آگاهی از حقایق صحیح در مورد ویروس کرونا

چگونه می توان از انتقال عفونت کرونا ویروس جلوگیری کرد؟

شیوع اخیر ویروس کرونا باعث شده است که همه افراد نگران امنیت خود باشند با وجود اطلاعات نادرست موجود ، فهمیدن اینکه به کدام یک باید توجه کرد و از کدام یک اجتناب کرد دشوار بوده است.

هدف ما از نوشتن این وبلاگ کمک به شما در آگاهی از حقایق صحیح و انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از عفونت می باشد.

مقدمه ای بر ویروس کرونا :

ویروس کرونا نوعی ویروس است شناخته شده که بر دستگاه تنفسی حیوانات و همچنین انسان تأثیر می گذارد در موارد زیربرخی از رایج ترین انواع ویروس کرونا شامل :

229E (ویروس آلفا کرونا)

NL63 (ویروس آلفا کرونا)

OC43 (ویروس بتا کرونا ویروس)

HKU1 (ویروس بتا کرونا ویروس)

روش های انتقال :

حالت اصلی انتقال COVID-19 از طریق قطرات تنفسی است که هنگام آلودگی فرد مبتلا به سرفه ، عطسه یا مکالمه ایجاد می شود. قطره هایی که در نزدیکی چشم ، بینی یا دهان فرد قرار می گیرند منجر به انتقال عفونت می شوند. انتقال نیز می تواند با لمس صورت با دستهای آلوده صورت گیرد. قطرات تنفسی برای مدت طولانی در هوا معلق نمی مانند. از این رو ، فاصله شش فوت با فرد آلوده ممکن است ایمن تلقی شود. ویروس های کرونا ممکن است سطوح فلزی ، شیشه ای یا پلاستیکی را که ممکن است به مدت چند روز عفونی باقی بمانند ، آلوده کند. تماس با چنین سطوح آلوده و انتقال متعاقب آن به صورت با لمس نیز ممکن است یک روش انتقال باشد.

انتقال از طریق هوا متمایز از عفونت ، با ویروس هایی رخ می دهد که از هوا عبور می کنند. مشخص نیست که آیا انتقال از طریق هوا اتفاق می افتد امکان انتقال از طریق هوا نیاز به استفاده از اقدامات محافظتی اضافی از جمله ماسک دارد.

به طور کلی رایج ترین راه هایی که ویروس کرونا می تواند گسترش یابد عبارتند از :

سرفه و عطسه بدون پوشاندن دهان زیرا می تواند قطرات حاوی ویروس را در هوا پخش کند.

تماس با شخصی که از قبل ویروس را گرفته است.

تماس با هر شی حاوی ویروس و لمس بینی یا دهان.

چگونه از انتقال عفونت ویروس کرونا جلوگیری کنیم؟

در صورت تشخیص ویروس کرونا ، ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما تصمیم خواهد گرفت که آیا شما در بیمارستان بستری شوید  یا می توانید در خانه بمانید در صورت درخواست برای ماندن در خانه ، تحت نظارت بخش مراقبت های بهداشتی خانواده قرار خواهید گرفت.

قبل از بازگشت به فعالیت های عادی خود باید به مراحل زیر پایبند باشید :

از خانه خارج نشوید مگر اینکه مراقبت های پزشکی دریافت کنید فعالیت های خود را فقط به خانه محدود کنید و از مراجعه به محل کار ، مدرسه یا سایر مکان های عمومی خودداری کنید همچنین باید سعی کنید تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی خودداری کنید.

خود را از سایر اعضای خانواده ، از جمله هر حیوان خانگی ، دور نگه دارید بهتر است خود را محدود به یک اتاق جداگانه کنید و در صورت امکان از یک حمام جداگانه نیز استفاده کنید علاوه بر این ، دور ماندن از حیوانات به طور کلی برای افراد آلوده مهم است از دست کشیدن ، بوسیدن یا اشتراک غذا با حیوانات جدا خودداری کنید.

قبل از مراجعه ، با پزشک خود تماس بگیرید اگر قرار ملاقات پزشکی دارید ، بهتر است از قبل به پزشک اطلاع دهید تا آنها بتوانند اقدامات مناسب را برای جلوگیری از آلوده شدن افراد دیگر انجام دهند.

از ماسک استفاده کنید هر زمان که در مکان عمومی بیرون هستید ، همیشه باید ماسک را به صورت بزنید.

هنگام سرفه و عطسه دهان خود را بپوشانید همچنین هنگام سرفه یا عطسه باید دهان خود را با دستمال آغشته کنید. همچنین بهتر است بعد از استفاده از دستمال بلافاصله آن را دور بیندازید.

دستان خود را کاملا تمیز کنید بلافاصله پس از سرفه یا عطسه و همچنین در مواقع دیگر ، دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب صابون بشویید یا از یک ضد عفونی کننده حاوی الکل استفاده کنید باید حداقل 60-95٪ الکل داشته باشد.

از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی خودداری کنید مهم است که وسایل شخصی را که روزانه استفاده می کنید مانند لیوان ها ، ظرف ها و حوله ها را از خانواده و حیوانات خانگی خود دور نگه دارید.

سطوح و اشیا تمیز به لمس زیاد برخی از سطوح معمول یا اشیا مانند دستگیره در و میزهای رومیزی که ممکن است سطح دسترسی بالایی داشته باشند باید تمیز شوند تا از انتقال ویروس جلوگیری شود.

علائم را کنترل کنید در صورت احساس بدتر شدن علائم ، باید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس گرفته و بررسی شوید.

تا زمانی که ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما احساس کند خطرات انتقال ثانویه کم است ، باید خانه بمانید.

در موارد زیر مراحل لازم برای رعایت افراد سالم در خانواده برای جلوگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا وجود دارد :

اطمینان از اینکه فرد آلوده از تمام اقدامات احتیاطی ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات بهداشتی پیروی می کند مهم است

سعی کنید علائم فرد آلوده را کنترل کنید. اگر علائم بدتر شد ، باید به ارائه دهنده خدمات بهداشتی اطلاع دهید.

شما همچنین باید در یک اتاق جداگانه بمانید و از یک حمام جداگانه به دور از فرد آلوده استفاده کنید. اطمینان از اینکه از هر حیوان خانگی نیز باید دور بماند مهم است.

بهتر است در این مرحله از بازدیدکنندگان که این شخص را ملاقات می کنند خودداری کنید.

اطمینان از اینکه فضاهای مشترک در خانه باید تهویه و گردش هوا خوبی داشته باشند مهم است می توانید تهویه مطبوع را روشن کنید یا پنجره ها را باز نگه دارید.

رعایت بهداشت مناسب برای جلوگیری از انتقال ویروس مهم استاطمینان حاصل کنید که حدود 20 ثانیه دستان خود را با آب و صابون بشویید. در صورت نبود آب و صابون ، می توانید از یک ضد عفونی کننده بر پایه الکل استفاده کنید ، جایی که محتوای الکل حداقل 60-95 باشد.

از دست زدن بیش از حد به بینی ، دهان یا چشم خودداری کنید ، مگر اینکه دستانتان شسته شوند.

اگر در همان اتاق فرد آلوده هستید ، باید ماسک را با خود داشته باشید.

همیشه باید قبل از تماس با مدفوع ، خون یا ... ماسک صورت بزنید.

نباید از ماسک صورت یا دستکش استفاده مجدد کنید و بلافاصله آنها را دور بیندازید. هنگامی که درپوش های محافظ را بر می دارید ابتدا با دستکش شروع کنید و بلافاصله دستان خود را بشویید.

تمام لباس ها  را کاملا بشویید تمام لباس های آلوده به خون ، مدفوع را دور بریزید. هنگام کار با وسایل آلوده همیشه باید دستکش بپوشید دستان خود را بلافاصله پس از دست زدن به وسایل آلوده تمیز کنید.

در صورت بروز هرگونه تردید ، مسئله یا مشکل ، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس گرفته و دستورالعمل های آنها را دنبال کنید.