صرف هر روز قهوه چه رخدادی برای بدن ایجاد می کند

 

بسیاری از دوگانگی های علمی مربوط به مصرف معمول قهوه مربوط به تعدیل ، آماده سازی و وضعیت سلامتی است.

برای بزرگسالان سالم ، 400 میلی گرم (میلی گرم) به طور گسترده ای در بین متخصصان پزشکی در نظر گرفته می شود که یک ارزش روزانه ایمن دارد . دستورالعمل های رژیم غذایی فدرال این مقدار را تقریباً با سه تا پنج فنجان قهوه هشت اونس در روز معادل می کند.

قبل از بررسی فرآیندهای شیمیایی برای کسانی که مرتباً مقدار زیادی قهوه مصرف می کنند اتفاق می افتد ، در زیر چهار ماده غذایی موجود در یک وعده ذکر شده است :

ریبوفلاوین (ویتامین B2): 11٪ میزان مصرف روزانه مرجع

اسید پانتوتنیک (ویتامین B5): 6٪

منگنز و پتاسیم: 3٪

منیزیم و نیاسین (ویتامین B3): 2٪

به همین ترتیب ، مطالعه اخیر منتشر شده نشان داد که یک وعده قهوه ده دقیقه پس از مصرف به شدت تمرکز و قدرت روانی را بهبود می بخشد.

بهترین روش برای بهینه سازی نتایج ایده آل ، استفاده از فیلتر هنگام دم کشیدن قهوه است.

در یک گزارش جامع منتشر شده توسط انجمن قلب و عروق اروپا ، کسانی که فیلتر را قبل از مصرف استفاده کردند احتمال بروز بیماری های قلبی ، از جمله مرگ های مرتبط با حمله قلبی را به شدت کاهش دادند.

پروفسور داگ اس. تیل از دانشگاه گوتنبرگ توضیح داد: "مطالعه ما شواهد محکم و قانع کننده ای در مورد ارتباط بین روش های دم کشیدن قهوه ، حملات قلبی و طول عمر ارائه می دهد." "قهوه بدون فیلتر حاوی موادی است که کلسترول خون را افزایش می دهد. استفاده از فیلتر این موارد را از بین می برد و حملات قلبی و مرگ زودرس را کمتر می کند."

علاوه بر این ، در نتیجه انسداد انتقال دهنده عصبی معروف به آدنوزین ، هنگامی که کافئین در جریان خون جذب می شود ، مغز ما قادر به از بین بردن تعداد بیشتری نورون است - بهبود حافظه ، زمان واکنش و حتی خلق و خوی. بهبود احتباس حافظه حتی 24 ساعت پس از مصرف مشهود است.

این مطالعه نشان داد که کافئین به طور حاد و وابسته به دوز باعث افزایش توجه مداوم در میان نوجوانان می شود. این نتایج به احتمال زیاد به دلیل اثر افزایش دهنده توجه کافئین بوده است ، به جای اینکه وارونه شود ، زیرا نمونه ما با استفاده از کافئین سبک تا متوسط ​​مشخص شد. " "تحقیقات بیشتر با استفاده از کافئین می تواند به ما کمک کند تا درک کنیم که چرا اکثریت مردم ، نوجوانان ، روزانه از کافئین استفاده می کنند ، به ویژه اکنون که نوشیدنی های انرژی زا و کافئین دار (مانند صمغ های انرژی زا و شکلات) مقدار زیادی کافئین دارند.

کسانی که به طور منظم قهوه مصرف می کنند ، میزان متابولیسم خود را بین 3 تا 11 درصد افزایش می دهند ، که به نوبه خود احتمال سوزاندن چربی را تقریباً 30 درصد افزایش می دهد. برای افراد چاق ، این رقم به 10 درصد نزدیک است.

در حال حاضر ، انجمن سرطان آمریكا شواهدی ارائه می دهد كه مصرف معمول قهوه ممكن است منجر به كاهش قابل توجهی در سرطان های زیر شود: سرطان پروستات ، سرطان كبد ، سرطان آندومتر و برخی سرطان های دهان و گلو

آنتی اکسیدان های موجود در قهوه به طور همزمان در پیشگیری از ایجاد حفره و سیروز کبدی تأثیرگذار هستند

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به سلول ها اجازه می دهند در پاسخ به صدمه ای که توسط رادیکال های آزاد وارد می شود ، بهتر ترمیم شوند.

نتایج منفی مصرف مداوم قهوه

اکثر پزشکان مصرف کافئین را برای کسانی که به موارد زیر تعلق دارند توصیه نمی کنند:

کسانی که اغلب احساس اضطراب می کنند

افرادی که در خواب مشکل دارند

افرادی که باردار هستند

فرزندان

کافئین زیاد می تواند در خواب تداخل ایجاد کند ، میگرن و مشکلات گوارشی ایجاد کند. و اگر قهوه خود را با خامه و شکر مصرف کنید ، چربی و کالری اضافه شده می تواند به افزایش وزن کمک کند که خطر ابتلا به بسیاری از انواع سرطان را افزایش می دهد.

بیش از 4 فنجان قهوه به مرگ زودرس مربوط می شود

مصرف کافئین ممکن است فشار خون را افزایش دهد

افزایش خطر حملات قلبی در بزرگسالان جوان

کافئین مرتبط با حملات نقرس است

کیست های بافت پستان در زنان

کافئین می تواند باعث بی اختیاری شود

کافئین ممکن است باعث بی خوابی شود

کافئین می تواند باعث سوهاضمه شود

در نتیجه ، کافئین یک ماده محرک روان درمانی است که بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد. به همین ترتیب ، منافع و بدهی های مربوط به استفاده از آن تا حد زیادی به حجم بستگی دارد.

برای اطلاعات بیشتر راجب صرف قهوه به سایت زیر رجوع بفرمایید:

https://menudigital.ir/