مراعات سلامت در زمستان کرونایی

سواحل برف نرم ، دریایی درخشان از نورها ، پرشگران دنج و افراد خوشحال لبخند می زنند: زمستان می تواند بسیار زیبا باشد اما سرما ، تاریکی و خستگی را نیز به همراه دارد. و امسال یک عامل دیگر نیز وجود دارد به نام کرونا ویروس به معنای محدودیت های تماس ، مکان های ملاقات بسته و فرصتهای اوقات فراغت محدود. به همین دلیل است که فصل زمستان فعلی حداقل به همان زیبایی چالش برانگیز است.

 

افزایش بار روانی

"از آغاز بحران کرونا ، تعداد تماس ها به صورت موج افزایش یافته است." "بیشتر تماس ها با کاهش اقدامات کرونا صورت می گیرد: این زمانی است که مردم می بینند مشکلات خصوصی آنها به رغم کاهش آمار عفونت به سادگی از بین نرفته است ، اما ممکن است بدتر شده باشد." شایع ترین موضوعات مورد توجه تماس گیرندگان ، حبس خانگی ، قطع ارتباط ، ناامنی اقتصادی ، از دست دادن شغل و جستجوی شغل است. و همچنین یک عدم قطعیت کلی در مورد کرونا وجود دارد که مقابله با آن از نظر احساسی دشوار است: هرن می گوید: "همه گیری کرونا یک بار اساسی است که بر همه ما تأثیر می گذارد و می تواند مشکلات موجود را تشدید کند." به عنوان مثال ، تماس های مربوط به مشکلات روانی و خلق افسردگی دوازده درصد افزایش یافته است. هرن می گوید: "مردم رنج می برند." این امر اهمیت بیشتری می دهد که وضعیت عاطفی خود را جدی بگیرید و در صورت لزوم از پشتیبانی برخوردار شوید - خواه در خط تلفن یا از یک درمانگر این مسئله شوخی بردار نیست .

 

مراقبت از خود

برای جلوگیری از این اتفاق ، ارزش تلاش خاصی برای مراقبت از خود و رفاه خود را دارد: مراقبت از خود کلیدی است. این در همه شرایط و فصول مهم است ، اما به ویژه در زمستان. چرا؟ روان درمانگر می گوید: " با آب و هوا شروع می شود." "به دلیل کاهش نور روز ، مواد کمتری در مغز تولید می شود که احساس شادی را تحریک می کند." به همین دلیل ، او توصیه می کند که تا حد ممکن در معرض نور قرار بگیرید چه در پیاده روی و چه با استفاده از چراغ نور در روز .

پیاده روی کنید: در حال انجام کاری برای مقابله با سبک زندگی به طور کلی تنبل و نامطلوبی را کنار بگذارید زیرا  در این فصل مردم تمایل دارند در زمستان از آن استقبال کنند. امباوئن توضیح می دهد: "ورزش منظم یک محرک طبیعی است و راهی عالی برای مبارزه با بلوز زمستانی است." او توصیه می کند که ورزش را یک مراسم صبحگاهی تبدیل کنید به عنوان مثال با پیاده روی بخشی از راه تا رسیدن به محل کار خود شروع کنید.

 

سعی کنید در تماس باشید

فصل سرما نیز بر روابط ما تأثیر می گذارد. اول به این دلیل که ما مجبور هستیم زمان بیشتری را در خانه بگذرانیم - چیزی که در حال حاضر با مجبور شدن به کار در خانه نیز تشدید شده است می گوید: "در تابستان ما معمولاً راحت تر می توانیم احساسات خود را تنظیم کرده و حس تعادل بیشتری پیدا کنیم." ثانیاً ، محدودیت های تماس باعث افزایش انزوای اجتماعی می شود. "ما یک گونه موجود اجتماعی هستیم انزوا بستگی به نحوه سلیقه فرد دیر یا زود افراد را بیمار می کند. " او همچنین اشاره می کند که غیرقابل پیش بینی بودن شرایط می تواند منجر به سرخوردگی و حتی استعفا شود. توصیه او این است که در برقراری ارتباط بیشتر آگاهانه و خلاق باشید - حتی اگر فقط مجازی باشد. "با عزیزان خود-چه از طریق اسکایپ و چه از طریق مجازی دیگری ، دور هم جمع شوید." به هر حال: روابط مثبت برای روح مفید است و با اضطراب مقابله می کند.

 

بخندید - و به آینده نگاه کنید

یکی دیگر از عناصر مراقبت از خود این است که آگاهانه شادی را بارها و بارها به زندگی خود دعوت کنید. شوخ طبعی در واقع راهی فوق العاده برای تسکین شرایط است. به عنوان مثال ، یک سریال سرگرم کننده می تواند معجزه کند. " همچنین مهم است که بیش از حد لازم بر ترس ها و نگرانی ها تمرکز نکنید. امباوئن می گوید این شامل نگاه به آینده است: "حتی اگر اقدامات حبس هنوز ادامه داشته باشد: در نهایت کاهش می یابد و زندگی به حالت عادی باز می گرددو شکی نیست که همه ما منتظر آن هستیم

رعایت این موارد باعث می شود که از نظر روح و روان و همینطور جسم در شرایط مطلوب تری قرار بگیرید.