آینده بانکداری مجرب ارز دیجیتال

آینده بانکداری: آیا ارز دیجیتال جایگزین پول نقد می شود؟

ارز دیجیتال به هر ارزی که منحصراً به شکل الکترونیکی موجود است ، اشاره دارد. این برنامه در درجه اول بر روی سیستم های کامپیوتری دیجیتال ، به ویژه از طریق اینترنت ، مدیریت می شود. این ارزها در حال حاضر بر سیستم های مالی بسیاری از کشورها غلبه دارند.

بیت کوین ارز رمزنگاری شده اصلی است و هنوز هم محبوب ترین واحد پول این صنعت است. بیت کوین یک سیستم رمزنگاری شده غیر متمرکز است که به کاربران آنلاین امکان می دهد با استفاده از واحدهای دیجیتالی به نام بیت کوین تراکنش ها را انجام دهند. بیت کوین مزایای بسیاری را ارائه می دهد که سایر ارزهای رمزنگاری شده ارائه نمی دهند. برخی از این موارد عبارتند از :

 

معاملات همتا به همتا

بیت کوین صرفاً بر روی سیستم همتا به همتا تمرکز دارد. این بدان معنی است که کاربران می توانند بدون نیاز به تأیید منبع خارجی ، پرداخت هایی را به هر کسی که از شبکه در سراسر جهان استفاده می کند ارسال یا دریافت کنند.

 

هزینه معاملات پایین

نقل و انتقالات بین المللی و خریدهای خارجی معمولاً شامل هزینه های هنگفت و هزینه های مبادله می شود. معاملات بیت کوین هیچ دخالتی از سوی دولت یا موسسات واسطه ندارند ، بنابراین هزینه معاملات بسیار پایین است. این هزینه ها در مقایسه با سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز پایین است. انتقال بیت کوین نیز بسیار سریع اتفاق می افتد و این امر ناراحتی الزامات استاندارد مجوز را از بین می برد.

 

امنیت و حریم خصوصی هویت کاربران

اکثر معاملات ، از جمله برخی از معاملات ارزهای دیجیتال ، به اطلاعات شخصی مانند نام کامل ، اطلاعات تماس و آدرس نیاز دارند. اما با بیت کوین ، تراکنش ها کاملاً ناشناس هستند. حتی گیرنده یک تراکنش نیز اطلاعات شخصی یک فرستنده را نمی داند.

 

چالش های جایگزینی پول نقد رمزنگاری شده

اگر ارزهای رمزنگاری شده جایگزین پول نقد شوند ، بدون شک ، چالش هایی وجود خواهد داشت. این امر عمدتاً به این دلیل است که سیستم های بانکی تا حد زیادی به هم متصل هستند و اگر این انتقال سریع اتفاق نیفتد ، می تواند منجر به ضررهای عمده ، دوره های انتظار و حتی محدود شدن روند معاملات شود. برخی از چالش ها عبارتند از :

 

دارایی های از دست رفته

اگر ارزهای دیجیتال جایگزین پول نقد شوند ، ارزهای سنتی بدون استفاده ارزش خود را از دست می دهند. به طور اجتناب ناپذیری عوارضی در انتقال وجود خواهد داشت ، زیرا پول نقد می تواند ناسازگار شود ، که ممکن است دارایی های زیادی را برای بسیاری از افراد از دست بدهد.

 

زیرساخت های جدید

زیرساخت ها باید در سراسر جهان توسعه یابد تا همه بتوانند خود را با آن وفق دهند. موسسات مالی تأسیس شده احتمالاً مجبورند برای تغییر ساختار فعلی خود ، سرمایه زیادی صرف کنند.

 

دسترسی کم

متأسفانه امروزه همه به فناوری دسترسی ندارند. این امر تبدیل به ارز رمزنگاری شده را یک فرایند پیچیده می کند.

 

خطرات امنیتی

مبادلات و معاملات ارزهای دیجیتال به صورت دیجیتالی انجام می شود و بنابراین ، در برابر اشکالات عملیاتی ، هکرها و بدافزارها بسیار آسیب پذیر است. در حالی که امروزه ممکن است تمرکز زیادی روی امنیت ارزهای رمزنگاری شده باشد ، هنوز راه زیادی در پیش داریم.

 

خطرات بازار

به طور گسترده ای شناخته شده است که ارزش ارزهای رمزنگاری شده می تواند نوسان داشته باشد. طی سالهای گذشته ، آنها تغییرات عمده ای در ارزش و حساسیت زیاد نسبت به عناوین خبری مشاهده کرده اند. این ممکن است باعث شود ارزش آنها به راحتی از بین برود.

افزایش علاقه شرکت های فناوری به ارزهای دیجیتال به احتمال زیاد به انتقال رمزنگاری به جریان اصلی کمک می کند اما ، هنوز موانع مهمی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد.

 

مشاغلی که می خواهند از یک ارز رمزنگاری شده استفاده کنند ، باید به دنبال استخدام یک تیم اختصاصی برای ایجاد یک کیف پول دیجیتال در صرافی ارزهای دیجیتال باشند. یک تیم توسعه دهنده دارای مهارت و دانش لازم برای توسعه سیستم های رمزنگاری شده امن است که بتواند بر چالش های خاص غلبه کرده و از خطرات جلوگیری کند.

برای هر شغلی که با فناوری دخیل در ایجاد سیستم ارزهای رمزنگاری شده ناآشنا است ، هزینه تیم بسیار بیشتر از مشکلات ناشی از پیاده سازی سیستم های غیر ایمن و آسیب پذیر در برابر هکرها و بدافزارها است. بنابراین ، استخدام یک تیم مستقل ممکن است راهی برای مشاغل مدرن باشد که می خواهند از دنیای معاملات رمزنگاری استفاده کنند.

 

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی چیست؟

از یک توکن دیجیتالی برای شکل مجازی واحد پول یک منطقه یا کشور خاص استفاده می کند. بر خلاف ارز رمزنگاری شده غیر متمرکز ، متمرکز است و توسط مقام پولی منطقه یا کشور کنترل می شود. بسیاری از دولتها در حال حاضر به دنبال توسعه هستند.

هر واحد به عنوان یک ابزار دیجیتالی مطمئن و معادل یک قبض کاغذی عمل می کند و می تواند به عنوان روش پرداخت ، واحد حساب و ذخیره ارزش مورد استفاده قرار گیرد. مانند پول های کاغذی که دارای شماره سریال هستند ، هر واحد نیز برای جلوگیری از شبیه سازی و تقلید به طور منحصر به فرد قابل تشخیص است. از آنجا که بخشی از عرضه پولی است که توسط بانک مرکزی کنترل می شود ، باید در کنار سایر اشکال پول کنترل شده ، از جمله اسکناس و سکه عمل کند.

 

 

آیا ارز دیجیتال جایگزین پول نقد می شود؟

مردم به طور فزاینده ای از استفاده از پول و سکه های کاغذی دور می شوند. آنها به دنبال روشهای امن تر و راحت تر برای انجام معاملات هستند.

 

ارز دیجیتال یک راه حل بسیار موثر برای معاملات آنلاین بزرگ است. اما خریدهای روزانه کوچکتر چطور؟

ارزهای رمزنگاری شده باید بر سه موضوع اصلی غلبه کنند تا بتوانند پول نقد را به دست آورند. نخست ، دولتها و نهادهای نظارتی باید آن را مشروع بدانند. این ممکن است به معنای ایجاد ثبات بیشتر در قیمت و اجرای مزایای بیشتر برای مشاغل و مصرف کنندگان باشد. همچنین باید دسترسی جهانی بیشتری را در بازار پرداخت امکان پذیر کند. برای دستیابی به این هدف ، باید از ذینفعان مهم ، از جمله برنامه های تلفن همراه ، ارائه دهندگان کارت اصلی و خرده فروشان ، پشتیبانی دریافت کرد.

طی دو سال گذشته ، صنعت ارزهای رمزنگاری شده به عنوان یک افزوده و دقیقاً جایگزین موجودی بین المللی پول شناخته نشده است اما این مورد می تواند در هر زمان تغییر کند.

 

به طور فزاینده ای مشاغل در حال استخدام یک تیم برای ساخت کیف پول رمزنگاری و سیستم های مبادله نوآورانه هستند ، در حالی که مصرف کنندگان همچنین بیشتر روی ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری می کنند. این می تواند منجر به انتقال زودتر از پول نقد به ارز رمزنگاری شده شود.

 

ارزهای دیجیتال و آینده

نحوه پرداخت هزینه ها به سرعت در حال تغییر است. بسیاری از مصرف کنندگان و شرکت ها در حال حاضر معامله و پذیرش پرداخت ها از طریق ارز دیجیتال را آغاز کرده اند. دلیل این امر طیف وسیعی از مزایای آن است. برخی از این موارد شامل هزینه های معاملات کم ، دریافت سریعتر وجوه ، عدم تورم ، معاملات بین المللی آسان تر و ناشناس بودن است.

 

حتی با وجود چالش هایی که وجود دارد ، ارزهای دیجیتالی رشد خواهند کرد و حتی در آینده به یک قاعده عادی تبدیل خواهند شد. مشاغلی که می خواهند در خط مقدم تحول دیجیتال بمانند باید با استخدام یک تیم از راه دور مجرب روی راه حل های ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند. در صورت عدم موفقیت ، ممکن است مجبور شوند ارزهای دیجیتالی و سیاست های سایر سازمان ها را اتخاذ کنند.