فاکتورهای ظریف جذب مشتری در کافی شاپ

اهمیت مواد مغذی در فروشگاه های کافی شاپ

جذب مشتری برای کسب و کار شما نیاز به توازن ظریف فاکتورهایی دارد که آنها را درگیر کند. در واقع ، جو مناسب می تواند نقش مهمی در افزایش ترافیک پای مشتریان شما داشته باشد.

با الهام از متخصصان قهوه که به شما کمک می کند تا رویاهای قهوه شما واقعی باشد ، از تهیه لوبیا گرفته تا استخدام باریستا ، انتخاب بهترین سیستم در این مقاله ذکر شده است.

 

جو به چه معناست؟

جو از مشخصات فضایی است که یک تجارت می تواند با کنترل و استفاده از آن فضای خاصی را برای مشتریان خود ایجاد کند. جو مناسب نه تنها مشتریان را درگیر می کند ، بلکه آنها را ترغیب می کند تا در یک مخاص هزینه کنند.

یک مطالعه نشان داد که محصول کافی شاپ تنها 48٪ از ارتباط عاطفی مشتری با تجارت را تشکیل می دهد که 52٪ باقیمانده را به عوامل دیگر مانند محیط کافه می سپارد. این راهنما که توسط متخصصان قهوه نوشته شده است ، به شما کمک می کند تا تعادل مناسب جوی را در کافی شاپ خود درک و پیاده سازی کنید.

فیلیپ کوتلر ، که اغلب او را "پدر بازاریابی مدرن" می نامند ، اولین بار مفهوم جوی را در سال 1973 به عنوان یک استراتژی بازاریابی توسعه داد. وی معتقد بود که ، در برخی موارد ، محل کسب و کار می تواند مهمتر از محصول آن باشد. فروشگاه های خرده فروشی استفاده از جوی را به عنوان یک استراتژی بازاریابی مثال می زند. این فروشگاه ها از طرح کالاهای آنها گرفته تا نور و موسیقی آنها ، زمان و هزینه زیادی را صرف می کنند تا تجربه مشتریانشان را کامل کنند.

 

ایجاد یک فضای ایده آل برای مشتریان مستلزم تمرکز بر شش عامل اصلی است :

طراحی: جنبه طراحی به استفاده از تم منسجم و پالت رنگ در فضای خرده فروشی بستگی دارد تم قرمز و سفید در سراسر فروشگاه ها هنگامی که استفاده شود مثال خوبی در این مورد ارائه می دهد ولی به هر حال به سلیقه شخصی و منحصر به فرد خودتان هم نیز بستگی دارد.

چیدمان و وسایل: میزها ، صندلی ها و وسایل دیگری که انتخاب می کنید همگی به فضای کلی شما کمک می کنند. نقشه و چیدمان کافه شما - همه چیز از قرار دادن منو و میز گرفته تا جایی که مشتریان سفارش می دهند و نوشیدنی می گیرند - به طور خاص ، طرح شما به مشتریان می گوید در حالی که توجه آنها را به محصولاتی که می خواهید بفروشید ، جلب می کنید. قرار دادن کیسه های قهوه یا کالاها در دید مشتری در هنگام سفارش ، به عنوان مثال می تواند احتمال خرید آنها بیش از یک فنجان قهوه را افزایش دهد.

نورپردازی: نورپردازی قدرت تغییر کامل روحیه هر فضایی را دارد. چه روشنایی روشن و چه کم نور را انتخاب کنید ، جو ایجاد شده می تواند به شما کمک کند تا فروشگاه خود را جذاب تر کنید. به عنوان مثال ، فروشگاه های استارباکس به طور معمول از نور تاریک تر برای ایجاد یک محیط دنج استفاده می کنند. در مقابل ، مکان های قهوهاز نور روشن تری برای ایجاد فضای پر انرژی تر می کنند.

صدا: به آخرین باری که از یک فروشگاه ، رستوران یا کافه بازدید کرده اید فکر کنید. چه نوع موسیقی را شنیدید؟ آیا صدای پس زمینه ای وجود داشت؟ به احتمال زیاد ، این صداها بر روحیه شما در فضا تأثیر می گذارد. چه شما موسیقی آرام ، مدرن یا قدیمی پخش شده باشد ، همه اینها بر احساسی که مشتریان وقت خود را برای تجارت شما می گذرانند تأثیر می گذارد.

رایحه: بوی قهوه یا شیرینی های تازه می تواند مشتریان را از خیابان فریب داده و آنها را ترغیب به خرید هر محصولی که بو می کنند  بکشانند رایحه های دلپذیر همچنین می توانند مدت طولانی تری آنها را در اطراف کافه شما ماندگار نگه دارند. رایحه هایی که در تعطیلات در فروشگاه ها استفاده می شود نمونه ای عالی از این موضوع است. هنگامی که افراد به سمت فروشگاه های خرده فروشی که خریداران تعطیلات را هدف قرار می دهند قدم می گذارند ، تقریباً همیشه با رایحه کاج ، ادویه یا وانیل روبرو می شوند. این رایحه های کلاسیک تعطیلات نه تنها به مشتریان در جذب روحیه تعطیلات کمک می کند ، بلکه ممکن است آنها را به خرید ترغیب کند.

تعامل انسانی: در حالی که تعامل انسانی یکی از مهمترین عوامل جوی را نشان می دهد ، اما کنترل آن یکی از سخت ترین آنهاست. همچنین هنگام برنامه ریزی از جنبه های اصلی کسب و کار خود ، نادیده گرفتن آن آسان است. با این حال ، نحوه دریافت و مراقبت کارکنان از مشتریان در کافه شما ، از نحوه تفکر آنها درباره برند شما و احساس آنها در فضای شما مطلع شوید .

 

سه ویژگی دیگر که ممکن است بلافاصله به آنها فکر نکنید نیز می تواند به طور مثبت یا منفی بر تجربه مشتری در کافی شاپ شما تأثیر بگذارد آنها عبارتند از :

فناوری موبایل: یک برنامه یا یک برنامه وفاداری دیجیتال می تواند نام تجاری شما را مستقیماً در اختیار مصرف کنندگان در سیستم عامل های موبایلی که از قبل استفاده می کنند قرار دهد. گرچه به نظر نمی رسد این مسیر مستقیم برای ایجاد جو ایده آل برای مشتریان باشد ، اما قطعاً می تواند در ارتباط آنها با برند شما تأثیر بگذارد و دلیلی برای بازگشت آنها ایجاد کند. برخی از سیستم کافی شاپ ها می توانند یک برنامه وفاداری را برای شما اجرا کنند.

دما: آیا مشتریان شما در حالی که از قهوه خود لذت می برند از نظر جسمی در فضای شما راحت هستند؟ دمای کافه شما می تواند به معنای تفاوت بین ماندن مشتری و صرف هزینه بیشتر یا مصرف نوشیدنی بیشتر باشد.

در دسترس بودن پارکینگ: تهیه پارکینگ مناسب برای بازدید کوتاه مدت و بلند مدت از محل کار شما می تواند اطمینان حاصل کند که مشتریان تجربه مثبتی دارند. شما نمی خواهید مشتری ها در جستجوی مکانی برای پارک در این بلوک آن بلوک حلقه بزنند اما هرگز آن را پیدا نکنند.

 

چرا جو مهم است؟

در دنیای قهوه ، فضای کافه بیش از آنچه بسیاری از صاحبان مشاغل درک می کنند ، تجربه مشتری  ما را از عملکرد خودمان آگاه می کند همه این عوامل جوی مهم هستند زیرا می توانند به شما در افزایش قرار گرفتن در معرض نام تجاری و شناسایی شما کمک کنند.

به عنوان مثال ویژگی های فریبنده مانند عطر و بوی عمومی و شرایط استقرار شما اغلب باعث افزایش ترافیک پا و فروش می شود. یک طراحی و چیدمان قوی همچنین به مردم کمک می کند تجارت شما را به یاد بیاورند ، که ممکن است مشتریان تکراری را تشویق کند از صندلی هایتان گرفته تا میله اسپرسو ، جوی می تواند به طور محسوسی بر چگونگی لذت بردن از نوشیدنی های مشتریان در محل کار شما تأثیر بگذارد.

اگر به مارک تجاری قهوه خود نیاز به کمک دارید ، سعی کنید از آرم ساز کافی شاپ استفاده کنید. این ابزار شما کمک می کند تجارت قهوه خود را با یک آرم منحصر به فرد برای برجسته کردن تجارت کوچک خود معرفی کنید.

 

نکاتی برای بهبود فضای کافی شاپ شما

این که آیا هنوز در مرحله برنامه ریزی برای کسب و کار جدید خود هستید یا می خواهید فضای فعلی خود را تازه کنید ، در اینجا چهار نکته برای کمک به شما در ایجاد یک محیط واقعا دعوت کننده آورده شده است :

یک طراح حرفه ای را درگیر کنید. استخدام یک طراح می تواند به شما کمک کند تا فضایی موثر و منسجم ایجاد کنید که نمایانگر دید منحصر به فرد شما باشد آنها همچنین می توانند هنگام انتخاب مبلمان ، وسایل برقی و چیدمان خود راهنمایی های تخصصی را ارائه دهند.

مقاوم باش. هر تصمیم طراحی که می گیرید ، باید شخصیت تجارت شما را منتقل کند. وفادار به موضوع انتخابی خود با ایجاد زیبایی شناسی به یاد ماندنی که دید منحصر به فرد شما را برقرار می کند ، شناخت برند شما را افزایش می دهد.

به نیازهای مشتری گوش دهید. تجارت شما چشم انداز شماست. با این حال ، گوش دادن به خواسته ها و نیازهای مشتریان خود با صلاحدید می تواند به شما کمک کند فضایی ایجاد کنید که مشتریان تکراری جامعه را تشویق کنید.

روشنایی را تغییر دهید. ایجاد روحیه دلخواه شما در کافه اغلب با تنظیم روشنایی شروع می شود این کار را می توانید با تعویض لامپ ، نصب نورگیر و تغییر منابع نور به لامپ یا شمع در شب انجام دهید.

 

استفاده از "اثر اتمسفر کافی شاپ"

یک عامل ناخواسته که به نفع شماست این است که کافی شاپ ها فضایی ایجاد می کنند که سایر مشاغل - از جمله ساختمان های اداری - سعی در تقلید از آن دارند. اگر شما یک بعد از ظهر را صرف کار در یک میز کافی شاپ شلوغ کرده اید ، احتمالاً "جلوه جو کافی شاپ" را تجربه کرده اید. بسیاری از مردم معتقدند که انرژی زمینه این فضاها باعث می شود کارهای بیشتری نسبت به زمانی که از دفتر یا خانه خود کار می کنند را انجام دهند.

 

در اینجا چند روش برای استفاده از این جلوه خاص به نفع شما وجود دارد :

تعداد زیادی صندلی راحت فراهم کنید. اگر می خواهید مشتری ها برای چند ساعت حضور داشته باشند ، مطمئن شوید که آنها مکان راحتی برای نشستن دارند.

موسیقی خود را در میزان متوسط ​​نگه دارید. موسیقی بر روی یک محیط تأثیر می گذارد و به افراد اجازه می دهد بدون اینکه زیاد حواسشان را پرت کنند تمرکز کنند. اطمینان حاصل کنید که موسیقی شما هرگز بیش از حد زیاد و خیلی ساکت نمی شود. ایجاد لیست پخش برای کافه یا تنظیم پارامترها برای انتخاب موسیقی کارمندان شما می تواند به این روند کمک کند

یک فضای کاری مطلوب ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که مشتریانتان برای یک جلسه کاری پربار هر آنچه لازم دارند را در اختیار دارند  که به طور معمول شامل مواردی است که برای کار با لپ تاپ لازم هستند ، مانند اتصال قوی وای فای و بسیاری از پریزهای برق که باید وجود داشته باشد.

کافی شاپ ها مکانی برای کار و نوشیدن فراهم می کنند استفاده هوشمندانه از جو نه تنها می تواند به شما در جذب مشتری بیشتر کمک کند ، بلکه فضایی را ایجاد می کند که در آن تجربه خود را نیزخوشایند خواهید کرد.