از آنجا که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان به دلیل همه گیری ویروس کرونا در خانه های خود به سر می برند ، ما با چالش های بی سابقه ای ، اوقات اضطراب آور - سلامتی ، کار ، خانواده و غیره روبرو هستیم با اضطراب استرس که به وجود می آید چه کنیم؟

در این شرایط بسیار غیرمعمول و دشوار ، محافظت از سلامت روان ، کاهش استرس اهمیت بیشتری پیدا می کند.

افکار درست ، نگاه درست و ذهنیت درست برای دور نگه داشتن استرس و تنش لازم است.

افکار منفی و نگرانی در مورد آینده به حل مشکلات کمک نمی کند ما به بهترین شکل از شرایط موجود استفاده می کنیم ، همانطور که هست استفاده از زمان حال به آینده بهتری منجر می شود و از استرس های مضر جلوگیری می کند.

روانشناسان ، روانپزشکان و سایر متخصصان بهداشت روان روش های مختلفی را برای مقابله با استرس توصیه می کنند :

غذای سالم بخورید

استرس و اضطراب می تواند بر عادات غذایی تأثیر بگذارد و بالعکس. ممکن است تمایل به پرخوری یا کم خوردن وجود داشته باشد یک وعده غذایی متعادل بخورید از میان وعده زیاد خودداری کنید. از آنجا که زمان بیشتری را در خانه می گذرانیم ، برای جلوگیری از اضافه وزن ، غذا خوردن متوسط ​​ضروری است. باید توجه داشت که خوردن مداوم غذا به یک فرار ناسالم تبدیل نشود استرس و اضطراب را افزایش می دهد درست غذا خوردن به هوشیاری و سلامت ذهن کمک می کند.

 

ارتباطات اجتماعی را حفظ کنید

فاصله اجتماعی و ارتباط اجتماعی نیز باید حفظ شود در این اوقات نامشخص ، ارتباط با دیگران از طریق تلفن ، ایمیل ، چت آنلاین ، فیس بوک و سایر رسانه های اجتماعی برای کاهش استرس خود مهم می شود - همچنین به دیگران کمک می کنید که احساس انزوا نکنند.

 

از قرار گرفتن بیش از حد در رسانه های خبری خودداری کنید

در عین حال از قرار گرفتن در معرض بیش از حد رسانه ها خودداری کنید اخبار ناخوشایند زیاد می تواند استرس را بدتر کند نشستن تمام روز مقابل تلویزیون و در معرض اخبار ویروس کرونا باعث افسردگی می شود.

قرار گرفتن در معرض رسانه های خبری  به ویژه برای کودکان را محدود کنید زیرا بسیاری از کانال های خبری اغراق می کنند و به طور مکرر تصاویر نگران کننده ای پخش می کنند با سایت های رسانه های اجتماعی که تفکر مثبت و اطلاعات مفید را ارتقا می دهند در ارتباط باشید.

بازی های رومیزی با کودکان انجام دهید برای آنها داستان بخوانید می تواند زمانی برای تسخیر خواندن همه آن کتابهای کلاسیک عالی باشد که قبلاً وقت کمی برای آنها داشتید.

 

یک زبان جدید یاد بگیرید ، یک سرگرمی جدید شروع کنید

یک سرگرمی جدید شروع کنید یک زبان خارجی جدید مانند آلمانی ، اسپانیایی یا فرانسوی را از طریق کلاسهای آنلاین عالی که بصورت آنلاین بصورت رایگان و از جمله در یوتیوب ارائه می شود بیاموزید بنابراین وقتی به زودی زمان آن فرا می رسد که می توانیم دوباره سفر کنید ، می توانید با مردم کشور خارجی مورد علاقه خود به زبان خودشان صحبت کنید! مشغول نگه داشتن ذهن با فعالیت های سرگرمی ، استرس و اضطراب را از شما دور می کند.

 

خواب و استراحت کافی داشته باشید

اطمینان حاصل کنید که به میزان مناسب خواب را دارید ، به ویژه در این مواقع که افراد تمایل به چسبیدن به اخبار را دارند از بیدار ماندن تا دیروقت در شب و سایر منابع سرگرمی آنلاین خودداری کنید برای داشتن سلامتی جسمی و روحی ، این عبارت قدیمی را امتحان کنید و دنبال کنید: زود خوابیدن ، زود بلند شدن ، ما را سالم و عاقل نگه می دارد.

 

مدیتیشن را تمرین کنید

مدیتیشن یک فشارشکن عالی است اگر وقت بیشتری برای تمرین مدیتیشن دارید که می دانید یا می توانید هر روش ساده مدیتیشن را به صورت آنلاین یاد بگیرید از انجام اقدامات مراقبه ای پیچیده که به یک معلم یا یک دوره تئوری حضوری نیاز دارد ، خودداری کنید اما هر تمرین ساده مدیتیشن می تواند به ذهن شما کمک کند تا استرس نداشته باشد.

سلامت روان خوب ، سلامتی واقعی است که به شما کمک می کند تا استرس را از خود دور نگه دارید و به ما کمک می کند تا در مواقع سخت بهتر کنار بیاییم.