موضع دامنه دار ارزهای دیجیتال

در حال حاضر ، بیش از 70 درصد از بانک های مرکزی جهان در حال جستجو در محاسن ارزهای دیجیتال بانک مرکزی الکترونیکی فیات ملی خود هستند. ارزهای دیجیتال ملی می توانند اعتماد به بانک های تجاری را به عنوان رابط اصلی مدیریت پول کاهش دهند و گزینه را برای مصرف کنندگان افزایش دهند ، بسیاری از آنها از شعب فیزیکی بانک خارج هستند یا به دلیل ضعف اعتبار یا کمبود بودجه از سیستم مالی خارج می شوند. با این حال برای اینکه درهای ورود مالی را باز کنند ، شبکه های پرداخت جهانی ، باز و کاربری نیاز داریم. برای توسعه این زیرساخت پرداخت همتا به همتا: 1) دولت ها باید اطمینان نظارتی و جعبه های نظارتی را برای آزمایش پروژه ها ارائه دهند 2) معماران این شبکه ها باید از همان ابتدا مطابقت را داشته باشند 3) همه طرفین درگیر باید متعهد شوند که این راه حل ها را به صورت منبع باز نگه دارند.

طبق تعریف ، فناوری بلاکچین دلالان را قطع می کند. با اتکا به شبکه های کاربران و اعتماد جمعی ، نیاز به شبکه های متمرکز و ذخیره اطلاعات را کاهش می دهد. این ویژگی ارزهای مجهز به بلاکچین را در قسمت های سایه دار اینترنت محبوب کرده است ، اما این توانایی را دارد که انقلابی تر از مبهم بودن تغییر پول در تغییر پول باشد: سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاکچین می توانند بیش از 1.7 میلیارد نفر را بدون بانک یا زیر بانک (شامل 25٪ از خانوارهای ایالات متحده) ، به اقتصاد رسمی تبدیل کنند و با انجام این کار ، آنها می توانند پرداخت گران ، ربا و خدمات مالی غیررسمی را که مردم از آنها برای تأمین هزینه زندگی خود استفاده می کنند ، منسوخ کنند. همه گیر نسلی می باشد ، با پاک شدن دهه ها پیشرفت اقتصادی (که البته نابرابر) است ، این چالش را بیش از پیش ضروری می کند.

این یک معامله بزرگتر از آن است که شما فکر می کنید: به دلیل روشی غیرمتمرکز سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاکچین ، با پرداخت یعنی نحوه هزینه ، پس انداز ، ارسال و تأمین پول خود ، به افراد قدرت می دهند.

با این حال ، برای کار کردن ، ما به ریل های پرداخت باز و قابل همکاری شبکه های پرداخت جهانی ، باز و کاربری نیاز داریم. گسترش محیط اقتصاد رسمی ضمن کاهش هزینه های خدمات نه تنها نوع دوستانه است ، بلکه وسیله ای برای گسترش بازار و کاهش ریسک ناشی از اعتماد به شبکه های مالی است.

 

ضعیف بودن ، از راه دور بودن و قطع بودن آن گران است و مدتهاست که روی این موارد کار انجام می دهند. مسائل مربوط به قیمت ، رقابت ، دسترسی و ارتباط در شبکه های بانکی و پرداختی امروزه شبیه شبکه های تلفنی 50 سال پیش است: در آن زمان ، تنها افرادی که دسترسی قابل اعتماد داشتند ، کسانی بودند که در کشور یا کد پستی مناسب زندگی می کردند و میلیاردها مردم بدون ارتباطات مطمئن و کم هزینه بهره نمی بردند . دستیابی به موفقیت در تلفن همراه و پهنای باند ، در کنار دستگاه های تلفن همراه ارزان قیمت که به طور اتفاقی ، بیش از 1 میلیارد نفر از 1.7 میلیارد نفری که بانک ندارند ، به آنها دسترسی دارند امکان گسترش ارتباطات انسانی را فراهم می کند. اکنون زمان شروع اتصال این نقاط است ، و یک تلفن همراه آماده با اینترنت که به یک نقطه پایان ، پرداخت تنظیم شده تبدیل می کنیم.

تلفن همراه آماده اینترنت پایانه تحرک اقتصادی است. در حالی که کاملاً ثابت شده است که پیشرفت های موجود در بانک داری تلفن همراه باعث بهبود دامنه مالی شده است ، سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاکچین امکان کاهش هزینه ها و بهبود دسترسی بیشتر را دارند. بهترین مثال برای این فرصت ، گردش وجوه نقدی نظیر به نظیر در جهان است که در سال 2019 بیش از 700 میلیارد دلار جمع شده است. روند ارسال و ارسال حواله مملو از اصطکاک - که هزینه آن در سراسر جهان به طور متوسط ​​7٪ است ، اما می تواند بسیار طولانی باشد. در موارد زیادی که سنگین ترین تلفات را برای افرادی که حداقل هزینه های آن را دارند تحمیل می کند. این جریان پول آنقدر مهم است که سازمان ملل متحد هدفی را برای کاهش هزینه های حواله به 3٪ به عنوان بخشی از اهداف توسعه پایدار تعیین کرده است.

با این وجود دستیابی به این هدف از مدرنیزاسیون فن آوری منبع باز در مقیاس بزرگ و گسترده در شبکه های پرداخت جهان خواهد همکاری عمومی و خصوصی و رویکردهای ترکیبی بود و می تواند اطمینان حاصل کند که تعادل درستی بین سطح لازم انطباق و نوآوری در کاهش هزینه ها و پیچیدگی جریان های نقدی برقرار است.

 

راهی به جلو

 کار می کند؟CBDC بنابراین زیرساخت پرداخت همکار به همتا چگونه خواهد بود ؟ و چگونه با     

به عنوان اولین اصل ما نمی توانیم یک آزمایش علمی در جهان انجام دهیم و حداقل از همه در مورد افراد آسیب پذیر مالی که ممکن است تحت چالش های سواد فناوری نیز کار کنند بررسی کنیم به طور عملی برای دستیابی به این هدف دو راه وجود دارد :

1. ارتقا اطمینان نظارتی و تقویت شدید رقابت در اطراف موج در حال رشد پروژه های پایدار کوین 2. ایجاد صندوق های     CBDC  نظارتی که در آن آزمایش های مختلف با انواع 

در موارد عمده فروشی ، خرده فروشی و ترکیبی انجام می شود.می تواند مورد آزمایش قرار گیرد همراه با همکاری عمومی و خصوصی که می تواند مورد استفاده قرار گیرد همانطور که استاندارد سازی سیستم عامل های پیام رسان جهانی پایه ارتباطات را از طریق میلیاردها کاربر گسترش داده است فرصت شبکه های پرداخت مبتنی بر بلاکچین سازگار می تواند به طور مشابه محیط اقتصاد رسمی را گسترش دهد و سطح تحرک اقتصادی را کاهش دهد بنابراین سیستم مالی کامل می شود به جای رقابت با آن .

 

2. برخلاف اکثر فن آوری های مخرب دیگر ، که به سرعت تکامل می یابند و مشکلات موجود را برطرف می کنند ، ضروری است که این سیستم با رعایت صحیح انطباق شروع به کار کند ، خصوصاً در مورد ارضای الزامات دقیق در مورد مبارزه با پولشویی ، مقابله با تأمین مالی تروریسم و ​​در اختیار قرار ندادن هیچ مکانی برای مخفی کردن بازیگران غیرقانونی که شامل ایجاد چارچوب هایی است که می تواند رفتار نظارتی با دارایی های دیجیتال در سراسر جهان را هماهنگ کند ، از جمله اصطلاحاً پول های جهانی پایدار ، که یک حوزه بررسی توسط هیئت ثبات مالی است ، یک نهاد بین المللی که سیستم مالی جهانی را نظارت می کند. یکی از زمینه های مهم فرصت برای گسترش محیط پرداخت ها نیز هست ، توسعه نیازهای طبقه بندی شده مشتری خود را بشناسید همچنین رسیدگی به شکاف هویت جهانی که در آن بیش از 1 میلیارد نفر فاقد شناسنامه ملی هستند. در اینجا نیز ، استفاده از فناوری بلاکچین ، همراه با بیومتریک ، می تواند نتایج ارائه خدمات به شهروندان (از جمله با شمارش) ، از جمله دسترسی مالی را بهبود بخشد. (پروژه پروتکل کیوا در سیرالئون جهت گیرایی هویت دیجیتالی را ارائه می دهد.)

 

3. این که راه حل ها و فناوری ها باید منبع باز باشند به طور سنتی ، رقابت گسترده ای برای خدمات اساسی ، به ویژه در پرداخت ها وجود ندارد و بنابراین امکان توسعه رایگان کیف پول های دیجیتال داخلی - تلفن همراه برای دسترسی به سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاکچین  CBDC استفاده می کنند وجود دارد. احتمالاً دسترسی وسیع تری نسبت به گسترش محیط اقتصاد رسمی به روشی که توازن ، مدیریت ریسک و نوآوری خدمات مالی مسئولانه را متعادل کند ، ایجاد اختلال نیست ، بلکه مربوط به اختیار است.

این که سابقه چگونگی ساخت بانک های مرکزی ، مقامات دولتی و بخش خصوصی در ایجاد این نوع زیرساخت ها سابقه دارد. نوآوری در پرداخت های کم هزینه و آماده برای استفاده کاربر جهت اینترنت بیشتر از آسیا صورت گرفته است و این نوآوری ها به سرعت در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند. از میان همه بانک های مرکزی که در حال بررسی خطرات و فرصت های دیجیتالی کردن ارزهای ملی خود هستند ، بانک مرکزی چین قصد دارد برنده اصلی در مورد جاه طلبی در سطح خانوارها باشد. عمدتا مربوط به لایه بانکی عمده فروشی - بین بانک های مرکزی و بانک های خصوصی طرف مقابل است - تمرکز چین بر دامنه کاربری کاربر ، آماده باز کردن موجی از رقابت ارز دیجیتال است.

 

سیستمی که اکنون به آن نیاز داریم

همه گیری ، کاربرد این نوع سیستم را نه تنها برای پرداخت های بین المللی ، بلکه برای سلامت مالی داخلی ایفا کرده است. قانون ایالات متحده ، که 2.2 تریلیون دلار کمک اقتصادی ایجاد کرد و شامل پرداخت مستقیم به شهروندان ایالات متحده بود ، ایجاد دلار دیجیتال و کیف پول دیجیتال شهروندان برای تسهیل پرداخت های مستقیم در زمان واقعی را خواستار شد. هرچند که این مورد در لایحه اصلی کوتاه بود ، اما رقابت ، کاهش فقر و دستاوردهای اقتصادی قابل دستیابی نبود . در ایالات متحده ، جایی که تقریباً افراد دنیا شغل خود را از دست داده اند در شرایط بحرانی کرونا  ، افراد مجبور به اعتماد به وام روزپرداخت و بدهی اعتباری هستند. بسیاری از خانواده های نیازمند هفته های زیادی منتظر دریافت چک های خود بودند. برای جوامع روستایی و دیگران ، مفهوم وجه نقد چک فیزیکی ، درست مثل رفتن به محل انتقال پول فیزیکی برای گرفتن پول ، نه تنها دست و پا گیر هست ، بلکه هزینه بر است و در میانه شیوع بیماری واگیر خطرناک است.

ارزهای دیجیتال و سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاکچین به خودی خود راه حلی همراه با ائتلاف های غیرمعمول ، اصول حاکمیت قوی ، مانند مواردی که توسط اصول تازه منتشر شده در مجمع جهانی اقتصاد تأیید شده است ، می تواند تفاوتی در رقمی سازی پرداخت ها ایجاد کند ، بدون اینکه کاربران را در معرض تقلب ، بی ثباتی بیش از حد و سطح سستی مدیریت ریسک و انطباق قرار دهد این فناوری 11 ساله اکنون در حال رویش است و وضوح نظارتی مورد نیاز در سراسر جهان را بدست آورد. آنچه که در همه جنبه های زندگی ما تأکید می کند ، این است که دسترسی همه جانبه به فناوری - اعم از آموزش از راه دور به میلیون ها دانشجو می تواند مثبت ثمر واقع شود.