کلیات بدیهی تاثیر کرونا ویروس بر کودکان

کودکان می توانند موارد شدید ویروس کرونا را ایجاد کنند

گزارشی جدید که جزئیات موارد ویروس کرونا در کودکان بستری شده را منتشر می کند درحالی که شاید ما خطر ابتلا به عفونت شدید در کودکان را کم اهمیت بدانیم.

کودکان در معرض ابتلا به موارد شدید کرونا ویروس هستند ، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در گزارشی براین مبنا هشدار داد.

این گزارش نزدیک به 580 کودک را که با ویروس کرونا بستری شده بودند مورد بررسی قرار داد محققان دریافتند که میزان بستری در کودکان نسبت به این جدول زمانی به طور پیوسته افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش ، از هر 3 کودک بستری شده 1 نفر نیاز به پذیرش در یک بخش مراقبت های ویژه دارد - این میزان مشابه میزان بستری در آی سی یو برای بزرگسالان دچار ویروس کرونا نیز می باشد.

 

هنوز هم ، میزان بستری در کودکان مبتلا به کرونا بسیار کمتر از بزرگسالان است برای کودکان زیر 18 سال ، این گزارش نشان داد که میزان بستری در بیمارستان 8 در 100000 و در کودکان زیر 2 سال بالاترین است. این میزان برای بزرگسالان بطور قابل توجهی بالاتر است و در حدود 165 در 100000 است.

این گزارش از مقامات بهداشت عمومی خواست تا موارد ویروس در کودکان را ردیابی کنند و گفت که اعمال اقدامات کاهش در مکان هایی که تجمع بچه ها را مشاهده می کنند ضروری است.

 

نقشه: گسترش ویروس کرونا

در این گزارش آمده است: "تقویت تلاش های پیشگیری در محیط هایی كه به كودكان خدمات می دهند از جمله مراكز مراقبت از كودكان و مدارس ضروری است".

بیماری که سندرم التهابی چند سیستمه در کودکان نامیده می شود ، دارای لیست طولانی علائمی است که شامل تب ، بثورات پوستی ، مشکلات دستگاه گوارش ، شوک و التهاب است. این علائم شبیه سندرم شوک سمی یا بیماری کاوازاکی است ، یک بیماری التهابی نادر که به طور معمول کودکان زیر 5 سال را درگیر می کند.

در این گزارش آمده است: "تشخیص بیماران مبتلا به کرونا MIS-C از بیماران حاد COVID-19 و سایر بیماری های فوق التهابی برای تشخیص به موقع و مدیریت مناسب بسیار مهم است".

 

مراقبت از کودکان در طول دوره مراقبت

ظهور بیماری ویروس کرونا (COVID-19) باعث نگرانی گسترده و تا حدی وحشت در بین افراد شده است. بنابراین ، واضح است که والدین در مورد عواقب این بیماری در کودکان و اینکه چه کارهایی می توانند برای محافظت از کودکان خود انجام دهند سوال می کنند. از طریق این مقاله ، به برخی از سوالات و موضوعات پرداخته شده است تا والدین را در این زمینه به طور شفاف راهنمایی کند پس جای نگرانی نیست.

 

آیا ویروس کرونا ویروس به چه صورت بر کودکان تأثیر می گذارد؟

در مورد چگونگی تأثیر این بیماری بر کودکان چیزهای بیشتری می توان آموخت اما طبق اطلاعات موجود در این شیوع تا به امروز ، در مقایسه با موارد بزرگسال ، موارد نسبتاً کمتری از کودکان ، علائم خفیف و پیش داوری بهتر وجود دارد. طبق گزارش نهایی مأموریت مشترک سازمان بهداشت جهانی و چین برای بررسی ویروس کرونا در چین تشکیل شد ، کودکان زیر 18 سال فقط 2.4٪ از کل موارد گزارش شده را تشکیل می دهند و بیشتر آنها خفیف بودند. فقط 2.5٪ از کودکان زیر 19 سال به یک مورد شدید مبتلا شدند.

 

اگر کودک من دچار تب ، سرفه و گلودرد شود چه؟

تمام تلاش خود را برای آرامش خود انجام دهید

با یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی صحبت کنید. پزشک شرح حال مفصلی را تهیه می کند و شدت بیماری را ارزیابی می کند. فقط اگر سابقه تماس نزدیک با بیمار کرونایی وجود داشته باشد ، آزمایش ممکن است توصیه شود. بسیاری از دلایل دیگر تب و گلودرد در کودکان وجود دارد که می تواند توسط داروهای معمول کنترل شود. بنابراین مهم است که دستورالعمل های داده شده را دنبال کنید و به توصیه پزشک متخصص اطفال به کودک خود دارو بدهید.

 

به کودک خود کمک کنید تا استراحت کافی داشته باشد و مایعات زیادی بنوشد

مراقب علائمی باشید که نشان می دهد فرزند شما ممکن است به کمک پزشکی بیشتری نیاز داشته باشد ، مانند مشکل تنفس ، تنفس سریع ، خواب آلودگی ، عدم توانایی برای خوردن یا نوشیدن ، یا علائم کم آبی بدن . بلافاصله کودک را به مراکز خدماتی پزشکی منتقل کنید.

 

چگونه می توان اقدامات بهداشتی را در بین کودکان را ترویج داد؟

کودکان می توانند بزرگترین جنگجویان صلیبی باشند. اهمیت پیروی از روشهای بهداشتی و نقش آنها را در پیشگیری از بیماری این موارد هستند :

به آنها بیاموزید که حداقل 20 ثانیه دست ها را با آب و صابون بشویند یا از ضد عفونی کننده دست با الکل استفاده کنند.

از آنها بخواهید از لمس چشم ، بینی و دهان به طور مکرر یا بدون شستن دست خودداری کنند.

اطمینان حاصل کنید که بچه ها بهداشت تنفسی را رعایت می کنند. این به این معنی است که هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی آنها را با آرنج یا دستمال بپوشانید. سپس بلافاصله دستمال و مورد استفاده شده را دور بریزید.

برای تمیز کردن چیزهایی که زیاد لمس می شوند (دستگیره درب ، کلید روشنایی ، اسباب بازی ، کنترل از راه دور ، تلفن و غیره) از پاک کننده یا دستمال مرطوب خانگی استفاده کنید. این کار را هر روز انجام دهید.

در آخر با مثال پیش بروید بچه ها آنچه را می بینند می آموزند بنابراین والدینی که بهداشت را رعایت می کنند ، در نتیجه فرزندان خود را به همان کار تشویق می کنند.

 

چگونه می توان بچه ها را در خانه سرگرم کرد؟

بیشتر مدارس تعطیل هستند. اما بسیاری از آنها در حال بارگذاری کارهای روزمره و برخی از دروس هستند تا جریان تحصیل آنها مختل نشود. اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان مدتی را به برنامه درسی خود اختصاص می دهد.

بازی های داخل سالن ، کتاب های فعالیت و معماها برای کودکان سرگرم کننده و راهی برای جلوگیری از چسبیدن مداوم آنها به بازی های موبایل خواهد بود.

کودکان ممکن است زمان زیادی را به تماشای تلویزیون یا رایانه / لپ تاپ اختصاص دهند. سعی کنید زمان نمایش را به بیش از چند ساعت در روز محدود کنید.

کودکان را می توان به سرگرمی هایی مانند نقاشی ، خواندن کتاب های داستان ، آشپزی و ... ترغیب کرد.

یوگای خانوادگی یا انجام تمرینات ساده با هم می تواند استرس را از بین ببرد و سلامتی را حفظ کند.

روی نکات مثبت تمرکز کنید. فراموش نکنید که از خندیدن و لذت بردن از اوقات با کیفیت در کنار فرزندان خود لذت می برید.

 

چه موارد دیگری باید به خاطر داشته باشید؟

کودکان به خصوص اگر بزرگتر باشند ممکن است مضطرب شوند و ممکن است باورهای غلط زیادی داشته باشند. با آنها صحبت کنید ، به تمام سوال های آنها پاسخ دهید که آن ها احساس امنیت کنند.

در زمان های امروزی ، بیشتر نوجوانان کاملاً در شبکه های اجتماعی و سیستم عامل های مختلف دیجیتال فعال هستند برای آنها تفاوت بین اخبار واقعی و جعلی را تأکید کنید و درباره رفتار مسئولانه آنها را راهنمایی کنید.

کودکان ممکن است خشمگین شوند زیرا مجبور نیستند به رستوران ها یا مراکز خرید بروند آنها باید بسیار آرام در مورد نیاز به فاصله اجتماعی توضیح داده شوند. همچنین به آنها بیاموزید که روشهای بهداشتی را به عنوان بخشی از برنامه روزمره تلقی کنند. این امر در آینده نیز به سود آنها خواهد بود.

عادات غذایی سالم را تقویت کنید. والدین می توانند از روش های ابتکاری برای تشویق مصرف غذای خانگی استفاده کنند.

به یاد داشته باشید که در خانه بمانید و ایمن بمانید.