استراتژی های پروسه فروش در حیطه مشتریان ویژه

اگر این امتیاز را دارید که به طور منظم با مشتریانی با رده بالا کار کنید، انتظارات آنها با گروههای دیگر بسیار متفاوت خواهد بود  و درک نیازهای آن ها به موفقیت شما بسیار کمک می کند.

آمادگی ، کلید موفقیت در کار با مشتریان ویژه است هم چنین استراتژی های نام برده شده در قسمت پایین تر در پروسه فروش به مشتریان با پرستیژ بالا از اهمیت بالایی برخوردار است :

مشتریانی که از مشخصات بالایی برخوردار هستند از  قدرت اختیار و محرمانه بودن گفتگوهایشان قدردانی می کنند و همینطور هر مشتری دیگری نمی خواهد اطلاعات شخصی خود را در اختیار غریبه ها به طور کامل قرار دهد،  مشتریان با مشخصات بالا با مردم معمولی هیچ تفاوتی ندارند جز اینکه هر حرکتی که انجام می دهند زیر ذره بین است. هیچ چیز بدتر از این نیست که گام بعدی مشتری خود را به مطبوعات بگویید نه تنها تهاجم به حریم خصوصی اوست  بلکه یک مسئله امنیتی نیز هست،  هرگز در مورد مشتریان پررنگ خود با مطبوعات صحبت نکنید.

با احترام به اهمیت حریم خصوصی مشتریان ، به اعتبار و قابل اعتماد بودن خود شهرت خواهید بخشید زیرا مشتریانی که از مشخصات بالایی برخوردار هستند بیش از هر چیز به حریم خصوصی خود اهمیت می دهند.

 

وقت طلاست

مشتریانی که از مشخصات بالایی برخوردارند مشغول کار خود هستند و دوست ندارند وقت خود را تلف کنند بنابراین ارتباطات خود را مختصر نگه دارید و فقط در صورت لزوم به ارتباطات خود ادامه دهید، سعی کنید صبح ها در سریع ترین زمان ممکن تماس ها و یا جلسات با مشتریان ویژه را ترتیب دهید. اغلب ظهر به بعد ، فقط  شرایط سخت تر می شود که مشتریان از کارشان دور بمانند  تا با شما صحبت کنند.

همچنین برای بررسی در دسترس بودن آنها ، از قبل با مشتریان پررنگ خود در ارتباط باشید تا از برنامه آنها آگاهی داشته باشید که در این صورت می توانید بر اساس آن برنامه ریزی کنید، مدیریت انتظارات مشتریان  برای روابط کلی شما ضروری است  روی نیازهای آنها متمرکز شوید که در این صورت هر چیز دیگری سر جای خود قرار می گیرد.

مشتریان شما 24 ساعت روزدر دسترس نیستند و ممکن است هنگام تماس با آن ها ، افراد  در منطقه زمانی دیگری باشند. همانطور که قبلاً اشاره شد ، مشتریان پررنگ شما مشغول کار هستند و یا  ممکن است در برنامه هایشان نباشید . آنها به شما پاسخ خواهند داد در زمان هایی که از مشغله کار آزاد هستند.

مشتریان پررنگ و برجسته شما کار خود را متوقف نمی کنند و انتظار دارند در صورت داشتن یک دقیقه وقت کافی در دسترس باشند اما ممکن است در برنامه هایشان نباشید.

مشتریانی که از مشخصات بالایی برخوردار هستند برای اطمینان از برآورده شدن تمام نیازهایشان به شما اعتماد می کنند. آنها معمولاً در معاملات بزرگ دخیل هستند و انتظار دارند خدمات شما مطابق با هزینه های آنها باشد،  شما باید خود را از معادله خارج کنید،  هنگام برخورد با مشتریان ویژه  ، همه چیز درمورد نیازهای آنها است، بنابراین برنامه های خود را اولویت بندی کنید.

مشتریان شما ممکن است لزوماً به چیزهایی که شما به آنها می گویید نیاز نداشته باشند ، با این حال ، شما باید به آنچه آنها می خواهند گوش دهید و همان را  تحویل دهید ، در غیر این صورت مشتریان فکر خواهند کرد که وقت خود را تلف می کنند.

 

شما باید نیازهای آنها را پیش بینی کنید

شنونده فعال باشید ، به آنچه آنها درخواست می کنند توجه کنید. همچنین ، تفاوت های ظریف یا عملکردهای رفتاری  آنها را یادداشت کنید. به عنوان مثال ، این احتمال وجود دارد که شما متوجه شوید مشتری گفته است خانواده ی دیگری که با دو فرزند همراه هست در راهند ، در حالی که مشتری شما در ابتدا گفت که فقط دو فرزند دارد. با یادداشت برداری از اطلاعات مربوطه و استفاده از آن ها مثبت ثمر واقع خواهد شد ، از اینکه شما گوش می دهید قدردان خواهند شد و متوجه می شوند که  بر این اساس به نیازهای آنها خدمات می دهید.

همچنین ، هرگونه حساسیت ، نفرت و لحظه های ناخوشایند را یادداشت کنید، همچنین هرگونه نظر را درباره مواردی که دوست دارند یا دوست ندارند یادداشت کنید،  اگر مشتری شما اشاره کرد که به صدف حساسیت دارد می توانید از یک راهکار ویژه استفاده به عمل بیاورید و آن کاربرد منو دیجیتال می باشد با دسته بندی فهرست غذاهای منوی تان مشتری شما فقط در قسمت های مورد علاقه خود می رود و سفارش خود را در کمترین زمان ممکن به ثبت می رساند اگر می خواهید ارزش ویژه ای برای مشتریان خود قائل شوید از منو بصورت دیجیتالی بهره ببرید که در این صورت مشتریان قدردان وظایف کاری به نحو احسن شما خواهند شد و یا اینکه  اگر نمی خواهید در رزرو میز  ناهار در رستوران خود اشتباه کنید،  هنگام دستیابی به نقاط عطف خاصی برای مشتری خود ، می توانید به دفترچه یادداشت خود مراجعه کنید.

 

مشتریان با مشخصات بالا ارزش دارند

صرف موفقیت مشتری های سطح بالا به این معنی نیست که ارزش پول را نمی دانند ، مشتریانی که در سطح بالایی از شما قرار دارند ، از نظر اقتصادی تبحر دارند ، بنابراین آنها به دنبال بهترین سرمایه گذاری ممکن هستند. این بدان معنی است که آنها دوست ندارند پول به هدر بدهند. مشتریانی که از مشخصات بالایی برخوردار هستند به دنبال خدماتی متناسب با نیازها و خط اصلی خود هستند.

فراموش نکنید که با برنامه ریزی در مورد چگونگی استفاده از فرصت ها ، انتظارات خود را هنگام کار با مشتری جدید با مشخصات بالا مدیریت کنید. هنگامی که آماده باشید ، مشارکت بین شما و مشتری برجسته ، در هر دو طرف سودمند خواهد بود.