احتمالاً در مورد نوشیدنی خوشمزه و پرطرفدار به نام "آب دم کرده" چیزی شنیده اید و ممکن است از خود بپرسید که این چه چیزی است. آب دم کرده یا آب سم زدایی با میوه ها و گیاهان مختلفی ترکیب می شود که می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. این آب تزیین شده علاوه بر اینکه فقط شما را هیدراته نگه می دارد ، می تواند تعدادی از علائم ناراحت کننده را کاهش دهد - یک دلیل بزرگ برای شروع استفاده از آن در برنامه روزمره. دریابید که آب دم کرده می تواند چه کاری برای شما انجام دهد و از مزایای سلامتی برخی از دستور العمل های محبوب مطلع شوید.

 

چرا باید آب مملو از میوه را امتحان کنید

آب دم کرده نه تنها از نظر زیبایی جذاب است بلکه به شما امکان می دهد به طور طبیعی ویتامین ها و مواد مغذی بیشتری مصرف کنید. این روند محبوب باعث پیشرفت با ترکیباتی می شود که فقط توسط تخیل محدود می شوند. برخی تحقیقات نشان می دهد که تقریباً 20 درصد ویتامین ها و مواد مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات انتخاب شده ممکن است هنگامی که برای چند ساعت در آب قرار می گیرند یا یک شب باقی بمانند ، جذب شوند. طعم و مزه تقویت شده دلیل دیگر جذابیت آن می باشد.

علاوه بر افزایش مصرف ویتامین ، آب دم کرده می تواند مصرف آب طبیعی شما را نیز افزایش دهد. آب به سرعت متابولیسم بدن کمک می کند ، سطح انرژی را افزایش می دهد ، از گرفتگی و بسیاری از مزایای مهم دیگر جلوگیری می کند ... اما همه از طعم آب "ساده" لذت نمی برند. افرادی که به طور معمول نوشابه یا آب جوش را به آب ترجیح می دهند اکنون گزینه بسیار سالم و خوشمزه ای دارند.

 

چند ترکیب متداول برای آب دم کرده چیست؟

برای شروع ساختن آب دم کرده خود ، میوه ها ، گیاهان و ادویه های مورد نظر را خرد کنید. سپس آنها را به آب سرد یا گرم اضافه کنید. برخی از آب های دم کرده سرد ممکن است 12 ساعت در یخچال باشند. با خرد کردن میوه ها یا گیاهان ، روند کار را تسریع کنید. مرکبات به سرعت جذب می شوند ، در حالی که کسانی که قصد دارند ترکیبی با توت یا گیاهان را تهیه کنند ممکن است بخواهند اجازه دهند نوشیدنی برای مدت طولانی تری دم بکشد.

؟ پر از دستور العمل های جالب است ، اما برخی از ترکیبات محبوب عبارتند از

پرتقال و زنجبیل

خیار و نعنا

سیب و دارچین

شاه توت و پرتقال

زردچوبه و لیمو

 

مزایای سلامتی آب ناشی از میوه چیست؟

می تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشد. زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی است که به درد مفاصل کمک می کند ، و همچنین به دلیل کمک به هضم شناخته شده است. خیار سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است که تصور می شود به پیشگیری از سرطان کمک می کند ، سندرم روده تحریک پذیرکمک کند و همچنین عملکردهای شناختی را تقویت کند

ثابت شده است که آنتی اکسیدان های موجود در سیب به کاهش اختلالات عصبی مانند آلزایمر و زوال عقل کمک می کنند.

زردچوبه یک ادویه خوشمزه است که می تواند التهاب و درد را نیز تسکین دهد و همچنین به بهبود سلامت قلب کمک کند. لیمو همچنین دارای مزایای بی شماری برای سلامتی است ، مانند تقویت مو ، پوست و دندان. تقویت سیستم ایمنی بدن کمک به هضم و کاهش وزن ؛ و تب را کاهش می دهد.

ترکیب های بی شماری دیگر برای کشف وجود دارد ، اما اینها تنها برخی از مزایای سلامتی است که می توانید از گزینه های ذکر شده در بالا دریافت کنید.

 

چه زمانی باید آب دم کرده را بنوشید

شروع هر روز با یک لیوان آب حاوی میوه باعث می شود که از تمام مزایای سلامتی نهایت استفاده را ببرید. از آنجایی که مصرف آب به کاهش وزن و عملکرد متابولیکی کمک می کند ، یک لیوان صبح و قبل از هر وعده غذایی بهترین نتیجه را خواهد داشت. تحقیقات نشان داده حتی نوشیدن ½ لیتر قبل از هر وعده غذایی می تواند در کاهش وزن تأثیر بگذارد.