جواب به سوال های پراهمیت کرونا ویروس

هر آنچه می خواستید درباره ویروس کرونا بدانید اما از پرسیدن آن ترسیدید

در شرایط اضطراری ، همه چیز بسته است ، بورس اوراق بهادار ، رکود اقتصادی ، اجتماعات ممنوع ، به شما دستور داده شده است که از گروه های بیش از 10 نفر جلوگیری می کنند ، تماشای روزانه تعداد موارد و مرگ و میر ، گفت که این باتلاق می تواند

همه را درگیر خود کند همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و هیچ مورد ویروس کرونا نداشت.

شاید شما در مورد ویروس کرونا و بیماری آن ، اگر مطالعه کرده باشید یا شاید فرصتی نداشته اید در هر صورت ما می دانیم که بسیاری از شما سوال هایی در ذهن خود دارید بنابراین بسیاری از سوالات موجود در این مطلب مستقیماً از خوانندگان ما آورده شده است:

ما تمام تلاش خود را برای یافتن پاسخ انجام دادیم.

داشتن پاسخ باعث می شود مواردی از سوال های بی جواب  کمتر ما را اذیت کنند و بهتر است یاد بگیرید درسته؟

1. ویروس کرونا چیست؟ از کجا آمده؟

فقط یک ویروس کرونا وجود ندارد. صدها مورد از آنها وجود دارد که در میان خوک ها ، شترها ، گربه ها و خفاش ها رایج است. از سال 1965 ، ما می دانیم که برخی از بیماری ها می توانند از حیوانات به انسانها منتقل شوند ، جایی که به طور معمول باعث عفونت دستگاه تنفسی فوقانی می شوند چهار نفر اول معمولاً باعث بیماری خفیف می شوند و اغلب با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شوند. اما سه موردی که در قرن بیست و یکم به انسان سرایت کرده اند باعث بیماری های بسیار خطرناکی شده اند: سندرم تنفسی حاد ، در سال 2002 ظاهر شد و تا سال 2004 ادامه داشت. سندرم تنفسی خاورمیانه در سال 2012 ظهور کرد و حدود 2500 نفر را گرفتار کرد و باعث مرگ 861 نفر شد .

اصل آن مشخص نیست پزشکان برای اولین بار توجه به عفونت تنفسی جدید را در اواخر ماه دسامبر در ووهان ، چین آغاز کردند و بسیاری از موارد مربوط به افرادی بود که از بازار غذاهای دریایی بازدید کرده بودند. همین امر باعث شد دانشمندان باور کنند ویروس کرونا از چیزی که در آنجا فروخته شده است شیوع پیدا کرده  با این حال ، اخیراً ، محققان مواردی را بیشتر در افراد بدون ارتباط با بازار جستجو کرده اند در حقیقت اولین مورد شناخته شده در استان هوبئی است ، پرونده وی مربوط به 17 نوامبر است. دانشمندان بر این باورند که ویروس کرونا از خفاش منشأ گرفته و سپس به سمت حیوان دیگری پریده شده است - شاید پنگولین عجیب و غریب ، مورچه خواری فلس دار در منطقه چین - آن را به انسان منتقل کرد.

2. کرونا ویروس چه حسی دارد؟ چگونه می توانم بدانم که آن را دارم؟ چگونه می توانم از آن جلوگیری کنم؟

COVID-19 با تب ، خستگی و سرفه خشک و همچنین سردرد ، تنگی نفس ، درد ، گرفتگی بینی و گلو درد در برخی از بیماران مشخص می شود. بیشتر اوقات ، این علائم خفیف هستند. در واقع ، برخی از افراد آلوده هیچ علائمی ندارند. اما از هر شش نفر یک نفر به شدت بیمار می شود و در تنفس مشکل دارد. این خصوصاً در میان افراد مسن شایع است در بعضی موارد ،می تواند منجر به ذات الریه شود.

به عبارت دیگر ، بی شباهت به آنفلوانزا نیست ، به همین دلیل قبل از آزمایش ویروس کرونا باید آزمایش منفی آنفلوآنزا انجام دهید تفاوت اصلی این دو در این است که گرچه ویروس کرونا به طرق مشابه منتقل می شود - از طریق قطرات موجود در هوا از فرد آلوده که سرفه می کند ، عطسه می کند یا صحبت می کند ، ویروس کرونا بیشتر مسری است. مانند آنفلوانزا ، ویروس کرونا ممکن است چند روز قبل از بروز علائم گسترش یابد. برخلاف آنفولانزا ، ویروس کرونا ممکن است به روش هوا پخش شود ، به این معنی که قطرات ریز حاوی ویروس ممکن است در هوا بمانند و پس از ترک فرد آلوده از منطقه باعث بیماری شوند. علاوه بر این ، از آنجا که ویروس کرونا ویروس جدید است ، انسان هیچ گونه مصونیتی در برابر آن ندارد ولی خوشبختانه واکسن آن و مراقبت های پزشکی به درمان این ویروس کمک می کند جای نگرانی نیست.

احتمالاً از شنیدن این مسئله خسته شده اید ، اما بهترین راه برای جلوگیری از ویروس کرونا ، رعایت بهداشت کافی است: دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید و یا یک ضد عفونی کننده دست بر پایه الکل داشته باشید. از دست زدن به صورت خودداری کنید به جای دست خود به آرنج خود عطسه کنید. در صورت احساس بیماری در خانه بمانید ؛ سطوحی را که مرتباً روزانه لمس می کنید تمیز و ضد عفونی کنید. و از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید. در همین حال ، فاصله اجتماعی افزایش عمدی فضای فیزیکی بین شما و دیگران - به کاهش سرعت ویروس کمک می کند.

صابون ، در صورت تعجب ، به دلیل ساختار مولکولی آن در برابر عوامل بیماری زا بسیار خوب عمل می کند ویروس های کرونا دارای مولکول هایی هستند که در غشای چربی پیچیده شده اند. هنگامی که در آب و صابون می شوید ، با مولکول های صابون عوامل بیماری زا را روی پوست خود احاطه می کنید. مولکول های صابون ، خود را به غشای چربی ویروس ها می رسانند و آنها را از هم می پاشند. ضد عفونی کننده های دست با حداقل 60 درصد الکل به طور مشابه ویروس ها را با بی ثباتی در سطح مولکولی از بین می برد ، اما میکروارگانیسم ها را از روی پوست پاک نمی کند ، همانطور که بعد از شستن دست ها آن را شستشو دهید که از بین بروند.

3. چند نفر این ویروس را دارند؟ چه تعداد برای آن آزمایش شده اند؟ برای همین موضوع ، چند آزمایش موجود است؟

طبق گفته ردیاب مرکز علوم و مهندسی موسسه جان هاپکینز بیش از 181،300 نفر در سراسر جهان تشخیص را تأیید کرده اند و بیش از 7،100 نفر فوت کرده اند. در ایالات متحده ، 4،464 مورد تأیید شده و 78 مورد مرگ وجود دارد. ایالات متحده 3500 مورد و 65 مورد مرگ داشته است ، بنابراین به نظر می رسد همه چیز در حال تسریع است ، اگرچه این افزایش می تواند به دلیل آزمایشات گسترده تر باشد ، همانطور که در اخبار هر کشور گزارش می شود می شود این آمار را تا حدودی حدس زد.

برای واجد شرایط شدن در یک آزمایشگاه در آزمایشگاه های دولتی ، باید تب 100.4 درجه ، تنگی نفس یا سرفه خشک و آزمایش آنفلوانزا منفی داشته باشید. حتی در این صورت ، پزشک شما باید برای صدور مجوز با بخش بهداشت شهرستان تماس بگیرد ، که ممکن است رد شود زیرا آزمایشات کافی در دسترس نیست. شما می توانید یک آزمایش غیر دولتی را از یک آزمایشگاه تجاری یا بیمارستانی دریافت کنید که توانایی انجام آن را با دستور پزشک دارد.

4. فاصله اجتماعی چیست؟

احتمالاً جمله "مسطح کردن منحنی" را شنیده اید. ایده این است: اگر اقدامات پیشگیرانه ، از جمله بستن همه چیز و جدا کردن از خود را انجام ندهیم ، ویروس کرونا چنان سریع گسترش می یابد که اوضاع را به هم میریزد و تعداد موارد افزایش می یابد ، بیمارستان ها شلوغ می شوند ، پزشکان بیمار می شوند ، دستگاه های تهویه کافی وجود نخواهد داشت - اپیدمی با سرعت بیشتری می سوزد ، اما افراد زیادی می میرند. با انزوای اجتماعی و اقدامات بهداشتی مناسب ، این اپیدمی ممکن است بیشتر طول بکشد ، اما به روشی کندتر و قابل کنترل تر گسترش می یابد و سیستم پزشکی ما باید قادر به ادامه این روند باشد.

5. چه مکانهایی بسته شده است؟

اجتماعات گسترده از جمله جشنواره ها ، کنسرت ها ، مراسم مذهبی و رویدادهای ورزشی را به مدت یک ماه ممنوع کردند و هم چنین دانشگاه ها و کلاس های درس و... که طبق بررسی های انجام شده در اخبار باز شدن این مکانها را اعلام می کنند.

6. چرا بعد از اینکه فقط دوازده نفر در کارولینای شمالی بیمار شدند همه چیز خاموش شد؟

از آنجا که می توانستیم ببینیم چه چیزی در راه است و چون می دانیم همه گیرهای این چنینی به صورت تصاعدی گسترش می یابند. همانطور که مگان مک آردل هفته گذشته در واشنگتن توضیح داد ، "وقتی مورد خطرناکی در حال رشد نمایی است ، همه چیز خوب به نظر می رسد تا زمانی که این اتفاق بیوفتد. در روزهای ابتدایی اپیدمی ووهان ، وقتی هیچ کس اقدامات احتیاطی را انجام نمی داد ، به نظر می رسید هر چهار تا پنج روز تعداد موارد دو برابر شده بود.

در حال حاضر ، شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده از ایتالیا را ردیابی می کند. ایتالیا البته ، با بیمارستان های بسیار شلوغ و تعداد فاحشی که در حال افزایش است ، کاملاً تعطیل شده است. اگر خیلی طولانی منتظر عمل بودیم ، اینجا هم همین اتفاق می افتاد.

7. اگر در حال بستن هر فضای محدودی هستند ، افراد پشت میله های زندان وضعیت شان چه می شوند؟

در واقع ، زندانها به طرز مشهوری بیماریهای عفونی را تقویت می کنند. اغلب در انواع محیط های شلوغ و غیر بهداشتی که عوامل بیماری زا در آنجا وجود دارد  چه اینکه ، زندانیان مرتباً می آیند و آزاد می شوند ، آنها ویروس ها را از داخل به بیرون می آورند.

کلانتری شهرستان دورهام با تعلیق بازدید حضوری و حتی بازدید از ویدئو به تهدید پاسخ داده است. اکنون بازدیدها باید از راه دور انجام شود ، که به "بازدیدکنندگان" نیاز دارد تا فرم آنلاین را پر کرده و برنامه ای را ترجیح دهند (ترجیحاً در دستگاه Android) علاوه بر این ، اعلام کرده است که غربالگری پزشکی کلیه زندانیان جدید را از نظر علائم ویروس کرونا و زندانیان جدید قرنطینه به مدت 24 ساعت قبل از انتقال به جمعیت عمومی آغاز خواهند کرد. زندانیان در هنگام خروج مجدداً غربالگری می شوند.

 

8. هنگامی که سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا را یک بیماری همه گیر اعلام کرد ، چین و کره جنوبی را به دلیل تلاش برای مهار تحسین کرد. آن کشورها چه کرده اند که دیگران انجام نداده اند؟

در حالی که چین بیشترین موارد ویروس کرونا را دارد ، با استفاده از یک سیستم آزمایش شدید و انزوای سخت که ممکن است در یک کشور با اقتدار کمتر امکان پذیر باشد ، تعداد موارد جدید را به میزان حیرت آور 90 درصد کاهش داده است. فقط این نبود که استان هوبئی - با نزدیک به 60 میلیون نفر - تنها چند هفته پس از ظهور بیماری تنفسی جدید در قفل قرار گرفت. این بود که چین مایل بود هر کاری را که لازم باشد برای مهار اپیدمی انجام دهد تا جایی که صدها میلیون نفر را در انزوا قرار دهد. مقامات چینی دمای افرادی را که وارد ساختمان های دولتی ، آپارتمان ها و دفاتر کار می کردند ، می گرفتند. هر کسی که تب داشته باشد به یک کلینیک سیار ویروس کرونا اعزام شد که هر یک از آنها می تواند صدها مورد در روز را تشخیص دهد. حتی کسانی که عفونت خفیف دارند و در قرنطینه به دور از خانواده خود در مراکز انزوای جمعی درون مکانهایی شبیه استادیوم ها هستند.

کره جنوبی با استفاده از ارزیابی تهاجمی آزمایش ویروس کرونا ، روزانه 10 هزار نفر را ارزیابی می کند حرکات افرادی که از نظر آزمایش مثبت بودند را تقریباً ریز دانه ردیابی کردند - مثلاً در مکانی که در یک سالن سینما می نشستند .

9. چه چه مدت طول می کشد؟

ما نمی دانیم اما به محض تمایل شما تمام نمی شود دکتر آنتونی فاوسی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی ، گفت که زندگی "به طور حتم از چند هفته تا چند ماه" به حالت عادی نخواهد رسید. رئیس جمهور ترامپ - که پیش از این تهدید به ویروس کرونا را کم اهمیت تلقی می کرد - فراتر رفت و گفت که این بحران ممکن است ادامه دار باشد.

10. بورس منجمد شده است؟

آیا ما رکود اقتصادی خواهیم داشت؟ 12 درصد سقوط کرد بدترین روز بازار از سال 1987. علاوه بر این ، گلدمن ساکس پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم 5 درصد منقبض می شود ، چیزی که از سال 2008 تاکنون ندیده ایم. بنابراین پاسخ کوتاه این است که بله ، ما احتمالاً به سمت رکود اقتصادی پیش خواهیم رفت.

بیماری همه گیر از چین ، قطب تولید جهان آغاز شد ، این بدان معناست که زنجیره های تامین کالا را خراب کرده اما مسئله بزرگتر تقاضا است. هزینه های جهانی در حال کند شدن است ، بنابراین مشاغل در حال کاهش سرمایه گذاری هستند. بیشتر و بیشتر ، آنها کار می کنند و یا کارگران را اخراج می کنند ، که منجر به هزینه کمتری نیز می شود. و حتی در میان افرادی که هنوز هم سودمند هستند ، فاصله اجتماعی منجر به هزینه کمتری خواهد شد. در اقتصاد مبتنی بر مصرف کننده مثل اقتصاد ما ، این رکود را کاملاً اجتناب ناپذیر می کند.

11. دولت ها در این باره چه می کند؟

در بیشتر رکودها ، پاسخ این است که اقتصاد را از طریق پر کردن پول از طریق ترکیبی از کاهش مالیات و هزینه های مستقیم دولت انجام می شود. به عنوان مثال ، پس از وقوع رکود بزرگ ، کنگره با انگیزه و کمک مالی برای بانک ها و صنعت خودرو پاسخ داد. علاوه بر این ، فدرال رزرو معمولاً نرخ بهره را کاهش می دهد تا وام گرفتن پول را آسان تر کند. در تعطیلات آخر هفته ، بانک فدرال نرخ معیار را به صفر رساند و در واقع از اهرم فشار خود استفاده کرد. این اصلاحات باید از سیاست های مالی و نه پولی ناشی شود.

اما این رکود اقتصادی کمی متفاوت است آنچه تغییر کرده این نیست که مردم پولی برای خرج کردن ندارند. این وقتی که به آنها گفته می شود در خانه جدا شوند مکان کمتری برای گذراندن آن دارند. دادن پول بیشتر به آنها تغییر نخواهد داد. اما وقتی افراد زیادی به تعطیلات یا سفرهای کاری مراجعه نمی کنند یا بیرون غذا نمی خورند یا به سینما نمی روند ، یک اثر مواج وجود دارد. مهمانداران هواپیما (و سپس کارمندان فرودگاه) از کار خود اخراج می شوند و آنها پولی برای خرج ندارند. کارگران مهمان نوازی شیفت خود را از دست می دهند و آنها پولی برای خرج ندارند. هرچه کمتر خرج کنند ، موج بزرگتر خواهد بود.

به هر حال ، کاهش مالیات حقوق و دستمزد فقط در صورت داشتن شغل به شما کمک می کند - و اگر شغل دارید ، اما هنوز جایی برای خرج کردن پول خود ندارید ، اقتصاد تحریک چندانی نخواهد داشت. دربسیاری از جوامع ، مجمع عمومی حداقل از راه دور کار می کند و دستمزد خود را نیز خواهد گرفت و پولی برای خرج برای آن ها می ماند پس در ان صورت است که از اثر مواج کم می شود.

12. بر محدود کردن شیوع ویروس ، چه کاری می توانیم برای کمک به افراد جامعه خود انجام دهیم؟

در پایان روز ، این همه گیری چیزی است که باید با هم مبارزه کنیم. فاصله اجتماعی خوب است ، اما احساس تنهایی بد است. عزیزان خود را بررسی کنید ، به همسایگان سالخورده کمک کنید مواد غذایی تهیه کنند و این مهم است  از سلامت روان خود استفاده کنید.