قهوه صبحگاهی شما دنیای خوبی را برای شما رقم می زند ، بهترین چیزی که همه صبح شنیده ایم.

آیا یک قهوه جادوی خودش را می کند تا هر روز صبح شما را زنده کند؟ گرچه هیچ اثبات علمی وجود ندارد که قهوه دارای قدرت جادویی است ، در همه اشکال شگفت انگیز و خوشمزه خود ، هنوز هم بسیار عالی است.

قهوه فوق العاده محبوب است و در رده دومین نوشیدنی محبوب چای قرار دارد. به طور متوسط ، هر یک از ما تقریباً 2 کیلوگرم قهوه در سال مصرف می کنیم. این مقدار زیادی طلای مایع است! ناگفته نماند که ما سالانه در استرالیا 3 میلیارد دلار صرف خرید قهوه می کنیم. بنابراین ، این یک کالای گرانبها است.

 

اما چرا اکنون قهوه به عنوان یک نوشیدنی سالم با فواید درمانی ستایش شده است؟

خوب ، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن مقادیر متوسط قهوه ممکن است برای مغز مفید باشد ، عوامل خطر بیماری های ناخوشایند را کاهش دهد و کنترل قند خون ما را بهبود بخشد. این خبر بسیار شیرینی است ، درست است؟

 

فواید قهوه برای سلامتی

به خوبی گزارش شده است که کافئین موجود در قهوه می تواند خستگی را به تأخیر بیندازد و به ما تقویت روحیه دهد. روش عملکرد کافئین مسدود کردن یک انتقال دهنده عصبی مهاری در مغز است ، بنابراین به عنوان یک محرک عمل می کند. این عمل به منظور افزایش تولید نورآدرنالین و دوپامین است که به افزایش هوشیاری و زمان واکنش کمک می کند. به همین دلیل ، در فضای تغذیه ورزشی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است ، تحقیقات نشان می دهد که کافئین می تواند عملکرد ورزشی را افزایش دهد.

بعلاوه ، با افزایش زوال عقل ، این دلگرم کننده است که قهوه می تواند به مبارزه با کاهش شناخت کمک کند. به نظر می رسد که قهوه در کاهش خطر ابتلا به زوال عقل در افراد مسن بهتر از چای است. مطالعات نشان داده است که نوشیدن منظم 3-5 فنجان قهوه می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تا حد 65٪ کاهش دهد. این نتیجه چشمگیر احتمالاً به محتوای آنتی اکسیدان قهوه و توانایی بهبود حساسیت به انسولین نسبت داده می شود. به هر حال ، بیماری آلزایمر ، شایع ترین علت زوال عقل ، دیابت نوع 3 نامیده می شود. این به این دلیل است که به نظر می رسد ارتباطی بین مقاومت به انسولین و اختلال شناختی در اواخر زندگی وجود دارد.

و به دلیل توانایی قهوه در بهبود حساسیت به انسولین ، برخی مطالعات نشان داده اند که داشتن یک کوپا روزانه منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود. یک بار دیگر ، اعتقاد بر این است که این پدیده مربوط به محتوای بالای پلی فنول در قهوه است که برای کاهش التهاب در بدن عمل می کند. بدین ترتیب ، بدن را نسبت به عملکرد انسولین پاسخگو می کند.

بعلاوه ، برخی تحقیقات امیدوار کننده نشان می دهد که قهوه ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و برخی سرطان ها را کاهش دهد.

 

آیا برای شروع کار خود با یک فنجان قهوه دلیل دیگری لازم دارید؟

اگر مصرف بیش از حد داشته باشید ، ممکن است برخی از مزایا در آن وجود داشته باشد. بیش از حد یک فنجان قهوه می تواند به افزایش اضطراب منجر شود ، و باعث مشکل خواب ، سردرد و تحریک پذیری شود. بنابراین ، اگر مستعد اضطراب و نگرانی هستید ، بهتر است میزان مصرف خود را به 3-4 فنجان در روز برسانید.

 

مراقب کالری های مایع باشید

بهتر است از مصرف اضافی کالری در فنجان قهوه خودداری کنید ، در هر صورت ، قهوه خود را با ذکاوت بنوشید و هر قطره را میل کنید. و مراقب باشید در این کار زیاده روی نکنید.

بنابراین به هر حال از قهوه خود لذت ببرید ، اما به یاد داشته باشید که اگر مقدار زیادی قهوه بنوشید ، می تواند اشکالاتی داشته باشد. با این وجود ، شواهد به طور قریب به اتفاق از گنجاندن منظم قهوه در رژیم غذایی ما پشتیبانی می کند.