نکاتی در مورد برنامه ایده آل صرف قهوه  برای کاهش وزن

 کتاب رژیم دوستداران قهوه نوشته دکتر باب آرنوت رواج یافت ، در این کتاب ، دکتر آرنوت ادعا کرده است که نوشیدن چندین بار قهوه در روز می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد ، چربی بیشتری بسوزاند ، جذب کالری را مسدود کرده و اشتهای شما را کاهش دهد.

وی پس از مطالعه درباره افراد ساکن در جزیره کوچک در ایكاریا ، كه جمعیت زیادی از افراد مسن سالم را در خود جای داده است از نوشتن این كتاب الهام گرفت ، وی معتقد است که سلامتی و طول عمر آنها نتیجه مصرف زیاد قهوه غنی از آنتی اکسیدان است.بر

برنامه رژیم غذایی قهوه شامل نوشیدن حداقل 3 فنجان (720 میلی لیتر) قهوه تفت داده شده در روز است. دانه های سبک تمایل دارند غنی تر از آنتی اکسیدان های پلی فنول نسبت به برشته های تیره تر باشند .

دکتر آرنوت به نوع قهوه ای که انتخاب می کنید و نحوه دم کردن آن اهمیت ویژه ای می دهد. وی یک قهوه کاملاً بو داده و دانه کامل را توصیه می کند که آن را در خانه خرد کرده و با استفاده از آب فیلتر شده تهیه کنید.

در رژیم ، تا زمانی که به حداقل 3 فنجان (720 میلی لیتر) برسید ، می توانید هر مقدار قهوه میل کنید - کافئین یا بدون کافئین. با این حال ، شما باید از استفاده شکر یا خامه خودداری کنید.

وی همچنین به شما توصیه می کند که یک وعده غذایی در روز را با یک اسموتی خانگی ، پر فیبر و سبز جایگزین کنید. دستورالعمل های اسموتی های پیشنهادی در این کتاب ارائه شده است.

سایر وعده های غذایی و میان وعده های شما باید کم کالری و کم چربی و سرشار از فیبر غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات باشد، نویسنده همچنین خوانندگان را ترغیب می کند از غذاهای کاملاً فرآوری شده ، مانند وعده های غذایی منجمد و میان وعده های آماده ، به جای غذاهای کامل پرهیز کنند.

برخی افراد موفقیت کاهش وزن را با این رژیم غذایی گزارش کرده اند ، احتمالاً به دلیل محدودیت کالری است که در این رژیم وجود دارد. علاوه بر این ، برخی شواهد نشان می دهد که قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند.

 

مزایای بالقوه

هنگامی که نوبت به کاهش وزن می رسد ، به نظر می رسد قهوه دو مزیت بالقوه دارد - کاهش اشتها و افزایش متابولیسم

است اشتها را کاهش دهد.

دکتر آرنوت ادعا می کند که قهوه می تواند اشتهای شما را سرکوب کند ، در نتیجه به شما در کاهش کالری دریافتی روزانه کمک می کند برخی تحقیقات نشان می دهد که این امر تا حدی درست است. نوشیدن قهوه اندکی قبل از غذا ممکن است مقدار غذای شما را در آن وعده کاهش دهد.

 

نکات منفی

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های سالم است و ممکن است با سرکوب اشتها و افزایش متابولیسم ، به کاهش وزن کمک کند. با این حال ، رژیم غذایی قهوه چندین جنبه منفی دارد.

 

کافئین زیاد

اگرچه قهوه بدون کافئین یکی از گزینه های رژیم قهوه است ، اما بیشتر مردم قهوه کافئین دار را ترجیح می دهند. به علاوه ، بسیاری از مزایای متابولیکی قهوه به کافئین نسبت داده می شود.

با این حال ، مصرف بیش از حد کافئین می تواند منجر به چندین مشکل سلامتی مانند فشار خون بالا شود ، یک مطالعه مشاهده ای ارتباط بین قهوه و فشار خون را در بیش از 1100 نفر مبتلا به فشار خون بالا بررسی کرد.

کسانی که روزانه سه فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می کنند نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند میزان فشار خون بالاتری دارند ، کافئین همچنین ادرار آور است ، به این معنی که باعث می شود مایعات بیشتری از طریق ادرار دفع کنید. اگر قهوه زیادی می نوشید ، ممکن است لازم باشد مرتباً از سرویس بهداشتی استفاده کنید.

علاوه بر این ، بسیاری از الکترولیت های مهم می توانند با مایعات از جمله پتاسیم از بین بروند. از دست دادن بیش از حد پتاسیم می تواند منجر به بیماری به نام هیپوکالمی شود ، که می تواند بر کنترل عضلات و سلامت قلب شما تأثیر بگذارد.

سرانجام ، مصرف بیش از حد کافئین با حملات قلبی ، سردرد ، بی خوابی و افزایش خطر شکستگی استخوان ، پوکی استخوان و حتی افسردگی مرتبط است .

اگرچه نوشیدن مقادیر بیش از حد کافئین قهوه می تواند مضر باشد ، مصرف کافئین تا 400 میلی گرم در روز - یا حدود 4 فنجان (960 میلی لیتر) قهوه - به طور کلی بی خطر تلقی می شود.

متأسفانه ، رژیم غذایی قهوه یک برنامه ایده آل برای کاهش وزن نیست.

مصرف نامحدود قهوه ممکن است منجر به مصرف بیش از حد کافئین شود. علاوه بر این ، محدودیت کالری آن ممکن است باعث شود وزن کم شده خود را بازیابید

برای بیشتر افراد ، موفق ترین رژیم لاغری رژیمی است که بتواند به آن پایبند باشد ، رژیم قهوه شما را به نوشیدن حداقل 3 فنجان (720 میلی لیتر) قهوه در روز تشویق می کند در حالی که مصرف کالری را محدود می کند.

اگرچه ممکن است منجر به کاهش وزن کوتاه مدت شود ، اما در طولانی مدت رژیم غذایی سالمی نیست ، ممکن است هنوز از فواید قهوه برای سلامتی بهره مند شوید ، اما به حد مجاز 4 فنجان (960 میلی لیتر) در روز یا کمتر پایبند باشید.

برای کاهش وزن ایمن و سالم ، باید از برنامه های محدود کننده ، مانند رژیم قهوه ، به جای برنامه های پایدارتر خودداری کنید.