5 موردی که می تواند رستوران فودکورت شما را از سطح خوب به عالی تبدیل کند

فودکورت ها شلوغ ترین غذاخوری ها محسوب می شوند ، البته  به دلیل اینکه در اطراف مراکز فروش زیادی وجود دارد و افراد با سلیقه های مختلف به آنجا می آیند تا یک وعده غذایی خوب و اوقات خوشی را در آنجا سپری کنند.

سخت ترین جنبه حضور در فودکورت وجود رستوران های دیگری است که به عنوان رقیب می توانند تجارت شما را از سر راه بردارند و همینطور بهترین نکته برای حضور در فودکورت نیز وجود رستوران های دیگر است که می توانند شما را مانند یک ستاره جلوه دهند ، به شرط اینکه بدانید چگونه می توانید خدمات خود را از سطح خوب به عالی برسانید!

 

بیایید دریابیم که چگونه یک رستوران در فودکورت می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و سود بیشتری کسب کند:

1. دوستانه باشید

کارکنان شما به خوبی آموزش دیده اند و آماده هستند تا در هنگام خدمات رسانی به مشتریان بهترین تلاش خود را انجام دهند. با این حال ، آنها باید یک مورد اضافه تر داشته باشند زیرا ما در یک فودکورت هستیم و سایر رستوران ها نیز همین کار را می کنند.

وقت دوستانه رفتار کردن است ، ولی این کار بدان معنا نیست که شما پیش فردی که در حال راه رفتن است بروید و آنها را با توضیحات فهرست خود آزار دهید ، این کار باعث می شود که آنها دور شوند و دیگر برنخواهند گشت ، بنابراین هیچ کس دوست ندارد فردی که به عنوان مشتری در یک مرکز خرید قدم می زند ، وقتی به مراکز خدمات شما می رسد راهش را کج کند.

شما فقط باید هوشیاری بیشتری داشته باشید ، اگر شما شخصی را در حال نزدیک شدن می بینید ، باید با لبخند از او استقبال کنید برای جلب توجه مشتری و هدایت وی از سایر رستوران های مجاور ، باید فعال باشید ، لحن ملایم و تماس چشمی یکی دیگر از راه های عالی برای جلوگیری از رفتن آنها به جای دیگری است.

 

2. یک مسابقه زنده با جوایز فوری

بله ، این یک ایده باورنکردنی است تا تمام آن ردپاها را در آن فودکورت شلوغ و باورنکردنی وارد رستوران خود کنید،  بنرها و پلاکاردهای مسابقه خود را در همه جا نصب کنید، که به عنوان یک مسابقه ساده و شیرین که  در آن روز برای شما تجربه منحصر به فرد و مجانی می دهد ، این کار می تواند به سادگی "با نامگذاری طعم جدید ما" یا "به نظر شما چه ماده مخفی در همبرگر جدید ما وجود دارد ؟ باشد.

این کار مزایای شما را دو برابر می کند ، در مرحله اول ، این افراد برای شرکت در موضوعات "بستنی رایگان" یا "سیب زمینی سرخ کرده رایگان" به طور مستقیم وارد مسابقه می شوند. ثانیا ، برای برنده شدن در مسابقه ، آنها باید در مورد مواد غذایی شما بدانند !  بنابراین آنها به طور خودکار به دنبال اطلاعات می گردند. بازاریابی آسان ، نه؟ اکنون می توانید به چشم کارکنان که از رستوران بعدی به شما چشم دوخته اند چشمک بزنید.

 

3. نگذارید مشتریان جیغ بزنند

خب ، مشتریان ناراضی می توانند خیلی سریع علاقه خود را از دست بدهند، با تبلیغات منفی رایگان واقعا اگر نمی خواهید بقیه روز خود را بدون مشتری سپری می کنید ، باید سریع اقدام کنید. فودکورت عمدتا یک فضای باز است و همه می توانند همه چیز را ببینند و بشنوند، اگر شکایتی از مشتری وجود دارد ، بلافاصله بدون اتلاف یک دقیقه به آن رسیدگی کنید، کارکنان شما باید یک لحظه پشت میز بنشینند و برای حل مشکل با مشتری مودبانه صحبت کنند.

مشتریان ، عاشق احساس مهم بودن هستند و راه حل برای مشکلات خود را دوست دارند،  بنابراین کارکنان شما به جای اینکه فقط سر خود را تکان دهند ، باید از هوش و سرعتی کافی برخوردار باشند تا بتوانند آرامش دلخواه را به مشتریان ارائه دهند، همچنین فراموش كردن عذرخواهی غیر قابل قبول است. اگر عذرخواهی نمی کنید ، آماده شوید که مشتریان خودخواه خود را برای همیشه از دست بدهید.

دیگر نه - نه؟… بحث و جدال. به یاد داشته باشید مشتری یک پادشاه است و حتی بیشتر در یک فودکورت که شکارچیان گرسنه منتظر هستند تا مشتریان خود را از دست بدهید ، مشاجره منجر به افزایش صدای مشتریان خواهد شد و این موسیقی به گوش رقیبانتان خواهد رسید.

 

4. تازه وارد

زمان انقلاب؟ چرا مینی پیتزا را به فهرست خود اضافه نمی کنید؟ زمان می بره ؟ از کاربرد منو دیجیتال برای سهولت کسب و کار استفاده کن چون که مشتریان موارد دلخواه خود را دارند ، آنها دوست دارند هر از گاهی چیزهای جدیدی را امتحان کنند و اگر این چیزهای جدید آنها را خوشحال کند ، افراد  را مجذوب خود می کنند! با چند تا کلیک ساده موارد منو را بصورت منو دیجیتال اضافه کن به فهرست یا اگر نخواستی حذف کن بدون محدودیت زمان و مکان دیگه چی از این بهتر... طبیعت انسان ، اینطور نیست؟ وقت آن است که از این مزیت استفاده کنید.

هر ماه چیز جدیدی به فهرست خود اضافه کنید. چه بهتر آن را فقط برای یک ماه با خود نگه دارید! یک غذا جدید نسخه محدود به بیشترین جستجوی مواد غذایی در فودکورت تبدیل خواهد شد و حدس بزنید چه اتفاقی می افتد ؟ همه خواهان امتحان آن قبل از قطع شدن آن هستند! بنابراین ، ماه به ماه ردپای بیشتری از این موارد به جا بگذارید.

دستورالعمل های جدید خود را با یک نرم افزار مناسب رستوران به اسم منوی دیجیتال  کاملاً مخفی نگه دارید ، بدون هیچ زحمتی با ذخیره کردن تمام اطلاعات منو به روش جدید دیگر وقت آن است که با سرآشپز خود صحبت کنید راجب این موضوع ... همین الان !

 

5. آن ها را سرگرم کنید

اجازه ندهید که مشتریان فقط به دلیل پر بودن فودکورت که حتی یک صندلی برای نشستن آنها وجود ندارد بروند . به آنها کاری بدهید که منتظر بمانند تا اینکه آنها را به رستوران دیگری ، هدایت کنید . این موارد می تواند سرگرمی هایی از جمله  دارت ، بازی های رومیزی ، شطرنج ، سالن کوچک بولینگ ، فوتبال و یا هر چیز دیگری باشد که می تواند در حین انتظار انجام دهند. روش جالبی که باعث می شود مشتری هایتان به شما پایبند باشند ، این طور نیست؟

بالاخره فودکورت ها  امر نامرتبی نیستند، در ساعات اوج مصرف با تعداد زیادی از مردم ، یک فودکورت بزرگترین فرصت برای هرگونه رستوران یا رستوران زنجیره ای برای کسب سود بسیار زیاد است. خوب ، اگر همه این نکات را بخوبی درک کنید و آنها را در فودکورت خود تلقین کنید ، خیلی زود جشن گسترش را می گیرید !