داده اند ، برآورده کنند.

 

بهترین کاری که ما می توانیم برای بهبود اقتصاد انجام دهیم این است که اجازه دهیم آنچه اتفاق می افتد رخ دهد هنجارهای  تلاش برای مسدود کردن اقتصاد در مکانی که در فوریه سال 2020 بود ، به دلیل اینکه همه چیز به طور دائمی یا مداوم تغییر کرده است بیش از کمک ضرر خواهد داشت ولی نباید از خلق ایده های جدید بازماند.

در بهار سال 2020 ، همزمان با تعطیل کردن کشور ، بیش از 3 میلیون کسب و کار فعالیت خود را متوقف کردند.

 

ممکن است به نظر برسد که این روند از کارگران اخراج شده یا ناراضی است که تلاش می کنند راه های مستقلی برای تأمین معاش خود پیدا کنندهجوم در مشاغلی که احتمالاً استخدام کارمندان را به همراه دارند - که به طور کلی به منابع بیشتری برای بازخورد خروجی خود نیاز دارند تا شرکت های یک نفره - توسط فرصت های جدید بازار که توسط ویروس همه گیر ایجاد شده است به عنوان مثال ، یک سوم افزایش درآمد  در برنامه های جدید تجاری از خرده فروشان غیر فروشگاه حاصل شده است - نتیجه مستقیم تغییر به تعاملات از راه دور بین مشاغل و مشتریان به عبارت دیگر ، با وجود همه آسیب های موجود ، همه گیری نوآوری را نیز تحریک می کند.

هالتیوانگر قبل از افزودن یک نکته مهم ، می گوید: "شرکت های نوپا نقش اساسی در تغییر ساختار دارند شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد آنها اغلب توانایی بالاتری در ابتکارات اساسی دارند - نه فقط نوآوری های فن آوری ، بلکه تغییر شیوه تجارت خود."

در زمان های عادی ، سیستم های جدید و فناوری های جدیدی جایگزین سیستم های قدیمی شده اند روندی معروف به "تخریب خلاق" ، اصطلاحی که توسط اقتصاددان اتریشی جوزف شومپیتر در دهه 1940 رواج یافت. رویدادهای مهم می توانند این روند را تسریع کنند زیرا شرکت های با کارایی کمتری به طور دسته جمعی از بین می روند و خلا باقی می ماند که شرکت های باهوش تر یا زرنگ تر می توانند آن را پر کنند.

در طی همه گیری ، حتی شرکت هایی به بزرگی دیزنی نیز باید سازگار می شدند. حدود زمانی که این شرکت از طریق سرویس تماس تلفنی توضیح داد که این همه گیری باعث شده تا این شرکت "راه های جایگزین" برای دسترسی به مخاطبان در نظر بگیرد.

 

یکی از بزرگترین تغییرات تجاری ، استفاده از فناوری هایی بود که به شرکت ها امکان می داد از راه دور به کارمندان و مشتریان خود برسند. در یک نظرسنجی در ژوئیه سال 2020 از نزدیک به 900 مدیر از همه صنایع در سراسر جهان ، مک کینزی و شرکت دریافتند که شرکت ها خیلی سریعتر از آنچه قبل از همه گیری تصور می کردند به راه حل های دیجیتال روی آوردند. در برخی موارد ، چیزی که نزدیک به دو سال به طول انجامید در پایان کمتر از یک ماه به طول انجامید. این بررسی همچنین نشان داد که بیشتر تغییرات فناوری احتمالاً فراتر از همه گیری ادامه خواهد داشت. وقتی از آنها سوال شد که چرا چنین تغییراتی قبل از همه گیری اجرا نشده است ، بیش از نیمی از مدیران گفتند که اولویت های اصلی کسب و کار آنها نبوده اند.

ماریان می گوید: "ما مدتی قبل در تلاش برای تولید یک محصول کلاس آنلاین بودیم." "ما هرگز وقت آن را نداشتیم که به آن فکر کنیم یا آن را ادامه دهیم. این چیزی بود که مدتی در این مورد عقب نشینی داشتیم ، و بعد در فکرمان این جرقه زد که این کار را بکنیم." انتقال دیجیتال باعث ایجاد ایده های تجاری دیگر شد.

 

چنین محورهایی در سراسر فضای کسب و کار اتفاق می افتند. یک مطالعه در ماه مه از ژورنال بین المللی کاهش بلایا نشان داد که 63 درصد از مشاغل کوچک تابستان سال گذشته نظرسنجی کرده اند که نحوه خدمات رسانی به مشتریان را تغییر داده اند ، در حالی که 56 درصد آنها نحوه تهیه لوازم را تغییر داده اند. در نمای دیجیتال ، 49٪ از شرکت ها حضور خود در شبکه های اجتماعی را افزایش داده و 41٪ به فروش آنلاین روی آورده اند.

در ابتدا همه آن مشاغل رونق نداشتند. شرکت هایی که نحوه خدمت به مشتریان را تغییر داده اند ، به عنوان مثال ، احتمال بیشتری برای از دست دادن درآمد و مدت زمان طولانی تر برای بهبودی را تجربه کرده اند ، تا حدی به دلیل افزایش سرمایه گذاری قبلی که ممکن است لازم باشد. این مطالعه خاطرنشان می کند که اگر یک تجارت بتواند درد کوتاه مدت چنین محوری را تحمل کند ، در نهایت ممکن است قوی تر شود.

 

"انعطاف پذیری به این معنی است که شما چیزی را تنظیم کرده اید که باعث بهتر شدن وضعیت شما شود. حتی اگر سود شما ثابت بماند ، تجارت شما به گونه ای تغییر کرده است که شما را در برابر شوک غیرطبیعی بعدی مقاوم تر کند".

 

ناتولی ، صاحب کافی شاپ، احساس می کند همه چیز را پشت سر گذاشته است او اعتبار آن را برای به دست آوردن تجارت در سخت ترین ماه ها می داند داد. او فهمید که چگونه تجهیزات محافظ شخصی مانند ماسک و دستکش برای کارمندان خود تهیه کند او گزینه های پذیرایی خود را از سینی های به سبک خانوادگی به موارد بسته بندی شده به تنهایی تبدیل کرد. و البته ، او یک تجارت مواد غذایی ایجاد کرد. با هر چالش ، ناتولی یاد گرفته است که چه چیزی برای سازگاری لازم است.