تهیه آبنبات شیشه ای شکسته دلچسب

آب نبات شیشه ای شکسته یک آب نبات شگفت انگیز است که شبیه خرده شیشه های شکسته رنگارنگ است. از نظر طعم و بافت ، خیلی با آب نبات چوبی یا دیگر آب نبات های سفت تفاوت ندارد ، اما ظاهر متمایز و لبه های دندانه دار آن را خاص می کند.

دستورالعمل اساسی آب نبات شیشه ای شکسته شامل شکر ، شربت ذرت و آب است ، اما انواع طعم دهنده ها و رنگ ها را می توانید به دلخواه خود اضافه کنید. مجموعه ای از رنگین کمان و رنگ هماهنگ هر یک از طعم ها ، با رنگ سبز برای سیب ، قرمز برای گیلاس ، زرد برای موز ، نارنجی برای نارنگی ، آبی برای بلوبری ، و غیره. یا به سادگی هر دسته را با همان رنگ و طعم درست کنید.

به یاد داشته باشید ، هنگام تهیه آب نبات ، هیچ کودک یا حیوان خانگی نباید در آشپزخانه باشد و از دستکش سیلیکونی و پیش بند ضخیم از وسایل محافظتی مناسب استفاده کنید برای این فرآیند آب نبات سازی ، یک دماسنج آب نبات توصیه می شود ، اما اگر آن را ندارید ، می توانید آب نبات خود را با استفاده از یک کاسه آب خنک آزمایش کنید و وقتی به 300 درجه فارنهایت برسد به مرحله شکست آبنبات ها می رسید.

 

مواد موردنیاز

1.2 فنجان آب

3.4 فنجان شربت ذرت سبک

2 فنجان شکر دانه ریز

2تا 4 قاشق چای خوری عصاره طعم دهنده

1.2 قاشق چای خوری ژل رنگ خوراکی

1.2 فنجان پودر قند


مراحل تهیه آن

1. مواد مورد نیاز خود را آماده کنید که معطل نشوید .

 

2. یک ورق پخت را با یک لایه فویل آلومینیومی که با اسپری پخت و پز درون آن پاشیده شده ، قرار دهید. اگر بیش از یک رنگ و طعم آب نبات درست می کنید ، برای هر کدام یک ظرف را چرب کنید.

 

3. در قابلمه متوسط و روی حرارت متوسط ، آب ، شربت ذرت و شکر دانه ریز را مخلوط کنید، هم بزنید تا شکر حل شود.

 

4. برای جلوگیری از تشکیل بلورهای قند در کناره های قابلمه ، کناره های ظرف را با یک برس شیرینی مرطوب دور تا دور آن را با برس تمیز کنید این کار از دانه های ریزی که به آبنبات می چسبد در مورد محصول نهایی جلوگیری می کند و آب نبات خوب و شفاف ایجاد می کند.

 

5. وقتی شربت قند جوش آمد ، یک دماسنج آب نبات را وارد ظرف کنید ، شربت قند را به طور مرتب هم بزنید تا جایی که دماسنج 300 درجه فارنهایت (150 درجه سانتیگراد) را نشان دهد کار را ادامه دهید.

 

6. وقتی به 300 درجه فارنهایت رسید ، قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید آب نبات کمی خنک شود تا کاملاً حباب کند.

 

7. اگر می خواهید 2 یا چند رنگ و طعم مختلف آب نبات شیشه ای تهیه کنید ، قبل از افزودن عصاره ها و رنگ های خوراکی ، قسمت هایی از شربت را در قابلمه های جداگانه بریزید در این مرحله سرعت کارتان را بالا ببرید به خاطر کیفیت کار ، رنگ ها و طعم های مختلف را به شربت ها اضافه کنید در هر ظرف مخصوص و جداگانه ای این شربت آبنبات را قرار دهید و رنگ ها را به طور جداگانه و متفاوت درون ظرف ها بریزید اگر می خواهید چند رنگ و طعم مختلف آماده کنید.

 

8. آب نبات را روی ورق های پخت آماده ریخته و اجازه دهید تا به صورت یک لایه نازک پخش شود.

 

9. آب نبات را در دمای اتاق کاملاً خنک کنید این مورد می تواند تا 2 ساعت طول بکشد پس از آن، آب نبات را با ضربه زدن با تخته برش یا خرد کردن آن با دسته چاقو ، آن را به قطعات کوچک خرد کنید.

 

10. پودر قند را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و یک به یک خرده ریزهای هر آبنبات طعم دار را اضافه کنید کیسه را تکان دهید تا آب نبات با پودر قند آغشته شود ، آن را از کیسه برداشته و با رنگ های دیگر تکرار کنید.

 

11. از این آبنبات خوشمزه لذت ببرید.

 

نکات

قدرت عصاره ها از مارک به مارک دیگر و طعم آن بسیار متفاوت است ممکن است کمی آزمایش و خطا طول بکشد تا مشخص شود چه مقدار طعم دهنده برای سلیقه شما باید اضافه شود.

اگر از روغن های طعم دهنده استفاده می کنید ، آنها بسیار قوی تر از عصاره ها هستند ، بنابراین هر بار فقط با افزودن 1.2 قاشق چای خوری روغن طعم دهنده شروع کنید.

طعم های مختلفی وجود دارد که می توانید آنها را در خرده فروشی های آنلاین یا فروشگاه های شیرینی مخصوص خریداری کنید. دو یا چند مورد را برای ایجاد سرگرمی و شخصی سازی مخلوط کنید :

کرم موز و پرتقال

سیب و توت فرنگی

قهوه و شکلات

دارچین و انیسون

زردآلو و وانیل

شاه توت و گیلاس

بادام و پرتقال

 

نحوه نگهداری آب نبات شیشه ای

اگر به خوبی در محیط رطوبت کم بسته بندی شود ، آب نبات شیشه ای می تواند چندین ماه دوام بیاورد ، زیرا سطح بالای قند به عنوان یک عامل بازدارنده برای رشد باکتری عمل می کند آب نبات را همیشه در دمای اتاق نگه دارید. به دلیل تراکم ، نگهداری آب نبات در یخچال باعث عرق کردن آن می شود و قطعات به یکدیگر می چسبند.