غذاهای دریایی در حکم مراقبت از سلامت عاطفی

غذاهای دریایی را می توان به جدول تغییر جدول غذایی تغییر داد. طعم منحصر به فرد و خوشمزه که غیرقابل انکار است. غذاهای دریایی بسیار آسان طبخ می شوند ، جدا از طعم بی نظیر غذاهای دریایی ، با پروتئین و چربی خوب غنی شده اند. گوشت معمولی شما ممکن است منبع پروتئین باشد ، اما پر از چربی اشباع شده است که برای سلامتی مضر است. لیپوپروتئین با چگالی کم را افزایش می دهد این بدان معنی است که خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.

با این حال ، غذاهای دریایی پر از چربی خوب است که به آن چربی و پروتئین غیر اشباع نیز گفته می شود. چربی خوب سطح کلسترول خون را بهبود می بخشد. برخلاف گوشت ، این منبع پروتئین در واقع خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

اگر اعتقاد دارید که غذای سالم باید بی رنگ و تلخ باشد ، پس در مورد غذاهای دریایی اطلاعی ندارید. انواع مختلفی از مواد غذایی دریایی وجود دارد ، اما در اینجا هفت ماده غذایی دریایی سالم که در رژیم غذایی خود نیاز دارید ، آورده شده است. آنها می توانند در حفظ تناسب اندام به شما کمک کنند. اگر رژیم دارید و هیچ یک از این مواد غذایی را در برنامه خود ندارید ، ممکن است رژیم خود را به اشتباه انجام دهید.

ماهی سالمون

هنگامی که رژیم دارید به شما توصیه می شود از کربوهیدرات ها و چربی ها دوری کنید. اگر این کار را انجام دهید ، برخی از مواد مغذی ضروری مانند اسید چرب امگا 3 را از دست خواهید داد. امگا 3 برای قلب عالی است. ماهی قزل آلا ماهی است که  امگا 3 غنی شده است. همچنین با کلسیم و ویتامین غنی شده است اگر می خواهید همه مواد مغذی ضروری را دریافت کنید که با همچنان به رژیم خود وفادار بمانید ، ماهی قزل آلا یکی از غذاهای دریایی سالم است که به رژیم غذایی شما اضافه می شود با پخت و پز بسیار آسان می توان آن را پخته ، جوشانده و سرخ کرد.

 

ماهی خال مخالی

این ماهی دیگری است که رایحه قوی دارد. همچنین بسیار سالم است زیرا با امگا 3 نیز غنی شده است. شناخته شده است که ماهی    دارای مواد مغذی است. ماهی خال مخالی همچنین سرشار از ویتامین می باشد. B-12 همچنین گزینه خوبی برای سم زدایی از بدن

 

میگو

میگو یکی دیگر از غذاهای دریایی است که برای رژیم شما بسیار سالم و مناسب است. یک میگوی پخته شده حدود 99 کالری ، 0.3 گرم چربی خوب ، 0.2 گرم کربوهیدرات و 24 گرم پروتئین دارد. با مصرف میگو به همراه سالاد یا هر وعده غذایی سالم می توانید به رژیم خود ارزش غذایی بسیار دقیق اضافه کنید.

 

صدف 

نمی توان غذای سالم را کنار گذاشت. در حقیقت ، سالم ماندن و سلامتی نتیجه تغذیه سالم است. به همین دلیل است که باید صدف را به رژیم خود اضافه کنید. صدف پوسته ای ضخیم ، سخت و بامزه دارد. این پوسته از یک بدنه نرم داخلی محافظت می کند و بدن داخلی یکی از سالم ترین غذاهای دریایی برای مصرف است. صدف سرشار از ویتامین D ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، روی ، مس ، ویتامین B-12 ، سلنیوم ، نیاسین و پروتئین است. صدف یک وعده غذایی مناسب برای رژیم غذایی است. کالری کمی دارد و خطر دیابت را کاهش می دهد.

 

خرچنگ دریایی

خرچنگ دریایی نوعی غذای دریایی در خانواده صدف است. این صدف منبع اسیدهای چرب امگا 3 و سلنیوم است. خرچنگ دریایی می تواند یک گزینه مناسب برای گوشت باشد. تحقیقات نشان داده است که خوردن خرچنگ دریایی می تواند از افسردگی جلوگیری کند. افزودن خرچنگ دریایی به برنامه غذایی نه تنها به شما در حفظ فرم کامل بدن کمک می کند ، بلکه از سلامتی عاطفی شما نیز مراقبت می کند.

 

خرچنگ               

خرچنگ نسخه ارزان تری از خرچنگ دریایی است. این ماده دارای تمام مواد مغذی است مصرف خرچنگ به بدن در ترمیم بافت کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است. بدن را قادر می سازد فشار خون را کاهش دهد و بدن را در برابر بیماری ها محافظت می کند. خرچنگ همچنین سرشار از روی ، مس ، سلنیوم و مواد معدنی است. طبخ آن آسان است و با هر برنامه غذایی قابل خوردن است.

 

ماهی تن

ماهی تن ماهی دیگری است که پروتئین و مواد مغذی ضروری بدن را تأمین می کند. سرشار از ویتامین D دارای پروتئین و کلسیم است. همچنین بدن را با چربی خوب غنی می کند. هنوز هم ، به اندازه سلامتی این ماهی ، مصرف زیاد آن توصیه نمی شود. این ماده حاوی جیوه است و مقادیر بالای جیوه می تواند برای بدن مضر باشد.

 

نتیجه

غذاهای دریایی بسیار سالم هستند. در واقع ، انواع مختلفی از غذاهای دریایی با انواع مختلف طعم و مزه وجود دارد. ثابت شده است که مصرف غذاهای دریایی به بدن در مبارزه با بیماری های قلبی ، سکته و فشار خون کمک می کند. غذاهای دریایی همچنین به ایجاد ثبات در سلامت روان کمک می کند. اگر می خواهید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید ، باید غذاهای دریایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.