یادگیری نحوه تنظیم صحیح پاداش به مشتریان در کافی شاپ

چگونه می توان یک برنامه وفاداری مشتری را برای کافی شاپ خود ساخت

بهترین راه برای رشد کافی شاپ خود از طریق یک برنامه وفاداری است.

اگرچه این بدان معناست که کافی شاپ ها بازار عظیمی در اختیار دارند ، این بدان معنی است که آنها باید با رقابت زیادی نیز کنار بیایند. خوب ، یک برنامه کاملاً برنامه ریزی شده برای وفاداری مشتری می تواند تنها راه حلی باشد که شخصی مانند شما (صاحب کافی شاپ) در چنین شرایطی به آن نیاز دارد.

فراموش نکنید - وفاداری به مصرف کننده امروزه راه درستی برای رشد تجارت شما و متمایز شدن از بقیه است. فقط ارائه قهوه عالی و خدمات سطح بالای مشتری فقط کافی نیست.

به علاوه ، از دست دادن مشتری و مجبور شدن به خرید مشتری جدید ، در دراز مدت هزینه کافی بیشتری برای کافی شاپ شما خواهد داشت ، بنابراین ، قطعاً حفظ مشتری راهی است که باید طی شود.

و هنگامی که به زنجیره های قهوه مانند استارباکس نگاه می کنید و اینکه چقدر برنامه پاداش آنها موفق است ، کاملاً واضح است که عدم اجرای برنامه وفاداری مشتری به معنای این است که بسیاری از مزایا را از دست خواهید داد.

اکنون ، ما متوجه شده ایم که ایجاد یک برنامه وفاداری مشتری برای کافی شاپ شما ممکن است پیچیده باشد - مخصوصاً اگر تجربه ای در این زمینه ندارید. همچنین ، لازم است به خاطر داشته باشید که تنظیم یک برنامه وفاداری برای کافی شاپ از الگوی مشابه پیروی نخواهد کرد.

در این مورد هیچ راه حل واحدی وجود ندارد. مطمئناً ، مراحل ممکن است کمی شبیه باشد ، اما تغییرات وجود دارد - تغییراتی که فقط به کافی شاپ و نحوه کار آن بستگی دارد.

بنابراین ، اگر شما علاقه مند به شروع کار هستید ، در اینجا برخی از اطلاعات مفیدی که برای یادگیری نحوه تنظیم و ساختار صحیح برنامه وفاداری کافی شاپ خود نیاز دارید ، آورده شده است.

 

در مورد نحوه عملکرد سیستم تصمیم بگیرید

منظور ما از این امر این است که شما در درجه اول و مهمترین نیاز به ساختار سیستم امتیازات وفاداری و تصمیم گیری در مورد نحوه عملکرد آن دارید. بله ، می توانید به جای امتیازات از ستاره ها یا سایر شاخص های وفاداری استفاده کنید ، اما به نظر می رسد که بیشترین جمع آوری مبتنی بر امتیاز در بین مصرف کنندگان مشهورترین و محبوب ترین است.

 

بنابراین ، در اینجا گزینه های شما وجود دارد :

یک سیستم مبتنی بر بازدید - اساساً ، هر زمان که مشتریان شما به محل کار شما مراجعه می کنند ، صرف نظر از اینکه چه مقدار پول خرج می کنند ، مقدار مشخصی امتیاز وفاداری دریافت می کنند. همین که تعداد دفعات مشخصی به کافی شاپ شما مراجعه کنند ، آنها پاداش دریافت می کنند.

یک سیستم مبتنی بر امتیاز - ایده این است که برای هر  مشتری که در کافی شاپ شما هزینه می کند ، تعداد مشخصی از امتیازات وفاداری را دریافت می کنند هنگامی که مشتری موردنظر تعداد مشخصی از امتیازات (100/200/300 یا حدود) را جمع کرد ، واجد شرایط بازپرداخت پاداش در کافی شاپ شما هستند کاملا به شما بستگی دارد. به نظر ما ، اجازه دادن به مشتریان برای بازپرداخت پاداش برای کافی شاپ ها بهتر عمل می کند.

در کل ما توصیه می کنیم بر روی سیستم مبتنی بر محصول تمرکز کنید ، زیرا این سیستم بیشتر به کافی شاپ ها علاقه دارد. البته تبلیغات و جوایز انعطاف پذیری بیشتری به شما می دهد.

یک سیستم مبتنی بر بازدید نیز می تواند کار کند. از این گذشته ، مشتریان شما در نهایت اغلب به محل کار شما مراجعه می کنند - به ویژه کسانی که برای کار یا تعطیلات در راه هستند.

 

به پاداش های کافی فکر کنید

در مرحله بعدی ، شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع پاداشی مشتریان فعلی شما را متقاعد می کند که بخشی از برنامه وفاداری مشتری شما باشند و مدام بازگردند. همچنین ، جوایز گفته شده باید بتواند مشتریان جدیدی را به کافی شاپ شما نیز جلب کند.

 

اگر در ایده های خود کوتاهی می کنید ، در اینجا انواع پاداش هایی که می توانید به مشتریان خود ارائه دهید وجود دارد :

یک فنجان قهوه / دسر / میان وعده رایگان

 (یک قهوه بخرید ، یکی رایگان دریافت کنید)

یک لیوان / دستبند / تی شرت رایگان

تخفیف در خرید مشتریان - یا کالای بعدی آنها

فقط به خاطر داشته باشید که باید مقدار مناسب وفاداری را ارائه دهید تا مشتریان شما انگیزه زیادی برای ادامه بازدید از کافی شاپ شما داشته باشند.

علاوه بر این نوع جوایز ، همچنین باید به فکر ارتقا پیشنهادات ویژه در روزهای خاصی از هفته باشید. به عنوان مثال ، شما به اعضای برنامه وفاداری مشتری خود باشید .

چه چیزی بیشتر ، در اینجا چیز دیگری است که می توانید امتحان کنید: قبل از اجرای کامل برنامه وفاداری مشتری کافی شاپ ، از کارمندان خود بخواهید از مشتریان خود نظرسنجی کنند و از آنها بپرسند که دوست دارند بیشتر از چه نوع پاداشی دریافت کنند.

بینش مشتری همیشه افزودنی خوبی است ، بنابراین توصیه می کنیم برای انجام چنین کارهایی وقت بگذارید و حتی اگر چند پاداش در ذهن خود دارید.

 

پاداش ها را در ردیف ساختار دهید

بنابراین ، سرانجام اکنون پاداش های شما رقم خورده است. با این حال ، هنوز کار شما کاملاً تمام نشده است - همچنین باید اطمینان حاصل کنید که اعضای برنامه وفاداری مشتری شما می توانند به صورت طبیعی ، تدریجی و راحت به آن جوایز دسترسی پیدا کنند.

در واقع ، شما باید آنها را به طبقات تقسیم کنید - با دستیابی به اولین مرحله آسان ترین و دسترسی به آخرین مورد ، دشوارترین است.

 

در اینجا یک مثال اساسی از چگونگی به نظر رسیدن کل این سیستم وجود دارد.

ردیف آسان (حداکثر 100 امتیاز) - ردیف اولیه بیشتر به مشتری های بی صبرتر شما اختصاص می یابد. ما درمورد کسانی صحبت می کنیم که هر بار به کافی شاپ شما مراجعه می کنند هزینه های زیادی خرج نمی کنند اما اغلب به محل کار شما مراجعه می کنند. جوایز در این ردیف باید چیزی باشد که آنها همیشه به آن احتیاج داشته باشند و فقط با چند بار بازدید بتوانند آن را بازپرداخت کنند (یک قهوه رایگان ، فنجان رایگان ، یک میان وعده رایگان)

ردیف متوسط ​​(امتیاز 100-250) - به راحتی می توان فرض کرد مشتریانی که برای رسیدن به این ردیف تلاش می کنند مشتریانی وفادار هستند که علاقه دارند حتی امتیازات بیشتری را برای صعود به ردیف بعدی جمع کنند. در نتیجه ، جوایز باید موارد محبوب باشد که کافی شاپ و مارک تجاری شما را مشخص کند.

ردیف دشوار (250-500 امتیاز) - این ردیف جایی است که شما می توانید وفادارترین و سودآورترین مشتری خود را پیدا کنید. بنابراین ، می خواهید از آنها تشکر کنید. جوایز در این ردیف باید از ارزش بالایی برخوردار باشد - چیزی که گفته می شود مشتریان واقعاً ارزش آن را حفظ می کنند و مفید به نظر می رسند (ساعت ، دستبند ، لیوان قهوه با کیفیت بالا و غیره). همچنین ، توصیه می کنیم برای تقویت بیشتر روابطی که با مراجعه کنندگان پرهزینه خود دارید (به عنوان مثال نام آنها در حکاکی نام حک شده است) ، لمس شخصیت کنید.

آیا نگران هستید که مشتریان به همان سرعتی که شما می خواهید در سطوح مختلف پیشرفت نمی کنند؟ خوب ، از آنجا که یک کافی شاپ اداره می کنید ، کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید - از روانشناسی استفاده کنید !

اساساً ، ما در حال صحبت کردن در مورد این هستیم که کارمندان شما به طور تصادفی به مشتریان پاداش رایگان (از طبقه آسان) ارائه دهند. مطمئناً هر بار که مشتری به او مراجعه می کنید این کار را انجام نمی دهید ، اما انتظار یک برد غیرقابل پیش بینی بازهم باعث می شود که آنها برای موارد بیشتر بازگردند.

کارت های وفاداری کافی شاپ را طراحی کنید که به راستی نشان دهنده برند شما هستند.

اکنون که یک برنامه درجه یک وفاداری مشتری برای کافی شاپ خود راه اندازی کرده اید ، برای همراهی با آن به کارت تمبر وفاداری با کیفیت نیز احتیاج دارید.

اولین چیزی که باید مطمئن شوید این است که کارت های وفاداری کافی شاپ مارک تجاری شما را به درستی نشان می دهد. منظور ما این است که کارتها باید دارای ویژگی های زیر باشند :

آرم کافی شاپ شما

رنگ های موضوعی که برند شما را به مصرف کنندگان یادآوری می کند

ساعات کار و اطلاعات تماس فروشگاه شما

نمایش واضحی از تعداد موارد / امتیازاتی که مشتری باید قبل از دریافت پاداش خریداری یا جمع کند

و حتماً کارتهای وفاداری خود را با یک سوراخ جاکلیدی تهیه کنید. مطمئناً ، مردم می توانند آنها را فقط در کیف پول خود قرار دهند ، اما حمل بسیاری از آنها بر روی جاکلیدی راحت تر است.

علاوه بر این ، اگر می خواهید کارت ها را برای مشتریان خود جذاب تر کنید ، می توانید به آنها فرصتی برای شخصی سازی آنها بدهید. چیزی مانند دادن گزینه انتخاب شخصی به آنها یا در کارت وفاداری آنها که مشخص شده باشد ، می تواند بسیار خوب کار کند.

در آخر ، به یاد داشته باشید که مطمئن شوید که هر یک از کارت های وفاداری کافی شاپ شما دارای بارکد است. به این ترتیب ، کارمندان شما فقط می توانند کارت را اسکن کنند تا ببینند مشتریان شما چند امتیاز / پاداش جمع کرده اند.

البته ، شما باید به دنبال ایجاد یک همتای تلفن همراه برای کارت های وفاداری کافی شاپ خود باشید. بله - ما در حال صحبت کردن در مورد یک نسخه تلفن همراه از کارت تمبر وفاداری شما هستیم که مشتریان شما می توانند به راحتی از طریق دستگاه های تلفن همراه خود به آن دسترسی پیدا کنند.

اکنون ، ما می گوییم شما باید این کار را در کنار کارت های استاندارد خود انجام دهید - نباید آنها را کاملاً جایگزین کنید. بالاخره بعضی از مصرف کنندگان هنوز ترجیح می دهند کارت وفاداری اصل داشته باشند.

هنوز هم ، مهم است که به خاطر داشته باشید که در نهایت بسیاری از افراد کارت های وفاداری خود را از دست می دهند. و این فقط باعث دردسرهای غیرضروری مشتریان شما می شود. بنابراین ، چرا شما باید یک مایل بیشتر بروید و به آنها گزینه دیگری بدهید.

در واقع ، این ما را به نکته بعدی - و نهایی - می رساند.

چگونه اطمینان حاصل کنیم که برنامه وفاداری شما به مشتری 100٪ موفقیت آمیز است.

بنابراین ، اکنون شما یک برنامه وفاداری دارید که برای کافی شاپ شما تنظیم شده است. با این حال ، کار شما هنوز کاملاً انجام نشده است.

به این دلیل است که شما باید یک جنبه آخر را نیز در نظر بگیرید - داشتن یک برنامه وفاداری. از این گذشته ، چه راهی بهتر از دسترسی به برنامه های تلفن همراه برای دسترسی به برنامه شما برای همه مشتریان احتمالی شما؟

بنابراین ، کاملاً واضح است که مرتبط کردن یک برنامه تلفن همراه با برنامه وفاداری شما کار صحیحی است. این امر باعث می شود که شما بتوانید برنامه وفاداری کافی شاپ خود را تبلیغ کنید ، مشتریان را به آن جذب کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

اما چگونه می توانید چنین برنامه موبایلی را زنده کنید؟ سرمایه گذاری منابع مالی برای توسعه یک مورد کاملاً ارزش ندارد - به ویژه اینکه زمان زیادی نیز لازم است.

بله ، این بدان معناست که مشتریان شما می توانند به محض ورود به کافی شاپ شما فهرست خود را مرور كنند ، سفارش دهند با استفاده از منو بصورت دیجیتالی و آن را تحویل بگیرند - همه بدون اینکه در صف منتظر بمانند! این نوعی راحتی است که می تواند مشتریان عادی را به مشتریان وفادار و مشتریان وفادار را به طرفداران واقعی برند تبدیل کند.

بعلاوه ، این فقط برای آنها مناسب نیست ، بلکه برای شما نیز مناسب است.

همچنین ، 57٪ از مصرف کنندگان تعامل با یک برنامه وفاداری مشتری از طریق یک دستگاه تلفن همراه را ترجیح می دهند.

سیستم منو دیجیتال ما 100% امن و سازگار است بنابراین جای نگرانی ندارید.