تاثیر کاربردی  تنظیم روشنایی در طراحی داخلی یک کافه

بر خلاف رستوران هایی که مردم در طول روز وعده های غذایی چند وعده ای سفارش می دهند ، در کافی شاپ ها ، آنها تمایل دارند که نسبتاً هزینه کمتری را برای غذا صرف کنند ، بنابراین موفقیت کافی شاپ ها بیشتر به این مورد بستگی دارد که شما می توانید روزانه چه تعداد مشتری جذب کنید.

اگر روحیه مناسبی نداشته باشید ، افزایش فروش شما به یک کار دلهره آور تبدیل می شود و وقتی نوبت به ایجاد فضای مناسب می رسد ، نورپردازی مناسب فضای شما از مهمترین جنبه های این فرآیند است.

دلیلی که وجود دارد اینست که شما باید وقت و انرژی خود را در این جهت صرف کنید و اینکه دقیقاً چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

 

تاثیر یک تنظیم روشنایی عالی در طراحی داخلی یک کافه

طراحی نور چگونه می تواند در موفقیت کافه شما تأثیر بگذارد؟ دستورالعمل مناسب برای یک کافی شاپ موفق ، داشتن امضای ترکیبی از خود ، یک منوی جالب همانند منوی دیجیتال  و یک طراحی داخلی کاملاً شگفت انگیز است که راحتی و آسایش بی دردسر را به همراه دارد.

این روزها مردم برای گذراندن اوقات استراحت و معاشرت با دوستان یا همکاران خود به کافه ها سر می زنند. این فقط به غذا مربوط نمی شود و روند غالب کافی شاپ ها به عنوان کانون های جدید اجتماعی ، اهمیت آنها را تا حد ممکن خیره کننده تر می کند.

متفکرانه روشن کردن فضای خود یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد روحیه شیکی است که دنبال آن هستید ، نوع مناسب طراحی روشنایی نه تنها مشتریان جدیدی را به خود جلب نمی کند بلکه به شما در تحریک اشتهای آنها و تغییر الگوی رفتاری نیز کمک می کند.

 

مطابق با تصویر مارک کافه شما

چرا باید یک طراحی روشنایی هویت برند شما را برجسته کند؟ هر بار که قصد دارید در مورد فضای داخلی کافه خود تصمیمی بگیرید ، اینکه آیا با تصویر مارک کافه من همراه خواهد بود یا خیر؟  این که آیا شما تصمیم می گیرید چه نوع چراغی را استفاده کنید ، کجا آن را قرار دهید ، برای چه نوع رنگ یا درجه حرارت استفاده کنید یا هر چیز دیگری برای این موضوع ، باید موضوع اصلی کافه شما را همگام سازی کند.

در واقع ، تنظیمات روشنایی شما ابزاری شگفت انگیز است که می تواند برای برجسته سازی هویت برند شما مورد استفاده قرار گیرد. برای این منظور به علائم خارجی کافی شاپ خود توجه ویژه ای داشته باشید. علامت گذاری شما اولین تأثیر قوی را در ذهن مشتری ایجاد می کند و اگر آن را به خوبی روشن کرده اید ، اولین تأثیر می تواند تأثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

شما باید مطمئن شوید که تابلوهای شما روشن ، جذاب و جلب توجه می کند ، اما نه به بی مزه. یک علامت مرسوم ، مد روز و خلاقانه یک روش مطمئن برای جذب مشتری این روزها است ، اما دوباره مطمئن شوید که چنین علامتی با تصویر برند شما مطابقت دارد.

در داخل کافه ، همه ایده های نورپردازی شما باید با موضوع اصلی یا مفهوم شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر موضوع کافه شما می تواند به عنوان "کافی شاپ روستایی با فضای سبز زیاد" تعریف شود ، به هیچ وجه نمی توانید آن را با استفاده از چند لوستر سلطنتی روشن کنید.

 

در طول روز از حداکثر نور طبیعی استفاده کنید

چگونه می توانید از نور طبیعی در کافی شاپ خود استفاده کنید؟ در طول روز ، شما این گزینه را دارید که از قدرتمندترین منبع روشنایی شناخته شده برای بشر - خورشید استفاده کنید! بنابراین استفاده از هرچه بیشتر نور خورشید در ساعات صبحانه و ناهار بسیار منطقی است.

برای این منظور ، طراحی داخلی شما باید دارای پنجره های بزرگ ، درب های شیشه ای ، آینه ها و نورگیرهای داخلی باشد تا نور طبیعی تری را به داخل کافه وارد کند. اگر نگران گرمای زیاد در تابستان ها هستید ، برای جلوگیری از گرمای اضافی در ماه های گرم سال ، دستگاه های کنترل دما را انتخاب کنید.

اگر می خواهید ، می توانید پرده های شفاف یا سبک و روان را داخل کافه اضافه کنید. به شما این امکان را می دهد که میزان تابش خورشید و گرما را در تابستان ها کنترل کنید. نور طبیعی نه تنها همه چیز را روشن و زیبا می کند بلکه برای سلامتی ، به ویژه سلامتی ذهنی شما نیز عالی است.

بنابراین ، با وجود مقدار زیادی نور خورشید در داخل کافه ، روحیه مشتریان خود را افزایش می دهید که به طور خودکار احساس خوشبختی و انرژی می کنند ،اینکار باعث می شود  ساعت هایی را  در کافه شما بگذرانند ، و مقدار زیادی غذا و نوشیدنی تازه میل نمایند.

بعلاوه ، با این نکات مربوط به روشنایی کافی شاپ ، شما در هزینه قبض برق خود صرفه جویی می کنید.

 

عصرها یک محیط راحت ایجاد کنید

چگونه می توان از نور کم و گرم در کافی شاپ خود استفاده کرد؟  در حالی که نور خورشید برای روز بسیار مناسب است ، اما با غروب خورشید ، شما باید یک محیط دنج و آرام را با تنظیم کم نور تغییر دهید. این ایده برای اکثر کافی شاپ های دارای محیطی راحت و آرام واقعاً خوب کار می کند. کاهش نور چراغ ها یکی از ساده ترین نکات مربوط به روشنایی کافی شاپ و همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین روش های ایجاد شرایط روشنایی با حداقل منابع و تلاش است.

در پایان روز ، مشتریان شما باید بعد از یک روز طولانی در محل کار خود احساس آرامش کنند. بنابراین ، باید پس از غروب آفتاب از نور کم استفاده شود تا محیطی صمیمی و آرام فراهم کند تا بتوانند کاملاً به آرامش برسند. تنظیم کم نور نیز بسیار مقرون به صرفه است زیرا انرژی کمتری مصرف می کند ، این به معنای یک قبض برق  سطح متوسط ​​است.

برای ایجاد این نوع محیط از چراغ های کم رنگ و گرم استفاده کنید. از چراغ های دیواری بیشتر و چراغ هایی که مستقیماً از سقف کافی شاپ پایین می آیند استفاده کنید.

با چند چراغ با شدت بالا که در مناطقی مانند ایستگاه های خامه و شکر ، جعبه های شیرینی پزی و غیره قرار گرفته اند ، تاریکی را متعادل کنید. ایده این است که یک محیط صمیمی و منحصر به فرد ایجاد کنید ، اما در عین حال ، فضا نباید این احساس را منتقل کند که محیط  خیلی تاریک یا غم انگیز است.

آیا می توانید از نور برای اهداف تزئینی یا هنری استفاده کنید؟ برای روشن شدن فضای خود ، لزوماً نباید چراغ هایی را تنظیم کنید که فقط مانند چراغ ها به نظر می رسند. در عوض می توانید از چراغ هایی استفاده کنید که به شکل تکه های تزئینی زیبا هستند یا می توانید از چراغ های معمولی به روش های جدید خلاقانه برای جذابیت در طراحی کافه خود استفاده کنید.

فرض کنید شما یک مجسمه خیره کننده در گوشه ای از کافه دارید اما در ساعات عصر ، وقتی نورها کم است ، مردم به سختی می توانند زیبایی آن را ببینند.

روش دیگری که می توانید با استفاده از تنظیمات نورپردازی کافه خود را هنری تر نشان دهید ، انتخاب نورهای روشنایی هنری به جای موارد ساده است. می توانید وسایل هنری را برای هر سه لایه چراغ انتخاب کنید می توانید آنها را فقط به یکی از این لایه ها اضافه کنید. به یاد داشته باشید وسایل خود را مطابق با موضوع اصلی یا تصویر مارک خود انتخاب کنید.

 

رنگ و تنظیم روشنایی

چرا دما و روشنایی رنگ از فاکتورهای مهم برای روشنایی کافه شما هستند؟ بسیاری از افراد هنگام طراحی تنظیمات روشنایی ، اهمیت انتخاب درجه حرارت مناسب رنگ را دست کم می گیرند. اما این یک جنبه در واقع یک دنیا تفاوت ایجاد می کند! درجه حرارت رنگ به معنای گرم یا روشن بودن چراغ های شما است. چراغ های گرم از نظر ماهیت نارنجی مایل به زرد بیشتری دارند در حالی که منظور از چراغ های سرد مقدار زیادی آبی و سایه های آن است.

برای کافی شاپ ها ، چراغ های با رنگ گرم همیشه ترجیح داده می شوند زیرا فضای مجلسی و راحتی بیشتری به آنها می دهد. دمای رنگ معمولاً برای چراغ های کافه ایده آل تلقی می شود. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که تن رنگ در کل کافه سازگار است. یک طرف گرم و یک طرف سرد و خنک به نظر آزار دهنده و ناخوشایند است.

اینکه چقدر می خواهید چراغ های خود را روشن یا کسل کننده نگه دارید نیز تفاوت زیادی ایجاد می کند. چراغ های روشن به عنوان تحریک کننده اشتها شناخته می شوند اما برای کافی شاپ ها ، چراغ های کم نور معمولاً بهتر کار می کنند زیرا ایده این است که آنها در یک فضای راحت و آرام مدت بیشتری بمانند. اما هنوز هم می توانید سراغ چراغ های روشن بروید تا فضای جذاب را در کافه خود ایجاد کنید.

اگر نه به طور کامل ، شاید بعضی از قسمت های کافه شما کمی روشن تر از بقیه مکان باشد. می توانید از چراغ های هوشمند که دارای ویژگی هایی مانند تایمر کم نور ، صفحه کنترل روشنایی ، سنسورهای نور روز و مکانیزم خاموش شدن خودکار هستند استفاده کنید تا چراغ ها را بر اساس راحتی شما تنظیم کند.

 

تعادل و سازگاری

چرا ایجاد تعادل در زیبایی و عملکرد روشنایی مهم است؟ هدف این نیست که همه چیز را با نورپردازی فوق العاده روشن یا چشمگیر کنید بلکه ایجاد تعادل کامل با انواع مختلف نور است به طوری که کل فضای این مکان پر از جنب و جوش و زیبایی می شود چراغ های شما باید عملکردی باشند ، این اولویت شماره یک است.

سپس جنبه های دیگری مانند: متعادل نگه داشتن چراغ ها به طور مساوی در فضا ، اطمینان از عدم تابش خیره کننده شدید از سطح که به چشم مشتریان فشار وارد می کند و تن رنگی که انتخاب کرده اید بطور سازگار موثر واقع می شود. در کل فضا

نوع نور باعث می شود مشتریان شما احساس خستگی و ناراحتی کنند اگر سناریو خیلی بد باشد حتی ممکن است دچار سردرد شوند.

به همین ترتیب ، اگر چراغ های شما خیلی کم باشد ، محیط اطراف خیلی تاریک می شود این اتفاق زمانی می افتد که برخی از کافه ها از چراغ های دور میز یا شمع با نور کم محیط اطراف استفاده می کنند و فضای کلی را کمی تاریک می کنند. همچنین باعث می شود مهمانان شما احساس ناراحتی نکنند ، زیرا باعث می شود احساس کنند  کمتر کسی آنها را تماشا می کند بنابراین کاملاً عالی عمل می کند.

وقتی نور کافی وجود دارد به شما امکان می دهد میزهای دیگر و سایر مهمانان را که مشغول چت هستند ، در دنیای خود مشغول هستند ، احساس راحتی کنند بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که تعادل روشنایی و کنتراست کاملی در کافی شاپ شما وجود دارد تا محیطی دنج و راحت را برای مهمانان خود ایجاد کنید.

 

 رابطه رفتار مشتری با روشنایی

چگونه طراحی نور می تواند بر رفتار مشتری تأثیر بگذارد؟ یکی از ساده ترین راه ها برای تأثیرگذاری یا به عبارت بهتر جهت دادن به رفتار مشتری شما ، برجسته کردن مناطقی مانند پیشخوان باریستا ، تابلوهای خارجی و تابلوهای دستشویی است. به ویژه روشنایی ورودی می تواند به شما در تعیین مشخصات جمعیتی مهمانان کمک کند.

اگر می خواهید جوانان را به خود جلب کنید ، به دنبال طراحی مدرن با محیطی خلاقانه بروید و برای مشتریان قدیمی تر ، طرح های روشن با چراغ های سنتی بسیار خوب کار می کنند.

چراغ های روشن گرسنگی مهمانان شما را تحریک می کنند و باعث ایجاد گرایش در سفارش بیشتر غذای مورد نظر خود می شود. از طرف دیگر ، چراغ های کم نور و گرم باعث ایجاد شور و نشاط زیادی می شوند که در آن مشتریان شما می خواهند یک فنجان قهوه و یک میان وعده اضافی سفارش دهند.

 

نتیجه

با استفاده از این 7 نکته و ترفند روشنایی کافی شاپ ، می توانید خودتان تصمیم بگیرید که چه نوع تنظیم روشنایی برای شما و نیازهای کسب و کار شما بهتر است شما مجبور نیستید به هر آنچه در اینجا ذکر کردیم پایبند باشید.

فقط توجه داشته باشید طراحی نورپردازی خود را فرموله کنید و در نظر داشته باشید که چه نوع تم اصلی دارید و چه مشتریانی را می خواهید جذب کنید. فقط مطمئن شوید که از راهنمایی های اساسی نحوه استفاده از تن رنگ ، روشنایی ، کنتراست ، وسایل و کارهای هنری پیروی کنید تا به شما کمک کند کافی شاپ خود را روشن کنید.