مزیت های شگفت آور بستنی خوردن

 

چه از این بابت دلشکستگی پیدا کنید ، چه اشتیاق خود را به خوردن شیرینی از دست بدهید و چه به دنبال یک دسر بعد از غذا باشید ، همه ما دلایل مختلفی برای لذت بردن از خوردن بستنی را داریم. چه می شود اگر به شما بگوییم خوردن این دسر منجمد در واقع می تواند برای شما مفید باشد؟ خب ، تعجب نکنید زیرا این درست است ! اگر علاقه شما به این موضوع را برانگیخته ایم ، مطمئناً باید مقاله زیر را بخوانید زیرا در آن 10 مزیت شگفت آور خوردن بستنی آورده شده است.

فواید بستنی برای سلامتی

هر زمان که در یک کاسه بستنی فرو می روید ، ممکن است احساس گناه کنید و احساس کنید که تمرین عصرانه شما در باشگاه بی فایده است. با این حال ، وقتی خواص بستنی را برای سلامتی می خوانید ، ممکن است احساس متغیری نداشته باشید.

 

1. مملو از ویتامین ها و مواد معدنی است :

بستنی حاوی شیر و مواد جامد شیر است ، به این معنی که هر زمان بستنی می خورید ، بدن از ویتامین D ، ویتامین A کلسیم ، فسفر و ریبوفلاوین برخوردار می شود. به غیر از این ، طعم های مختلفی را بنا به ذائقه خود می توانید اضافه کنید به عنوان مثال ، بستنی شکلات تلخ مملو از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها است که به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند و به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

 

2. به شما انرژی می دهد :

اگر فکر می کنید چرا بستنی برای سلامتی مفید است ، به این دلیل است که به شما انرژی فوری می دهد زیرا مقدار زیادی قند دارد ، که بلافاصله باعث می شود احساس غلیظ شدن و انرژی داشته باشید. بنابراین ، دفعه دیگر که انرژی کم دارید ، یک قاشق بستنی را میل کنید.

 

3. به سلامتی شما کمک می کند :

نه ، عجیب نیست زیرا بستنی در واقع می تواند این کار را برای سلامتی شما انجام دهد. بستنی نوعی غذای تخمیر شده است و گفته می شود غذای تخمیر شده برای سلامت تنفس و دستگاه گوارش مفید است. سیستم تنفسی و سلامت روده را بهبود می بخشد و در نهایت باعث افزایش ایمنی بدن می شود.

 

4. به تحریک مغز شما کمک می کند :

خوردن بستنی می تواند به تحریک مغز و باهوش تر شدن کمک کند. طبق یکی از مطالعات ، ثابت شده است که افرادی که صبح اول صبح بستنی می خورند نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی دهند هوشیارتر هستند.

 

5. به تقویت استخوان ها کمک می کند :

کلسیم یکی از مهمترین مواد معدنی است که برای حفظ سلامت استخوان مورد نیاز است. با این حال ، این ماده معدنی توسط بدن ما تولید نمی شود ، به این معنی که ما باید غذای غنی از کلسیم را برای تأمین نیاز بدن به کلسیم مصرف کنیم. بستنی مملو از کلسیم است و می تواند برای رفع نیاز کلسیم در رژیم غذایی گنجانده شود.

 

6. شما را خوشحال می کند :

احساس کمبود یا ناراحتی می کنید؟ یک قاشق بردارید و طعم مورد علاقه خود را در بستنی جستجو کنید ، زیرا خوردن بستنی در واقع می تواند شما را خوشحال کند ! یک توضیح علمی نیز برای همین مورد وجود دارد وقتی بستنی می خورید ، بدن شما هورمونی تولید می کند که به نام سروتونین شناخته می شود. سروتونین که به عنوان هورمون احساس خوبی نیز شناخته می شود باعث می شود احساس خوشبختی کنید.

 

7. لیبیدو را افزایش می دهد :

اگر به دنبال صمیمیت با همسرتان هستید ، به طور منظم بستنی بخورید جدا از بهبود گردش اکسیژن به بافت ها به حفظ تعادل روحی شما نیز کمک می کند.

 

8. از سرطان سینه جلوگیری می کند :

کمبود کلسیم در بدن یکی از مقصران سرطان سینه در زنان است. بنابراین ، اگر می خواهید بیماری های مهلکی مانند سرطان سینه را از بین ببرید ، غذای غنی از کلسیم در رژیم غذایی خود بگنجانید بستنی می تواند یکی از آنها باشد. مصرف زیاد کلسیم می تواند احتمال سرطان سینه در زنان را کاهش دهد.

 

9. به شما در کاهش وزن کمک می کند :

کاملاً مغایر با آنچه بیشتر ما فکر می کنیم ، اما خوردن بستنی ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند. به یک دلیل ساده  اتفاق می افتد که بدن شما تمایل به از دست دادن کالری بیشتری هنگام خوردن چیزی سرد دارد. با این حال ، اگر فکر می کنید می توانید هر روز مقدار زیادی بستنی بخورید و وزن خود را کاهش دهید ، این درست نیست. این تعدیل است که ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند.

 

10.  باعث بهبود باروری شما می شود :

تلاش برای بچه دار شدن؟ اگر جواب شما مثبت است ، شامل یک دسر لبنی پرچرب مانند بستنی در واقع می تواند به شما کمک کند. در یک مطالعه ثابت شده است که زنانی که از لبنیات پرچرب استفاده می کنند (مانند بستنی) در مقایسه با زنانی که از محصولات لبنی بدون چربی استفاده می کنند ، نرخ باروری بهتری دارند.