تهیه پیراشکی نوستالژی کلاسیک

دونات قند ساده خانگی

دونات قندی - این خمیر ساده دونات خانگی با آرد ، شیر ، مخمر و شکر تهیه می شود ، سپس دونات ها سرخ شده و در شکر خرد می شوند این دستور العمل به آسانی تهیه می شود و یک غذای کوچک بسیار دلپذیر ایجاد می کند! یکبار آن را درست کنید و هرگز از دستور العمل متفاوتی برای پیراشکی استفاده نخواهید کرد خیلی خوب است.

اگر عاشق این پیراشکی های قندی هستید  از این پیراشکی های 15 دقیقه ای ریکوتا ، این دستور پخت دونات سریع سرخ کرده و این دونات های فوق نرم با لعاب قند نیز لذت خواهید برد.

 

دونات خانگی

این پیراشکی های خانگی یک دستور العمل کلاسیک است که من از زمانی که من یک دختر کوچک بودم تهیه می کردم. وقتی اینها را میپزم همیشه احساس نوستالژی بیشتری به من دست می دهد.

وقتی دخترم را دیدم که منتظر سرخ کردن پیراشکی من بود ، یاد خودم افتادم که پشت میز آشپزخانه مادربزرگم نشسته بودم و سرم را روی کف دست هایم گذاشته بودم و هر حرکتی را از او تماشا می کردم که شیرینی های خانگی در روغن داغ حباب می زدند.

مادربزرگ تعداد زیادی از آنها را تهیه می کرد و مطمئن می شد که همه اعضای خانواده بزرگ او به اندازه دلخواه دونات دارند.

امروز با انگشتانم یک دونات را تکان می دهم و به بینی ام اجازه می دهم عطر یک دونات خانگی تازه سرخ شده را استشمام کند.

 

دستور تهیه دونات آسان

تهیه دونات از ابتدا به نظر می رسد یک کار ترسناک است ، اما من به شما اطمینان می دهم که این دستور پخت پیراشکی بسیار آسان است. اگر این اولین تلاش شما برای تهیه پیراشکی خانگی است ، این یک دستور مبتدی خوب برای امتحان کردن است.

مطابق دستورالعمل زیر ، دستورالعمل را رعایت کنید. من این مورد را بیش از دوازده بار تهیه کرده ام و هرگز مشکلی نداشته ام

صادقانه بگویم ، سخت ترین قسمت در مورد تهیه این دستور شیرینی ساده این است که منتظر بمانید تا بعد از سرخ شدن آنها به اندازه کافی خنک شوند. آنها بوی باورنکردنی دارند و انتظار تقریبا شکنجه است!

 

دستور تهیه دونات مخمر

یک نکته سریع در مورد مخمر - من می دانم که بسیاری از افراد هنگام کار با مخمر عصبی می شوند ، اما واقعاً بسیار ساده تر از آن است که به نظر می رسد بدون آن ، دونات بسیار کم هوا تر می شود.

در واقع ، اینکه آیا از دستور دونات مخمر استفاده می کنید یا خیر ، تعیین می کند که در نهایت با یک دونات کیک یا یک دسر خوش طعم استفاده کنید من شخصاً دونات مخمر را به دونات کیک متراکم ترجیح می دهم مخصوصاً با پوشش شیرین و شیرین.

از آنجا که این پیراشکی از مخمر استفاده می کند ، باید کمی برنامه ریزی کنید دستور تهیه دونات مخمر حدود 2 تا 3 ساعت زمان افزایش خمیر را می طلبد ، بنابراین این یک دستور خوب است که صبح قبل از آماده شدن همه آماده شوید. اگر خانواده شما چیزی شبیه به خانواده من هستند  طول می کشد تا همه بلند شوند ، دوش بگیرند ، لباس بپوشند و به هر حال آماده خوردن باشند!

 

آب گرم ، شکر و مخمر را با هم مخلوط کرده و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند.

بقیه مواد پیراشکی شکر ، از جمله مخمر مقاوم را با هم مخلوط کنید. بهتر است برای این کار از ضمیمه قلاب خمیر استفاده کنید.

خمیر را به شکل یک توپ بزرگ درآورده و آن را کره بزنید سپس آن را در یک کاسه سرپوشیده قرار دهید و حدود 1تا 2 ساعت در یک مکان گرم نگه دارید.

خمیر دونات شکر را رول کنید و از یک کلوچه برش 3 اینچی برای برش پیراشکی استفاده کنید.

اجازه دهید دوباره برای حدود یک ساعت افزایش یابد ، تا حجم آن دو یا سه برابر شود.

روغن خود را داغ کرده و دونات ها را سرخ کنید وقتی به اندازه کافی سرد شدند ، آنها را در شکر بغلتانید.

بخورید و لذت ببرید !

 

دونات شکر ساده - این خمیر آسان با آرد ، شیر ، مخمر و شکر تهیه می شود ، سپس دونات ها سرخ شده و در شکر غوطه ور می شوند. بسیار ساده ، اما یک لذت کوچک دلپذیر ایجاد می کند!

زمان آماده سازی: 2

ساعت زمان پخت: 30 دقیقه

 زمان کل: 2 ساعت و 30 دقیقه

 

 

موارد مورد نیاز :

قاشق غذاخوری مخمر خشک فعال

2 قاشق غذاخوری آب گرم

1.2 قاشق چایخوری شکر دانه دار

با همزن مخلوط کنید

فنجان آرد همه منظوره

1 فنجان شیر کامل گرم

2 اونس کره بدون نمک ، در دمای اتاق

3 زرده تخم مرغ بزرگ

2 قاشق غذاخوری شکر دانه دار

برای روکش

1 فنجان شکر دانه ریز

 

 

دستورالعمل ها :

طرز تهیه دونات شکر ساده

مخمر ثابت: 2 قاشق غذاخوری آب گرم ، 1.2 قاشق چایخوری شکر و2   1.2  قاشق غذاخوری مخمر خشک را در یک لیوان بلند هم بزنید. بگذارید به مدت 5-10 دقیقه یا تا زمانی که حجم آن دو برابر و کف دار شود ، بالا بیاید. اگر بالا نیامد و کف نکرد ، قبل از شروع دستور غذا ، مخمر را دور بیندازید و یک دسته تازه مخمر بخرید.

 

خمیر پیراشکی را آماده کنید:3 1.4  فنجان آرد ، 1 فنجان شیر گرم ، 2 اونس کره دمای اتاق ، 3 زرده ، 2 قاشق غذاخوری شکر و مخمر مخلوط شده را با سرعت کم در مخلوط کن با ضمیمه قلاب خمیر مخلوط کنید. با هم ، حدود 2 دقیقه کمی سرعت را افزایش دهید و 15-20 دقیقه دیگر یا تا زمانی که خمیر چسبناک نباشد ، ورز دهید. اگر به ورز دادن از نقطه خمیر نرم و کشدار ادامه دهید ، خمیر بیش از حد ورز داده و دونات خمیری می سازد ، بنابراین مراقب خمیر باشید.

 

شکل خمیر پیراشکی: خمیر را بردارید ، آن را به شکل یک توپ درآورید. یک کاسه بزرگ را کره بزنید (برای سفت شدن) ، توپ خمیر را در کاسه چرب شده برگردانید ، سپس خود گلوله را چرب کنید تا از ایجاد پوسته جلوگیری شود.

اثبات: با یک حوله آشپزخانه تمیز بپوشانید ، در یک مکان گرم اجازه دهید 1-2 ساعت (بسته به میزان گرم بودن آن) تا حداقل دو برابر افزایش یابد.

5 مربع x 5 "کاغذ روغنی یا مومی را ببرید

 

خمیر را خرد کنید ، آن را روی سطح چرب شده بچرخانید (می توانید از اسپری نچسب استفاده کنید) و آن را به ضخامت ½ اینچ بغلتانید. تا جایی که ممکن است با یک کلوچه گرد 3 اینچی دور بریزید و 1 دیسک خمیر را روی 1 تکه کاغذ روغنی آماده قرار دهید تا جایی که می توانید دیسک های پیراشکی را دوباره بچرخانید و برش دهید تا تمام خمیر پیراشکی تمام شود.

روی پیراشکی ها را با یک حوله آشپزخانه تمیز بپوشانید و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت یا تا زمانی که حجم آن دو برابر شود.

روغن را در یک قابلمه سنگین (چدن) گرم کنید. برای سرخ کردن پیراشکی ، چند عدد از آنها را در یک زمان بریزید و اجازه دهید قبل از چرخاندن به طرف دیگر ، حدود 1-2 دقیقه در هر طرف ، طلایی شوند.

برای تخلیه به حوله های کاغذی یا قفسه سیمی منتقل کنید بگذارید سرد شود.

وقتی دونات ها به اندازه کافی سرد شدند و آنها را در دست بگیرید ، آنها را در شکر دانه دار یا پودر قند بغلتانید.