انواع نان و فواید سلامتی آنها

نان مفیدترین صبحانه در همه زمان ها است. به شکل ساندویچ باشد یا با مربا و کره استفاده کنید. نان از هر نظر بهترین طعم را دارد. با این حال ، انواع زیادی نان وجود دارد که اکنون در بازار موجود است.

به گفته مشاور تغذیه دکتر روپالی داتا ، نان ارزش غذایی دانه موجود در آن را دارد. به عنوان مثال ، یک نان جو دوسر از جو دوسر برخوردار است که شامل فیبر ، آنتی اکسیدان ، فسفر و غیره همراه با غلات کامل است. کربوهیدراتهای پیچیده در نان یافت می شوند که منبع خوبی برای تأمین انرژی هستند. ایده این است که نان هایی با کیفیت بهتر تهیه شوند و نه تنها با استفاده از غلات تصفیه شده بلکه مقداری از غلات کامل تولید شوند.

 

در اینجا لیستی از انواع نان سالم وجود دارد که با مواد مغذی مختلفی پر شده اند. ادامه مطلب را بخوانید تا درباره آنها بیشتر بدانید :

نان عسل و جو دوسر سالم ترین ماده غذایی محسوب می شود. این ویتامین جو دو سر محتوای فیبر مناسبی را فراهم می کند که شما شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و مانع از زیاد غذا خوردن می شود. به علاوه ، محتوای فیبر به حفظ مشکلات معده مانند یبوست ، نفخ شکم کمک می کند. اگر می خواهید احتمال هاضمه را کنار بگذارید ، به دنبال این گزینه سالم بروید!

 

این نوع نان با استفاده از آرد چاودار تهیه می شود که گفته می شود فواید زیادی برای سلامتی دارد. این یکی از سه دانه گلوتن به همراه جو و گندم است. نان چاودار حاوی پروتئینی به نام سکالین است که به مهار اشتها کمک می کند و باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. گفته می شود نان چاودار ، برخلاف سایر نان ها ، غذایی با شاخص گلیسمی پایین است که می تواند برای بیماران دیابتی خوب و بی خطر تلقی شود. علاوه بر این ، حاوی فیبر است که مشکلات شکمی را از بین می برد.  

نان چاودار حاوی پروتئینی به نام سکالین است که به مهار اشتها کمک می کند.

 

نان پیتا: این نان مرطوب ، سبک و تخت را می توان از آرد گندم کامل تهیه کرد. جدا از کم کالری بودن ، منبع غنی پروتئین کربوهیدرات نیز می باشد و حاوی مقدار کافی ویتامین ، سلنیوم و منگنز است که به عنوان آنتی اکسیدان با هم کار می کنند. نان پیتا وقتی با هوموس ترکیب شود بهترین طعم را دارد.

جدا از کم کالری بودن ، پیتا منبع غنی از پروتئین.    

 

نان گردو: خود گردو یکی از مغذی ترین مغزها به حساب می آید. نان گردو منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند ایمنی بدن شما را تقویت کند. گردو دارای اسیدهای آمینه است که مزایای عروقی متعددی را برای افراد مبتلا به بیماری قلبی یا کسانی که در معرض خطر بیشتری بیماری های قلبی هستند ، ارائه می دهد.  

نان گردو منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است.

 

نان باگت: نان باگت یک نان فرانسوی است که معمولاً با استفاده از خمیر بدون چربی پایه (کم چربی و شکر) تهیه می شود. باگت ها زمینه سخت و ترد اما از داخل کاملا نرم است. این داروی کلاسیک فرانسوی از نظر ویتامین از آهن سرشار هستند . دارای بهترین خیلی مفید می باشد.