راهگشای مهارکننده کرونا ویروس

چگونه در سفر از خود در برابر کرونا محافظت کنیم؟

از خود در برابر کرونا محافظت کنید

 

شیوع مرگبار ویروس کرونا ، که تاکنون جان بیش از 3000 نفر را گرفته است ، همه گیر نامیده شده است. در حالی که در ابتدا ، ویروس محدود به سرزمین اصلی چین بود ، اکنون به کشورهای جهان از جمله ژاپن ، ایران ، کره جنوبی ، کویت ، خاورمیانه و ایتالیا سرایت کرده است. در حال حاضر تأثیر این وضعیت اضطراری بهداشت جهانی را از "زیاد" به "بسیار بالا" نشان داده است ، زیرا دولتها محدودیت های شدید ، محدودیت ها و ساده سازی مراحل قرنطینه و غربالگری را برای محدود کردن خطر اعمال کرده اند.

 

کروناویروس در حال حاضر یک بیماری همه گیر اعلام شده است

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها نیز با ارائه توصیه های مسافرتی ، به افرادی که به کشورهایی که در سطح هشدار سطح 1 قرار دارند سفر می کنند ، هشدار داده و از سفرهای غیر ضروری به هر قیمتی برای کشورهایی که در سطح هشدار سطح 3 هستند اجتناب می کنند. کشورهای دارای ریسک بالا مانند چین ، کره جنوبی ، ایران ، ایتالیا برچسب سطح 3 را دریافت کرده اند که تا کنون بالاترین رتبه است.

 

نحوه محافظت از خود در برابر کروناویروس

علائم کروناویروس با چیزی به سادگی سرماخوردگی شروع می شود و به طور بالقوه می تواند در موارد شدید مانند عفونت های تنفسی ، ذات الریه و عفونت های کلیه ظاهر شود. اگر نمی توانید سفرها را محدود ، تغییر یا اجتناب کنید ، اجتناب از سفر به مناطق آلوده به عفونت بهترین راه شما برای محافظت در برابر ویروس کرونا است ، در اینجا چند اقدام پیشگیرانه با حمایت متخصصان برای حفظ امنیت خود در سفر آورده شده است.

 

دستان خود را بشویید

یک عادت بهداشتی اولیه ، شستن دقیق دست ها می تواند خطر گسترش عفونت را مهار کند. هنگام سفر ، با بسیاری از مکانها و چیزها تماس می گیرید که می تواند محل پرورش میکروب ها باشد. در حالی که بسیاری از ضدعفونی کننده استفاده می کنند ، به یاد داشته باشید ، آنها فقط می توانند به عنوان پشتیبان عمل کنند و جایگزین اثربخشی شستن دست ها نشوند. توصیه می شود دستان خود را زیر آب ولرم (یا داغ) حداقل به مدت 20-30 ثانیه بشویید تا میکروب ها از بین بروند.

 

استفاده از آب بطری و آگاهی از آلودگی غذا را ترجیح دهید

وقتی به نقاط ناشناخته سفر می کنید ، نمی توانید از کیفیت یا خلوص غذا و آب کاملاً مطمئن باشید. همچنین ممکن است اتفاق بیفتد که باکتری های روده شما به محصولات محلی واکنش خوبی نشان ندهند. بنابراین ، شما باید از آلودگی مواد غذایی از هر نوع آگاه باشید.

از آنجا که عفونت های کروناویروس عمدتا از طریق بازار طیور گسترش می یابد ، اطمینان حاصل کنید که هر غذایی که در سفر مصرف می کنید کاملاً پخته شده است ، نه خام و از نظر کیفیت بررسی می شود. از خوردن هرگونه محصولی که به مدت طولانی در معرض دید قرار گرفته است خودداری کنید. مراقب تماس با حیوانات زنده و طیور باشید.

 

واکسیناسیون را فراموش نکنید

دریافت آنفولانزای حیاتی و تزریق عفونت یک راه خوب برای کاهش شانس ابتلا یا ابتلا به سرماخوردگی ، ویروس های آنفولانزا است که همگی با گسترش ویروس کرونا ارتباط دارند و آن ها را کاهش می دهند. خطر عفونت های تنفسی نیز وجود دارد. اگر در حال سفر بین المللی هستید ، برای مشاوره لازم در سفر با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

 

دیگران را آگاه کنید

به همان اندازه که ارتباط با بیماران محدود می شود ، بسیار مهم است که اگر بیمار هستید یا فکر می کنید هنگام سفر ، هنگام پرواز ، قطار یا کروز در حال بروز علائم بیماری هستید ، از دیگران فاصله بگیرید. یا در فضایی که جمعیت زیادی وجود دارد. به پزشک یا متخصص پزشکی اطلاع دهید و درمان لازم را دریافت کنید. اگر در حال بازگشت هستید ، خود را منزوی کنید و بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید. از تماس نزدیک با افرادی که بیمار هستند و مهمتر از همه کسانی که علائم سرماخوردگی را نشان می دهند ، که به عنوان علائم اولیه عفونت کروناویروس شروع می شود ، اجتناب کنید.

 

مکرر به چشم ها ، بینی یا دهان خود دست نزنید

در حالی که ماسک ها لزوماً شما را در برابر خطر عفونت محافظت نمی کنند ، کاری که نباید انجام دهید این است که مکرراً چشم ها ، دهان و بینی را لمس کنید ، به ویژه با دست های شسته نشده.