8 نکته درباره طراحی داخلی که مشتری ها را به شما برمی گرداند

8 نکته درباره طراحی داخلی که مشتری ها را به شما برمی گرداند

تصور کنید برای یک شام بیرون از منزل با نیمه گمشده تان یا بهترین دوستتان برنامه ریزی کرده اید. شما هیجان زده هستید چون میخواهید یک کافه جدید را امتحان کنید. انتظارات شما بسیار بالا است و شما پیش بینی می کنید که زمان خوبی را خواهید گذراند.

اما در حقیقت وقتی شما به کافه میرسید و طراحی داخلی کافه در حد متوسط است و شما مهمانان را سر میز دعوت میکنید و صندلی ها شدیدا سخت است برای نشستن این مشکلات جزئی در روحیه شما تاثیر میگذارد. موزیک وحشتناک است، منو واقعا آماتوراست ولوستر بالای میز باعث سر درد شما میشود. بنابراین حتی اگر غذا هم خوب باشد شما هرگز به آن کافه برنمی گردید. چه محیط وحشتناکی.

این روزها مردم فقط برای غذا خوردن بیرون نمی روند. آن ها برای به دست آوردن تجربه های متفاوتی بیرون می روند.هرکسی میتواند در آشپزخانه خانه اش غذای خوب درست کند چیزی که صنعت رستوران داری به آن توجه زیادی می کند. طراحی داخلی زیبا و جذاب است که باعث می شود مشتری ها به رستوران  برگردند.یک طراحی داخلی خوب میتواند یک تفاوت خوب باشد که شما را از رقیبانتان جدا کند.

بگذارید نگاهی بندازیم به این 8 نکته درباره طراحی داخلی که به شما کمک می کند مشتری های خود را حفظ کنید

1-موقعیت مکانی

محل کافه شما باید برتری داشته باشد که برای مشتری های شما جلب توجه کند.شما نمی توانید فقط یک جای قدیمی خالی پیدا کنید و کافه خود را آنجا بنا کنید. محل شما مشتری های شما را تعیین می کند. 3 متغیر عمده برای محل یک کافه وجود دارد.

-مغازه ای در گوشه:ترجیحا محلی را انتخاب کنید که دارای اتصال باشد.ترافیک صبحگاهی در این مسیرها باعث جلب توجه میشود و قطعا کار شما را تقویت می کند.

-یک محله دنج:به دنبال محلی بگردید که تا اندازه ای شبیه اقامتگاه باشد. اگر رستوران های غذاخوری زیادی در یک محل وجود داشته باشد مشتری ها کم خواهند شد.کافه خود را در محلی باز کنید که رقبای کمتری وجود داشته باشد.

-یک مرکز خرید:اگر کافه شما در دسته بندی تجاری است بهتر این است که در یک مرکز خرید نخستین محل را پیدا کنید.قطعا آن نوع از مشتری هایی که شما میخواهید را به خود جذب می کند.

2-نمای کافه

بیرون کافه شما باید یک خوش آمدگوئی ویژه داشته باشد. بیرون کافه باید تا اندازه ای نماینده داخل کافه باشد.برای این هدف شما باید ازپنجره های بلند استفاده کنید که به شما منظره خوبی از داخل،نشیمن ها و حتی نمایش غذا می دهند.از یک لوگوی براق و یک تیتر خوش آمدگوئی استفاده کنید ومشتری های دلخواه خود را جذب کنید.

3-روشنائی

طراحی نور خوب ادعای هر طراح درخشانی است.طراحی نور برای این فضاها تفاوت های ظریفی با طراحی برای مکان های معمولی دارد.این نورها ناخودآگاه یک حس مثبت خلق می کند و اشتهای مشتری را تحریک می کند.

نورپردازی داخل کافه ترکیبی از سه نوع تکنیک نورپردازی مصنوعی است. این ها شامل نور محیطی،نورمخفی،نورتزئینی است. بعضی مواقع،صاحبان کافه روی نورپردازی های خاصی سرمایه گذاری می کنند.

-نور محیطی:این مدل نورپردازی ایجاد نور مساوی در تمامی فضا است.

-نور مخفی:این مدل نورپردازی تابیدن بر روی موضوعی مشخص است.مثلا نقاشی روی دیوار یا یک کار هنری شیک.

-نور تزئینی:اضافه کردن این نور برای نشان دادن زیبایی است.

4- رنگ کافه و مواد قابل استفاده

زیبایی شناسی داخلی نمایانگر اصلی طرح های رنگی و مواد ترکیبی است. یک ترکیب خوب از هر دو می تواند تصاویری از مکان شما را تقویت کند.از طرفی دیگر یک ترکیب بد می تواند فضای شما را مبهم و حتی کسل کننده به نظر برساند. ازآنجایی که یک کافه باید زیبایی بصری برای جذب مشتری ایجاد کند،انتخاب رنگ های مناسب و ترکیب آن با مواد مناسب بسیارمهم است. ازآنجا که کافه ها نمایش موضوعی از قهوه خانه ها هستند،رنگ اصلی ریشه در رنگ های تیره و خاکی دارد.اما این قطعا یک برنامه جهانی نیست. در زمینه رنگ،سبک و مواد فضای داخلی کافه به 4 قسمت تقسیم میشود.

کافه های زنجیره ای

شبیه فروشگاه های زنجیره ای عمل می کنند.جذابیت اصلی این کافه ها این است که آن ها غذای مورد نیاز خود را در دسترس قرار می دهند.بنابراین فضای داخلی آن ها شبیه یک ماشین عمل می کند.یک فضای خیلی کم برای نشستن و فضای بیشتر برای تشکیل صف دارند.

کافه پاتوق

این مدل کافه ها بسیار ماندنی هستند.این کافه ها بسیار مقرون به صرفه هستند و فضای کلی آن ها بسیار معمولی است.طرح این کافه ها گسترده تر است و فضای بیشتری برای نشستن دارند.

کافه های شرکتی

کافه شرکت ها شامل کافی شاپ های داخلی است که منحصر به فرد هستند. فضای کلی بسیار شیک و در عین حال خانگی است. مشتری ها همیشه احساس راحتی می کنند بدون داشتن استرس.

کافه های قدیمی

این نوع کافه ها جذابیتی از سبک قدیمی و بدون اشاره به مدرنیته دارند.رنگی که در این کافه ها استفاده می شود سایه هایی از قهوه ای با بافت های متنوع است.

5-تحریک اشتها از طریق فضای داخلی

تمرکز اصلی هر غذائی تحریک اشتهای مشتریان به روش های ظریف است.این شامل طراحی با روان شناسی رنگ در ذهن است.کارشناسان تشخیص داده اند که تن های شفاف همراه با یک محیط طلائی به طور ناخوداگاه اشتها را تحریک میکنند. این دلیل این است که بیشتر طراحی داخلی های رستوران ها تن هائی از قرمز،قهوه ای و طلائی دارند.بنابراین رستوران ها به رنگ هایی کاملا تیره و خاکی با اشاره ای به قرمز  طراحی می شوند و نورپردازی احتیاج دارند که به دقت و لایه لایه و به صورت طلائی طراحی شود.

پدیده خردل کچاپ

ایده ای است که نشان می دهد رنگ قرمز و زرد هنگامی که میخواهید اشتهای مشتری را تحریک کنید موثرترین رنگ است.به همین دلیل بسیاری از فست فود های زنجیره ای مثل مک دونالد و کی اف سی از تن رنگی قرمز و زرد استفاده کرده اند.

6-ایده وابستگی به غذا

تصور میشود این مفهوم به تنهایی فقط در مورد فضای داخلی صدق نمی کند بلکه قطعا موردی است که باید در نظر گرفته شود. در معماری مفهوم وابستگی به غذا به تجلی بدنی غذا در فضا اشاره دارد.هدف این است که مشتری را با طرحی در قالب یک غذای خاص که به طورویژه میخواهید به بازار عرضه کنید جذب کنید.فکر کنید به شکلات هایی که ازدیوار کافه میچکد. شما میتوانید از چراغ های آویز شبیه کاپ کیک استفاده کنید.

7-توازن میان کارکرد و نقشه اولیه

نقشه اولیه یک کافه یکی از مهمترین جنبه های طراحی داخلی است.شما میتوانید انواع استایل ها و طراحی ها را بسته به تم طراحی داخلی خود انتخاب کنید. با این حال همیشه لازم است که یک توازن میان کارکرد و نقشه وجود داشته باشد.راهروی بین میز ها را در نظر بگیرید فضای بین میز ها باید به اندازه کافی عریض باشد که پیش خدمت ها بتوانند راحت رفت و امد کنند.اما نه آنقدر پهن یا انقدر عریض  که زیبایی شناسی را زیر سوال ببرد.

8-تقویت اشتها از طریق موسیقی

در حالی که عناصر بصری  همیشه از جنبه های مهم طراحی داخلی به شمار می روندشما همواره میتوانید با استفاده از اصوات اشتهای مشتری را تحریک کنید. موسیقی یک جنبه کلیدی در ایجاد یک احساس عالی در کافه شما است.با یک موسیقی مناسب مشتریان مشتاق خواهند شد که به کافه شما برگردند.