تیزبینی رویکرد تکنیکال ارز دیجیتال

5 روش ارزهای دیجیتال که جهان را تغییر خواهد داد

وقتی به پول دیجیتال نگاه می کنم ، یک فناوری انقلابی می بینم که به افراد امکان انتقال وجوه فوری ، ایمن و بدون واسطه را می دهد. پول دیجیتال می تواند به طور بالقوه تجارت بین الملل را گسترش دهد ، از گنجاندن مالی حمایت کند و نحوه خرید ، پس انداز و تجارت را از راه هایی تغییر دهد که حتی هنوز نمی توانیم به طور کامل درک کنیم. از پول قابل برنامه ریزی تا اشکال جدید تجارت الکترونیکی ، در اینجا پنج راهی وجود دارد که فناوری جدید جهان را تغییر می دهد :

 

1. نقل و انتقالات بانکی سریعتر و ارزان تر

روشی که بانک ها امروز پول را جابجا می کنند بسیار قدیمی است نقل و انتقالات بانکی بین المللی ممکن است یک هفته طول بکشد. حتی اشتراک بین مرزی داده های پرداخت با چالش ها و اصطکاکاتی روبرو است. با استفاده از یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین ، انتقال بانکی می تواند بلافاصله ، ارزان و با اطمینان انجام شود. در واقع ، چنین انتقالاتی حتی بدون استفاده از ارزهای جدید نیز ممکن است اتفاق بیفتد ، از پروتکلی پشتیبانی می کند که به مشتریان امکان می دهد وجوه را از یک ارز به ارز دیگر (مثلا دلار به یورو) با استفاده از یک دفتر امن دیجیتال انتقال دهند. فناوری آنها با یافتن کارآمدترین مسیر بین شرکای تجاری ، جایی که این مسیر ممکن است شامل یک سری معاملات بین بازرگانان ارز دارای حساب در بانک های مختلف باشد ، و پس از تأیید همه معاملات مورد نیاز به طور همزمان پول را در سراسر جهان جابجا می کند.

 

2. تقویت پول در حواله های جهانی

هر ساله ، مهاجران از کشورهای در حال توسعه بیش از 500 میلیارد دلار حواله به خانه خود می فرستند ، مبلغی که بیش از سرمایه گذاری مستقیم خارجی است با کل هزینه های نقل و انتقالات بین المللی برای ارسال 200 دلار به طور متوسط ​​6-10٪ ، بار برخی از آسیب پذیرترین افراد جهان بسیار زیاد است. فناوری این پتانسیل را دارد که به این انتقال سریع و ارزان کمک کند. با استفاده از ارز مجازی ، کاربران خصوصی حتی می توانند از طریق تلفن همراه مستقیماً برای خانواده هایشان پول ارسال کنند و تنها هزینه های باقیمانده از مبادلات ارزی است. در حالی که شرکت های انتقال پول سنتی برای جبران تاخیر در حرکت بین المللی پول مجبور به حمل سرمایه هستند ، شرکت هایی که از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند سرمایه مورد نیاز آنها بسیار کمتر است البته هزینه های حمل سرمایه و هزینه جابجایی پول تنها بخشی از هزینه مشاغل حواله را تشکیل می دهد با این وجود ، کاهش این هزینه ها ممکن است ورود بازیکنان کوچکتر و ایجاد راهروهای جدید حواله یا بازیکنان موجود برای خدمات به شهرهای کوچکتر یا کشورهای جدید را آسان کند.

 

3. پول مطمئن برای فقرا

انفجار فناوری موبایل در آفریقا پیش از این نشان داده است که در مورد فناوری پیشرفته ، کشورهای در حال توسعه می توانند رهبری کنند. برآوردها نشان می دهد که 60٪ یا بیشتر تجارت در کنیا با استفاده از اعتبارات تلفن همراه به عنوان وسیله مبادله انجام می شود. هر کسی که تلفن همراه دارد می تواند پول را در آنجا ذخیره کند و اعتبارات را برای کاربر دیگری ارسال کند. مشکل این است که هزینه ها زیاد است: هزینه نقدی در طول تاریخ به 20٪ رسیده است ، اگرچه استقبال گسترده از اعتبارات به این معنی است که بسیاری از مصرف کنندگان می توانند مستقیماً اعتبارات را بدون پرداخت هزینه های هنگفت خرج کنند. ارزهای دیجیتال می تواند در کشورهایی که اکثر شهروندان حساب بانکی ندارند ، به یکی دیگر از اشکال راحت و مطمئن پرداخت تبدیل شود. در حالی که استفاده از بیت کوین به عنوان ارز دوم در یک کشور باعث می شود شهروندان در آنجا مقادیر مشخصی از خطر ارزی را نشان دهند ، اما ممکن است از گزینه های موجود به ویژه در کشورهای با تورم بالا بهتر باشد. به عنوان مثال ، از نظر فیزیکی ذخیره سازی پول در خانه یا خرید جواهرات طلا ایمن تر خواهد بود. علاوه بر این ، شخصی که بیت کوین در اختیار دارد می تواند آن را با ارز پایدارتر در یکی از صرافی های جهانی بیت کوین مبادله کند. از این طریق می تواند دسترسی به بازارهای مالی بین المللی را گسترش دهد و حتی به افراد غیر بانکی راهی برای صرفه جویی و محافظت در برابر تورم بدهد. یک پیامد ممکن است این باشد که اعمال کنترل سرمایه سخت تر می شود.

 

4. استفاده از پتانسیل تجارت الکترونیکی

امروزه نگرانی ها در مورد تقلب در کارت های اعتباری بسیاری از بازرگانان آنلاین را مجبور کرده است تا تجارت خوب را کنار بگذارند. چنین کلاهبرداری بیشتر در معاملات جهانی رایج است و بنابراین بسیاری از شرکت ها پرداخت های بین المللی را قبول نمی کنند. با یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین ، انتقال پس از انجام آن قابل بازگشت نیست. این امر خطر تقلب برای بازرگانان را از بین می برد و بنابراین به آنها اجازه می دهد تا در سراسر جهان فروش کنند. و از آنجا که ارزهای مجازی به مشتریان اجازه می دهند به راحتی ایمیل وجه ارسال کنند ، خرید آنلاین به روشی بسیار نرم تر تبدیل می شود. ارز دیجیتال همچنین می تواند به مشاغل کوچک در کشورهای در حال توسعه اجازه دهد بیشتر در تجارت الکترونیکی جهانی شرکت کنند. فروشندگان آمریکای لاتین می توانند کالاهای دست ساز را در سطح جهانی بفروشند ، نوجوانان چینی می توانند از طریق اسکایپ تدریس خصوصی ماندارین را انجام دهند و شرکت های آفریقایی که می خواهند محصولات خود را از طریق بازارهای تبلیغات آنلاین به بازار عرضه کنند ، گزینه پرداختی دارند که امروز در دسترس نیست. معاملات کم ارزش یک مورد استفاده برجسته است ، زیرا هزینه معاملات کم می تواند خرید درون برنامه ای یا پرداخت خرد را برای خواندن مقالات خبری آنلاین از رسانه های سراسر جهان فراهم کند.

 

5. پول قابل برنامه ریزی و قراردادهای هوشمند

هنگامی که یک دارایی کاملاً دیجیتالی است ، می توان آن را به روش های خودکار جابجا کرد. این راه را برای "پول قابل برنامه ریزی" و "قراردادهای هوشمند" هموار می کند. یک مثال عملی می تواند حسابهای سپرده باشد. از این قبیل حساب ها قبلاً در معاملات بزرگ مانند معاملات املاک استفاده شده است. خریدار پول را به سپرده گذاری می گذارد و این فقط زمانی به فروشنده می رسد که وی عنوان را به ملک تحویل دهد. در عصر دیجیتال ، که مسئله اعتماد می تواند مانعی اساسی برای افرادی باشد که مایلند معاملات خود را انجام دهند ، از این سیستم می توان برای مبالغ بسیار کمتری استفاده کرد. مثال دیگر مالتی سیگ است ، جایی که پول فقط در صورت احراز هویت چند نفر از یک حساب قابل پرداخت است که می تواند برای جلوگیری از سرقت وجوه دیجیتال استفاده شود ، اما همچنین می تواند به شرکت ها کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که پول هنگام عبور از مرزها ، بین بخش های یک شرکت یا بین سازمان های خیریه و پیمانکاران در کشورهای در حال توسعه "از بین نمی رود" یا سرقت نمی شود.

 

پول قابل برنامه ریزی همچنین می تواند در قراردادهای بسیار پیچیده تری مانند قراردادهای مالی شامل چندین طرف و مشتقات پیچیده نقش داشته باشد. شما ممکن است مقداری پول در یک قرارداد مالی قرار دهید که طبق آنچه برای برخی از قیمت های سهام اتفاق می افتد ، پرداخت خواهد شد. یک برنامه رایانه ای می تواند از طریق پایانه بلومبرگ به قیمت سهام مرتبط شود و سپس بسته به اتفاقی که برای سهام خاصی یا ترکیب خاصی از سهام رخ می دهد ، افراد مختلفی بودجه دریافت می کنند.