کارکنانی که برای راه اندازی یک رستوران نیاز دارید

درتجارت رستوران چندین دسته پرسنل وجود دارد: مدیران ، آشپزها ، سرورها ، ، ماشین های ظرفشویی ، میزبانها و متصدیان کافه هر کدام وظیفه خاصی دارند و به عملکرد رستوران کمک می کنند. هنگامی که رستوران شما هنوز جدید است ، ممکن است دریابید که برخی از وظایف از یک گروه به گروه دیگر منتقل می شود. در یک وظیفه کاری بسیار کوچک در خانه تان شما و خانواده تان ممکن است برخی از این نقش ها را بر عهده بگیرید. به همین دلیل ، حتماً افرادی را استخدام کنید که تمایل به انعطاف پذیری در وظایف خود را دارند.

هزینه های حقوق و دستمزد شما ، از جمله حقوق خود و مدیرانتان ، باید حدود 25 تا 35 درصد از کل فروش ناخالص شما باشد. اگر هزینه های حقوق و دستمزد بیش از 35 درصد فروش ناخالص است ، باید به دنبال راه هایی برای کاهش این هزینه ها یا افزایش فروش باشید.

 

مدیران

مهترین افراد در رستورانها مدیران  هستند اگر قصد دارید یک مالک غایب باشید ،کارکنان می توانند در انجام وظایف به شما کمک کنند یا به طور کامل از عهده آنها برآیند با دادن دستورالعمل هایی به کارکنان که بتوانند در نبود مدیر از پس مدیریت رستوران بربیایند بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

بهترین افراد  شما برای این شغل فردی است که  قبلاً یک رستوران در منطقه شما مدیریت کرده و با منابع خرید محلی ، تأمین کنندگان و روش ها آشنا بوده  یک مدیر باید بتواند رستوران را باز و بسته کند. خرید غذا و نوشیدنی ؛ باز کردن صندوق ها موجودی آهنگ؛ آموزش و مدیریت کارکنان ؛ معامله با تأمین کنندگان توسعه و اجرای استراتژی بازاریابی ؛ و انجام سایر وظایف متفرقه. فراتر از این مسئولیت ها ، مدیر باید سبک و شخصیت رستوران شما را منعکس کند.

یک مدیر خوب علاوه بر دو سال تجربه مدیریتی باید حداقل سه سال تجربه رستوران داری  غیر از وظیفه مدیریت داشته باشد. معمولاً بهترین کار این است که یک مدیر با سابقه در رستوران های کوچک استخدام کنید زیرا این نوع افراد می دانند که چگونه یک غذاخوری غیر شرکتی را اداره کنند. به عنوان یک قاعده ، زنجیره های رستوران به صورت انبوه از تأمین کنندگان مرکزی خرید می کنند ، این بدان معناست که مدیران زنجیره ای احتمالاً تجربه خرید مورد نیاز شما را نخواهند داشت.

همچنین شما مدیری می خواهید که مهارت های رهبری و توانایی نظارت بر پرسنل در آشپزخانه ، محل خدمات ، ورودی مهمان نوازی ، سالن و سرویس های بهداشتی را داشته باشد و همچنین بتواند به مشتریان احساس خوش آمد گویی و راحتی بدهد.

مدیران رستوران به طور معمول 50 تا 60 ساعت در هفته کار می کنند - که می تواند به میزان بالای فرسودگی شغلی کمک کند. برای مقابله با پتانسیل فرسودگی شغلی و کاهش گردش مالی ، مراقب باشید که مدیر خود را بیش از حد مجبور به کار نکنید و مطمئن باشید که آنها زمان کافی برای استراحت دارند.

 

سرآشپزها

در برخی از رستوران ها ، جاذبه خاص بودن رستوران شما آشپز است. یک سرآشپز برجسته شاهکارهای آشپزی خاص خود را برای پذیرایی از مشتریان آماده می کند که در نتیجه موفقیت یک رستوران یا شکست آن به سرآشپز بستگی دارد چندین نوع آشپز وجود دارد و حقوق آنها به تجربه ، محل سکونت ، آموزش و بسته مزایای ارائه شده بستگی دارد.

 

آشپزها

وقتی کار را شروع می کنید ، احتمالاً به سه آشپز نیاز دارید - دو نفر تمام وقت و یک نفر نیمه وقت. یکی از آشپزهای تمام وقت باید روزها کار کند و دیگری باید عصرها کار کند. آشپز پاره وقت در ساعات اوج مصرف مانند شلوغی های آخر هفته به شما کمک می کند و می تواند به عنوان یک آشپز خطی کار کند ، آماده سازی ساده را در دوره های کندتر انجام دهد. آشپزهای تمام وقت همچنین می توانند قبل از باز شدن رستوران ، در زمان های وقت آزاد و بعد از بسته شدن رستوران ، به تهیه غذا نیز بپردازند.

آشپزهای خود را با توجه به نوع رستوران مورد نظر خود استخدام کنید. اگر هدف شما یک استقرار چهار ستاره و غذاخوری خوب است ، می خواهید به جای یک آشپز سفارش کوتاه یک آشپز استخدام کنید. اگر قصد دارید یک منوی دسر هیجان انگیز و گسترده داشته باشید از منوی دیجیتال استفاده کنید ، ممکن است بخواهید یک شیرینی پز استخدام کنید آموزشگاه های آشپزی معمولاً می توانند بهترین کارها را برای شما فراهم کنند مشتری ها معمولاً علاقه مند می شوند در صورتی که بدانند هر بار که در رستوران شما غذا می خورند می توانند بهترین انتظار را داشته باشند - و برای تهیه آن به آشپزها و آشپزهای درجه یک نیاز دارید.

 

ماشین ظرفشویی

 

همانطور که از عنوان شغل پیداست ، ماشین های ظرفشویی ظرف های تمیز موجود در رستوران شما را نگه می دارند. احتمالاً می توانید با دو ماشین ظرفشویی نیمه وقت کنار بیایید ، یکی در شیفت ناهار کار می کند و دیگری در شیفت شام. اگر سرو صبحانه را هم دارید ، می توانید با یک ماشین ظرفشویی تمام وقت و یک یا سه ماشین ظرفشویی نیمه وقت کار خود را راه بیندازید.

 

خدمه خدمت

یافتن پرسنل خدمتگزار مناسب به همان اندازه یافتن مدیر مناسب مهم است. سرورها افرادی هستند که مشتریان شما بیشترین تعامل را با آنها خواهند داشت ، بنابراین آنها باید احساسات مطلوبی را برای بازگشت مشتریان انتخاب کنند. سرورها باید بتوانند تحت فشار خوب کار کنند ، در حالی که رفتار مثبت و مطبوعی دارند ، در چندین  مورد خواسته های مشتریان را برآورده کنند.

به طور کلی ، فقط دو زمان از روز برای انتظار کار وجود دارد: بسیار خلوت و بسیار شلوغ. کارمندان خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال تایم  ناهار معمولاً از حدود ساعت 11:30 صبح شروع می شود و تا ساعت 1:30 یا 2:00 بعد از ظهر ادامه دارد. رستوران ها اغلب دوباره خلوت می شوند تا اینکه جمعیت شام حدود ساعت 5:30 تا 6:00 بعد از ظهر شروع می شود. تقریباً در ساعت 8 شب شروع به خلوت شدن می کند. به همین دلیل است که برخی از رستوران ها فقط برای اوج وقت ناهار و شام باز هستند. در دوره های خلوت ، کارمندان شما می توانند از عهده کارهای دیگری مانند پر کردن مجدد ظروف چاشنی برآیند.

وقتی رستوران شما جدید است ، ممکن است بخواهید فقط سرورهای باتجربه استخدام کنید تا مجبور نباشید آموزش گسترده ای را ارائه دهید. سرورها خط مقدم کار شما هستند. شما می توانید حداقل دستمزد آنها را پرداخت کنید دارید ، یا می توانید یک قدم بالاتر از رقابت خود بالا بروید ، کارمندی داشته باشید که به شما کمک کند اعتبار خود را بالا ببرید. سپس ، همینطور برای شروع کار ، باید یک برنامه آموزشی برای کمک به کارمندان خود برای درک فلسفه و تصویری که می خواهید از آن تهیه کنید ،ارائه دهید.

 

کارکنان میزبانی

بسته به اندازه و سبک رستوران شما ، ممکن است به شخصی نیاز داشته باشید که  به میهمانان خوش آمدگویی کنند ، میز رزرو کند و گاهی اوقات صندوقدار باشد. ممکن است بخواهید برای پوشش دوره های شغلی ،  شخصی را به صورت نیمه وقت استخدام کنید و از مدیر برای انجام این وظایف در زمان های خلوت استفاده کنید. افراد منسجم و مردم مدار را برای موقعیت های میزبان استخدام کنید. به هر حال ، آنها اولین برداشت مشتری از کارکنان خدمات شما را تعیین می کنند.

 

کارکنان

پس از نشستن مشتریان ، مسئولیت تنظیم و پاکسازی میزها و پر کردن لیوان های آب بر عهده کارکنان است. یک تیم باید باهم کار  و آموزش ببینند تا به ایستگاه های خود توجه کنند ، در صورت لزوم شیشه های آب را دوباره پر کنند ، اطمینان حاصل کنند که هنگام چرخش میز ، ظرف های چاشنی تمیز و پر هستند و به طور کلی از سرور پشتیبانی می کنند.

 

به طور معمول ، متصدیان مشاغل نیمه وقت در دوره های اوج کار می کنند. سرورها می توانند میزان اطلاعات را در زمان های خلوت کنترل کنند. استخدام دانش آموزان دبیرستانی و دانشگاهی را به عنوان متقاضی در نظر بگیرید. این موقعیت ها معمولاً حداقل دستمزد بعلاوه بخشی از نکات دریافتی توسط سرورهایی را که به آنها کمک می کنند ، دریافت می کنند.

 

متصدی کافه

اگر یک کافه کوچک در رستوران خود داشته باشید و فقط در شب باز باشد ، یک متصدی کافه ، با چند نسخه پشتیبان تهیه شده ، احتمالاً کافی است. هرگز فقط روی یک نفر حساب نکنید. اگر اتفاقی بیفتد و آنها نتوانند وارد شوند ، می توانید تجارت شبانه خود را از دست بدهید. اگر انتظار دارید بخش خوبی از تجارت خود را از طریق کافه دریافت کنید ، به دو متصدی کافه نیاز دارید - یک نفر تمام وقت و یک نفر نیمه وقت برای کمک در دوره های اوج. اگر کافه شما در دو وعده ناهار و شام مشتری را به خود جلب می کند ، به دو یا سه متصدی کافه نیاز خواهید داشت ، یا ممکن است ترکیبی از یک متصدی کافه  تمام وقت ، بعلاوه دو یا سه مددکار نیمه وقت را امتحان کنید.

متصدی بار روز خود را با آماده سازی اقلام مورد نیازآغاز می کند ، که شامل تهیه چاشنی ها و میکسرها برای کل روز و همچنین سفارش لوازم است. اگر از سیستم رایانه ای توزیع نوشیدنی و موجودی کالا استفاده می کنید ، متصدی کافه اقلام مورد نیاز را چک کرده و آنها را تهیه می کند تهیه منوی دیجیتالی برای منو کافه رستوران خود باعث اتلاف وقت نمی شود و کارایی سیستم رستوران شما را دوچندان میکند و دیگر نگران نارضایتی مشتریان در زمان تحویل سفارش به موقع نخواهید بود.