زمان مناسب صرف چای سبز این نوشیدنی سالم

چای سبز محبوب ترین نوشیدنی است که به دلیل مزایای سلامتی آن مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. این ماده با بخار دهی ملایم برگ ها و جوانه های کاملیا سیننسیس ساخته می شود که فرآیند اکسیداسیون را تجربه نکرده اند. مشخصات غذایی و آنتی اکسیدانی بسیار زیاد چای سبز بسیار ارزشمند است و از زمان های بسیار قدیم در طب چینی برای بهبود زخم ها ، درمان سردرد میگرنی و موارد دیگر از آن استفاده می کردند.

فواید باورنکردنی چای سبز برای سلامتی و به ویژه عملکرد اصلی آن در کمک به کاهش وزن ، چای سبز را به عنوان یکی از با ارزش ترین نوشیدنی ها در بین علاقه مندان به تناسب اندام تبدیل کرده است.

چای سبز با مقدار زیادی کاتچین از جمله اپی کاتچین ، اپی کاتچین 3 گالات ، اپی گالوکاتکین ، این کاتچین ها دارای خواص ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی قوی ، پروبیوتیک خوب ، پیری را کند و متابولیسم را تحریک می کنند.

مشوق های سلامتی برای نوشیدن چای سبز

قلب سالم :

  تری گلیسیرید را کاهش می دهد و در عین حال ، چای سبز در کنترل فشار خون مفید است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

 

خطر دیابت را کاهش می دهد :

خوب بودن ترکیبات پلی فنول در رنگ سبز به کاهش قند خون کمک می کند سطح گلوکز خون را تثبیت می کنند.

 

از سرطان جلوگیری می کند :

آنتی اکسیدان ها و ترکیبات پلی فنول موجود در چای سبز سلول های سرطانی را از بین می برد ، آسیب رادیکال های آزاد را از بین می برد و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

 

تقویت متابولیسم و ​​تناسب اندام

کاهش وزن :

فلاونوئیدها ، کافئین و کاتچین موجود در چای سبز برای تقویت سوخت و ساز بدن ، سوزاندن چربی های اضافی ، افزایش انرژی مصرف شده و کمک به کاهش وزن اضافی شناخته شده است.

 

عملکردهای مغز را تقویت می کند :

یک فنجان چای سبز تمام چیزی است که شما برای داشتن انرژی و بهره وری در طول یک برنامه کاری شلوغ نیاز دارید. ماده فعال کافئین اگرچه در حداقل مقدار موجود است به عنوان یک محرک با مسدود کردن آدنوزین انتقال دهنده عصبی بازدارنده به خوبی عمل می کند و عملکردهای مغز را افزایش می دهد. علاوه بر این ، آن را نیز با آمینو بارگذاری می کنند که می تواند با کافئین کار کند که باعث بهبود خلق و خو ، تمرکز و حافظه شود.

 

سوزاندن چربی :

 ذخایر گسترده آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز در سوزاندن چربی و تحریک متابولیسم مفید است. چندین مطالعه نشان داده است که نوشیدن چای سبز به طور منظم باعث افزایش اکسیداسیون چربی و کاهش سطح کلسترول می شود. علاوه بر اینها ، کافئین با استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی در افزایش عملکرد بدنی نیز ارزشمند است.

 

مبارزه با خطر پوسیدگی :

انبوه کاتچین موجود در چای سبز با سرکوب رشد باکتری ها به بهبود سلامت دندان کمک می کند و خطر پوسیدگی و عفونت دندان را دفع می کند. علاوه بر این ، ترکیبات فعال موجود در چای سبز به مبارزه با میکروب ها که باعث بوی بد دهان می شوند و بهداشت دهان را بهبود می بخشند.

 

بهترین زمان مصرف چای سبز

برای استفاده از مزایای نوشیدن چای سبز ایده آل است که چای سبز را بین وعده های غذایی بخورید. این اطمینان می دهد که کاتچین های موجود در چای سبز با پروتئین و سایر منابع پروتئین حیوانی واکنش نمی دهند که ممکن است پتانسیل چای سبز را کاهش دهد.

چای سبز همچنین ممکن است مانع جذب کلسیم و آهن از منابع گیاهی شود. همچنین مطالعات نشان داده است که چای سبز ممکن است جذب چربی و پروتئین را کاهش دهد ، بنابراین بهتر است چای سبز دو ساعت قبل و بعد از غذا مصرف شود.

مصرف چای سبز با معده خالی صبح توصیه نمی شود زیرا کافئین و تانن تولید اسیدهای معده را تحریک می کنند که ممکن است منجر به زخم یا ناراحتی معده شود.

برای کاهش وزن ، چای سبز را همراه با وعده های غذایی بنوشید ، اگر روده حساس دارید هرگز این کار را نکنید ، زیرا قلیایی بودن چای سبز ممکن است ترشحات آب معده را تحریک کرده و التهاب معده را القا کند.

علاوه بر این ، نوشیدن چای سبز یک ساعت جلوتر از زمان خواب بسیار مناسب است ، که به شما در چربی سوزی کمک می کند و در عین حال الگوی خواب شما را مختل نمی کند.

 

نتیجه

چای سبز انبوه با آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی ضروری سالم ترین نوشیدنی است که در رژیم منظم شما گنجانده می شود. با این حال ، برای بدست آوردن فواید چای سبز ، آن را در زمان مناسب مصرف کنید.