اقدامات اطمینان آمیز بهداشت کافی شاپ

چند ماه گذشته مطمئناً برای کافی شاپ ها آسان نبوده است هنگامی که برای اولین بار همه گیری کرونا آغاز شد ، اکثر کافه ها در سراسر جهان مجبور شدند درهای خود را ببندند و گرچه اوضاع هنوز واقعاً به حالت عادی برنگشته است ، اما بسیاری از آنها اکنون با برخی محدودیت ها آماده بازگشایی هستند.

بسیاری از این محدودیت ها حول دو اولویت اساسی است: ایمنی و بهداشت مناسب

در حالی که تمیز بودن و بهداشت مناسب همیشه موضوعی بوده است که کافی شاپ ها به آن توجه می کنند ، اما همه چیز تغییر کرده است ، موردی نیست که مشتری فقط انتظار داشته باشد  در بسیاری از نقاط جهان ، اکنون یک الزام قانونی است.

بنابراین ، چطور می توانید برای بهداشت کافی شاپ خود همه تلاش خود را انجام دهید؟ و کدام اقدامات احتیاطی را باید انجام دهید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخی اقدامات که می توانید انجام دهید ، ادامه مطلب را بخوانید :

فروشگاه های قهوه تغییر یافته در دوران کرونا به چه صورت می باشد؟

اساساً ، همه چیز از تنظیم سرویس تا تعامل با مشتری تغییر کرده است ، داستین مدیر فروش و توسعه تجارت در دوبلین ، ایرلند است که می گوید ما برای مدتی در جلوی درب ورودی در خدمت مشتریان بودیم.

با این حال ، هنگامی که محدودیت ها کاهش یافت ، ما برنامه ای را برای ورود مشتریان به مغازه تنظیم کردیم اکنون ، ما موارد بیشتری برای انتخاب داریم و هم چنین در داخل کافه مشاهده شده که مشتریان احساس امنیت و استقبال بیشتری می کنند.

بسیاری از کافی شاپ ها نیز ظرفیت خود را محدود کرده اند: با کاهش تعداد میزهای داخل ، ایجاد محدودیت برای تعداد مشتریانی که داخل کافه مجاز هستند یا کاهش ساعت خدمات آنها صورت گرفته است.

تغییرات سرویس

همانطور که کافی شاپ ها با "عادت جدید" سازگار می شوند ، آنها همچنین راه های جدید یا ابتکاری برای مشتریان خود پیدا کرده اند به این منظور که سفارشات حاشیه ای رانندگان و تحویل آنلاین به آن ها همه این موارد افزایش یافته است.

در نحوه پرداخت مشتریان نیز تغییراتی ایجاد شده است. این گزارش نشان می دهد که هم مصرف کنندگان و هم صاحبان مشاغل از اعتماد به ارز کاغذی دست کشیده اند در عوض ، هر چه بیشتر کافی شاپ ها روش های پرداخت بدون تماس را انتخاب کنند برد بیشتری نیز می کنند.

داستین توضیح می دهد: "این سرویس شاید به طریقی کاملتر شده باشد." در حالی که در گذشته ما به مشتریان اجازه می دادیم که شیرین کننده های خود را در قهوه خود قرار دهند یا درب آن را بگذارند ، اکنون باریستاها این کار را می کنند تا تماس لمسی را به حداقل برسانند.

داستین می گوید: "ما باید در این زمان ها بسیار هوشیار باشیم و به دستورالعمل های ارائه شده توسط وزارت بهداشت و دولت ها ادامه دهیم".

چگونه کافه فروشی را به صورت تمیز و بهداشتی حفظ کنیم :

بنابراین ، باریستاها و کافه داران چه اقدامات عملی می توانند برای تمیز نگه داشتن و بهداشت کافی شاپ های خود انجام دهند؟

 

1. فاصله مشتری از تجهیزات و افراد دیگر

اولین هدف شما باید از بین بردن یا محدود کردن تعداد نقاط تماس احتمالی مشتری در کافی شاپ برای کاهش آلودگی متقابل بین کارمندان و مشتریان باشد.

می توانید ظروف چاشنی عمومی را حذف کنید ، به عنوان مثال ، قند ، خامه ، مواد شیرین کننده و غیره را حذف کنید از روی میز که نقاط تماس در مغازه را کاهش دهید. در عوض باریستاها باید از مشتریان بپرسند که آیا دوست دارند چیزی به نوشیدنی آنها اضافه شود یا خیر.

اقدامات فاصله اجتماعی در تعدادی از کشورهای جهان در حال انجام است. هنگام سرویس دهی به مشتریان ، این نکته را حتماً بخاطر داشته باشید ، مخصوصاً اگر در حال صرف غذا هستند.

به عنوان مثال ، اگر صندلی برای مشتریان ارائه می دهید ، ارائه خدمات میز را در نظر بگیرید. این امر باعث کاهش تعداد مشتریانی می شود که در داخل کافی شاپ حرکت می کنند و به حذف صف هایی که نظارت و کنترل آنها دشوار است کمک می کند.

علاوه بر این ، حتی با وجود اقدامات اندازه گیری در محل و کاهش تعداد نقاط لمسی ، باید مناطق و سطوح را به طور مرتب تمیز کنید.

 

2. به حداقل رساندن نقاط لمسی

علاوه بر حفظ امنیت مشتریان ، باید نقاط تماس را در میان باریستاهای خود نیز محدود کنید. بهترین راه برای از بین بردن تعداد چیزهایی که باریستا لمس می کند ساده است: یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته و بدون درهم و شلوغ داشته باشید، یک برنامه تمیزکاری منظم را تنظیم کنید و مطمئن باشید که آن را رعایت می کنید این به شما کمک می کند تا بیشتر بهم ریختگی و تماس به حداقل برسد.

برنامه های دقیق نظافت را رعایت کنید ، اطمینان حاصل کنید که همه کارکنان از وظایف خود مطلع هستند و ببینید که بطور خاص آنها را دنبال می کنند. کارکنان باید هرگونه اقدامات احتیاطی موجود را انجام دهند تا خطر ایمنی عمومی را به حداقل برسانند.

این موارد همچنین به راحتی کارکنان و راحتی مشتری کمک می کند. اگر کارکنان و مشتریان ببینند که این کافه به طور فعال در تلاش است تا تجربه ای بدون لمس ایجاد کند ، می دانند که مدیریت اقدامات بهداشتی و ایمنی را جدی می گیرند.

یک مورد بهداشتی دیگر این است که "شما به راحتی با فنجان خود اهرم را فشار داده و عملکرد طبیعی پر شدن را شروع  کنید." با از بین بردن نیاز به لمس کلید یا دکمه ، تماس فیزیکی باریستا با تجهیزات به حداقل می رسد.

 

3. روش های دقیق نظافت

در صنایع غذایی و آشامیدنی ، تمیز کردن و بهداشت مناسب همیشه مورد توجه بوده است. با این حال ، در حال حاضر به اولویت شماره یک در کل بخش تبدیل شده است.

تمیز کردن منظم سطوح و تجهیزات دیگر یک توصیه نیست به دلیل ناشناخته بودن ، اکنون یک الزام است.

داستین توصیه می کند در ورودی کافی شاپ خود یک ایستگاه ضدعفونی کننده برای مشتریان ایجاد کنید وی همچنین می گوید فردی باید باشد که حداقل هر 30 دقیقه سطوح را تمیز کند ، به ویژه سطوحی که مشتریان بیشترین لمس را دارند وی اضافه می کند که باریستاها به ویژه باید تمرکز خود را در دوره های شلوغ قرار دهند.

سطوح غالباً لمس شده شامل دستگیره های در ، دستگیره تجهیزات ، پیشخوان ها ، میزها ، منوها و موارد دیگرهمچنین ضد عفونی منظم سرویس بهداشتی ، کف و سایر مناطقی که ترافیک پا دارند بسیار مهم است.

 

4. مراقب کارکنان خود باشید

اگر کارکنان در یک محیط امن کار کنند ، هر روز احساس امنیت و اطمینان بیشتری نسبت به کار خود می کنند.

هشدارهایی را برای اعضای تیم تنظیم کنید تا حداقل به مدت 20 ثانیه دست خود را با آب گرم و صابون بشویند. همچنین بسیار مهم است که تجهیزات حفاظت شخصی مانند ماسک های صورت / محافظ ها و دستکش ها را در اختیار آنها قرار دهید.

داستین می گوید: مهمترین چیز در حال حاضر بررسی سلامت پرسنل ها است این امر در حالت ایده آل باید قبل از ورود آنها به محل انجام شود ، تا اطمینان حاصل شود که ایمن هستند.

اگر کسی به شما بگوید که حال خوبی ندارد ، باید یک روش آماده داشته باشید در حالت ایده آل ، باید آنها را به خانه بفرستید و در اسرع وقت آزمایش ها انجام گیرد.

سرانجام ، درک کنید که این زمان سختی برای همه ما است رفاه در محل کار مهم است. داستین می گوید: همه ما انسان هستیم و اشتباه می کنیم. فراموش كردن ماسك یا عطسه كردن به دست معمول است ، زیرا همه ما رفتارهای جدیدی را به خود یاد می دهیم.

این ما هستیم که باید با تذکر دادن یک اشتباه یا یک عمل اشتباه به یکدیگر کمک کنیم ، اما شما باید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید :

اهمیت حفظ محیط کار تمیز و ایمن را برای همه ، در کافی شاپ ها و موارد دیگر نشان داده است ، با اجرای اقداماتی از قبیل برنامه تمیز کردن ، هشدارهای شستشوی دست و حداقل نقاط تماس بدون لمس ، امنیت بیشتری را هم برای کارمندان و هم مشتریان ایجاد می کنید.

این یک زمان چالش برانگیز برای کل بخش کافی شاپ و سازگاری با این اقدامات جدید بسیار دشوار است. با این حال ، با محافظت از خود و افراد پیرامون ، اطمینان حاصل می کنیم که همه تلاش خود را انجام می دهیم. در ضمن با رعایت این نکات هنوز هم می توانید در یک محیط سالم و بهداشتی یک فنجان قهوه خوشمزه به مشتریان خود ارائه دهید.