حتی اگر شواهد غالب نشان می دهد که آب همیشه بهترین انتخاب نوشیدنی است ، بسیاری از ما نوشیدنی های دیگر را می نوشیم در اینجا برخی از اثرات قهوه و چای بر روی سلامتی را بررسی می کنیم :

چای حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است و بنابراین در معرض خطر اعتیاد به آن قرار دارید. علاوه بر این ، چای و قهوه ممکن است به کاهش وزن ، سلامت قلب و عروق و افزایش تشکیل استخوان کمک کند.

 

آیا قهوه برای ما خوب است؟

قهوه پرمصرف ترین ماده محرک در جهان است. قهوه به عنوان ماده ای مقوی با خاصیت احیاکننده برای بیماران و افراد خسته دیده می شود و هنوز هم وجود دارد. با این حال ، این یک نوشیدنی بهداشتی نیست ، واضح است که اعتیاد آور است و منابع بسیار خوبی از عناصر غذایی گیاهی در آن وجود دارد.

 

بنابراین رفع قهوه چه تاثیری بر سلامتی ما دارد؟

در حقیقت ، اثرات قهوه مخلوط می شود ، احتمالاً به این دلیل که مخلوط پیچیده ای از ترکیبات مختلف دانه است و همچنین در فرآیند های تخمیر ، بو دادن و آماده سازی تولید یا حذف می شود.

بعضی از اینها ممکن است برای سلامتی انسان مفید باشد مانند ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی. برخی دیگر مانند آکریل آمید و دی ترپن مواد شیمیایی مضر هستند.

دانه های قهوه که با استفاده از روش های آلی پایدار رشد می کنند در غیاب آفت کش های مصنوعی و کودها نیز تأثیرات مثبتی دارند.

است شناخته شده ترین جز کافئین محرک اصلی قهوه است. این عمل با مسدود کردن گیرنده های مغز که وظیفه آنها کاهش فعالیت مغز است ، عمل می کند. بنابراین برای جلوگیری از کسل بودن ، باعث تحریک می شود ، این مورد ممکن است صبح جمعه یا زمانی که ترجیح می دهیم در رختخواب باشیم ولی کارهای انجام نشده بسیار داریم مفید به نظر برسد . اما فشار خون و متابولیسم ما را نیز افزایش می دهد ، رگ های ما را سفت می کند و باعث می شود بیشتر به سرویس بهداشتی برویم.

اگر به طور منظم ، حتی به اندازه یک فنجان در روز کافئین بنوشیم ، در صورت قطع ، می توانیم علائم ترک را داشته باشیم. هرچه قهوه بیشتری بنوشیم ، احتمال نیاز به یک فنجان دیگر را بیشتر حس خواهیم کرد! برخی از احساسی که ما از رفع قهوه صبحگاهی خود دریافت می کنیم تسکین این برداشت است ، حد اعتدال در هر مورد و برنامه ای کلید سلامتی و تندرستی ذهن و جسم می باشد.

 

چگونه قهوه سلامت ما را تحت تأثیر قرار می دهد؟

به طور کلی ، دریافت منظم و متوسط قهوه (2-3 فنجان در روز) به نظر نمی رسد برای سلامتی ما مضر باشد.

یک قهوه معمولی ممکن است خطر بیماری قلبی ، دیابت ، پارکینسون ، آلزایمر ، شکستگی مفصل ران و بیماری کبد را کمی کاهش دهد. حداقل برای بیماری های قلبی و دیابت ، این کافئین نیست ، زیرا در کسانی که قهوه بدون کافئین می نوشند ، همان مزایا نیز دیده می شود ، به ویژه هنگامی که در غیاب حلال های شیمیایی تهیه می شود.

ممکن است چیزی در مورد نوشندگان قهوه وجود داشته باشد که از آنها محافظت می کند. (مثلاً صبح ها یا مراسم اجتماعی استرس کمتری دارند)

 

چای سبز و پیشگیری از بیماری

از آنجا که اکسید کمتری دارند ، چای های سبز پتانسیل آنتی اکسیدانی بیشتری دارند و بالقوه مزایای بیشتری برای سلامتی انسان دارند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم فکر می کنند حتی بیشتر از چای سیاه استاندارد برای سلامتی انسان فواید دارند.

مطالعات نشان داده است افرادی که به طور منظم چای سبز مصرف می کنند ، با افزایش سن میزان برخی از سرطان ها ، بیماری های قلبی و کاهش شناختی را کاهش می دهد.

چای سبز را با آب جوش دم نکنید ، زیرا این امر می تواند به برخی از آنتی اکسیدان های آن آسیب برساند و همچنین باعث افزایش ترشح کافئین و سایر ترکیبات مزه تلخ می شود.