بهترین بستنی برای دیابت نوع 2 چیست؟

در حد متوسط ، بستنی برای افراد دیابتی نوع 2 ممنوع نیست.

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید در نظر بگیرند که بستنی چگونه بر میزان قند خون آنها تأثیر می گذارد ، زیرا کنترل قند خون برای کنترل دیابت بسیار مهم است.

اگرچه استفاده از بستنی های کوچک به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم خطرناک نیست ، اما تصمیم گیری در مورد انواع و مارک ها نیاز به بررسی دقیق دارد.

 

بستنی برای افراد دیابتی

برخی از بستنی ها برای لذت بردن از افراد دیابتی بی خطر است.

انتخاب از بین طیف گسترده ای از محصولات بستنی موجود برای افراد دیابتی دشوار است.

آنها باید تعداد کربوهیدرات ها ، تعداد کالری و هر نوع محتوای چربی در محصول و همچنین اندازه سرو را در نظر بگیرند.

همچنین برخی از طعم دهنده ها را بدون قند اضافه شده ارائه می دهد. با این حال ، انواع حاوی چندین شیرین کننده مصنوعی ، که هنوز هم می توانند قند خون را افزایش دهند.

طعم دهنده های بستنی را با پروتئین اضافی و کربوهیدرات کم تأمین می کند شیرینی را بدون افزودن كالری خالی فراهم می كند ، می توانند مقادیر كمتری از شكر را استفاده كنند.

افزودن پروتئین به کاهش جذب قند در خون کمک می کند و این امر گزینه خوبی برای افراد دیابتی است ، لوبیای وانیل آنها حاوی 5 گرم پروتئین است .

 

ملاحظات

به عنوان یک دسر شیرین ، بستنی معمولاً دارای مقدار زیادی کربوهیدرات از قندهای تصفیه شده و فرآوری شده است مصرف روزانه کربوهیدرات براساس بسیاری از عوامل از جمله موفقیت در مدیریت گلوکز ، داروها ، قد ، وزن و سطح فعالیت فرد متفاوت خواهد بود. اگر فردی قند خون را ضعیف کنترل کند ، پزشک ممکن است مصرف کم کربوهیدرات را توصیه کند.

با متخصص دیابت یا متخصص تغذیه در مورد مصرف ایده آل کربوهیدرات برای نمایش خاص دیابت خود صحبت کنید افراد مبتلا به دیابت که از رژیم غذایی محدود شده با کربوهیدرات پیروی می کنند باید سابقه مصرف کربوهیدرات را به طور کامل ثبت کنند.

کسانی که قصد خوردن یک وعده بستنی برای دسر را دارند باید مطمئن شوند که خارج از این مقدار یک وعده کربوهیدرات کم مصرف می کنند. جایگزینی یک ساندویچ با یک کاهو یا سالاد می تواند شما را به این هدف برساند.

برخی مارک ها و طعم دهنده های بستنی دارای محتوای چربی اشباع شده بالایی نیز هستند. از آنجا که افراد دیابتی بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی هستند ، محدود کردن سایر غذاهای حاوی چربی اشباع در روزی که قصد دارند بستنی بخورند راهی برای جلوگیری از مصرف بیش از حد توصیه شده است.

یک فرد مبتلا به دیابت که قصد دارد بستنی را به عنوان یک درمان روزانه استفاده کند ، باید با یک متخصص تغذیه در مورد راه های ورود آن به یک برنامه غذایی در حالی که هنوز سطح قند خون را کنترل می کند ، صحبت کند.

 

درک اندازه سرویس

افراد دیابتی هنگام خوردن بستنی باید مراقب اندازه خود باشند بیشتر بستنی ها مقدار زیادی قند اضافه شده دارند ، به طور کلی آن را به غذایی برای محدود کردن یا جلوگیری از ابتلا به افراد دیابتی تبدیل می کنند.

یکی از اولین عواملی که هنگام انتخاب بستنی باید در نظر گرفت ، مقدار کل کربوهیدرات موجود در برچسب حقایق تغذیه است. این تعداد مستقیماً بر قند خون تأثیر می گذارد ، بنابراین افرادی که گلوکز را کنترل می کنند باید اندازه وعده را محدود کنند.

درک چگونگی بستنی در برنامه کلی رژیم غذایی مهم است. در اینجا چند فاکتور برای کسانی که دیابت دارند در نظر گرفته شده است :

یک بستنی با 15 گرم کربوهیدرات برابر است با 1 وعده کربوهیدرات. هر نوع کربوهیدرات موجود در بستنی ، هدف کل کربوهیدرات روز را تشکیل می دهد که برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

پروتئین و چربی موجود در بستنی می تواند به جذب قند کمک کند. انتخاب بستنی با پروتئین و چربی بیشتر ممکن است به انتخاب گزینه کم چرب ترجیح داده شود.

یک قسمت بستنی مناسب برای افراد دیابتی بسیار ناچیز است ، معمولاً نصف فنجان فرد مبتلا به دیابت باید به اندازه درست آن پایبند باشد تا دقیقاً بداند که چه مقدار کربوهیدرات مصرف کند.

 

مواردی که باید به آنها توجه کرد

وقتی نوبت به انتخاب بستنی می رسد ، تعداد انتخاب ها می تواند طاقت فرسا باشد. طیف گسترده ای از مارک ها و طعم ها موجود است  فاکتورهای زیر را هنگام جستجوی بستنی در فروشگاه در نظر بگیرید :

قند کم

بهترین بستنی برای فرد دیابتی بدون اعتماد به شیرین کننده های مصنوعی کمترین مقدار قند را در هر وعده دارد. برای بررسی میزان قند در یک بستنی خاص ، به تعداد کل کربوهیدرات های موجود در برچسب تغذیه و لیست مواد تشکیل دهنده نگاه کنید

برای فردی که دیابت دارد ، بهترین انتخاب بستنی با کمتر از 20 گرم کربوهیدرات در یک وعده نصف فنجان است.

 

برچسب های گیج کننده

تقریباً هر مارک بستنی اطلاعات زیادی در مورد بازاریابی در ظرف دارد که برای جلب توجه طراحی شده است افراد دیابتی ممکن است برچسب های محصولاتی را پیدا کنند که دارای افت قند یا داشتن نصف کالری بستنی معمولی هستند. اگرچه ممکن است ادعاها درست باشد ، اما محتوای واقعی قند هنوز هم ممکن است بسیار بیشتر از مقدار توصیه شده در هر وعده باشد.

 

سطح چربی و پروتئین

میزان پروتئین و چربی موجود در بستنی می تواند تأثیر مستقیمی بر سرعت جذب قند در بدن داشته باشد. محتوای چربی و پروتئین بالا به طور کلی جذب کندتر از حد متوسط ​​را تأیید کند.

 

سایر گزینه های شیرینی و دسر

ماست یخ زده جایگزین مناسبی برای بستنی است.

دسرهای مناسب دیابت در بیشتر فروشگاه ها موجود است و تهیه آنها به راحتی مانند سایر غذاهای شیرین در خانه انجام می شود.

 

موارد زیر را هنگام جستجوی گزینه های شیرین جایگزین در نظر بگیرید :

محتوای کل کربوهیدرات در هر وعده: مطمئن ترین گزینه برای افرادی که دیابت دارند این است که مراقب کل کربوهیدرات روزانه خود باشند. یک متخصص تغذیه یا متخصص دیابت می تواند به تعیین توصیه کربوهیدرات و تهیه یک برنامه غذایی شخصی کمک کند.

پروتئین کل: مقدار پروتئین موجود در یک دسر می تواند به کاهش جذب قند در جریان خون کمک کند.

استفاده از شیرین کننده های طبیعی: اگرچه شیرین کننده های مصنوعی به راحتی در اکثر فروشگاه ها و در بسیاری از گزینه های بستنی سبک و بدون قند اضافه شده وجود دارند ، اما جامعه پزشکی آنها را توصیه نمی کند.

درباره شیرین کننده های مصنوعی که افراد دیابتی باید از آنها اجتناب کنند.

 

برخی از گزینه های جایگزین و آماده برای خوردن دسر شامل موارد زیر است :

ماست منجمد

برخی افراد ماست و بستنی منجمد را یکسان می دانند ، در حالی که دیگران تفاوت آنها را تشخیص می دهند.

فروشگاه ها اغلب انواع ماست منجمد بدون چربی را به فروش می رسانند ، که در مقایسه با برخی بستنی ها ، که در یک وعده می تواند حدود یک سوم کل چربی مورد نیاز روز را تأمین کند ، گزینه خوبی است.

با این حال ، اطلاعات تغذیه ای موجود در بسته بندی ماست یخ زده را به دقت بررسی کنید. همچنین ماست منجمد ممکن است مقادیری قند معادل یا بیشتر از مقدار بستنی داشته باشد ، به این معنی که حتی در برخی از محصولات کربوهیدرات بیشتری فراهم می کند.

 

پودینگ و ژلاتین

بسیاری از مارک هایی که نسخه های بدون قند یا چربی از این گزینه های دسر را ارائه می دهند ، ممکن است هنوز حاوی شیرین کننده های مصنوعی باشند.

حقایق تغذیه ای را بررسی کنید تا ببینید که چگونه آنها در رژیم کلی روز مهم هستند.

کالاهای پخته شده خانگی ساخته شده با استویا

بسیاری از کالاهای پخته شده در دستورالعمل های خود از استویا به جای قند استفاده می کنند ، مانند کلوچه ها ، براونی ها ، کیک ها و کلوچه ها

این شیرین کننده طبیعی و کم کالری ممکن است جایگزین خوبی برای شکر باشد با این حال ، استویا بسیار شیرین تر از قند معمولی است ، بنابراین برای دستیابی به شیرینی دلخواه مقدار کمتری مورد نیاز است. علاوه بر این ، مگر اینکه گیاه به طور مستقیم مصرف شود ، هنوز یک فرم شیرین کننده بسیار فرآوری شده است.

در حالی که تعدیل هنوز کلیدی است ، گیاه استویا می تواند تأثیر کربوهیدرات هر وعده در خوردن کالاهای پخته را کاهش دهد.

دانستن اندازه های مصرف کربوهیدرات و تأثیر بالقوه آنها بر قند خون در طول روز کلیدی است که بستنی را به عنوان درمانی معرفی می کند که افراد دیابتی می توانند همچنان از آن لذت ببرند.

بعد از خوردن یک دسر غنی از کربوهیدرات ، پیاده روی کنید تا به کاهش قند خون بعد از غذا کمک کند.

برای افرادی که برای تهیه یک برنامه غذایی با متخصصان تغذیه کار می کنند ، در مورد مسائل احتمالی افزودن بستنی به رژیم غذایی یا روش های عملکرد آن صحبت کنید.

در هر صورت ، با تحقیقات صحیح و تنظیمات غذایی ، افراد دیابتی می توانند با خیال راحت بستنی بخورند.