به گفته یک متخصص تغذیه ، چرا نباید با معده خالی قهوه بنوشید

یک صبح معمولی برای من به این شکل است: بیدار شوم ، چندین بار چرت بزنم  ، خودم را به آشپزخانه بکشم تا قهوه درست کنم ، سپس منتظر بمانم که کافئین شیرین به رگهایم برخورد کند خب الان که برنامه روزمره خود را توصیف کردم ، انتظار نداشتم اولین انتقاد او درباره این عادت خاص باشد اما این بحث چیزی است که او باید در مورد نوشیدن قهوه با معده خالی قبل از صبحانه بگوید :

 

صبر کن ، چرا نباید صبح قهوه بنوشم؟

روزنبلوم می گوید: "چند دلیل وجود دارد که اولین مورد صرف قهوه در صبح ، به خصوص برای خانمها عالی نیست." "اول ، کورتیزول را افزایش می دهد ، که می تواند بر تخمک گذاری ، وزن و تعادل هورمونی تأثیر منفی بگذارد." به اصطلاح هورمون استرس - که از جمله ، به تنظیم انرژی کمک می کند و احساس هوشیاری در شما ایجاد می کند - در طول روز نوسان می کند ، اما به طور کلی صبح زیاد و عصر کم است. روزنبلوم توضیح می دهد: "نوشیدن کافئین اولین چیزی که صبح هنگام کورتیزول زیاد است ، تولید هورمون را کاهش می دهد و زمان چرخه را تغییر می دهد." می تواند باعث شود کورتیزول در مواقعی که به طور معمول کاهش می یابد (مثل شب) تولید کند. او می گوید: "مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف کافئین در هنگام بالا بودن کورتیزول می تواند باعث شود که شما کورتیزول بیشتری تولید کنید." "در حالی که استدلال در مورد این امر به طور کامل درک نشده است ، بخشی از دلیل آن می تواند به تأثیر قهوه بر برخی ویتامین ها و مواد معدنی مربوط باشد.

 

و دوباره به من یادآوری کنید که چرا کورتیزول بالا بد است؟

کورتیزول برای سلامتی ما ضروری است. با این حال ، مشکل این است که وقتی دائماً استرس داشته باشیم ، بدن ما به طور مداوم کورتیزول تولید می کند. " "این می تواند منجر به افزایش قند خون شود ، که منجر به افزایش تولید هورمون انسولین می شود و منجر به مقاومت به انسولین می شود." کورتیزول اضافی می تواند منجر به عوارضی مانند افزایش وزن ، مشکلات خواب و پاسخ ایمنی بدن به خطر بیافتد.

 

چرا باید از نوشیدن قهوه با معده خالی خودداری کنم؟

روزنبلوم می گوید: "نوشیدن اولین قهوه در صبح همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلات روده شود." در حالی که نتایج مطالعه در مورد تأثیر قهوه بر میکروبیوم روده شما مخلوط است (یک مطالعه اخیر نشان می دهد که واقعاً مفید است ) افراد مستعد ریفلاکس سایر مشکلات ، باید به علائم خود توجه کنید تا ببینید آیا قهوه باعث تشدید آنها می شود یا خیر. روزنبلوم توصیه می کند که صبحانه را با غذاهای غنی از کلسیم (مانند ماست ، بادام ، اسفناج ، کلم پیچ یا دانه های چیا) بخورید که به شما کمک می کند تا اسیدیته قهوه و اسید معده شما خنثی شود ، وی همچنین خاطر نشان کرد که دم کرده سرد حدود 70 درصد اسید کمتری نسبت به قهوه داغ دارد.

 

بنابراین ، چه زمانی باید قهوه بنوشم؟

اگر با یک برنامه نسبتاً استاندارد بیدار می شوید ، بهترین شرط شما این است که بعد از صبحانه ، بین ساعت 9:30 صبح و ظهر ، یک فنجان برای خودتان بریزید ، که سطح کورتیزول شما به طور معمول پایین است. (این به فعالیت وابسته است ، بنابراین اگر "روز" شما خیلی زودتر یا دیرتر از حد متوسط شروع می شود ، متناسب با آن تنظیم کنید.) در آن مرحله ، قهوه در واقع یک افزایش انرژی مورد نیاز را به شما می بخشد ، عصر یک افت احتمالی انرژی را خواهید داشت.

روزنبلوم چند دلیل بالقوه دارد. یکی ، عادت های قهوه شما: اگر عادت دارید اولین بار قهوه بنوشید ، بدن شما ممکن است از کافئین به عنوان عصا استفاده کند و مکانیسم های طبیعی بیدار شدن را از بین ببرد. دو ، کمبود آب: در هنگام خواب آب شما از دست می رود ، بنابراین ممکن است از خواب بیدار شوید ، به خصوص اگر در طول روز آب کافی ننوشیدید. و سه عادت خواب نامناسب: اکثر مردم به هفت تا هشت ساعت خواب نیاز دارند ، بنابراین اگر به طور قابل توجهی کوتاه بیایید ، مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد. وی همچنین یادآوری می کند که کیفیت خواب به اندازه کمیت مهم است .

طی دو ماه گذشته ، من دم کرده سرد روزانه خود را نگه داشته ام تا اینکه به کار برسم که می تواند اثر دارونما باشد ، اما احساس می کنم انرژی من در طول روز کمی بیشتر یکنواخت شده است. دروغ نمی گویم - هنوز هم بیرون آمدن از رختخواب سخت است ، اما حداقل من یک زمان استراحت و صرف قهوه در اواسط صبح دارم که مشتاقانه منتظر آن هستم.

برای مطالعه بیشتر در زمینه دنیای قهوه به وبلاگ سایت زیر مراجعه نمایید :

https://menudigital.ir/