4 نوع شخصیت متفاوت مشتریان و نحوه رسیدگی به آنها برای موفقیت در فروش

هر شخص دارای تیپ شخصیتی متمایز و رفتار منحصر به فرد در تصمیم گیری خرید است. سنت های فرهنگی ، نژاد و موقعیت اجتماعی بر تصمیمات و اقدامات فرد تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که متخصصین فروش برای ترسیم استراتژی متناسب با آنها ، باید این عوامل اصلی را درک کنند. گرچه امکان پذیر کردن مجموعه های مختلف مخاطبان وجود دارد ، اما مهم است که نه تنها از نیازها و ترجیحات آنها بلکه از رفتار خرید و انتظارات آنها نیز اطلاع داشته باشید.

در اینجا چهار نوع مختلف شخصیت مشتری برای موفقیت در فروش شما که ضروری می باشد آورده شده است:

 

1. تحلیلی

افرادی که این شخصیت را دارند در ارائه فروش به دنبال حقایق و ارقام هستند  توسط نوشته شده است ، توضیح می دهد که افراد با این تیپ شخصیتی قبل از تعامل اولیه تحقیقات پیشرفته ای در مورد ارتباط تجاری انجام می دهند. تجزیه و تحلیل ها ترجیح می دهند قبل از اطمینان در مورد یک موضوع خاص ، دانش عمیق تری در مورد موضوع داشته باشند. آنها هر یک از اطلاعات را تأیید می کنند و بیشتر بر ویژگی های مارک تمرکز می کنند تا از کیفیت و کارایی آن اطمینان حاصل کنند. این مشتریان هنگام تصمیم گیری بیشتر از تفکر منطقی خود استفاده می کنند تا جنبه احساسی.

چگونگی مدیریت کردن

تمرکز خود را بر ارائه اطلاعات مرتبط با آنچه که تجارت شما می تواند برای آنها انجام دهد ، قرار دهید. برای جلب توجه و ایجاد علاقه ، از داده های آماری و کیفی استفاده کنید که نمایش دقیق واقعیت ها را نشان می دهد. از آنجا که این افراد اطلاعات محور هستند و به جزئیات علاقه زیادی دارند انتظار می رود در طی مراحل فروش توضیحاتی ارائه شود که نشان می دهد آنها علاقه مند به کسب و کار شما هستند ، صبور باشید زیرا مشتریان تحلیلی تصمیم گیرنده های کندی هستند.

 

2. مهربان

قابل احترام ، اجتماعی و قابل اعتماد هستند. آنها در گوش دادن و برقراری ارتباط با دیگران مهارت دارند. برخلاف اندیشمندان تحلیلی ، افراد مهربان بیشتر به ایجاد رابطه و ایجاد اعتماد با سایر متخصصان اهمیت می دهند. آنها بیشتر علاقه مند به انجام معاملات تجاری با افرادی هستند که انتظارات خرید آنها را برآورده می کنند. تصمیم آنها متکی به چگونگی موفقیت شرکت در ارزیابی علاقه آنها به ایجاد روابط است.

چگونگی مدیریت کردن

نیازهای آنها را بر اساس پاسخ برطرف کنید تا شانس خود را برای فروش بیشتر افزایش دهید. با ایجاد یک تأثیر خوب ومتوجه شدن حضور آنها ، خود را دوست داشتنی کنید. پرسیدن که علاقه شما را نشان دهد ، جلوه شخصی شما را افزایش می دهد. این باعث شود که آنها احساس ارزشمندی کنند و باعث تقویت رابطه شما با آنها می شود. تجربیات شخصی خود را درباره یک محصول خاص به اشتراک بگذارید نیازهای آنها را بر اساس پاسخ برطرف کنید تا شانس خود را برای فروش بیشتر افزایش دهید. همچنین می توانید برخی از همکاران خود را که می توانند در تصمیم گیری خود کمک و مساعدت کنند معرفی کنید.

 

3. بیانگر

افرادی که دارای شخصیت بیانگر هستند بیشتر جنبه های خلاقانه خود را برای بیان نظرات خود در مورد یک موضوع خاص استفاده می کنند. وقتی حقایق به آنها ارائه می شود ، آنها ترجیح می دهند دیدگاه خود را به اشتراک بگذارند تا اینکه اطلاعات اضافی را بخواهند. با این حال ، آنها می دانند که چطور به دیگران احترام بگذارند همانطور که می خواهند به آنها احترام گذاشته شود. شبیه به کسانی که شخصیت مهربانی دارند ، به روابط اهمیت می دهند. آنها برای رفاه افرادی که می توانند تحت تأثیر گزینه های آنها قرار بگیرند ارزش قائل هستند. برخلاف مشتریان تحلیلی و دوست داشتنی ، افراد رسا تصمیم گیرنده سریعی هستند.

چگونگی مدیریت کردن

داستانهایی بگویید که مربوط به موضوع و هر فرد مربوطه باشد. همچنین می توانید تجربیات خود را به اشتراک بگذارید تا به آنها در درک بهتر موارد مورد بحث کمک کنید. تمرکز خود را بر این بگذارید که ضمن تمرکز بر نتیجه احتمالی که ممکن است پس از خرید با آن مواجه شوند ، نشان دهید که تجارت شما می تواند برای آنها چه کاری انجام دهد. با آنها ارتباط برقرار کنید و با استفاده از احساسات آنها سطح عمیق تری از روابط را برقرار کنید. در حالی که حقایق و سایر داده ها می توانند به شما کمک کنند ، این نوع مشتری تصمیم خود را در تصمیم گیری و انجام تصمیماتی که مردم دوست دارند ، تعیین می کنند.

 

4. خود محور

افراد با این شخصیت اکثرا خودمحور و صاحب نظر هستند ، آنها از موارد منطقی و معتبر لذت می برند آن ها انتظار دارند که همه اطلاعات به سریع ترین شکل ممکن تحویل داده شوند زیرا هدف گرا هستند. آنها ماهیتاً فرماندهی می کنند و برای رسیدن به اهدافشان انگیزه دارند. آنها پاسخ و راه حل فوری می خواهند همچنین به همان اندازه که برای تخصص و آمادگی ارزش قائل هستند ، شایستگی را نیز ارزیابی می کنند مانند مشتریان بی سیم سریع هستند.

چگونگی مدیریت کردن

هنگامی که توضیح می دهید مستقیم به نقطه مورد نظر برسید. مستقیم باشید بدون اینکه وضوح و کیفیت عملکرد خود را به خطر بیندازید حقایق و شواهدی را ارائه دهید که به آنها کمک می کند پیام شما را به راحتی درک کنند و سریع تصمیم بگیرند. ذکر اطلاعات بی ربط یا غیر ضروری فقط باعث هدر رفتن وقت و تلاش شما می شود. بنابراین مراقب باشید فقط آنچه را که لازم است در یک بحث خاص ارائه دهید.مواردی را برجسته کنیددر این مورد که چگونه کسب و کار شما آنها را قادر می سازد به اهداف خود برسند و به آنها اجازه دهید در رقابت متفاوت باشند.

 غذای آماده: انعطاف پذیر باشید با کارایی منوی دیجیتال  مشکلات مشتریان با هر ویژگی شخصیتی را به طور موثرتری استراتژی کنید.

آگاهی از این شخصیت ها شما را قادر می سازد تا برای رفع نیازهای آنها تدابیری هم چون منوی دیجیتال که با هر سبک و سیاقی جور درمی آید را استفاده موثری ببرید و با نتایج آن شگفت زده شوید .

مطمئن شوید که یک محیط جذاب را تهیه می کنید که به طور خاص مطابق با تنظیمات آنها باشد اگرآماده هستید که استراتژی خود را بهبود ببخشید و برای موفقیت در زمین خود آماده شوید به سایت زیر رجوع کنید برای کسب اطلاعات بیشتر و پیشرفت حرفه شغلی  خود هنوزم دیر نیست.   https://menudigital.ir/