تسلیم واقعیات در شرایط کرونا ویروس

10 راه برای کاهش اضطراب ویروس کرونا

این نکات ساده به شما کمک می کند تا راحت باشید و مواردی را در منظر دیدگاه خود قرار دهید.

دکتر هریت لرنر ، روانشناس و نویسنده گفت: "زندگی موارد دیگری است." "و فقط به این دلیل که جهان یک فشار بزرگ برای ما ارسال کرده است ، این بدان معنا نیست که زندگی متوقف می شود."

دکتر لرنر بیشتر کار خود را صرف تحقیق در مورد تأثیرات اضطراب و ترس بر روی افراد ، خانواده ها و سیستم های بزرگتر کرده است. او همچنین در زندگی خود اضطراب را مدیریت کرده است (مستند در بهترین فروش خود "رقص ترس"). این باعث می شود که فردی مناسب برای مقابله با افزایش وحشت همراه ما باشد ، بیماری ناشی از ویروس کرونا .

بیماری همه گیرکرونا ویروس بیش از 500000 نفر را در سطح جهان آلوده کرده است ، بازارهای مالی را به هم ریخته ، اقتصادهای محلی را از دست داده و منجر به هزاران مرگ در سراسر جهان می شود ، انتظار می رود که تعداد آنها افزایش یابد.

تسلیم ترس در مقابل عدم اطمینان و غیرقابل پیش بینی بودن آسان است ، با این حال کارشناسان اصرار دارند که هنوز جای کمی خوش بینی وجود دارد یک مطالعه جدید نشان می دهد که موارد خفیف تر ، اگرچه پربار هستند ، اما تقریباً نیمی از موارد تایید شده هستند و گروهی از محققان دانشگاه مک مستر و دانشگاه تورنتو این عامل را در ویروس کرونا ویروس جداسازی کرده اند که به جهان کمک می کند تا ابزارهای تشخیصی بهتری و در نهایت واکسن تولید کند.

زمان تغییر مسیر این ویروس وجود دارد ، اما به یاد آوردن این مسئله هنگام دست شستن و تمرین فاصله اجتماعی دشوار است در اینجا 10 روشی وجود دارد که دکتر لرنر پیشنهاد می کند ما می توانیم مرکزیت خود را حفظ کنیم ، از تسلیم شدن در برابر بدترین ترس خودداری کنیم و برای هر آنچه آینده جمعی ما در انتظار است آماده شویم.

واقعیت ها را بدانید

او می گوید: "توصیه من برای کنار آمدن ، برای همه حوادث و احتمالات ترسناکی که زندگی به وجود می آورد یکسان است: به دنبال حقایق - حتی موارد دشوار - بروید زیرا اضطراب در غیاب اطلاعات تشدید می شود و تخیلات شکوفا می شود." اما در این کار زیاده روی نکنید ، زیرا اطلاعات زیاد می تواند استرس را تشدید کند.

از آنجا که جهان مملو از اطلاعات غلط است ، دکتر لرنر پیشنهاد می کند از منابع خبری غیرقانونی در اینترنت خودداری کنید تحت استرس ، بعید است که مردم در فیلترهایی که از طریق آنها واقعیت را می بینند ، تجدید نظر کنند. این مسئولیت ماست که به ارزشمندترین منابع اطلاعاتی خود توجه کرده و دستورالعمل های به روز را دنبال کنیم.

 

همه گیری را در چشم انداز قرار دهید

دکتر لرنر به ما یادآوری می کند: "بحران فعلی تنها عامل استرس زایی نیست که اکثر ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم." "اگر سگ شما به تازگی مرد ، شما فاقد منابع اقتصادی و خدمات اجتماعی لازم هستید یا شریک زندگی شما را ترک می کند - خوب ، بحران جهانی فعلی شما را بیش از اینکه همه چیز در زندگی شما با سراشیبی حرکت می کرد ، ضربه خواهد زد." احساس سرسختی طبیعی است اما آنچه می توانیم از آن اجتناب کنیم ، برچسب زدن به خودمان "ضعیف" یا مقایسه خود با دیگران است. همه با چالش هایی روبرو هستند که ممکن است آنها را به طور کامل تشخیص ندهیم و درک نکنیم.

یکی دیگر از ملاک های های مهم در چشم انداز ، ایجاد تعادل بین آنچه باید و نباید انجام دهیم. به عنوان یک قاعده کلی ، دکتر لرنر پیشنهاد می کند هوشیار باشیم تا واکنش کم. خطا در کنار احتیاط بیش از حد ، چالش برانگیز است زیرا این امر برخلاف نیاز عمیق انسانی ما برای ارتباط فیزیکی است وسوسه انگیز است که آرزوی خود را برای داشتن یک دوست بیش از حد منطقی کنیم یا اینکه یک مشتری را در دفتر کار خود ببینیم ، به ویژه هنگامی که منافع اقتصادی ما در معرض خطر باشد.

عدم اطمینان و حدس دوم بخشی از شرایط انسان است. او تأکید می کند ، در حالی که اضطرابی که آنها ایجاد می کنند احساس وحشتناکی می کند، برخلاف انکار و واکنش کم ، شما از آن نخواهید مرد.

 

منبع (های) اضطراب خود را شناسایی کنید

ما برای پاسخ جنگ یا پرواز سخت گیر هستیم. دکتر لرنر توضیح می دهد: "هر چه اضطراب جوشیدن بیشتر باشد ، بیشتر افراد را درگیر جنگ و سرزنش از یک سو یا فاصله گرفتن و قطع کردن از سوی دیگر بیشتر خواهید دید." او می گوید این طبیعی است ، اما اگر بتوانیم واکنش ناشی از اضطراب خود را تشخیص دهیم ، می توانیم از آن فاصله بگیریم ، نه اینکه قبل از اینکه به اندازه کافی آرام شویم تا بهترین فکر خود را بکنیم ، عمل کنیم.

 

از رسوا كردن و سرزنش خودداري كنيد

وقتی اضطراب زنده ماندن زیاد است و کالاها کمیاب هستند ، به راحتی می توان دیگران را سرزنش کرد و یا این که آنها را قربانی کرد ، فراموش می کند که همه ما در این امر با هم هستیم. دکتر لرنر می گوید: هدف اضطراب ما ممکن است یک گروه خاص یا یک فرد باشد ، مانند زنی که در صف مقابل ما عطسه می کند که منجر به عدم شناخت انسان ها از یکدیگر متفاوت است.

در حالی که نمی توانیم ترس خود را به طور کامل ریشه کن کنیم ، "ما می توانیم درک کنیم که چگونه اضطراب کار می کند و چگونه بر ما تأثیر می گذارد - برای بهتر و بدتر شدن." او توضیح می دهد که اضطراب زمانی می تواند مفید باشد که نشان دهنده مشکلی باشد و ما را به اتحاد برای حل آن تحریک کند. "اگر تلاش عمدی کنیم تا انسانیت خود را حفظ کنیم ، می تواند ما را دور هم جمع کند."

 

از درخواست کمک نترسید

اکنون زمان چرخش به سمت یکدیگر است. دکتر لرنر به ما یادآوری می کند: "ما اینجا هستیم تا به یکدیگر کمک کنیم ،" بنابراین اگر صلاحیت ندارید از انجام یک کار شخصی خودداری کنید. از افراد  بپرسید که او چه فکر می کند یا او در مورد ذخیره سازی غذا یا مسافرت با هواپیما چه کاری انجام می دهد یا در مورد آنچه مادربزرگ در بیمارستان و تعطیل شدن مدرسه او می گذرد صحبت کنید. ممکن است شما ترجیح دهید از توصیه هایی که دنبال می کنید پیروی نکنید ، اما داشتن دیدگاه های دیگران ضروری است."

 

در مورد آماده شدن برای بدترین چیزها معطل نکنید

دکتر لرنر می گوید ، اضطراب می تواند ما را به واکنش کم یا زیاد سوق دهد: "بنابراین ما یا دست شستن اجباری می کنیم یا برعکس عمل می کنیم و مانند نظریه میکروب در مورد ما اعمال نمی شود." و او می گوید ، این اضطراب افزایش خواهد یافت اگر مشاوره تخصصی را به تعویق بیندازیم یا نادیده بگیریم: "انفعال و بی عملی باعث ترس می شود." بنابراین ، به جای اینکه تسلیم شده و بگوییم ، "من نمی توانم دستانم را از روی صورتم بردارم" ، دکتر لرنر پیشنهاد می کند که ما به توانایی خود برای ایجاد تغییرات لازم اعتماد کنیم ، تشخیص دهیم که در کجا اختیار داریم و اقدامات احتیاطی عقل سلیم را انجام می دهیم. "اگر تلاش خود را برای تهیه چند هفته اضافی غذا یا دارو انجام نداده اید ، امروز این کار را انجام دهید. اگر احساس یخ زدگی می کنید ، از یك دوست بخواهید كه شما را به عمل سوق دهد و به شما كمك كند تا تصمیمات عاقلانه ای درباره میزان نیاز خود بگیرید."

 

اتصال ، اتصال ، اتصال

فاصله اجتماعی و حکم پناه دادن در محل ممکن است ما را ملزم به ماندن در خانه های خود کند ، اما این بدان معنا نیست که مجبور به انزوا هستیم. دکتر لرنر می گوید: "برقراری ارتباط با خانواده ، دوستان ، همسایگان و سایر منابع بسیار ضروری است و یافتن راه هایی برای حفظ آرامش. برای برقراری ارتباط با دوستان ، همسایگان ، فرزندان بزرگسال خود و هر کسی که برای شما مهم است از تلفن ، متن ، ایمیل استفاده کنید - همه طریقی ممکن است. به خصوص کسانی که بیش از هرج و مرج احساس آرامش را القا می کنند مردم باید صدای شما را بشنوند - و بالعکس.

 

شفقت را تمرین کنید

این لحظه ما را فرا می خواند که نه تنها از دیگران مراقبت کنیم بلکه با خود نیز ملایم باشیم. دکتر لرنر به ما یادآوری می کند: "اضطراب و ترس ، فرایندهای فیزیولوژیکی هستند که از طریق بدن ما مخروط و مراقبت می کنند و ما را بیچاره می کنند. آنها فروکش می کنند ، تا دوباره برگردند. آنها تا زمانی که زنده هستیم ناخوانده خواهند رسید. بنابراین وقتی نمی توانید خود را از ترس و درد - خود و جهانیان - خاموش کنید ، به خود سخت نگیرید. ترس سرگرم کننده نیست ، اما این نشان می دهد که ما کاملاً انسان هستیم."

 

از مراقبت از خود صرف نظر نکنید

دکتر لرنر می گوید: "همه چیزهایی که زیر چتر" مراقبت از خود "قرار می گیرند در حال حاضر ضروری هستند. سرعت خود را کم کنید ، به کارهای سالم بپردازید و سعی کنید روال منظمی را که موجب راحتی و ثبات می شود ، حفظ کنید. درمان ، مکالمه ، ورزش ، یوگا ، مراقبه و اعمال مذهبی و معنوی از آغازهای خوبی هستند ، اما او پیشنهاد می کند که تأثیرات درمانی هنر ، آواز ، روزنامه نویسی و مفید بودن برای دیگران را نیز در نظر داشته باشید.

در حالی که ما نمی توانیم ترس را با یک چوب بزرگ از بین ببریم ، می توانیم راه هایی را برای آرام کردن خود و یادآوری آرامش ذهنی یاد بگیریم. اقدام قدرتمند است ، حتی اگر فقط با یک حرکت شروع کنیم.

 

نگذارید ترس و اضطراب همه گیر شود

در این اوقات پرتنش ، مهم است که سعی کنیم اضطراب خود را مدیریت کنیم و تمام تلاش خود را بکنیم تا آن را به دیگران منتقل نکنیم. اما مهمترین ، دکتر لرنر می گوید ، "ما نباید اجازه دهیم ترس ما را به انزوا بکشاند یا مانع از عمل با شفافیت ، دلسوزی و شجاعت شود. اتفاقات وحشتناکی می افتد ، اما همچنان می توان با عشق و امید به جلو حرکت کرد.