تصویری از ارزش برتر مشتری با تاکتیک عملی مشتری مداری

تاکتیک عملی برای مشتری مداری که امروز می توانید پیاده سازی کنید

اگر می خواهید تجارت خرده فروشی شما موفقیت آمیز باشد (و به شما پول دهد) ، باید این کار را با یک هدف انجام دهید: لطفاً مشتریان خود را جلب کنید ، ساده است. خوشحال و راضی نگه داشتن مشتریان می تواند یک کار تمام وقت باشد. اگر هیچ روش خاص مشتری مداری را اجرا نکنید ، کار بسیار دشوارتر می شود.

به زودی به تاکتیک ها و همه موارد مشتری مداری خواهیم رسید. در حال حاضر ، لازم به ذکر است که ما از شما پشتیبانی نمی کنیم که برای جلب رضایت مشتریان خود همه چیز را رها کنید. تا آنجا که ممکن است بخواهید ، نمی توانید دست و پای آنها ببندید و آنها را اجبار به ماندن در رستوران و هر کسب و کار دیگری کنید . مواردی وجود دارد که شما قادر به جلب رضایت کامل مشتری نخواهید بود.

با این اوصاف ، شما همیشه باید سعی کنید مشتری خود را در اولویت هر کاری قرار دهید. و اتفاقاً ، آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست .

از کارمندان بخواهید در ورودی فروشگاه شما بایستند

اگر می خواهید مشتریانتان احساس مهم بودن کنند و باور داشته باشید که آنها چیزی فراتر از یک مشتری هستند ، باید در نظر داشته باشید شخصی را در ورودی فروشگاه خود قرار دهید تا شخصاً از او استقبال کند.

این استدلال علاوه بر اینکه نشان می دهد شما فروشگاهی هستید که برای هرکسی که از درهای شما عبور می کند ارزش قائل است ، این یک روش ظریف برای نشان دادن آماده بودن و منتظر خدمت کردن به اوست و از آنجا که اولین برداشت ها مواردی است که طولانی ترین ماندگاری را دارند ، این فقط برداشت منطقی تجارت است.

در واقع ، بسیاری از فروشگاه های خرده فروشی فن آوری از این روش به عنوان راهی برای تولید فروش تضمینی استفاده می کنند.

گفته شده که شما نباید فقط به اعضای پرسنل بگویید که در، در ورودی فروشگاه خود ایستاده تا به مشتریان خوشامد بگویند یا فقط سبدهای خرید را تحویل دهند همچنین فرصتی مناسب برای پرسنل شما برای شروع ، زمان مناسب برای پرسیدن سوال مناسب است.

به عنوان مثال ، پرسیدن یک سوال بسته خوب نیست زیرا شما را به جایی نمی رساند. به یاد داشته باشید ،هر چه بیشتر به مشتریان کمک کنید در رفع نیازشان آن ها به عنوان مشتری وفادار برای شما باقی خواهند ماند با پرسیدن سوالی از آنها که می توانند با "بله" یا "نه" پاسخ دهند ، در واقع وقت آنها و همچنین خودتان را هدر می دهید.

شما باید روی پرسیدن با ذهن باز تمرکز کنید ، به عنوان مثال ، نپرسید "آیا می توانم در هر کاری به شما کمک کنم؟" در عوض بگویید "امروز چگونه می توانم به شما کمک کنم؟" یا "امروز به دنبال چه هستید؟" این یک تغییر ظریف است اما تفاوت پاسخ ها مشخص است.

مطمئناً ، نزدیک به نظر مشتری سوالات خود را پرسیدن ، تلاش آگاهانه ای را می طلبد و برخی از آموزش کارکنان بی نتیجه نخواهد ماند. اما به محض این که آن را درست دریافت کنید و آن را به طور مداوم انجام دهید ، تفاوتی که در خط اصلی شما ایجاد می کند را مشاهده خواهید کرد.

همیشه در طبقه خود پرسنل کافی برای کمک به کار داشته باشید

ناامیدکننده ترین چیز برای مشتری شما کمتر از یافتن کالای مورد نیاز است ، اگر هیچ کارمندی برای کمک نباشد آنچه چنین سناریویی را ناامیدکننده تر می کند همین مورد خواهد بود.

متأسفانه ، این اتفاق بیشتر از تصور شما می افتد ، شما فقط باید در یک تمرین خرید مرموز که امروز انجام داده اید ، یافته های ما را بخوانید. از 10 خرده فروش داروخانه ای که بازدید کردیم ، تعداد معدودی وجود داشتند که در طبقه کارکنان کافی نداشتند. ما در اطراف ایستاده بودیم و دیدیم کسی نیست که سوالات را درباره یک محصول پاسخگو باشد ما حتی به جستجوی کارمندان پرداختیم و هنوز نتوانستیم آنها را پیدا کنیم مشکل دقیقا همینجاست.

تصور کنید که در فروشگاه های شما این اتفاق رخ دهد مطمئناً نمی توانید تضمین کنید که قرار دادن تعداد کافی پرسنل در کسب و کار خود برابر با فروش بیشتر باشد. اما این مورد فقط مربوط به فروش نیست بلکه در مورد ایجاد روابط با مشتریان است.

از طرف دیگر ، اگر کارکنان شما قابل مشاهده باشند ، تجربه خرید را بسیار خوشایندتر می کند. اگر مشتری شما می تواند به راحتی قدم بگذارد و بداند که به او کمک خواهد شد.

گفته شده  هنگام اجرای چنین تاکتیکی ، شما باید در نظر بگیرید که مشتری شما چه کسی است و انتظار او چیست. همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم ، نوع خرده فروشی شما در نوع سرویس فروشگاهی که باید به آنها ارائه دهید ، سهم بزرگی دارد.

اطمینان حاصل کنید که پرسنل های شما از دانش و برخورد خوب برخوردار هستند

فروشگاه های شما می توانند محصولات متنوع و مناسب داشته باشند و همینطور می دانند که چگونه محصولات شما را به گونه ای به نمایش بگذارند که فروش کنند ، اما اگر کارمندان شما آگاه یا دوستانه نیستند ، شما دچار مشکل می شوید.

بیایید یک سناریو تنظیم کنیم تا نظر خود را نشان دهید مشتری در مرحله ساخت رایانه شخصی است آنها قبل از ورود به فروشگاه شما ، تمام تحقیقات لازم را در مورد قطعات مورد نیاز انجام داده اند. هنگام ورود ، یکی از کارمندان شما به آنها سلام می کند و از آنها می پرسد که چگونه می توانند کمک کنند این موارد همه خوب کار می کنند. از آنجا که مشتری شما به وضوح در آستانه خرید است ، تمام کارمندان شما باید در آنجا باشند تا به آنها کمک برسانند و به در زمان لازم پاسخ دهند.

با این حال ، آنچه خوب نیست این است که اگر آن کارمند نسبت به مشتری شما از قطعات مورد نیاز مشتری اطلاعات کمتری داشته باشد :

در مورد کارکنان شما چه می گوید؟ از همه مهمتر ، این در مورد اعتبار فروشگاه های شما به عنوان یک خرده فروش که قطعات کامپیوتر را می فروشد ، چه می گوید؟ صرف نظر از نوع محصولاتی که ارائه می دهید ، داشتن پرسنلی آگاه در موفقیت تجارت خرده فروشی و یا هر کسب و کار دیگری شما باید علم و تخصص لازم کار خود را حتما داشته باشید که در اینصورت جواب می گیرید و نقش اساسی خود را ایفا می کنید .

همانطور که گفته شد ، پرسنل خوش برخورد همچنین می توانند تأثیر زیادی در نتیجه کار شما داشته باشند که به ایده پیرامون اولین برداشت ها برمی گردد. اگر می توانید با پرسنلی دوستانه که می توانند به شما کمک کنند مشتریان خود را تحت تأثیر قرار داده و آنها را راضی کنید ، در ایجاد مشتریان تکراری و وفادار در راه هستند به این دلیل است که شما در حال ایجاد یک فضای خرید هستید که مشتریان می خواهند به آنجا برگردند.

 اگر هر (یا همه) تاکتیک های مشتری مداری فوق را اجرا کنید ، نشان می دهید که جدی هستید که مشتری خود را در اولویت قرار دهید و با انجام این کار ، مشتریان شما با بازگشت مكرر به فروشگاه خود پاداش می دهند.

اگر تجارت شما در خصوص با رستوران ، کافی شاپ ، فست فود ، فود کورت و... می باشد از تجربه تاکتیکی منو دیجیتال در عرصه رقابتی خود می توانید به طور شگرفی بهره ببرید.