چالش بازبینی نظافت در دوران بازگشایی رستوران

پروتکل ها و روش های بهداشت و ایمنی برای بازگشایی رستوران ها

در سراسر کانادا ، رستوران ها قبلاً بازگشایی شده اند یا در حال آماده شدن برای بازگشایی هستند. آنها قفل درها را باز می کنند ، پاسیوها را راه اندازی می کنند و کارکنان را دوباره به کار دعوت می کنند. اگرچه این مجموعه چالش های جدیدی را ارائه می کند (مانند مشکلات زنجیره تامین یا کمبود احتمالی نیروی کار) ، اما همچنین نحوه عملکرد موسسات در حال حاضر تغییر کرده و در آینده نیز فعالیت خواهند کرد.

برای بازگشایی نیاز به تنظیمات اساسی به طور خاص در پروتکل ها و روش های بهداشت و ایمنی در رستوران ها داریم. در حین قفل کردن ، وقتی رستوران ها به طور موقت (یا متأسفانه به طور دائم) درب خود را بستند ، پروتکل های تمیز کردن مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا متناسب باشد. با این حال ، همزمان با بازگشایی رستوران ها و بازگشت کارمندان و مهمانان ، این روش های نظافت نیاز به بازبینی و در برخی موارد به روز می شود.

پروتکل های تمیز کردن برای بازگشایی چیست؟

با ظهور همه از محیط ما آگاهی بیشتری دارند. سطوح معمولاً لمس شده یا سطح لمس زیاد  مانند میزها ، منوها ، دستگیره ها و اما منو بصورت دیجیتالی که فقط با اسکن بارکد از طریق تلفن همراه شخصی خود مشتریان که می توانند وارد فضای منو شوند و سفارش خود را بصورت آنلاین انجام دهند مورد بررسی قرار می گیرد که باعث استقبال بسیاری از رستوران داران در این دوره شد.

محل های ذخیره سازی که ماه ها خالی مانده اند نیاز به توجه دارند. این شامل ذخیره سازی اقلام خشک و مواردی در  یخچال و فریزر است. با استفاده از محصولات منسوخ ، تاریخ انقضا برای هر کالایی که در محل باقی مانده است باید تعیین شود.

قبل از باز کردن ، محل نفوذ آب یا شواهد آلودگی به حیوانات موذی (موش ، موش ، حشرات) را بررسی کنید. جلوگیری از نفوذ آب که برای اصلاح صحیح نیاز به توجه حرفه ای دارد. بسته به شواهد موجود در مورد مواد موذی ، مجدداً باید در مورد ریشه کنی و تمیز کردن با یک متخصص مشورت شود ، بهداشت عمومی محلی شما می تواند در مورد شستشوی این خطوط مشاوره دهد.

برای پاکسازی گرد و غبار جمع شده ، احتمالاً به دنبال ضدعفونی سطوح با لمس زیاد ، به یک تمیز کردن خوب و اساسی نیاز پیدا خواهید کرد.

 

نقاط حساس در رستوران که اپراتورها باید روی آنها تمرکز کنند کدامند؟

از نظر صلاحیت قضایی کمی متفاوت خواهد بود ، دستگیره درها ، نرده ها ، دکمه های آسانسور ، کلیدهای روشنایی ، دستگیره های کابینت ، دستگیره های شیرآلات ، میزها ، میزهای پیشخوان و وسایل الکترونیکی در درجه اول تمیز کردن آن ها پیشنهاد می شود.

توصیه های وزارت بهداشت مبنی بر این موارد که شامل دستگیره درها ، نرده ها ، دستگیره های توالت ، میزها ، پیشخوان ها ، سطوح صفحه لمسی ، صندلی ها ، سطوح تماس با غذا ، سینی های غذا و ظروف آشپزخانه و بوفه بصورت مداوم ضدعفونی و تمیز شود. دستگیره درب ، شیر آب ، چاشنی ها را توصیه می کند. هر تاسیساتی باید سطوح خود را تعیین کرده و تمرکز و ضد عفونی مکرر (حداقل دو بار در روز) را انجام دهد، ولی جالب توجه اینکه مورد منو دیجیتال فاقد این ضدعفونی ها بصورت مکرر و مداوم نیز هست زیرا هر یک از مشتریان با تلفن همراه مخصوص خود که ضدعفونی شده توسط خود افراد با اسکن بارکد می توانند سفارش خود را بصورت آنلاین ثبت کنند و این کار احساس امنیت خاطر بیشتری به مشتریان می دهد که در اینصورت مشتریان بیشتری در این دوران کرونا به رستوران شما رجوع می کنند.

 

بهداشت مناسب دست چیست؟

بهداشت دست می تواند به شستن با آب و صابون یا استفاده از مالش دست با پایه الکل (ضدعفونی کننده دست) اشاره داشته باشد. شستن دست  به طور مداوم روغن های طبیعی را از بین می برد بنابراین حتما یک لوسیون مناسب و یک مرطوب کننده  که مانع از  خشک شدن دستانتان  می شود تهیه کنید و همیشه همراه خود داشته باشید .

اگر دستها به وضوح آلوده هستند ، شستن دستها شامل موارد زیر است :

دستان را با آب گرم خیس کنید.

صابون بزنید (صابون معمولی و غیر دارویی خوب است)

تمام سطوح هر دو دست را با توجه ویژه به نوک انگشتان ، پشت هر دو دست ، پایه انگشتان را بشویید . باید حداقل به مدت 20 ثانیه انجام شود.

زیر آب روان بشویید.

دست ها را با دستمال کاغذی خشک کنید و برای بستن شیرهای آب از دستمال کاغذی استفاده کنید.

برای جلوگیری از آلودگی مجدد دست ها ، از دستمال کاغذی برای باز کردن درب (در صورت وجود) استفاده کنید.

 

اگر دستها به وضوح آلوده نیستند و روش کار اجازه استفاده از ضد عفونی کننده دست را می دهد :

حداقل 1 میلی لیتر ضد عفونی کننده را به کف دست خود بزنید.

با دقت به تمام سطوح دست بمالید و به نوک انگشتان ، پشت هر دو دست و پایه شست توجه کنید.

دست ها باید حداقل 20 ثانیه مرطوب به نظر برسند ، تا زمان تماس کافی برای ضدعفونی کننده دست برای از بین بردن میکروارگانیسم ها فراهم شود.

 

چه محصولات تمیز کننده ای را پیشنهاد می کنید؟

استفاده از پاک کننده / ضد عفونی کننده یک مرحله ای در سطوح کاملاً تمیز توصیه می شود. ابتدا هر سطح کثیف شده باید تمیز شود ، سپس از ضد عفونی کننده استفاده می شود. محصولی با زمان تماس کوتاه (یک دقیقه) امکان تمیز کردن سریع و ضد عفونی را فراهم می کند ، محصولات با مدت زمان طولانی تماس (حداکثر 10 دقیقه) برای دستیابی به کل زمان تماس مرطوب نیاز به استفاده مجدد دارد.

در صورت ضد عفونی كردن سطوح تماس با غذا ، سطح باید همیشه ابتدا با مواد شوینده تمیز شود و به دنبال آن آبكشی شود و ماده ضدعفونی كننده با زمان تماس مناسب و سپس شستشو داده شود و سپس یك ضد عفونی كننده تماس با مواد غذایی بدون شستشو انجام شود. برای سطوح تماس غیرغذایی ، سطح در یک مرحله ضد عفونی می شود. برای اطمینان از پاکیزگی باید زمان تماس مرطوب رعایت شود.

 

پروتکل های تمیز کردن مناسب در صورت بیماری کارمند چیست؟

اگر کارمند در نزدیکی سطح تماس با غذا کار می کرد ، این سطوح علاوه بر ضد عفونی کردن به ضد عفونی کننده نیز احتیاج دارند. مکانهای مشترکی که ممکن است کارمند در آنجا بوده باشد (اتاق ناهار) نیز باید تمیز و ضد عفونی شود. مشاوره با بهداشت عمومی محلی برای آخرین توصیه ها توصیه می شود.

اگر تست برای یک کارمند مثبت باشد ، آیا باید تعطیل کنم؟ برای چه مدت؟

این امر با مشورت با بهداشت عمومی محلی تعیین می شود. عوامل زیادی در این امر دخیل هستند :

آیا کارمند به عنوان بخشی از وظایف خود از ماسک استفاده کرده است (که میزان آلودگی سطوح و سایر افراد را محدود می کند)؟

آیا کسی بیش از 15 دقیقه تجمعی با کارمند تماس رو در رو داشته است (همان زمان "تعیین شده" برای "تماس")؟

آیا کارمند در طول شیفت کاری خود سرفه یا عطسه کرده یا با صدای بلند صحبت می کرده است (زیرا این میزان میزان آلودگی محیطی را تعیین می کند)؟

آیا سطوح با لمس بالاتر مرتباً تمیز و ضد عفونی می شوند؟

در این مرحله ، من هیچ مرجعی نمی توانم پیدا کنم که نشان دهد فعالیت تجاری باید تعطیل شود. با وجود عوامل بسیاری ، بهتر است با مقام بهداشت عمومی مشورت کنید.

 

روش های تمیز کردن فضاهای پاسیو چیست؟

پس از هر بار استفاده ، پاسیو از نظر تمیز کردن و ضد عفونی کردن جداول مانند یک محیط داخلی تمیزمی شود. باز هم ، بهداشت عمومی محلی پیشنهادهایی را بر اساس خطرات انتقال محلی ارائه می دهد.