مهارت ارزشمند شغل چندوجهی باریستا

7 مهارت ارزشمند برای مشاغل باریستا

مهارت های ارزشمند برای مشاغل باریستا

محبوبیت روزافزون کافی شاپ ها و کافه ها ممکن است به این دلیل باشد که بیش از نیمی (60٪) بزرگسالان آمریکایی هر روز قهوه می نوشند. کافی شاپ ها برای خوشحال نگه داشتن مشتری و بازگرداندن مشتری ، به باریستاهای دارای مهارت های ارزشمند نیاز دارند کار باریستا بیشتر شامل توانایی تهیه و سرو قهوه است.

مناسب ترین داوطلبان دارای مهارت های قابل انتقال با ارزش برای برتری در یک کار باریستا هستند. این مهارت ها را می توان از طریق مشاغل غیر غذایی و یا حتی هنگام تحصیل به دست آورد مهارت های ارزشمند مورد نیاز برای یک شغل باریستا همچنین می تواند در این شغل ایجاد شود ، بنابراین داوطلبان منتظر نیستند که قبل از اقدام به کار در یک کافی شاپ ، مهارت های لازم را داشته باشند می دانند که باید آموزش لازم را دراین بخش ببینند.

باریستا یعنی چه؟

باریستا کسی است که دانش گسترده ای در مورد انواع مختلف قهوه دارد و نوشیدنی درست می کند ، تزئین می کند و سرو می کند - عمدتا در کافی شاپ ها. دانش باریستا به دستگاه های قهوه ، تفت دادن و مخلوط کردن قهوه ، ایجاد کف و ایجاد تصاویر روی قهوه گسترش می یابد.

 

شرح شغل باریستا

کافی شاپ ها همیشه به دنبال باریستایی هستند که مهارت ارزشمندی برای موفقیت در کار دارد شرح وظایف باریستا مهارت های مورد نیاز برای اطمینان از اینکه داوطلب قادر به کنار آمدن در یک محیط پر سرعت و پرمخاطب است را ذکر می کند بیشتر شرح وظایف باریستا شامل متداول ترین وظایفی است که انجام می شود این وظایف عبارتند از :

استقبال از مشتریان

پاسخ به سوالات مربوط به منو

تشویق مشتریان برای خرید قهوه و تجهیزات دم

دوباره پر کردن موجودی

بهره برداری و نگهداری تجهیزات

به دنبال الزامات بهداشتی و ایمنی سازمانی

برای افزایش شانس موفقیت در انتخاب شدن برای مصاحبه ، داوطلبان باید اطمینان حاصل کنند که رزومه باریستای آنها چگونگی مطابقت مهارتهای آنها با شرح وظایف را بیان می کند.

 

رزومه باریستا

رزومه باریستا شامل مهارتهای سخت (ماشین آلات عملیاتی) و مهارتهای نرم مورد نیاز برای کار باریستا را نشان دهد.

یک فرد انتخابی باید موارد زیر را در کارنامه خود در مورد شغل باریستا قرار دهد :

نقاط قوت - در این بخش باید تجربیات و تحصیلات برجسته ای را ذکر کنید که داوطلب را برای شغل باریستا واجد شرایط می کند ، به عنوان مثال ، پنج سال تجربه به عنوان یک باریستا و یک لیسانس در مهمان نوازی.

مسئولیت ها - داوطلبان باید وظایف خود را در نقش های قبلی خود نشان دهند که سازگاری آنها با شغل مورد تبلیغ را نشان می دهد.

مهارت ها - این بخش باید مهارت های ارزشمندی را که داوطلب کسب کرده است و آنها را برای نقش باریستا مناسب سازد ، نشان دهد مهارتهای سازمانی ، مانند توانایی کنار آمدن با شرایط فشار بالا ، مهارتهایی هستند که باید در این بخش ذکر شوند.

برخی از شرح وظایف باریستا را با مقدار مشخصی از تجربه باریستا درخواست می کنند با این حال ، همه مشاغل کافی شاپ نیاز به تجربه ندارند اگر داوطلب تازه کار خود را شروع می کند ، توصیه می شود که جستجوی کار باریستا را در کافی شاپ های محلی کوچکتر آغاز کنند.

 

مشاغل کافی شاپ

پس از آنکه داوطلب برخی از شرح وظایف باریستا را بررسی کرد و رزومه خود را نوشت ، نوبت به یافتن یک شغل کافی شاپ می رسد عبارات جستجوی "مشاغل باریستا در نزدیکی من" 624،000 نتیجه دارد این نشان می دهد که داوطلبان ترجیح می دهند در منطقه محلی خود کار کنند جستجوی "مشاغل باریستا در نزدیکی من" همچنین منبع خوبی برای یافتن مشاغل باریستا در منطقه خودتان است.

یکی دیگر از راه های یافتن مشاغل باریستا در نزدیکی داوطلبان این است که در محله خود قدم بزنند و شخصاً در مورد مشاغل کافی شاپ سوال کنند. در واقع ، اکثر مشاغل باریستایی که در فهرست واقعاً ذکر شده اند ، داوطلب را ملزم به مراجعه حضوری می کند. داوطلب باید به کافی شاپ های محلی مراجعه کند تا در مورد هرگونه جای خالی باریستا با مالک صحبت کند.

 

مشاغل استارباکس باریستا

استارباکس با 39.8 درصد سهم از بازار قهوه "خارج از کافه" در سال 2016 بود. در سال 2017 ، درآمد استارباکس 22.39 میلیارد دلار برآورد شده است. مشخصات بالای آن را به گزینه ای جذاب برای باریستاها تبدیل می کند ، مشاغل باریستای استارباکس همچنین دارای مزایایی هستند که در بسته مزایای متناسب با آنها "مخلوط ویژه شما" گنجانده شده است. باریستاهای ساعتی استارباکس پس از کار حداقل 240 ساعت در سه ماه متوالی ، مشمول دریافت مزایا می شوند. کارمندان واجد شرایط انبوهی از مزایا را دریافت می کنند.

 

مهارت های ارزشمند برای مشاغل باریستا

خواه یک داوطلب بخواهد شغل باریستایی نزدیک خود در کافی شاپ محلی پیدا کند و هم هدفش تأمین شغل باریستای استارباکس باشد ، هفت مهارت زیر به آنها کمک می کند تا در این نقش مطمئن شوند و موفق شوند:

کار گروهی

ارتباطات

توانایی فروش

سازمان

استعداد فنی

خدمات مشتری

رهبری

 

1. کار گروهی

یک مهارت ارزشمند برای یک باریستا کار به عنوان یک عضو موثر در یک تیم است. کافی شاپ ها بسیار شلوغ می شوند ، بنابراین همه باید از نقش خود آگاه باشند و به آن پایبند باشند باریستا همچنین باید بتواند در رویکرد خود انعطاف پذیری نشان دهد تا در صورت لزوم به سایر اعضای تیم کمک کند یک کافی شاپ با نقش هایی که به وضوح مشخص شده است حتی در زمان های شلوغ نیز به راحتی کار خواهد کرد وقتی باریستاها وظایف خود را درک می کنند ، سردرگمی از بین می رود در حالت ایده آل ، باریستاها قبل از شروع شیفت کاری باید در مورد منطقه و مشاغل تعیین شده خود مطلع شوند.

ویژگی وظیفه معاون ، مدیران برنامه ریزی را قادر می سازد تا هنگام تهیه برنامه ، کارهایی را به کارگران اختصاص دهند این کار باریستاها را قادر می سازد تا دقیقاً بدانند که برای هر شیفت کاری از آنها چه انتظاری می رود یک نسخه آزمایشی را رزرو کنید تا ببینید ویژگی های معاون چگونه به شما کمک می کند یک کافی شاپ کارآمدتر را اداره کنید.

 

2. ارتباطات

ارتباطات موثر برای هر شغل یک مهارت ارزشمند است و باریستا بودن نیز از این قاعده مستثنی نیست باریستاها باید بتوانند هم کلامی و هم کتبی ارتباط برقرار کنند باریستاها حتی در فشار نیز به مهارت برقراری ارتباط آرام و واضح نیاز دارند. ارسال اطلاعات اشتباه منجر به سفارش اشتباه و مشتری ناراضی می شود یک باریستا همچنین باید تفاوت قهوه را به مشتریان برساند. عجیب نیست که مشتریان هنگام سفارش قهوه خود عجله داشته باشند ، بنابراین باریستا به توانایی درک اطلاعات بدون سردرگمی نیاز دارد در آخر ، باریستا باید در دسترس بودن خود را با مدیر برنامه ریزی در میان بگذارد اطمینان از برخورداری کافی از کافی شاپ به این بستگی دارد که مدیران از زمان موجود آگاه باشند.

راه حل مدیریت نیروی کار معاون که به شما امکان می دهد به صورت گروهی و یا به صورت فردی با کارمندان ارتباط برقرار کنید این مرکز ارتباطی نه تنها شما و باریستاها را در جریان قرار می دهد ، بلکه به شما کمک می کند تا با قوانینی مانند قوانین پیش بینی شده مطابقت داشته باشید.

 

3. توانایی فروش

گران فروشی ، با استفاده از تکنیک های فروش پیشنهادی ، گاهی اوقات می تواند تعیین کند که آیا کافی شاپ سود می کند یا خیر. فروش مهارت ارزشمندی برای مشاغل باریستا است زیرا آنها باید مشتریان را متقاعد کنند که یک کالای دیگر بخرند افزایش فروش باید در اولویت اصلی باریستاها باشد.

خواه یک کالای رایگان مانند کلوچه ، باید همیشه مشتری فرصت بیشتری برای خرج کردن داشته باشد باریستا باید بتواند روند صعود را به روشی طبیعی انجام دهد این بدان معناست که آنها باید بدانند کدام یک از اقلام با انواع مختلف قهوه همراه است مدیران باید در جلسات آموزشی تکنیک های افزایش قیمت را تحت پوشش قرار دهند تا باریستاها را به استفاده از هر فرصتی برای افزایش فروش تشویق کنند.

 

4. سازمان

هنگام کار به عنوان باریستا ، مهارت های سازمانی تفاوت بین اینکه آیا کارمندان کار را با سهولت انجام می دهند یا تحت فشار قرار می گیرند ، تفاوت ایجاد می کند. خدمت رسانی به مشتریان به روشی کارآمد در دوره های شلوغ ، فرآیندهای اثبات شده مشابه خط مونتاژ را می طلبد اگر باریستا در قسمت خط مونتاژ آنها خراب شود ، کل سیستم ممکن است خراب شود سازمان یافته بودن همچنین به این معناست که باریستا باید ابتکار عمل را در جهت بهبود بخشهایی از سیستم بگذارد در صورتی که معتقدند این تغییر باعث ایجاد تغییر مثبت خواهد شد.

باریستا همیشه به دنبال راه هایی برای تسهیل کار از طریق سازماندهی بهتر است مدیران اغلب به دنبال باریستایی هستند که چنین ابتکاری را برای اختصاص آنها برای ارتقا نشان می دهد سپس می توان به این باریستا مسئولیت های بیشتری مانند زمانبندی کارمندان ، برای منظم نگه داشتن کافی شاپ را داد.

 

5. استعداد  فنی

تهیه یک فنجان قهوه کامل شامل مهارت های فنی است مشاغل باریستا در کافی شاپ های خاص معمولاً شامل یادگیری هنر لاته است که شامل یادگیری تأثیر انواع مختلف شیر به روش هنری است.

هنر لاته

علاوه بر این ، باریستاها باید با تعمیر و نگهداری دستگاه و عیب یابی نیز آشنا باشند ماشین آلات باید به صورت روزمره نگهداری شوند و باریستاها باید بدانند که اگر دستگاه کار نکند ، مخصوصاً در مواقع شلوغ ، باید چه کار کنند همچنین مهم است که باریستاها بدانند چگونه از جدیدترین ابزارهای فنی (به عنوان مثال ، سیستم نقطه فروش) استفاده کنند که برای رونق بخشیدن به کار کافه خود بهره ببرند.

 

6. خدمات مشتری

مهمان نوازی باریستا بودن به این معنی است که ارائه خدمات عالی به مشتری یکی از با ارزش ترین مهارت هاست اگر مشتریان به موقع کافئین خود را دریافت نکنند و گاهی اوقات می توانند این ناامیدی را باریستاها برطرف کنند  نحوه برخورد با مشتریان بی ادب باید اصلی ترین قسمت آموزش باریستا باشد باریستاها باید یاد بگیرند که چگونه شرایط ناپایدار را مدیریت  کنند و همچنین روشی را که باید در صورت تشدید شرایط دنبال کنند ، یاد بگیرند.

باریستاها باید قابل دسترسی باشند و خدمات بالایی را در اختیار همه مشتریان قرار دهند تا از رقبا پیشی بگیرید.

باید به باریستاها یادآوری شود که ، حتی اگر مشتریان بتوانند قهوه مشابهی را در جای دیگر تهیه کنند ، خدمات و تجربه مشتری شما همان چیزی است که باید کافی شاپ شما را از رقبا جدا کند.

 

7. رهبری

شغل باریستا فرصت خوبی برای توسعه مهارتهای ارزشمند رهبری است مهارت های رهبری را می توان در هر سطح نشان داد و فقط مختص مدیران نیست یک باریستا می تواند مهارت های رهبری خود را با ابتکار عمل در ارائه پیشنهادهایی درباره چگونگی بهبود امور ، نشان دهد آنها همچنین می توانند سایر اعضای تیم را تشویق کنند وقتی کار سخت می شود. مهارت های رهبری همچنین می توانند با ارائه بازخورد در مورد کار با مشتریان و همچنین زمینه های بهبود ، نشان داده شوند نمایش چنین مهارت های رهبری به باریستاها کمک می کند تا در کار خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند ، اما همچنین ممکن است فرصت هایی را برای ارتقا به سمت های مدیریتی ایجاد کند.

کار به عنوان باریستا به تعدادی مهارت احتیاج دارد شغل باریستا چند وجهی است و شامل دست زدن به فناوری ، ایجاد هنر ، سازگار شدن با تغییر و معامله با مشتری است. اگر کافی شاپ کار می کنید ، با اطمینان از اینکه برنامه های کافه شما به طور کارآمد و بدون سردرگمی طراحی شده است به باریستا فرصت درک کردن بهتر را می دهید.