مکمل رژیم غذایی محدود کننده انرژی با نشانگرهای زیستی قهوه سبز

عصاره دانه قهوه سبز یک مکمل محبوب کاهش وزن و سلامتی است ، آیا بی خطر است؟

دانه های قهوه سبز یا دانه های قهوه خام ، دانه های قهوه ای هستند که بو داده نمی شوند. عصاره دانه قهوه سبز یک مکمل محبوب کاهش وزن است.

برخی تحقیقات همچنین حاکی از آن است که عصاره دانه قهوه سبز می تواند فواید سلامتی مانند بهبود فشار خون و سطح کلسترول را ارتقا ببخشد ، این اعتقاد از خواص آنتی اکسیدانی و سایر ترکیبات فعال دارویی موجود در لوبیاهای رست نشده ناشی می شود.

عصاره قهوه سبز حاوی اسیدهای کلروژنیک است ، منبع مطمئن ، گروهی از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به عقیده دانشمندان ممکن است مسئول اثرات آن بر سلامتی باشد.

این مقاله به بررسی گفته های تحقیق در مورد عصاره دانه قهوه سبز ، از جمله فواید احتمالی آن برای سلامتی ، نحوه عملکرد ، استفاده و دوز آن و خطرات احتمالی می پردازد.

 

دانه های قهوه سبز چیست؟

خواص آنتی اکسیدانی دانه های قهوه سبز ممکن است برخی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشد.

دانه های قهوه سبز ، دانه های قهوه رست نشده هستند. دانه های قهوه به طور طبیعی سبز هستند اما روند بو دادن آنها را قهوه ای می کند.

دانه های قهوه سرشار از آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات فعال دارویی هستند. محققان بر این باورند که اسیدهای کلروژنیک و کافئین مسئول بسیاری از مزایای سلامتی افراد با دانه های قهوه سبز هستند.

بر اساس مطالعات مروری ، اسیدهای کلروژنیک بسیاری از اثرات سلامتی را دارند ، از جمله :

آنتی اکسیدان

ضد التهاب

ضد فشار خون

همچنین ممکن است به محافظت از قلب و کبد کمک کنند.

به دلیل تغییرات شیمیایی در حین بو دادن ، دانه های قهوه در اثر بو دادن یا برشته نشدن اثرات متفاوتی روی بدن دارند.

متأسفانه ، هنگامی که مردم دانه های قهوه را تا دمای بسیار بالا گرم می کنند ، بیشتر اسیدهای کلروژنیک از دست می روند. با این حال ، قهوه بو داده هنوز حاوی بسیاری از ترکیبات مفید دیگر است.

 

عصاره چگونه کار می کند؟

عصاره دانه قهوه سبز حاوی چندین ترکیب فعال زیستی است ، از جمله کافئین و اسیدهای کلروژنیک ، که ممکن است از خواص مفید آن باشد.

کاهش وزن

مصرف کافئین ممکن است به کاهش وزن کمک کند. برخی از مطالعات نشان داده است که مصرف کافئین ممکن است به کاهش چربی بدن کمک کند.

با این حال ، دانشمندان بر این باورند که مقادیر بالای اسیدهای کلروژنیک در عصاره دانه قهوه سبز از اهمیت کاهش وزن است.

دیابت نوع 2

همانطور که در این مقاله بحث شده است ، آنها می توانند به تنظیم گلوکز و انسولین کمک کنند ، اسیدهای کلروژنیک همچنین می توانند به جلوگیری یا کنترل دیابت نوع 2 کمک کنند.

یک بررسی در سال 2020 گزارش کرد که عصاره قهوه سبز می تواند سطح گلوکز خون را بهبود بخشد و در دوزهای بیش از 400 میلی گرم (میلی گرم) در روز ، همچنین می تواند سطح انسولین را بهبود بخشد.

 

فشار خون

عصاره قهوه سبز ممکن است به طور مثبتی بر رگ های خونی تأثیر بگذارد ، که پیامدهای قابل توجهی در سلامت قلب دارد.

عصاره دانه قهوه سبز ممکن است به افراد در کنترل فشار خون کمک کند. یک بررسی در سال 2019 نشان داد که مصرف بیش از 400 میلی گرم عصاره به مدت 4 هفته به طور قابل توجهی فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش می دهد.

 

اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

یک بررسی قدیمی در سال 2013 گزارش داد که اسید کلروژنیک با کاهش جذب کربوهیدرات در دستگاه گوارش ممکن است به کاهش سطح قند خون و کاهش سن انسولین کمک کند.

اسیدهای کلروژنیک همچنین ممکن است باعث افزایش متابولیسم چربی ، کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید و بهبود سطح هورمون های مرتبط با چاقی شوند.

 

اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

نشان می دهد که دانه های قهوه سبز دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند.

التهاب مزمن می تواند به سلولهای منبع آسیب برساند و عامل اصلی در بسیاری از شرایط سلامتی ، از جمله سرطان ، آرتروز ، دیابت و بیماری خودایمن است.

به همین دلیل ، خوردن غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند ، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی مفید ، می تواند فواید قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد ، از جمله عصاره دانه قهوه سبز

 

کاهش وزن:

چندین مطالعه و بررسی نشان داده است که عصاره دانه قهوه سبز ممکن است به افراد در کاهش وزن کمک کند.

در مطالعه ای که در سال 2017 روی زنان چاقی انجام شد ، مصرف 400 میلی گرم عصاره دانه قهوه سبز به مدت 8 هفته ، همراه با رژیم غذایی محدود کننده انرژی ، کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم غذایی محدود به انرژی داشت.

کسانی که این عصاره را مصرف کردند نیز کلسترول تام ، کلسترول اسیدهای چرب آزاد را کاهش دادند. محققان دریافتند که مداخله بر تجزیه چربی در بدن تأثیر می گذارد ، که ممکن است به افراد در کنترل وزن خود کمک کند.

تحقیقات سال 2020 موافق است که عصاره دانه قهوه سبز ممکن است نشانگرهای زیستی را بهبود بخشد ، از جمله موارد زیر :

کلسترول کل را کاهش می دهد

یک اثر متوسط ​​و ناچیز بر روی سطح تری گلیسیریدها

با این حال ، بسیاری از مطالعات منبع معتبر دارای اندازه نمونه کوچک و مدت زمان کوتاه هستند. این محدودیت ها بدان معنی است که محققان از اثرات طولانی مدت واقعی این مکمل نمی دانند. تولید کنندگان قهوه لوبیای سبز همچنین برخی مطالعات را در حیطه کاری خود انجام می دهند.

 

ایمنی و عوارض جانبی

از آنجا که تحقیقات محدود است ، دانشمندان از اثرات واقعی طولانی مدت عصاره دانه قهوه سبز به عنوان یک مکمل نمی دانند. تحقیقات موجود نشان می دهد که این مکمل از مشخصات ایمنی خوبی برخوردار است.

قهوه سبز حاوی کافئین است که در صورت مصرف زیاد افراد ، می تواند عوارض جانبی بی شماری داشته باشد. این عوارض جانبی شامل اضطراب ، لرزش و ضربان قلب سریع است.

بسته به نوع ، محصولات قهوه سبز حاوی مقادیر مختلف کافئین هستند. اگر فردی به کافئین حساس است ، حتماً قبل از مصرف برچسب محصول را بخواند.

محققان از دوزهای بی خطر برای افراد باردار یا شیرده ، کودکان یا مبتلایان به بیماری های کبدی یا کلیوی اطلاع ندارند ، بنابراین این گروه ها باید از مصرف محصولات دانه قهوه سبز خودداری کنند.

افرادی که آلرژی به قهوه دارند باید از عصاره دانه قهوه سبز خودداری کنند.

 

مقدار مصرف

در حال حاضر هیچ مطالعه ای که دوز مطلوب عصاره دانه قهوه سبز را تعیین کند وجود ندارد. افراد باید قبل از تصمیم گیری در مورد دوز صحیح استفاده ، از دستورالعمل های موجود در بطری پیروی کرده و با پزشک مشورت کنند

برای تعیین دوز بی خطر و موثر ، تحقیقات بیشتری لازم است.

عصاره دانه قهوه سبز ممکن است کمکی موثر در کاهش وزن باشد. همچنین ممکن است باعث تنظیم قند خون شود ، عوامل سلامتی مانند فشار خون و کلسترول را بهبود بخشد و آنتی اکسیدان ایجاد کند.

گفته شد ، مردم نیازی به استفاده از مکمل های کاهش وزن برای کاهش وزن طبیعی و سالم ندارند. خوردن یک رژیم غذایی متعادل و سالم و ورزش زیاد ، یک رژیم موثر کاهش وزن است.

قبل از استفاده از مکمل های جدید ، افراد همیشه باید با پزشک صحبت کنند.

آنها می توانند عصاره دانه قهوه سبز را در فروشگاه های مواد غذایی سالم خریداری کنند و یا بین مارک های آنلاین بصورت آنلاین یکی را انتخاب کنند ، برای مشاهده مقاله های دیگر در حیطه سلامت قهوه به سایت منو دیجیتال رجوع بفرمایید :

https://menudigital.ir/