اثربخشی ماسک در دوران کرونا

در شرایط کرونا آیا همه ما باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟

دولت توصیه می کند "در فضاهای بسته که فاصله گذاری اجتماعی همیشه ممکن نیست" از ماسک صورت استفاده کنیم. آیا این ما را در برابر کرونا محافظت می کند؟

در حال حاضر ، سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که  خارج از مراقبت های بهداشتی ، افراد فقط در صورت نشان دادن علائم یا مراقبت ، از ماسک استفاده کنند.

در 11 مه ، دولت سندی را با عنوان برنامه ما برای بازسازی منتشر کرد که در آن می گوید "مردم باید در فضاهای بسته که فاصله اجتماعی همیشه امکان پذیر نیست ، از ماسک صورت استفاده کنند" و "پوشش صورت پارچه ای خانگی می تواند در برخی شرایط به کاهش خطر انتقال کمک کند."

 

آیا ماسک صورت می تواند مانع از شیوع کرونا ویروس شود؟

متأسفانه ، در حال حاضر ، ما به اندازه کافی درباره کرونا اطلاعات کافی نداریم تا به طور قطعی بگوییم آیا استفاده از ماسک صورت می تواند شما را از ابتلا یا انتشار ویروس باز دارد.

دکتر الکساندر ادواردز ، دانشیار دانشکده داروسازی در دانشگاه ریدینگ می گوید: "مشکل ویروس کرونا جدید این است که اطلاعات بسیار کمی در مورد نحوه انتشار آن وجود دارد ، زیرا بسیار جدید است." "به عنوان مثال ، ما نمی دانیم که آیا از طریق تماس پخش می شود ، در حالی که از طریق آئروسل پخش می شود .

 

مشکل اینجاست که مطالعه نحوه انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر دشوار است. از لحاظ تئوریک ، بهترین روش برای مطالعه انتقال این است که افراد را در معرض یک آئروسل آلوده یا سطح مملو از ویروس قرار داده و ببینیم چه تعداد از آنها آلوده می شوند. اما این هرگز نمی تواند اخلاقی باشد.

در عوض ، زیست شناسان باید با روش های دقیق تر کنار بیایند. یک مطالعه از دانشگاه از دوربین های سریع برای ردیابی قطرات خارج شده در سرفه و عطسه استفاده کرد. آنها دریافتند که دمیدن هوا قطرات تا شش یا هشت متر را از سرفه و عطسه به ترتیب حمل می کند.

مطالعه دیگری که توسط دکتر بوریس گوربنوف ، متخصص هوا انجام شد ، نشان داد که با در نظر گرفتن شرایط باد می تواند مسافتی را که سرفه طی می کند تا 25 متر برساند.

محققان دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه مریلند رویکرد دیگری را اتخاذ کردند. برای مطالعه ای که در 3 آوریل منتشر شد ، آنها بیماران مبتلا به کروناویروس های دیگر - آنهایی که باعث سرماخوردگی می شوند - همراه با آنفلوانزا و رینوویروس ها را بررسی کردند.

محققان قطرات تنفس بیماران را بدون ماسک صورت جراحی جمع آوری کردند و تعداد نسخه ویروس را شمردند. سه نفر از هر 10 بیمار مبتلا به کروناویروس دارای بار ویروسی قابل تشخیص در تنفس خود بدون ماسک صورت بودند .

ادواردز می گوید: "کاملاً منطقی است که اگر هنگام سرفه از ماسک روی صورت خود استفاده می کنید ، ممکن است انتظار داشته باشید که این ماسک از گسترش آن سرفه جلوگیری کند." "ما واقعاً نمی دانیم که چقدر آن را کاهش می دهد ، اما ایده ماسک صورت ایده خوبی است."

 

چرا قبلاً به ما توصیه نمی شد از ماسک صورت استفاده کنیم؟

این که ویروس کرونا در درجه اول از طریق لمس یا سرفه و عطسه منتقل می شود ، عامل مهمی است. "یکی از دلایلی که مردم از ماسک استفاده می کنند این است که آنها فکر می کنند که از آنها در برابر ویروس محافظت می کند. اما شونمی یونگ از دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن به بی بی سی گفت: اما ویروس در هوا شناور نیست.

 

وی گفت: "احتمالاً به دلیل دست دادن با فردی که به ویروس مبتلا شده است روی دست من خواهد بود و من آن را منتقل کرده ام. من ویروس را به صورتم منتقل کرده ام.

 

کروناویروس: آیا واقعا شستن دستها بهترین کاری است که می توانیم برای جلوگیری از شیوع انجام دهیم؟

استفاده از ماسک خطر ابتلا به ویروس را از بین نمی برد. ادواردز می گوید: "به یاد داشته باشید که برخی از ماسک های صورت طوری طراحی شده اند که هنگام بیرون دادن هوا ، اجازه می دهند هوا به طور عادی خارج شود و فقط هنگام تنفس هوا را فیلتر می کنندو ماسک صورت به همان اندازه که مناسب است خوب است.

ماسک صورت ممکن است خطر ابتلا را کاهش دهد ، حتی اگر آن را کاملاً از بین نبرد ، اما این یک تفاوت مهم است. بسیار مهم است که مردم خود راضی نباشند زیرا فکر می کنند با یک ماسک محافظت می شوند. حتی بهترین ماسک نمی تواند جایگزین فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت خوب شود.

 

بنابراین ، آیا باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟

ادواردز می گوید: "من فکر نمی کنم این ایده بدی باشد ، تا زمانی که مردم بفهمند که آنها سپرهای جادویی نیستند." زیرا در کنار آن باید بهداشت فردی و فاصله گذاری را نیز رعایت کنید.

در نهایت ، مطمئن شوید که هیچ کس را از وسایل حفاظتی شخصی که واقعاً به آن نیاز دارند محروم نکنید. ادواردز می گوید: "ما می دانیم که کارکنان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم هستند که اغلب بدون محافظت مناسب کار می کنند یا ماسک های صورتشان تمام شده است." "من مطمئناً آنها را هدر نمی دهم مگر اینکه کاملاً بدانید که وقتی آن را می پوشید ، واقعاً از مزایای آن برخوردار می شوید.