13 نکته برای باز کردن یک کافی شاپ موفق

13 نکته برای باز کردن یک کافی شاپ موفق

 

این مقاله قسمتی از راهنمای شروع کافه داری است.لیست اصلاح شده ای از موضوعات که می تواند به برنامه ریزی شما برای شروع و رشد کارتان کمک کند.

اگر شما شبیه من هستید هرروزتان را با یک فنجان قهوه شروع می کنید.این یک فرض محال نیست که %68 کسانی که قهوه می نوشند(و من فرض می کنم که شما یکی از آن ها هستید) یک فنجان قهوه در ساعات اولیه که از خواب بیدار می شوند می نوشند.

با وجود میلیون ها نفر که در دنیا قهوه می نوشند جای تعجب ندارد که کافه داری صنعت پر رونقی است.

اگر شما به این فکر می کنید که عشقتان به قهوه را با روح کار آفرینی ترکیب کنید زمانی از این بهتر برای باز کردن یک کافه نیست.

در ادامه با منو دیجیتال همراه باشید تا با این 13 نکته کار آفرینی موفقی داشته باشید .

1.     یک برنامه کاری خلق کنید

یکی از جدی ترین قدم ها برای اینکه کافی شاپ خود را باز کنید خلق یک برنامه کاری است.این اسناد دقیقا توضیح می دهند که کار شما چیست،چگونه سودآور خواهد بود، رقیبان شما را کاوش می کند، برای رشد شما برنامه ریزی می کند و به شما کمک می کند تا به هدف خود دست پیدا کنید.

2.     پیدا کردن یک ساختمان مناسب به زمان احتیاج دارد

برای موفقیت به موقعیت مکانی مناسب برای کافی شاپ نیاز داریم. شما احتمالا به موقعیت مرکزی احتیاج دارید جایی که مردم معمولا در رفت و آمد هستند و فضایی که در دید مردم باشد

3.     طراحی یک نقشه

یک نقشه خوب برای یک کافی شاپ حیاتی است.شما می خواهید مشتریان برای تشکیل یک صف فضای کافی داشته باشید و کارکنان به چیزهایی که لازم دارند دسترسی داشته باشند تا قهوه را سریع اماده کنند.شما همچنین به یک فضای راحت برای نشست نیاز دارید.طراحی یک نقشه خوب مدتی زمان خواهد برد.خودتان را جای مشتری بگذارید.اگر شما مشتری باشید به چه چیزی نیاز دارید، همه ان ها را تجسم و روی کاغذ پیاده کنید.

وب سایت هایی وجود دارند که شما می توانید به طور رایگان از آن ها برای پروسه طراحی نقشه استفاده کنید.

4.     یک حسابدار استخدام کنید

یکی از مهمترین توصیه ها به صاحب یک کافی شاپ جدید،استخدام یک حسابدار است.جدا از زمان گران بهایی که از این طریق صرفه جویی می کنید، در اختیار داشتن کارشناسی که در جهت رشد کسب و کار شما کمکتان کند بسیار مفید است.

5.     از کمک های محلی برای این سرمایه گذاری استفاده کنید

پیدا کردن سرمایه برای یک کسب و کار جدید می تواند دشوار باشد، پیشنهاد می شود در ابتدا با خانواده و دوستان درباره سرمایه گذاری در کافی شاپ خود صحبت کنید. یک برنامه کسب و کار خوب به آن ها ارائه کنید و از آن ها بخواهید که در آن سرمایه گذاری کنند.

اگر سرمایه گذاری از طریق خانواده برای شما میسر نیست یا اگر به پول بیشتری از آنچه در توان خانواده تان است نیازمندید به دنبال گزینه های مقدور برای گرفتن وام از بانک ها باشید.

6.     برای هزینه های شخصی پول جمع کنید

جدا از هزینه های کسب و کار فراموش نکنید که همه زمان و انرژی شما صرف شغل جدیدتان خواهد شد. شغلی که تا حدود 6 ماه سود آور نخواهد بود حتی اگر خیلی سریع به کسب درآمد برسید پس برنامه ریزی کنید برای هزینه های 6 ماه زندگی خود پول کنار بگذارید.

7.     از جاهای مختلف قیمت بگیرید

لیستی از همه چیزهایی که نیاز دارید تهیه کنید و قیمت هارا مقایسه کنید قبل از خرید سعی کنید حداقل دو قیمت برای هر جنس پیدا کرده باشید که پولتان را هدر ندهید.از اینترنت کمک بگیرید و به دنبال بهترین قیمت برای هر جنس(از صندلی گرفته تا قهوه ساز)باشید.

8.     شبکه سازی کنید

داشتن یک مکان عالی برای نوشیدن قهوه ی خوب برای شما بسیار سودآور خواهد بود.شما باید شبکه ای از مشتریان محلی ایجاد کنید و با افرادی که در آن منطقه هستند ارتباط بگیرید.عضو انجمن های تجاری محل شوید، با یک سازمان خیریه محلی همکاری کنید.در محله ی خود "توی چشم" باشید.

9.     قبل از افتتاح، بازاریابی کنید

اگر شما بازاریابی را در روز افتتاح شروع کنید از برنامه عقب خواهید ماند. در روز آغاز به کار شما می خواهید مردم از آمدن به کافی شاپتان هیجان زده باشند،شما حقیقتا باید بازاریابی را ماه ها قبل از افتتاح شروع کنید.

10. تمرکزتان را فقط روی داخل ساختمان نگذارید

البته که باید به همه ی جزئیات مغازه خود از نقاشی گرفته تا چیزهایی که به دیوار آن آویزان می کنید و دستگاه پوز مورد استفاده تان توجه کنید.اما نباید از بیرون مغازه تان غافل شوید. به منظره بیرونی مغازه تان توجه کنید.چون آن اولین چیزی است که مشتری می بیند. بعضی افراد بر اساس اولین حسی که از دیدن مغازه تان می گیرند تصمیم به ورود می گیرند.

11. نگرش مثبت داشته باشید

مثل هر کسب و کار دیگری شما با چالش های زیادی مواجه خواهید شد.حفظ یک رویکرد مثبت وقتی اوضاع خوب نیست برای شما واجب است حتی اگر لازم شد به داشتن آن تظاهر کنید.اگر حفظ رویکرد خوشبینانه برای شما به عادت تبدیل شد شما در نهایت یاد می گیرید که واقعا خوشبین باشید.

12. آرام آرام استخدام کنید

شما برای پذیرایی از مشتریان،تهیه نوشیدنی ها و ... به کمک نیاز دارید اما افراد بسیار زیادی را با سرعت زیاد استخدام نکنید.

استخدام تعداد اندکی از دوستان یا همسایه هایی که حاضرند داوطلبانه به شما در هفته های اول کمک کنند یک گزینه خوب است.آرام آرام به جذب پرسنل بپردازید.استخدام پرسنل قابل اعتماد می تواند سخت باشد.مهم نیست که یک نفر چقدر موقع مصاحبه خوب بوده باشد شما نمی دانید او هنگام کار کردن چگونه خواهد بود.حواستان را جمع کنید و از اخراج افراد نترسید اگر آن ها به کسب و کار شما آسیب می زنند.

13. زیاده خواه باشید

ایرادی ندارد اگر استاندارد های بالایی برای کارکنانتان و محل کارتان وضع کنید شما باید کارکنانتان را با دقت زیر نظر بگیرید.