5 دلیل برای اینکه شما باید در رستوران خود موسیقی پخش کنید

مدت هاست که مردم از ترکیب غذا با موسیقی لذت می برند. نوازندگان در زمان مهمانی های شام در زمان روم باستان برنامه اجرا می کردند ، و اهل منزل در مهمانی های قرون وسطی از میهمانان ناهار خوری پذیرایی می کردند. امروزه همراهی موسیقی هنگام وعده های غذایی بسیار رایج تر است و موسیقی متنوع تر از هر زمان دیگری پخش می شود. اگر شغل مهمان نوازی دارید - فارغ از اینکه یک رستوران غذاخوری خوب باشد ، یک هیپ بار یا یک کافه دنج - این را می دانید: موسیقی نقشی اساسی در ترکیب فروش شما دارد. اما واقعاً چقدر توجه دارید که  چه موسیقی را اجرا می کنید؟ آیا شما یک استراتژی موسیقی صوتی دارید ، یا فقط رادیو را روشن نگه می دارید ، شاید آهنگ های مورد علاقه خود را پخش کنید؟ باور کنید رویکرد همه موسیقی ها یکسان نیستند حداقل پنج دلیل خوب وجود دارد که شما باید به یک استراتژی موسیقی خوب فکر کنید:

 

1. موسیقی جو را ایجاد می کند

موسیقی در موارد تنظیم روحیه ، یک عنصر اصلی است. سازگاری مناسب به شما کمک می کند تا پیام شما را ثابت نگه دارد ، مارک تجاری شما را تکمیل می کند و با تصویر و دکوراسیون شما ادغام می شود. میزان صدا مهم است: به گفته علم ، وقتی موسیقی بلند است ، مهمانان شما نمی توانند به درستی گپ بزنند و بیشتر می نوشند. اگر کافه یا باشگاهی را اداره می کنید ، نتیجه خوش آمدگویی خواهد بود اما اگر یک ناهار خوری خوب یا یک رستوران خانوادگی را مدیریت کنید قطعاً غیر قابل توصیه است. از طرف دیگر ، پخش موسیقی با صدای بسیار کم (یا حتی بدتر! - ساکت گذاشتن اتاق) نیز دارای نقاط ضعفی است. در فضاهای عمومی ، موسیقی نقش مهمی در ایجاد یک فضای شخصی و خصوصی در اطراف میهمانان دارد ، به آنها اجازه می دهد بدون نیاز به احساس حضور مزاحم سایر غذاخوری ها و کارکنان انتظار ، به چت و استراحت بپردازند.

 

2. فرکانس موسیقی بر طعم غذا تأثیر می گذارد

موسیقی ای که پخش می کنید می تواند طعم و مزه بیشتری به غذاهای شما بدهد. دانشمندان سالهاست که در حال مطالعه تأثیر موسیقی بر طعم غذا هستند و دریافتند که پخش صداهای کم هنگام غذا خوردن باعث طعم بهتر می شود. برعکس ، نت های با درجه بالا طعم های شیرین را افزایش می دهند. میزان صدا نیز در این میان نقش مهمی دارد: وقتی صدای پس زمینه بیش از حد زیاد باشد ، حس چشایی ما را مختل می کند باعث می شود غذا و نوشیدنی طعم خوبی نداشته باشد. اگر می خواهید طعم غذاهای خود را بالا ببرید ، اطمینان حاصل کنید که صداهای مناسب را انتخاب کرده اید میزان صدا را در حد متوسط پایین نگه دارید.

 

3. آهنگ ها می توانند انتظارات را خوشایندتر کنند

طبق تحقیقات علمی ، موسیقی باعث می شود استرس کمتری داشته باشید. اگر آهنگ های دلنشین و نرم در پس زمینه پخش می شود ، مهمانان منتظر آنقدر مضطرب و دچار استرس نمی شوند. شاید خلاف تصور ، موسیقی آرام باعث شده که زمان سریعتر بگذرد. اگر کافه شلوغی دارید ، روز را با پخش موسیقی آرام و دلپذیر شروع کنید تا روحیه مهمانان را که در صف قهوه صبحانه خود هستند ایده آل کنید.

 

4. سرعت موسیقی بر ریتم غذا خوردن تأثیر می گذارد

مشخص شده است که موسیقی پس زمینه به شدت بر سرعت خوردن و آشامیدن افراد تأثیر می گذارد: هرچه سرعت این کار سریعتر باشد ، افراد سریعتر سفارش خود را به پایان می رسانند و آنجا را ترک می کنند ، این موارد برای رستوران داران روشن است. آیا زنجیره ای از رستوران های سرویس سریع را راه اندازی کرده اید و می خواهید سریع میز را برگردانید؟ سپس به غذاخوری های خود انرژی دهید و با پخش آهنگ های سریع ، ریتم غذا خوردن آنها را تسریع کنید. از طرف دیگر ، اگر شما یک رستوران مجلل را مدیریت می کنید ، معروف به فضای رمانتیک ، حتماً موسیقی را در پس زمینه کم و آهسته نگه دارید. محققان دریافتند که وقتی موسیقی ملایم پخش می شود ، غذاخوری ها به کندی غذا می خورند اما بیشتر هم هزینه می کنند ، زیرا بیشتر در میز برای دسر و قهوه ماندگار می شوند.

 

5. می توانید هزینه ها را افزایش دهید

مردم از موسیقی به عنوان نشانه قدرتمندی برای تفسیر یک مکان استفاده می کنند و رستوران داران هوشمند می توانند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال ، تحقیقات نشان می دهد رستوران هایی که موسیقی کلاسیک یا جاز پخش می کنند ، به طور خودکار نسبت به رستوران هایی که آهنگ های پاپ یا راک پخش می کنند ، طبقه بالا و بنابراین گران ترهستند. شما می توانید از این مورد به نفع خود استفاده کنید: اگر یک رستوران سرویس دهنده سریع یا یک شام خانوادگی دوست دارید ، پاپ و راک معاصر را پخش کنید تا حال و هوای آرامش را بدست آورید. اگر یک رستوران غذاخوری عالی را مدیریت می کنید ، به جای آن موسیقی کلاسیک یا کلاسیک جاز پخش کنید. به احتمال زیاد شما به عنوان نوع باکلاس شناخته می شوید و نوع مناسب غذاخوری را به خود جلب می کنید. موسیقی می تواند به شدت به محیط رستوران شما کمک کند ، در حالی که نسبتاً ارزان و کنترل آن آسان است. اگر کافه ، غذاخوری یا رستوران اداره می کنید ، به کسی اجازه ندهید کدام آهنگ را پخش کند. سر پیشخدمت ممکن است رپ را دوست داشته باشد ، در حالی که ممکن است آشپز پاپ دوست داشته باشد - اما قبل از اینکه تسلیم سلیقه های شخصی شوید ، از خود بپرسید: آیا برای این جو مناسب است؟ آیا این موسیقی فضای مناسبی را ایجاد می کند؟ آیا با آنچه برند من مخفف است متناسب است؟ آیا این نوع مشتری مناسب را به خود جلب می کند و از اهداف تجاری من پشتیبانی می کند؟ به عنوان چاشنی فکر کنید: ادویه اشتباه یا مقدار نامناسب آن به راحتی ظرف را خراب می کند. از طرف دیگر ، وقتی چاشنی درست را اضافه کنید ، به مقدار دقیق ، نتیجه می تواند یک غذای عالی باشد که باعث می شود در مدت زمان کمی سفارش خود را درخواست کنند.